Skocz do zawartości

Budowa cessny z depronu czyli podkładu pod panele


modelarz77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, rozpocząłem budowę cessny niedługo dodam fotki ale mam pytanie czy podkłady z zewnątrz trzeba czymś oklejać bo jest to bardzo niewytrzymałe na zadry i wogóle, a co do budowy mam zamiar użyć wyposażenia :

-silnik abc power 180 wat ciąg 830 g

- 4 x serwa tower pro 9 g mam je w modelu i świetnie się sprawują

-regulator abc power 20 a

-śmigło zobaczymy

Według mnie zamiast kupować drogie cessny które za chwilę rozwalicie lepiej budować swoje z depronu czyli podkładu pod panele, ja za piankę zapłaciłem nie całe 10 zł a wyposażenie wam zostaje więc jak rozwalicie to budujcie nowe i przekładajcie silnik i wszystko

jak już trochę się podszkolicie można kupić droższy materiał na przykład epp i budować z większym doświadczeniem to jest mój pierwszy model który buduje więc zdecydowałem się na podkład, będę budował  i robił zdjęcia potem je tutaj przedstawię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ten silnik to jak na  górnopłata to za szybki (zapewne górnopłata bo nie napisałeś która Cessna będzie budowana)

 

Dodatkowo jeśli model ma mieć 1m rozpiętości o czym wspominałeś w "przywitalni"  ten napęd  jest za mocny -nie wiem jakie masz doświadczenie w lataniu ale model może się okazać za nerwowy gdy wpadniesz w panikę .

Chyba że planujesz zasilanie pakietem na 2S czyli 7,4v a nie 3S (11.1v )  wtedy było by ok , ciąg drastycznie  by nie zmalał , zmniejszyła by się prędkość a model miał by lżejszy pakiet .

Pamiętaj też że stosuje się inne śmigła dla danego silnika przy 3S a inne dla 2S

 

Jeśli musisz przy tym silniku pozostać i planujesz zasilanie  bardziej uniwersalne  3S przemyśl powiększenie modelu do powiedzmy 1.2 - 1.3m


Co do oklejania to sposobów jest wiele , najpopularniejsze to oklejenie taśmą klejącą . Dostępne są jej  różne kolory  , można też model pomalować i pokryć taśmą bezbarwną ...

To krycie się sprawdzi przy  niezbyt miękkich podkładach .

 

Jeśli podkłady są gorszego gatunku  , model duży a wewnętrzna konstrukcja nie pancerna to dobrze się sprawdzi krycie papierem np na Wikol .

Przy prawidłowym ,szczelnym  pokryciu powierzchni można malować nawet sprayami nitro które normalnie by piankę rozpuściły.

 

Oczywiście oba sposoby to nie reguła a tylko sugestie  .

 

Dla nowicjuszy kopalnią wiedzy w tym temacie jest strona Motylastego  http://www.motylasty.pl/warszt_4.html

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężar między 600 -700 g tak żeby trochę mocy miał obaczymy jak wyjdzie może zastosuje mniejszy silnik wymiary to rozpiętość około 1100 mm długość kadłuba nie całe 1000 mm zamiar był że kadłub będzie mniejszy ale tak wyszło i idealnie wszystko pasuje myślę że ten silnik będzie dobry przy tych wymiarach

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć przepraszam że tak długo się nie odzywałem ale budowałem kadłub jednak okazało się że jak chciałem owijać model depronem wykazało się bardzo dużo błędów i zdecydowałem budować od nowa o innym profilu dołączam

tutaj wycięty 2 połwki kadłuba

zdjęciapost-19445-0-71169700-1477934873_thumb.jpgpost-19445-0-83698500-1477934863_thumb.jpg tutaj kadłub który idzie do kosza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

jak już trochę się podszkolicie można kupić droższy materiał na przykład epp i budować z większym doświadczeniem to jest mój pierwszy model który buduje (...)

 

Jeśli się zdecyduję, będzie to i mój pierwszy model Cesny. Masz może jakieś plany wg których budujeswz ten model ?

I co to znaczy że "tutaj kadłub który idzie do kosza". Niewłaściwy kolor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie zamiast kupować drogie cessny które za chwilę rozwalicie lepiej budować swoje z depronu czyli podkładu pod panele, ja za piankę zapłaciłem nie całe 10 zł a wyposażenie wam zostaje więc jak rozwalicie to budujcie nowe i przekładajcie silnik i wszystko

jak już trochę się podszkolicie można kupić droższy materiał

Karol a nie przyjechałbyś oblatać tej Cessny do Kęt na lotnisko ? (o ile to Wieprz ten obok Andrychowa) .Chętnie podpatrzymy,zerkniemy skoro tak mądrze piszesz... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj plany http://www.rcgroups....85#post14298158  a na drugim zdjęciu zdjęciu napisałem że ten kadłub idzie do kosza żle go zrobiłem co pisałem w poście na


Karol a nie przyjechałbyś oblatać tej Cessny do Kęt na lotnisko ? (o ile to Wieprz ten obok Andrychowa) .Chętnie podpatrzymy,zerkniemy skoro tak mądrze piszesz... ;)

jeszcze nie zbudowałem zaczynam od nowa tam ten kadłub do wyrzucenia a po za tym obok domu mam swoje małe lotniso


jak zbuduje to zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze:

Przejrzyj forum i nie dubluj tematów.

