stema Opublikowano 28 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2018 Wszystkim, którzy byli WIELKIE gratulacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Mimo kiepskich prognoz, przygotowania w toku. Modelik nawet zaczyna krążyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Włączyłeś ster kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 A to to na zawodach w Bielsku udało mi się zrobić i ja jestem z tych innych zboczowcow. Zawsze używam kierunku Jeśli wiem ze dobrze działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Przyznam szczerze, że ten Plus w rękach Dominika latał zadziwiająco. Zdecydowanie inaczej krążył, niż wszystkie inne, klasyczne modele. Np. w pierwszym locie finałowym miałby czas o jakieś 2 minuty gorszy, ale składając się już do lądowania zabrał się w bąbelku z jakiś 20m krążąc zaskakująco ciasno, szybko, z przechyłem przynajmniej 60st. Nie wiem jeszcze dokładnie o co chodzi, ale ten model ma bardzo specyficzną dynamikę lotu. Dumałem nad tym od dłuższego czasu. I jednak wydaje mi sie że istotne jest kilka rzeczy: 1. niewielka długość całkowita modelu przy sporej rozpiętości 2. duże skupienie wagi w okolicach środka ciężkości (bardzo krótki kadłub w którym wszystko jest w "pobliżu") 3. Lekki "ogon" co wpływa na punkt 2 4. Niewielka waga całego modelu 5. Profil nośny a zarazem dość szybki Statecznik wg mnie nie ma takiego znaczenia, nie licząc stosunkowo dużej jego powierzchni względem powierzchni skrzydeł. Taki został zastosowany ze względu na ogólna koncepcję. A przy każdym innym (czy V czy krzyżowy) też można ciasno i pewnie krążyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Włączyłeś ster kierunku? Sterem kierunku dalej sie bawie. Funkcjonuje coraz lepiej Dodatkowo chyba ogarnąłem to powolne podejście do lądowania i jako bonus model zaczął mi lądować jak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 30 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Wyniki z Lankroun/Sazava 2018 po eliminacjsch i finałach na stronie imkct.cz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Wyniki z Lankroun/Sazava 2018 po eliminacjsch i finałach na stronie imkct.cz l nie i na początku :-) http://www.lmkct.cz/wp-content/uploads/2018/02/F5J_-_Sazava_2018__kompletni_vysledky.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 hmm...Tomek w finałach poszedł na maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 30 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Gdyby ten ostatni lot doleciał to wygrałby z Radkiem. I to jest właśnie adrenalina i trzeba mieć nerwy. Primorz też zaryzykował na 5-10m w ostatniej kolejce i nie dolatał. Gdyby to mu wyszło to on by wygral całość i 103 pkt do contrstu. Jak widać nie zawsze wszystko wychodzi. Obserwowac tę walke z bliska - bezcenne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Czyli przeszarzowali obaj. I przegrali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 ...Primorz też zaryzykował na 5-10m w ostatniej kolejce i nie dolatał. Gdyby to mu wyszło to on by wygral całość i 103 pkt do contrstu.... Primoz dolatał. Do wsi. Nie było go na ceremonii wręczenia medali - chyba jeszcze szukał modelu. Ale fakt we wszystkich lotach finałowych Tomek wyłączał się najniżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Zawody jak już wielokrotnie pisałem to szacowanie ryzyka. Tu pewnie 10m więcej by wystarczyło. Ale i tak jestem pod wrażeniem wcześniejszych dwóch lotów. I co się cieszysz z cudzego nieszczęścia? Bo jest znacznie lepszy od Ciebie? Nie lubię takich zachowań. U nas pewnie by inni zawodnicy poszli mu pomoc w poszukiwaniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 ... Ale i tak jestem pod wrażeniem wcześniejszych dwóch lotów. Pierwszy lot był spoko - na pewniaka. W drugim chyba dwa razy była nerwówka i szybkie szukanie "czegoś innego". Ten drugi lot finałowy to było mistrzostwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 30 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 coś na żywo z Czech tutaj: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 UWAGA Zawodnicy MP F5J we Wrocławiu Aby wjechać na płytę lotniska na zawody MP F5J we Wrocławiu należy po przejechaniu bramy głównej Aeroklubu Wrocławskiego kierować się na rozwidleniu w PRAWO. Poprzednio jechaliśmy w lewo w stronę ISKRY. Tym razem trzeba na rozwidleniu tuż za bramą wjazdową skręcić w prawo. Jedziemy powoli bo wyboiście do samego końca. Dojeżdżamy do skrzyżowania w literę "T". Skręcamy w prawo w stronę bramy wjazdowej na lotnisko. Tam trzeba powiedzieć, że jest się zawodnikiem Mistrzostw Polski. Ktoś sprawdzi numery rejestracyjne samochodu i wpuści na murawę lotniska. Proszę zapytać osoby przy bramie gdzie trzeba jechać. Być może będziemy latać na wprost tej bramy a być może na drugim końcu lotniska niż był PP Jeszcze w tej chwili nie wiem, które wybiorę miejsce, ponieważ pogoda jest dynamiczna i się wiatr zmienia. Ale są w zasadzie tylko dwie opcje. Pierwsza opcja to na wprost bramy wjazdowej płytę lotniska lub druga opcja to skraj lotniska po prawej stronie po wjechaniu na płytę. Poniżej daje współrzędne bramy wjazdowej na płytę lotniska z google maps 51.203907, 16.993645 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Jak to http://www.meteo.pl/um/php/meteorogram_list.php?ntype=0u&fdate=2018053012&row=436&col=181&lang=pl&cname=Wroc%B3aw się sprawdzi, to sugeruję przerobić F5J na F1N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Będzie tylko trochę trudniej bo termiki słabsze będą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Tia... a wszyscy powtarzają: leć pod tą ciemną chmurę, tam będzie ssało Jurek ja odpadam, no naumiałem się obsługiwać aparaturę jedną ręką, ale trzymać do tego parasol to już chyba tylko w zębach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Wojtek nie siej paniki , będzie dobrze. Wczoraj po jednej stronie Wrocka samochody i drzewa wywracało, a ja po drugiej stronie nie widziałem jednej chmurki na niebie, tylko samo słońce a wiatr to taki że nawet za bardo nie chłodził. To są przelotne i lokalne zjawiska. Wiatr w okolicach 3-4m/s to wiatr do latania bez większego stresu. Miejmy nadzieję że burze nas ominą. Najwyżej będziemy robić przerwy na te przelotnie opady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi