mecenas Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Rany Boskie Święte! Chłopie Ty nie dołuj ludzi takimi zdęciami , bo się modelarstwa odechciewa . I w żadnym razie nie kryj tego płótnem, bo aż żal, że tego wszyskiego nie będzie widać .
gucio72 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Słuchaj się "mecenasa" bo dobrze pisze !! :-)
widar123 Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Opublikowano 15 Listopada 2017 Rany Boskie Święte! Chłopie Ty nie dołuj ludzi takimi zdęciami , bo się modelarstwa odechciewa . I w żadnym razie nie kryj tego płutnem, bo aż żal, że tego wszyskiego nie będzie widać . No jakże "mecenasa" wszak się słuchać trzeba, więc poszycie będzie na zamkach błyskawicznych kadłub dumnie przyodziewać
widar123 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2017 Trochę prac w drewnie i laminacie. Jako, że skrzydła już zostały narysowane i zbliżają się dyżymi krokami na deskę montarzową, musialem zająć się fragmentem centropłatu, do którego te skrzydła będą pasowane. Kilka żeberek, listewek oraz sklejka do pokrycia załatwiły temat . Przed pokryciem I po poryciu sklejką 0,4 mm Do wykończenia brakuje jeszcze sporo pracy, ale skrzydełka będzie można już przymierzać, choć to pewnie nastąpi dopiero po świętach. Czeka mnie zakup rurek o profilu "kropli" na zastrzały, które znalazłem na stronie Toniego Clarka, nie są tanie, ale cóż mus to mus Mam nadzieję, że po Świętach znajdą się funusze na to .
ir3q Opublikowano 3 Grudnia 2017 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Mistrzostwo w każdym calu... Jaki silniczek przewidujesz do tego modelu? Mistrzostwo w każdym calu...
widar123 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2017 Mistrzostwo w każdym calu... Jaki silniczek przewidujesz do tego modelu? Irek co do silnika to informacje są na pierwszej stronie tego wątku, ale dla przypomnienia to ASP 160 FT boxer.
ir3q Opublikowano 4 Grudnia 2017 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Irek co do silnika to informacje są na pierwszej stronie tego wątku, ale dla przypomnienia to ASP 160 FT boxer. Faktycznie - info o silniku jest na pierwszej stronie ;-) Śledzę wątek od samego początku, jest tego trochę i dlatego umknęło to mojej pamięci. Śledząc watek tak się rozmarzyłem, że pomyślałem, że planujesz silnik coś na wzór oryginału... ;-) (O ile takowe istnieją)
widar123 Opublikowano 4 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2017 Faktycznie - info o silniku jest na pierwszej stronie ;-) Śledzę wątek od samego początku, jest tego trochę i dlatego umknęło to mojej pamięci. Śledząc watek tak się rozmarzyłem, że pomyślałem, że planujesz silnik coś na wzór oryginału... ;-) (O ile takowe istnieją) Jeden taki istnieje to OS 240 FF pegasus i takiego kiedyś szukałem, ale jego cena, jak dla mnie, jest na razie poza zasięgiem Spotkałem go kiedyś na eBay, niestety ktoś sprzątnął mi go sprzed nosa i pozostałem na razie przy tym co mam.
widar123 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2017 Drobne uzupełnienia, ale dość pracochłonne Ma ktoś może pomysł na zrobienie szablonu do przedniego oszklenia kabiny? Zastanawiam się jak w miarę prosty sposób uzyskać kształt wzorca osadzonego na krzywiznach profili i przedniej osłony kadłuba, aby nie robić 150 tys. szablonów, aż się trafi na właściwy.
radziu45 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Z tektury spróbuj , ja tak zrobiłem do swojej RWD-y i nie było to trudne , jak mi gdzieś było za krótkie to doklejałem kawałek .