Po drugie:

http://www.pfmrc.eu/index.php?/topic/22030-Budowa-Cessna-185

Tu masz temat Cessny. Masz tam wszystko chyba opisane względem budowy modelu jak i zastosowanego wyposażenia. Z tych planów chyba korzystasz? Choć pierwszy kadłub wogole nie przypomina tego z planów.

Po trzecie :

Skoro jest to Twój pierwszy model i jesteś adeptem tej sztuki to wykaż proszę trochę inwencji twórczej jak i myślenia i szukaj. Forum jest ogromną skarbnicą wiedzy

Wystarczy tylko chcieć. Jak będziesz juz trochę więcej wiedział, "łykniesz" co nie co tematu ot choć by co to jest kąt zaklinowania skrzydła względem osi wzdłużnej modelu lub ile stopni ma wynosić wzniósł skrzydła i co to takiego to wtedy pytaj. "Starając się" pozyskać potrzebna Ci wiedzę do prawidłowego zbudowania modelu zyskasz również sympatię kolegów tworzących to grono. Jeśli natomiast pisząc pierwszy post na tym forum odrazu wyskoczysz z tekstem

 

"Według mnie zamiast kupować drogie cessny które za chwilę rozwalicie lepiej budować swoje z depronu czyli podkładu pod panele, ja za piankę zapłaciłem nie całe 10 zł a wyposażenie wam zostaje więc jak rozwalicie to budujcie nowe i przekładajcie silnik i wszystko

jak już trochę się podszkolicie można kupić droższy materiał na przykład epp i budować z większym doświadczeniem "

 

To nie zdobędziesz za wiele. Trochę szacunku i ogłady. Poza tym nie licz na to ze "Twój forumowy kolega" który siedzi w tym pięknym hobby 25 albo i więcej lat będzie Ciebie słuchał ;) to Ty masz słuchać i się uczyć ;) życzę powodzenia w budowie modelu jak i mądrze zadawanych pytań ;) pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja nic nie mówię że chce kogoś tu pouczać nie mam doświadczenia i wiem że niektórzy w tym siedzą długo napisałem tak bo tak uważam może nie powinienem tak pisać sorry mój błąd a co do kadłuba pierwszy nie wyszedł a na pierwszym zdjęciu 2 części kadłuba które już buduje według planów wczoraj jeszcze wyciąłem łoże silnika niedługo wkleję fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest akrobat wystarczy listwa balsowa metrowa na 2 połówki skrzydła :) skrzydła pewno będą nie rozdzielane więc po 0,5m na każde skrzydło. To nie jest do wariacji więc nie potrzeba pancernych wzmocnień, i kup sobie ostry nożyk aby krawędzie nie były tak poszarpane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź Andrzeja grzecznie zignorowałeś, bo młodszy?

 

Tak, możesz osadzić żeberka na prętach i wzmocnić je depronem. Na Twoim miejscu zapytałbym jednak, "czy ma to sens", a nie "czy możesz". Andrzej zasugerował Ci kierunek działania. Ja bym listwę balsową pociągnął do połowy długości lotki.

 

... dodatkowo pomiędzy zegarkami depron przyklejony do prętów weglowych

Z odległości, z jakiej zwykle obserwujemy model, przy wibracjach i turbulencjach odczyt godziny graniczy z cudem. Chyba, że zainstalujesz takie z kukułkami. Mogłyby się wychylać przez luki inspekcyjne.

 

;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszczać - to mój synek lubił pieluchę. Samolot ma zastrzały.

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Samolot

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Samolot#/media/File:Cechy_konstrukcyjne_samolotow.svg

 

Jeżeli twój samolot ma mieć ok. 1000mm rozpiętości to lepiej skrzydła zrobić odczepiane do transportu.

Maiłem kiedyś takiego Aresa Gamme 370 na tym filmie

 

https://www.youtube.com/watch?v=IH6NjxfMkjY

 

możesz zobaczyć jak miał mocowane skrzydło na gumki, najprostsze mocowanie, zabezpiecza skrzydło przed złamaniem przy mniejszych kraksach.

Na forum znajdziesz opisy takich rozwiązań.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.