Skocz do zawartości

TommyTom

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek, kiedy sędzia ma obowiązek wyłączyć stoper? no po 600s lub 900s. A jak model dalej jest w powietrzu to co, leci sobie i leci aż mu każą wylądować? Po to jest ta kolejna syrena że po niej jest 0 za cały lot, nikt inny tego czasu nie mierzy. I jak ktoś jeszcze leci to nie bardzo widzę możliwości wchodzenia do korytarza, a jak jeszcze leci lot za lotem ten akurat delikwent. Tak wiem teoria, itp., itd. Jeszcze raz przepraszam za swoje niestosowne zachowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyś, sędzia mierzy zawodnika dalej po syrenie jak ten nie ląduje przed syreną (lądowanie w syrenie to już w zasadzie po czasie). Punktacja i kary po przekroczeniu czasu startowego opisałeś wzorcowo. Zachowanie poprawisz i będzie git ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu słyszałeś w swojej karierze kiedyś dwie syreny końcowe? Pytam poważnie bo będąc na 8 zawodach ani razu czegoś takiego nie słyszałem.

Syrena w 600s jest po to żeby sędzia zatrzymał stoper i stwierdził, że delikwent przelatał lot. Ma drugi stoper żeby stwierdzić ile przelatał. Ja osobiście nie widziałem nigdy żeby zawodnicy przelatali więcej niż 2-3s. Te 30s to czysta niczym nie poparta teoria.

Reszta to jest autentycznie szukanie igły w stogu siana. 

A jak będziesz widział, że zawodnik jeszcze lata po syrenie to złapiesz mu ten model i postawisz na ziemi żeby się chłop nie męczył dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek pisze że po syrenie sędzia dalej mierz czas, Konrad że zatrzymuje pierwszy stoper i mierzy drugim. W BB 2 tygodnie temu zawodnik przelatał tak na oko z 15 sekund  - nie było drugiego stopera a ni syreny :). Tak np. w Szeged była syrena po 30s od końca czasu startowego. A Wiesiu w takim ustrojstwie do mierzenia czasu też to uwzględnił ( te 30s) - ale On też z północy, nie zna się. Ja tam nie lubię siana a ni igieł, ale jak trzeba to znajdę igłę w tym sianie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego regulaminu to chyba jednak nikt nie czytał :-) :-) :-) 

 

Lądowanie po końcowej syrenie (po 600 albo 900s) to jest zero za lądowanie.

 

Lądowanie MINUTĘ po końcowej syrenie to jest zero za lot. (5.5.11.12 g).

 

Jak ktoś ma cierpliwość odsłuchać cały plik dzwiękowy SORGa to tam na koniec jest syrena i komunikat "zero for the flight". 

 

Przelatanie o więcej niż 3-4s zdarza się rzadko i organizatorzy zwykle skracają "preparation time" do 5 min po syrenie na koniec "working time". Przelatanie o 15-20 sek zdarza się niezmiernie rzadko ale może się zdarzyć i zawodnik nie może być za to karany skróconym czasem przygotowawczym. 

 

Potrzebne jest minimum elastyczności ze strony sędziów i dostosowania preparation/workin time do tego co się dzieje na lądowisku. 

 

PS. Konrad z prognozami to jest jak z wróżką. Moja nieustannie podaje prawdopodobieństwo deszczu na 90% w ciągu całego dnia przy ok 50% prawdopodobieństwie w ciągu każdej godziny. W niedzielę to samo. Jeśli będzie padać to spod chmurek a to są opady lokalne całkowicie nie do przewidzenia o której godzinie wystąpią w danym miejscu. Opadów ma być 6-7 l na m2 w sobotę - to jet sporo - tak godzinna burza i mocna ulewa. Oczywiście nas może ominąć ale w pobliżu burze bądą. Będzie ciekawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Potrzebne jest minimum elastyczności ze strony sędziów i dostosowania preparation/workin time do tego co się dzieje na lądowisku. 

Gwarantuje Ci Wiesławie że tak właśnie będzie. 

 

 

Oczywiście nas może ominąć ale w pobliżu burze bądą. Będzie ciekawie. 

No i dobrze. Ci najlepsi będą mogli się wykazać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako osoba sympatyk na razie (przymierzająca się do) F5j proszę o informację, czy jest może kamera on-line na MP we Wrocławiu aby można było podglądnąć co się tam dzieje?

 

Z drugiej strony po oglądnięciu ostatnich Czeskich zawodów zastanawiałem się dlaczego nikt nie przekracza czasu latania - teraz już wiem na pewno - po prostu 0 punktów za ponad 600 sek.

 

I jeszcze jedno - czy na jakichś zawodach F5j w Polsce - najlepiej na południu jest rozgrywana kategoria F5j Club czyli taka mniej wypasiona bez licencji aby sprawdzić w którym miejscu się jest posiadanym modelem nie koniecznie takim z najwyższej półki.

 

I jeszcze jedna propozycja - czy w wynikach MP można by zamieścić informację czym kto lata?

 

Pozdrawiam ciepło i życzę bezopadowej pogody.

 

Wojtek - Tarnów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako osoba sympatyk na razie (przymierzająca się do) F5j proszę o informację, czy jest może kamera on-line na MP we Wrocławiu aby można było podglądnąć co się tam dzieje?

Niestety w tym roku jeszcze nie ale w przyszłym roku już będzie.

 

 

Z drugiej strony po oglądnięciu ostatnich Czeskich zawodów zastanawiałem się dlaczego nikt nie przekracza czasu latania - teraz już wiem na pewno - po prostu 0 punktów za ponad 600 sek.

Nie do końca. Jak przelatasz do 30s to masz tylko 0 ale za lądowanie ale za lot punkty są.

 

I jeszcze jedno - czy na jakichś zawodach F5j w Polsce - najlepiej na południu jest rozgrywana kategoria F5j Club czyli taka mniej wypasiona bez licencji aby sprawdzić w którym miejscu się jest posiadanym modelem nie koniecznie takim z najwyższej półki.

 

I jeszcze jedna propozycja - czy w wynikach MP można by zamieścić informację czym kto lata?

 

Pozdrawiam ciepło i życzę bezopadowej pogody.

 

Wojtek - Tarnów

Nie znam zawodów F5JE bo u nas to tak się nazywa.

 

Co do informacji kto czym lata to będą takie po MP F5J na stronie f5j.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.