BRoman Opublikowano 6 Grudnia 2017 Opublikowano 6 Grudnia 2017 Połóż kalkę maszynową brudzącym do góry na żebrach kabinowych. Odciśnij na kawałku kartonu. Wytnij zaznaczone linie, wyznacz oś kabiny. Dalej podobnie . Masz przecież przekrój kadłuba w miejscu styku szkła . Jak nie masz to zrób wzornik z miękkiego miedzianego drutu. Szablon dołu i góry połącz gdzieś w okolicach natarcia. 2-3 przymiarki powinny wystarczyć .
widar123 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2017 Zabrałem się po długich przymiarkach za tapicerkę fotela pilota, jako że krawiec ze mnie nie najlepszy, zmarnowałem niestety więcej materiału (skóry) niż zakładałem na początku, więc na razie wystarczyło na jeden fotel. Jakoś już zaczął przypominać pierwowzór, dlatego zostanie tak jak jest a jest tak: Obowiązkowa kieszonka na mapy, w razie co W trakcie przeglądania filmu z Piperem w roli głównej, zauważyłem, że brakuje mi jeszcze jednego ważnego detalu - wyłącznika iskrownika, więc dorobiłem stosowny dodatek. Wyłącznik chociaż nie będzie używany w rzeczywistości (nie widzę takiej potrzeby) ma dwa stany "ON' i "OFF" ustawiane zapadką z wyraźnym klikiem (niestety na zdjęciu tego nie widać). 1
dukeroger Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 eeee..... jak zwykle w tym wątku nie wiem co powiedzieć.... ok, ok , mam - podłączony ten włącznik?
Mundek Opublikowano 25 Grudnia 2017 Opublikowano 25 Grudnia 2017 Darku,mam dla Ciebie taki malutki prezecik od Sw. Mikolaja. Zaproszenie do klubu J3 CUB. COM .Znajdziesz tam kilkaset zdjec detali tego samolotu. Tu jest link :http://www.j3-cub.com/photo/j3-cub-images/ Zycze wesolych Swiat Wladek.
widar123 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 Święta minęły - czas wracać do pracy. Na początek podziękowania dla Waldka za zaproszenie do klubu J3CUB, z którego już wcześniej nie raz korzystałem z licznej bazy zdjęciowej. Cieszy mnie niezmiernie, że temat nie tylko zyskał zainteresowanie wśród naszych kolegów z Polski, ale jak widać również na drugiej półkuli naszego globu . Przerwa w temacie była nieco dłuższa niż za zwyczaj, nie tylko z powodu Świąt, ale również z tego, że niby pracy nad Piperem było dużo, to efektów wizualnych zmian nie wiele. Ostatnie zaangażowanie przypadło na wykończenie wnętrza i niektórych fragmentów zewnętrznych kadłuba, tak aby można było zabrać się za poszycie wewnętrznej części kabiny. Do tego niezbędne było wstawienie elementów drewnianych, aby poszycie miało się czego trzymać i tworzyło w miarę gładką powierzchnię. Na dzień dzisiejszy tak to wygląda: Powstał też bagażnik, w którym mam zamiar ulokować odbiornik, będzie do niego w miarę łatwy dostęp przez klapkę od góry, jak i przednią przykręcaną na wkręty za siedzeniem pilota. Górna klapka dostarczyła mi trochę niecenzuralnych emocji, a to z powodu jej "pokrętnego temperamentu". Po spasowaniu i sklejeniu wszystkich elementów bagażnika, postanowiłem że będzie stylistyką równał do podłogi, więc pomalowałem bejcą i na koniec lakierem bezbarwnym. Po zmontowaniu w całość, górnej klapki z pozostałą częścią bagażnika połączonej zawiasami, okazało się, że jeden z narożników owej klapki znacznie odstaje od powierzchni, do której miał przylegać. Niestety upiększanie bejcą i późniejsze malowanie lakierem spowodowało zwichrzenie i z teoretycznie płaskiej klapki miałem śmigło, które na razie nie jest mi potrzebne. Próbowałem jakoś to