Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poniżej przedstawiam ostateczną i już tym razem prawidłową klasyfikację rundy zasadniczej.

 

Ale zanim przedstawię chciałbym odnieść się do dwóch spraw.

 

Pierwsza sprawa to czy pilot może czy nie może wystartować silnika więcej niż jeden raz na linii startu i odbyć lot punktowany. 

Otóż pilot może włączać i wyłączać na linii startu swój silnik tyle razy ile mu się podoba. Jak już jest pewny, że jest z modelem wszystko dobrze może odbyć normalnie punktowany lot. Oczywiście czas będzie miał pomniejszony o zwłoką na starcie, nie mniej żadnych punktów karnych i żadnego anulowania lotu nie będzie.

 

To się odnosi do sytuacji Mieczysława, któremu wmówiliśmy, że nie może już drugi raz włączyć silnika i wystartować.

Otóż może i za to go bardzo przepraszam. Tym samym nie otrzymuje punktów karnych a jedynie 0 za lot którego nie wykonał.

Mieczysławie bardzo przepraszam za swoją niewiedzę.

 

No i druga sytuacja, czyli falstart. Włączenie silnika przed syreną startową skutkuje jedynie 100 punktami karnymi a nie 1000. Tu szczególnie jest mi przykro ponieważ dotknęło to nestora modelarstwa Bielskiego czyli Brunona.

Brunonie przyjmij moje przeprosiny.

 

Tym samym przepraszam wszystkich pozostałych zawodników ponieważ kolejności trochę się zmienią.

Zwłaszcza  przepraszam tych co zbierają punkty do ogólnej klasyfikacji PP.

 

A ostateczna klasyfikacja rundy zasadniczej wygląda następująco.

Wyniki 29.04.2018 po porawce.jpg

 

Konrad, pośmiać się pośmialiśmy, ale wielki szacun za zorganizowanie zawodów. Mimo pozorów to bardzo absorbujące zadanie a do tego mocno przeszkadza w lataniu na zawodach. Jestem pełen uznania dla Ciebie. Następnym razem to już będzie pryszcz :D

Dzięki Jurek, wiem że ty wiesz co mówisz. :D

 

 

 

Piotrze wywal swojego tego posta. Czytaj zanim wstawisz coś.

Opublikowano

Jurek to że Konrad  przez te dwa dni nawet nie wiedział jak się nazywa i lubiąc bardzo wysokie temperatury w dupę dostał strasznie,a to za sprawą  roboty za całą orkiestrę. Miał co chciał ale nie może tak być, chcąc rozwijać tą klasę musi być większe zainteresowanie samych zawodników skoro nie ma większego miejscowego kolektywu, nie można polegać tylko na jednej osobie i robić z niej orkiestrę symfoniczną,  ma to krótkie nogi i na pewno nie przetrwa. Przed Konradem MP na lotnisku   na którym będzie wiele imprez i masę ludzi, wiec dyscyplina musi być nie naganna a szczególnie wśród organizatora i wszystkich zawodników. Bardzo nie podobało mi się rozgrywanie zawodów poza polem startowym , bardzo mnie bolał  protest przeciwko zawodnikowi któremu zdarzyło się odpalić silnik na pół sekundy przed sygnałem startu nie rzucając modelu i szukanie na każdym kroku zaczepki protestując najmniejsze potknięcia czy organizatora czy kolegów. Chciałbym napisać  tak jestem sędzią modelarskim z uprawnieniami miedzy narodowymi zorganizowałem kilkadziesiąt imprez modelarskich na przeciągu 50 lat wzorowo w dyscyplinach modelarstwa gdzie poziom ilość klas rozgrywanych jest nie współmiernie odbiegających od J tek gdzie sędzia w ułamkach sekund musi podejmować  decyzje i nie ma takich ekscesów jakie mieliśmy na tych zawodach. myślę że Pnowie nad pobudliwi przemyślą wiele spraw. Pamiętajmy ze od zawodników zależy nasze wspólne bezpieczeństwo zdrowa rywalizacja na polu walki a nie na papierze. Mieliśmy przykry incydent na treningu nikt nie zwrócił uwagi na sympatycznego obcego modelarza który zaczął sobie latać z wami i doprowadził do zniszczenia Tomkowi nowego modelu tak nie może być ze na trningach ktoś obcy sobie z wami trenuje . Nie piszę tu o Jarku Grzesicy który jest wytrawnym zawodnikiem i pochodzi z waszego środowiska 

Opublikowano

5.5.11.5. Contest Flights

5.5.11.5.1. (a) The competitor will be allowed a minimum of four (4) flights in the qualifying rounds.

