Shock Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 Sie rozumie że pikny ! Widać spore zainteresowanie klasą F5J ... Konkurencja rośnie
dariuszj Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 Mam nieco nietypowe pytanie. Czy w aktualnie produkowanych Jantarach usterzenie pionowe to monolit z kadłubem robione w jednej formie czy może oddzielnie i sklejane? Pytam, bo patrzę na zdjęcia i nie wiem czy to tylko kwestia malowania czy też są to oddzielnie robione elementy.
kinemax Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 Wygląda, że oddzielne, lecz bardzo ładnie połączone Mój gotów do ponownego oblotu z Turnigy TSS 11MGA na kierunku i MKS6100 na wysokości. Oględziny uszkodzonego serwa wskazują, że Zulugula ma prawdopodobnie rację - jedna "kosteczka" wygląda na upaloną, ale bez mikroskopu nie jestem w stanie jej zidentyfikować.... W pracy pewnie damy radę, ale jeśli ktoś wie to poproszę o info...
stema Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 Witam Jeszcze jeden "jantar" pozdrawiam Marek Śliczny ! Gratuluję.
dariuszj Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 Wygląda, że oddzielne, lecz bardzo ładnie połączone To jeszcze jedna prośba z mojej strony. Możesz zmierzyć średnicę w miejscu łączenia?
kinemax Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 26mm Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
wojcio69 Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Opublikowano 21 Marca 2017 Ciekawe ile tych F5J-tek pojawi się w maju w Radawcu
awiator Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 Witam.kinemax jeśli to nietajemnica,zamieść foto z naprawy Jantara.Pozdrawiam.
kinemax Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 Prezentacja fotek nie była przewidziana, gdyż po naprawie funkcja przewyższa estetykę - no ale jak jest zapotrzebowanie społeczne... Uwagi: 1. Centropłat (żółty) - uzupełniłem wycięty kawałek styrodurem, doszlifowałem i zalaminowałem szkłem 33g/m2 dając pod spód żywicę do laminowania z lekkim wypełniaczem (Art Hobby). Potem dla gładkości okleiłem cienką, żółtą taśmą. Kolor się prawie zgadza, niestety słabo kryje, więc widać co pod spodem 2. Końcówka - jw, ale po laminowaniu użyłem lekkiej szpachlówki epoxy (rozpuszcza styrodur, więc musiała być na laminowaniu). Na wierzch cienka, czarna taśma. Ta kryje dobrze, a szlifowana szpachlówka dała dobrą powierzchnię... 3. Kadłub - ustawiłem na stojaku, żeby było prosto, przykleiłem węgiel (od Patryka - dziękuję!) na flexi CA do zawiasów (Art Hobby) i przesyciłem żywicą. Ostre końce tkaniny obkleiłem taśmą, żeby nie kaleczyło, nie łapało błota i trawy, no i jakoś wyglądało...
Zulugula Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 Ta "kosteczka" to jakiś tranzystor obstawiam że mosfet niskonapięciowy i nie sety nawet z odczytanym numerem nie jest to proste gdyż na elementy SMD są często oznaczane kodem producenta i może być ciężko ze znalezieniem co to jest dokładnie poszukam za chwilkę w sieci, może ktoś już to ogarnoł. Mógł spalić się jeden lub dwa (po skosie) wpisz w googlach mostek h, dasz rade wrzucić jakieś w miarę wyraźne foto?
kinemax Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 Fotka bebechów MKS6100 z telefonu Widać, że jeden z 6-nogich robaków jest upieczony, na drugim widać napis 2G06 , 2606 lub tp. Edit: wygląda, że może to być SN74LVC2G06 - Dual Inverter Buffer/Driver with Open-Drain Output - kosztuje 0,75zł w Farnell-u, tylko jak kupić 1 szt....
cZyNo Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 no to sprawdź tez silnik. Bo jak tak masz upalona elektronikę, to znając MKSy, również uszkodzony jest silnik. MKS miało bardzo delikatne motorki
kinemax Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 W jedną stronę cały czas chodzi, tylko w drugą nie chce... Może ktoś ma MKSa ze spalonym silnikiem ?
Zulugula Opublikowano 22 Marca 2017 Opublikowano 22 Marca 2017 Faktycznie 2 inwerterki w jednej obudowie połączone równolegle, tylko z noty wnioskuje że ok 100mA max to powinno wytrzymać, wiec coś mało, najlepiej całą płytkę wymienić tak jak piszesz wyżej.
kinemax Opublikowano 23 Marca 2017 Opublikowano 23 Marca 2017 Mały update - Jantar po naprawie lata ! Był trochę silny, jak na ponowny oblot, i porywisty wiatr dziś rano w W-wie, ale nie zdołałem się powstrzymać... Odbyłem tylko jeden niezbyt długi lot, zakończony świetnym lądowaniem (znaczy i ja i model w całości), więc pełen sukces. Na szczęście nie miał kto tego filmować :/ Silnik na 3-pstryczku, BT na drążku, no i rzeczywiście działa - bardzo ułatwiło mi to lądowanie w tych warunkach
TeBe Opublikowano 23 Marca 2017 Opublikowano 23 Marca 2017 Odważnyś. Wiało chyba 6m/s? Gdzie latałeś?
kinemax Opublikowano 23 Marca 2017 Opublikowano 23 Marca 2017 Jak zwykle za Wisłą, na łąkach vitalis Chodzieskiej.. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
cZyNo Opublikowano 25 Marca 2017 Opublikowano 25 Marca 2017 Pięknie chłopaki! I to sie nazwa "mieć jaja"!
wojcio69 Opublikowano 26 Marca 2017 Autor Opublikowano 26 Marca 2017 No i nareszcie się stało, co stać się musiało. Jantar został ulotniony. Pianie psalmów pochwalnych na cześć Jantara i jego konstruktora byłoby może niezręczne ale faktem jest oczywistym, że model chodzi za ręką już od pierwszego lotu. Zaczęliśmy spokojnie od polatania Falcon'ami, EGP i ESA. Nawet Piotrki zainicjowały coś na styl walki powietrznej. Ten rozbity Jak to nie od walki tylko lądowania. Przyszła pora na oblot Jantara. Silnik full Piotr pchną model do przodu i poszedł... Generalnie Jantar lata sam i dobrze jest mu w tym zbyt dużo nie przeszkadzać. Pomimo zimnego, północnego wiatru trzymał się powietrza jak pijany płotu. Pozostaje teraz latać, ćwiczyć, doregulować model i latać, latać, latać... Czekam jeszcze aż Piotr podeśle swoje zdjęcia i filmy. 1
Rekomendowane odpowiedzi