naprawić, nad parą, potem opalarką, zostawiłem pod obciążeniem przegiętą w drugą stronę i........... na chwilę działało. Jakież było moje zdziwienie kiedy na drugi dzień zszedłem do modelarni i posypały się ..............., nie będę cytował, bo wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Nie pozostało więc nic innego jak przejść do planu B i zrobić taką klapkę, aby nie było więcej powodów do podobnych emocji Tak powstała wersja laminatowa z wierzchem sklejkowym (sklejka 0,6 mm) i świety spokój nastąpił - amen. To jedne z ostatnich prac nad kadłubem przed oklejaniem całości. W między czasie powstaje już projekt skrzydeł, na razie w komputerze. Jak na razie nie zdecydowałem się na sposób wykonania prfili, czy tradycyjnie wycinać ze sklejki ażurowane profile, czy wykonać je podobnie jak w prototypie z listew drewnianych, sposobem jaki widziałem w konstrukcji wspominanego już włocha Paolo, czyli tak Co prawda wagą nie jestem aż tak zdeterminowany, bo aktualnie to co na zdjęciach, czyli kadłub w całości z silnikiem waży ok. 4,3 kg, a skrzydła ze wstepnej analizy w programie (pełna konstrukcja bez pokrycia) wskazuje, że oba powinny się zamknąć w 1,2 kg, to szybka kalkulacja pokazuje, że model bez pokrycia będzie ważył 5,5 kg. Oczywiście dojdą jeszcze maska, zbiornik paliwa, śmigło i zasilanie, pokrycie i malowanie, ale jeśli dodać z nawiązką 1,5 kg to i tak wynik jest bardzo zadowalający. Nie wiem też czy taka konstrukcja profili wpłynie znacząco na wagę, ale zapewne wygląd byłby ciekawy . To wszystko na dzisiaj, życząc Wszystkim pomyślnego Nowego Roku, zapraszam na dalszą część relacji w nowym 2018 r.
radziu45 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Darek ty po prostu jesteś de best robiąc żeberka taką metodą .
widar123 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ha ha Radek to chyba nie dajesz mi wyboru, bo ja ich jeszcze niezacząłem, na razie poddałem tylko jako propozycję, alternatywę do tradycyjnych profili, ale rozumiem, że aby być "de best" tak to właśnie trzeba zrobić .
radziu45 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Czy tak czy inaczej zrobisz to jesteś de beściak za to co już zrobiłeś w tym modelu .
widar123 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 Dzięki, dzięki, staram się dorównać poczynaniom, bo bacznie śledzę Twój temat i to co tam widzę to jest na prawdę wysoki poziom, a ostatnio wykonane zapinki do maski nie pozostawiają złudzeń. Przy okazji tego postu, chciałem też zaprezentować ostatnie odkrycie, jakim jest wykonanie różnego rodzaju pasków, kółek i innego dowolnego kształtu wycinanek z ząbkowanymi brzegami do uzupełnienia pokrycia modeli. Jako, że bardzo często przy budowaniu makiet niezbędne są takie wykończenia, a wykonanie ich za pomocą nażyczek (nawet tych z ząbkami) nie zawsze daje zadowalające efekty, bo wielkość ząbków jest ograniczona, a metoda ręcznego cięcia nie daje takiej dokładności, to można sobie poradzić tak: Powyższe elementy zostały wycięte laserem z materiału do pokryć czli KOVERALU. Ta metoda ma dwie podstawowe zalety, można wycinać dowolne kształty z ząbkami jakie się zażyczy i po drugie, co bardzo istotne, brzegi są zabezpieczone przed strzępieniem.
radziu45 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Darek te zapinki to już mam ich po dziury w nosie , ale jak zacząłem to je zrobię bo nawet nie mam innego wyjścia .
Rekomendowane odpowiedzi