  1. (b  The competitor will be allowed only one attempt at each flight.

  2. (c  There is an attempt when the model aircraft is released with the motor running by the

    competitor or his helper.

  3. (d)  All attempts must be timed by a timekeeper. If no time has been recorded, the competitor is entitled to a re-flight according to the priorities set out in paragraph 5.5.11.6.

 

 

Punkty b i c są klarowne. Nie wolno robić restartu jeśli się już raz wystartowało czyli wyrzuciło model z ręki a chyba tak właśnie było?

 

EDIT: pousuwałem nawiasy przy b i c bo forum dodaje jakieś emotikony

Opublikowano

5.5.11.5. Contest Flights

5.5.11.5.1. (a) The competitor will be allowed a minimum of four (4) flights in the qualifying rounds.

  1. (b  The competitor will be allowed only one attempt at each flight.

  2. (c  There is an attempt when the model aircraft is released with the motor running by the

    competitor or his helper.

  3. (d)  All attempts must be timed by a timekeeper. If no time has been recorded, the competitor is entitled to a re-flight according to the priorities set out in paragraph 5.5.11.6.

 

 

Punkty b i c są klarowne. Nie wolno robić restartu jeśli się już raz wystartowało czyli wyrzuciło model z ręki a chyba tak właśnie było?

 

EDIT: pousuwałem nawiasy przy b i c bo forum dodaje jakieś emotikony

Tak dokładnie jak wyrzuci się model z ręki to już nie ma możliwości ponownego startu.

Do puki jednak trzyma się model to można włączać i wyłączać silnik.

 

Nie mniej w tych punktach nie ma napisane, że pilot ma otrzymać 1000 pkt karnych. Ma za lot 0 i tylko tyle.

Ja naliczyłem niesłusznie 1000pkt kary więc popełniłem błąd. Teraz jest dobrze.

 

 

 

PODSUMOWANIE

 

Już tak na spokojnie chciałbym podziękować Wszystkim uczestnikom, zarówno zawodnikom jak i gościom za przyjazd do Wrocławia.

Było mi bardzo miło Was gościć.

 

Szczególnie chciałbym podziękować dwóm no trzem osobom.

 

Przed wszystkim Władkowi, który siedział cały czas przymnie i mnie swoim spokojem wspierał. Nic nie musiał robić wystarczyło, że był i dla mnie to było ogromne wsparcie.

Drugiej osobie której chciałem podziękować to Piotrowi za ufundowanie statuetek i nagród w płynie. Gdyby nie Piotr to budżet przekroczyłbym 2 lub 3x, a tak za bardzo nie poległem.

 

I jeszcze jednej duszy towarzystwa która przyjechała w niedzielę czyli Michałowi. Nie wiem ale jak przyjechał Michał to od razu jakoś tak zrobiło się luźniej, sympatyczniej. To jest taka dusza towarzyska, która poprawie swoją osobą każdą imprezę.

No i za to że się zaangażował w sędziowanie.

Panowie dziękuję.

 

A teraz parę refleksji jakie pomimo tego obłędu w oczach zaobserwowałem w czasie tych 2-3 dni. Jak pisałem już wielokrotnie jestem humanistą i obserwuje świat z troche innej perspektywy niż umysły techniczne.

 

Odniosę się teraz do szacownych nestorów modelarstwa jacy przyjechali do Wrocka. Panowie w naprawdę pięknym wieku, jak chodzili po lotnisku to tak ja w życiu, ale jak brali w rękę model i szli na linię startu to było widać, że pomimo swego szacownego wieki to w środku są nadal chłopcami. To było widać, że świetnie się bawią, uśmiech nie schodził im z twarzy, a komentarzy po locie nie było końca. Po prostu chłopcy. Piękne.

 

Druga grupa to nowicjusze, którzy pierwszy lub drugi raz mieli okazję wystartować. Z kolejki na kolejkę, z dnia na dzień widać było (zresztą sami to mówili) że coraz bardziej im się to podoba. Fakty mówią same za siebie bo 2 nowicjuszy znalazło się w finale.

