Jump to content

Co robić???!!! Pomocy!


skippi66
 Share

Recommended Posts

Koledzy! Jak ten głupi zostawiłem radio włączone na całą noc i lipol wziął i się rozładował do cna.Nawet nie wiem jakie ma napięcie, bo szlag gdzieś mi trafił miernik. W każdym razie ładowarka ( Redox ) zgłasza " low voltage " i tak trwa. Chyba nie ładuje. Co robić żeby drania lipola uratować? Bateria to GensAce 1800 2S.

Link to comment
Share on other sites

ustawić na nimhe ,albo na 1 cele lipol , podładować trochę ale bacznie się przyglądając pakietowi, potem już ładować normalnie do końca. Mi często udawało się uratować pakiet i służył jeszcze długo, ale były też przypadki ,że było pozamiatane.

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

podłacz go na chwile pod jakis prostownik aby odzyskał napiecie a nastepnie podłacz do redoxa,tylko nie przeginaj z pradem bo bedziesz miał bombe

 

O jakim prostowniku mowa? weź pod uwagę to, że pakiet jest 2S

Link to comment
Share on other sites

Ruszyło, ładuje. Jeszcze raz dziękuję.


O jakim prostowniku mowa? weź pod uwagę to, że pakiet jest 2S

Dałem radę Redoxem. W tej chwili mam już 3,6V na celę. Wydaje się że wszystko jest w porządku. Pakiet nie spuchł ani trochę.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

ustawić na nimhe ,albo na 1 cele lipol , podładować trochę ale bacznie się przyglądając pakietowi, potem już ładować normalnie do końca. Mi często udawało się uratować pakiet i służył jeszcze długo, ale były też przypadki ,że było pozamiatane.

Powodzenia.

 

Odgrzeje kotleta, bo niechcący sam ubiłem pakiet. Pakiet Tattu 3S 1300mAh.

 

Kupiłem sobie 5in1 AOK discharger 150W i po ostatnim sobotnim lataniu ustawiłem discharge do 3.70V na cele.  Fajna sprawa bo rozładowanie trwa kilkanaście minut i jest szybsze nie dostępne w zwykłych ładowarkach, które mają ograniczoną moc tracenia ciepłem. Problem polegał na tym, że przed pakiet wpięty mam tez miernik prądu - fajna sprawa, bo pokazuje ile energii zostało wypompowane z pakietu do stanu storage. I mój błąd, że po zakończonym rozładowywaniu nie rozłączyłem  od razu pakietu i i power meter rozładował go do zera (trochę to trwało, bo kapnąłem się. że zostawiłem podłączony pakiet dopiero następnego dnia rano). Napięcie na celach: 1.40, 0.20, 3.40. Tą 1.40V udało sie odratować do  3V i ładuje się normalnie. Ale ta 0.2V nie chce się ładować. Ustawiam NiMh i zależnie od prądu (ustawiałem 0.1A - 0.7A) napięcie podbija proporcjonalnie oo 1,8V - do 3V i już się ucieszyłem, że też odratowana, ale po wpompowaniu 20 - 30mA i odłączeniu ładowarki napięcie od razu spada do poziomu 0.5V...

Pakiet ewidentnie jest zwarty w środku. Gdy doszedłem prądem do 0.7A pakiet zaczął się delikatnie grzać. Pakiet pozostaje twardy i nie spuchnięty.

 

Pakiet jako taki jest kaput - ale chciałbym wyjąć pozostałe dwa ogniwa na potrzeby innych projektów.

 

Ma ktoś dobry patent na wycięcie środkowej celi? Kiedyś próbowałem lutować blaszki pakietu, ale tego nic się nie trzyma... Potrzebne są jakieś specjalne topiki?

Link to comment
Share on other sites

Da się to zrobić ale trzeba dużej ostrożności. Do lutowania używamy Rosyjskiego topnika, niestety nie umiem go teraz poszukać na allegro. 

Jednak mam

http://allegro.pl/topnik-kwas-do-lutowania-aluminium-nowy-i6743228515.html?reco_id=47ad95b5-4f47-11e7-8d10-246e961043f8&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product

Link to comment
Share on other sites

Porozklejaj folie, rozklej poszczególne cele i ostrożnie lutownicą rozłącz blaszki kontaktowe (uważając by nie zrobić jakigoś zwarcia). Czynność prosta, nie wymagająca żadnych topników, bo blaszki są już pocynowane. Topnika do alu potrzebujemy tylko w wypadku, gdy blaszki są ze sobą zgrzewane (wówczas rozłączamy je po prostu nożyczkami (również ostrożnie, najlepiej nożyczkami do paznokci-są małe). Ale takie rozwiązanie jest stosowane w raczej podłych pakietach. Lepsze są z reguły tylko lutowane.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.