To jest ewidentne poświadczenie tego co tu pisze od roku. Kto wystartował raz to z pewnością będzie chciał wystartować kolejny raz. 

 

I trzecia grupa chyba największa, która przyjechała dobrze się bawić i miło spędzić 3 dni na lotnisku. Chłopaki przyjechali z modelami wszelakiej maści. Kto co miał to zabrał i dobrze się bawił. Były modele wypasione, były drewniaki, były składaki, były modele konstrukcyjne, były też jakieś eksperymenty. I było fajnie.

 

No i ostatnia grupa zawodowców, która mocno trenuje przed MP 2018 i ME 2018. Wojtek i Tomek mocno ze sobą rywalizują, ale bardzo sympatycznie. No może z małymi wyjątkami bo jak się okazało to Wojtek zrobił Tomkowi kadłub prawoskrętny a jak był jego sędzią to cały czas kazał mu kręcić tylko w lewo, nie mniej obyło się bez rękoczynów. :D Sprawę sobie wyjaśnili przy stoliku. :D  :D  :D

 

Co mogę jeszcze powiedzieć.

3 dniowa impreza dla jednej osoby to jednak dużo. Było ciężko i wiem, że było kilka wpadek. 

Zawody Pucharowe robiłem pierwszy raz i uczyłem się na własnych błędach. Wzorowanie się na zawodach międzynarodowych w moim przypadku nie miało sensu ponieważ to są inne budżety.

Wnioski wyciągam i na MP mam nadzieję, że będzie trochę lepiej i spokojniej, bo będę miał wsparcie sędziego głównego od strony przepisów i to on a nie ja będzie się chandryczył z zawodnikami.  ;)  :)

Całą resztę spokojnie ogarnę sam.

Opublikowano

Dziękuje Konrad za dobre słowo mam nadzieję ze będę w stanie trochę więcej pomuc. Jednak nie o tym chcę pisać a mianowicie największe pozytywne wrażenie.,najbardziej podobała mi współpraca Tomka i Wojtka dwaj najwięksi rywale a zarazem najlepsi przyjaciele widzę w nich i to niedługo Mistrzów Świata bo potrafią sobie bardzo pomagać i wiedzą co robią. Sam zaliczyłem wiele imprez na poziomie światowym Mistrzostw Europy I Świata wiem

 

 

 

jacy ludzie zdobywają te tytuły oni są na najlepszej drodze nie wspominając o ogromnym zaangażowaniu Taty  Wojtka Pana Byrskiego Twórcy Jantara .

 

                                                                                                                   Elpazo  Sp - 1567

Opublikowano

Witam!

Zostałem wywołany to odpowiem

Nie może być tak że sędzia główny zawodów; bardzo sympatyczny i przemiły człowiek; nie czytał (tak nie czytał, nie mylić z nie zna) regulamin klasy w której jest sędzią głównym. Organizator, kierownik zawodów itp. to nie to samo co sędzia główny. Te osoby mają inne zadania i obowiązki. Co do puktacji, kar, liczenia - to jest osobyn temat i na pewno nie na forum. Nie bardzo rozumiem czym ma się różnić latanie jednego modelaraz od drugiego. Skoro dostał zgodę organizatora to lata i tyle. Inna sprawa że wykonywanie lotów w czasie przygotowawczym jest zabronione - nawet przez bardzo wytrawnych  modelarzy - taki regulamin. Oczywiśćie można to do woli zmienić. Tylko jedna prośba proszę te zasady przedstawić przed zawodami - w tedy to ma sens. Są jasne zasady jak komuś nie pasuje to nie lata. Z tym zderzeniem w powietrzu to przykra i ciekawa sprawa. Nie widziałem tej sytuacji, niemniej mnie osobiście bardzo zdziwiło to że któryś z pilotów ma pisać oświadczenie drugiemu że zderzyli się w powietrzu. Jeśli Organizator na odprawie ogłasza iż zawodnik na linii startu bez sędziego ma 0 (zero) za lot a później przerywa lot i zażądza jego powtórkę z powodu braku sędziego u jednego zawodnika, lub precyzyjne wkazuje kierunek do lądawania a póżniej ląduje się z kierunku  przeciwnego (dokładnie o 180 stopni) a dotego przelatując się przez korytarz na wysokości 1,5 m (jedna z osób w korytarzy żeby uniknąć uderzanie przez model wykonała wzorowy pad na ziemię), inni lądując zgodnie z ustalonymi zasadami dostają 0 (zero) za lądowanie to moim zdaniem; zaznaczę że jestem z północy nie znam się a i jeszcze jestem nadpobudliwy - to nie jest ok, a punktacja, lokaty i inne takie są mniej ważne. Oczywiście sędziowanie i pewne niedociśnięcia nie mogą przesłonić całego obrazu imprezy.

Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za wspólne latanie i przemiłe spotkanie.

Organizacja taje imprezy w 2 osoby jest bardzo ale to bardzo trudnym zadaniem.

I jeszcze jedno pytanie jak jest liczona klasyfikacja końcowa Pucharu Polski w F5J w roku 2018?

Opublikowano

Konradzie, gratuluję organizacji. Jesteś prawdziwym człowiekiem orkiestrą :)

 

 

Krzyśku,

 

w sprawie tego zderzenia po oficjalnym treningu z udziałem postronnego pilota, który nie startował w zawodach i nie posiadał ubezpieczenia modelarskiego, w szczegółach możemy przegadać przy najbliższej okazji :) Rozliczenie tego zdarzenia to off topic, ale jesteśmy finalnie uzgodnieni :)

Kolizja w trakcie zawodów lub między zawodnikami to zupełnie inny temat.

 

Uwagi krytyczne zawszą są mile widziane, jak prowadzą do konstruktywnych rozwiązań, to są bardzo rozwijające.

Taką lekcję odebrałem od Michała, za co jestem Jemu bardzo wdzięczny.

Opublikowano

...

I jeszcze jedno pytanie jak jest liczona klasyfikacja końcowa Pucharu Polski w F5J w roku 2018?

 

To jest dość istotne pytanie. Nigdzie nie znalazłem żadnej oficjalnej wersji jak to ma być liczone do klasyfikacji generalnej na koniec PP. Systemów możliwych jest całe multum ale chyba dobrze by było coś ustalić już teraz a nie na koniec pucharu.

 

Proponuję następująco:

---------------------------

- liczą się trzy najlepsze zawody (czyli jedne można odpuścić)

- za 1 miejsce jest 100 pkt, za drugie 80, za trzecie 60, za czwarte 40, za piąte 20, od szóstego dalej 10, 9, 8... itd. aż do zera. Wychodzi, że 16-sty ma zero. 

- liczą się wyniki z finałów - dla tych co się nie zakwalifikowali wyniki z eliminacji.

 

Ostatnie zawody chyba będą w Szczecinie więc puchar przygotujemy. 

Opublikowano

Coś słabo szukałeś, bo to jest napisane w drugim podpunkcie dokumentu, który jest najważniejszy z punktu widzenia organizatora zawodów w Polsce.

 

http://komisjamodelarskaap.pl/wp-content/uploads/2013/12/2018_Zasady-organizacji-zawod%C3%B3w_Rev1.pdf

 

A więc strona 38 dokumentu:

https://www.fai.org/sites/default/files/documents/sc4_vol_f5_electric_18.pdf

 

 

o widzisz! Dzięki. Jakoś zupełnie to przeoczyłem.

 

Czyli:

 

Classification

During a year, a maximum of three (3) contests will be counted. If a competitor flies in more than three contests, his three (3) best results will be allocated.

Not more than one (1) contest could be counted in the same country. Points awarded at a World Cup Contest

 

1st place = 100 points

2nd place = 75 points

3rd place = 60 points,

4th place = 50 points

5th place = 49 points

6th place = 48 pints,

 

54 points - R = World Cup points (R = individual ranking)

Opublikowano

U nas jest taki podział piszę o swoich macierzystych klasach FSR w których to przez kilka lat przerabialiśmy temat, a od wielu jest dobrze.

1m 100

2m 85 

3m 75 

4m70

5m 65     

I tak do 5 punktów jest to sprawiedliwe dla tych co byli na zawodach i je zaliczyli zawsze te 5punktów może się na koniec liczyć . natomiast 0 dla nieobecnych .

Aby wyróżnić Mistrzostwa Polski dodajemy wszystkim uczestnikom np.; 10-30% punktów zdobytych podczas Mistrzostw ,te 10-30% musi być jako stała wartość raz z góry ustalona na jakim poziomie premiujemy Mistrzostwa punkty te podnoszą ranę imprezy. I przyjmujemy do rankingu 3 najlepsze eliminacje + mistrzostwa kraju to nam wyłania zwycięzcę pucharu. ale i tu musi być ustalony priorytet powołania zawodnika do kadry , czy zawodników powołujemy z Mistrzostw Polski czy z zwycięzcy pucharu.

Bo może być tak ustalony regulamin że zwycięzca mistrzostw polski jest Mistrzem Polski to daje trochę kopa do przodu dla tych co coś zawalili w pucharze a kadra powołana jest z Pucharu Polski lub nagradzamy osobno puchar i osobno mistrzostwa ale punktacja jest jedna . To ma znaczenie dla organizatora i jego zasobów budżetowych. Przepisy startowe te naj ważniejsze muszą być na bieżąco omawiane przed startem i tu się kłania odprawa zawodników w trakcie rejestracji tu się uzgadnia i do końca prowadzi wszelkie sprawy z zawodami ;To jest wszelkie opłaty kontrola modeli kontrola ubezpieczeń itp. . po tej rejestracji pozostaje już czysty czas zawodów i dobra zabawa a nie latanie za obiadami opłatami i wszelkimi sprawami nie związanymi z zawodami . Teren zawodów na czas ich trwania jest całkowicie zamknięty dla osób postronnych włącznie z zawodnikami kibicami aby utrzymać dyscyplinę startową . wszelkie sprawy związane naruszeniem regulaminu muszą być zgłoszone niezwłocznie do sędziego głównego i od tego czasu mam1 godzinę na złożenie oficjalnego protestu wszelkie inne próby załatwienia nie prawidłowości nie mają miejsca jeżeli sędzia główny tak uzna. Z tym że sędzia główny nie ma prawa odrzucić jakikolwiek protest czy wniesioną uwagę nie zgodną z regulaminem. Opłaty  protestowe są zwracane w przypadku uznania protestu przy odrzuceniu opłata przepada na rzecz organizatora . Oficjalny protest musi być ogłoszony w komunikacie końcowych i jego werdykt. przy dobrze zorganizowanych zawodach komunikat z ostatniej kolejki powinien naj później w 30min wylądować na tablicy ogłoszeń.

 

Sędzia główny nie prowadzi zawodów od tego jest sędzia startowy i chronometrażyści do ich dyspozycji jest sekretarz wraz ze swoją ekipą prowadzący biuro zawodów .

W brew pozorom nie potrzeba do tego armi  ludzi szczególnie rozgrywając 1 klasę .  

Opublikowano

Jak chcecie taka punktacje to powinna być zgodna z liczeniem punktów fai. One zależą od liczby uczestników w zawodach. I to ma sens

Opublikowano

Jak chcecie taka punktacje to powinna być zgodna z liczeniem punktów fai. One zależą od liczby uczestników w zawodach. I to ma sens

 

 

Oczywiście liczenie punktów w zależności od ilości zawodników ma sens. Tylko ta strona 38 i tam nic nie ma o ilości uczestników. Wg. tego ktoś kto zajął 16 miejsce dostaje 54 - 16 = 38 punktów i tyle. 

 

Tak w sumie to chyba najbardziej sprawiedliwa jest klasyfikacja "eurotouru" - po prostu procenty z trzech najlepszych zawodów - z eliminacji - plus mały bonus za miejsce w finale. Tylko 3 pkt za 1 miejsce w finałach. No ale te dokumenty które podałeś w zasadzie zamykają dalsze dyskusje. Co prawda F5J jeszcze nie jest klasą mistrzowską ale wówczas powinien być regulamin zatwierdzony przez Komisję Modelarską - a tego chyba nie ma i tę rolę pełni  ten dokument, który  podlinkowałeś.

Opublikowano

A dlaczego 54 a nie 100?

Robie właśnie klasyfikację generalną i jak mam robić to już żeby było dobrze.

 

 

bo dla pierwszych czterech są większe skoki pomiedzy pozycjami. Dopiero od czwartego miejsca zaczynają sie co punkt 

Opublikowano

Bo my mamy 5 a nie 3 w nazwie i nas obowiązuje aneks 5 E str 38. Oczywiście możemy se zrobić dowolną punktację np. za kolor oczu albo brak włosów na głowie - Konrad by wygrał :-). 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.