Jump to content

DMC Airco DH-2 1/6 Maxford USA


JacekK

Recommended Posts

Fokker D.VIII skończył słabo i w dodatku nie dokończony...  A że  natura nie znosi próżni, moja też :)  więc padło na coś kolejnego. 

 

Sezon za pasem, latać się chce - więc raczej ARF. Nie ma tego jakoś strasznie dużo na rynku z okresu pierwszej wojny.

 

Skala 1/4 i za duża i za droga na tę chwilę. Maxford robi takie bardziej ćwierć makiety :)  ale w rozsądnych cenach.

 

Mają dystrybutora w UK, i 5 dni później Airco w sporym pudle było u mnie. 

 

Znam wszystkie wady tego zestawu, znałem jeszcze przed zakupem. Ale postaram się coś z niego wycisnąć.

 

Garść danych: 

 

skala 1/6,5

 

Rozpiętość 1,3m

 

Długość 1,08m

 

Masa do lotu: ok 2,2kg

 

Napęd elektryczny, raczej 3S, zalecają siliniki 0d 400W, myślę że 700W będzie bardziej na miejscu.

 

0_zpsqtah0smn.jpg

 

Relacja:

 

Od razu mówię że ponieważ to tak naprawdę montaż z poprawkami w stronę chociaż pół makiety, więc oszczędzę Wam kabelków i fotografii z wkładania serw i innych flaków. 

 

Skupię się na tym co można wycisnąć z zestawu jak komuś przeszkadza lustrzana powierzchnia folii i kółka jak od Matchboxa :D

 

Czas na fotki:

 

kadłub jest wielkim żelazkiem z mnóstwem miejsca w środku

 

1_zpsqaop5buq.jpg

 

 

Koła wzięły udział bo udało mi się wywalić gumowe opony ważące więcej niż sama felga - 48g szt, co pozwoliło zmniejszyć masę dwóch kół do masy jednego...

 

4_zpsketfnmkd.jpg

 

Kół z zestawu szkoda pokazywać - zrobione z kubeczka po jogurcie i pianki - średnica 72mm. Te obecne, szprychowe mają 110 mm.

 

2_zpsjhx3wlyj.jpg

 

To co rzuca się najbardziej w oczy to połysk folii poszycia. Opcji jest kilka: malować całość, albo tylko matowy lakier, rozwiązanie podsunęła sprzedawczyni z Motip`u: gąbka do matowienia - lakiernicza.

 

3_zpsjuaeyn0p.jpg

 

Jakby lepiej :)

 

Poniżej skrzydła w czasie obróbki:

 

20_zpsfovnbmjs.jpg

 

19_zpsinzufmci.jpg

 

 

Zacząłem detalizację, jak to ja :)

 

10_zps3phd6wtl.jpg

 

8_zps1mztmppf.jpg

 

5_zpszpghwunu.jpg

 

Stockowy silnik wygląda tak:

 

6_zps4h5cdcaz.jpg

 

Poprawiony:

 

9_zpsmlna1pqv.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 47
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I bardzo dobrze, że oszczędzisz szczegółów wykonania i mocowania półki na pakiet i pod regulator - w końcu mistrzowi w parciu na szkło raczej nie dorównasz :D.

Ja zabierałem się za ten model na podstawie planów. Niestety zatrzymałem się na łączeniu rurek aluminiowych jako kratownicy i tak zostało. W zestawie chyba nie ma tylu linek ile jest na foto? Nie wyobrażam sobie ile zaczepów musiałoby być by to szybko składać i zakładać.

W tym zestawie kratownica to aluminium/duraluminium, drewno czy węgiel? Jest ona odłączana od skrzydeł do transportu czy nie? Dwupłat o rozp 130 to nie olbrzym ale transport w całości to już jakiś problemik jest. Ile kosztuje zestaw jeśli można ?

Link to comment
Share on other sites

Sorry - edytowałem posta :)

 

Po kolei: kratownica to węglowe rurki na podłużnice i poprzeczki z listew węglowych. 

 

Maxfrod daje takie oczka wędkarskie - w każdym punkcie do plecenia olinowania. 

 

Daje też linkę - tak z 1,2mm stalową :D  waży prawie 80g :)

 

Koszt 109 funciaków. Rozłączanie może i byłoby możliwe ale odradzam. Nie jest aż tak duży.

 

Ogólnie kadłub i skrzydła to jest jakość powiedzmy 8/10 i ok. Ale kratownicę i tył przy sterach projektował jakiś inny, nieco gorszy zespół:

 

23_zpsw0vegfz0.jpg

 

Skąd pomysł żeby zasadzić na samym koniuszku dwa serwa i kupę gratów - nie wiem. Przekładnia wobec środka ciężkości jest tutaj z 7:1 więc to co na zdjęciu ważące 58g, plus jakieś 30g serwa i 10g galanterii - daje z 700g w nosie modelu. Oj nie, ja na to nie idę :)

Nasz forumowy kolega Darek, lutujący pięknego Pipera z rurek zgodził się wykonać łącznik spinający dwa boki tej kratownicy. 

Serwa wylądują pod płatem. 300g ołowiu w nosie to nie dla mnie.

 

PS. szukam Lewisa 1/6 z Williams Bros - ktoś coś?

Link to comment
Share on other sites

https://www.sussex-model-centre.co.uk/lewis-aero-machine-gun-1-6      nie patrz na obrazek, coś pozmieniali i jest jak widać

 

http://www.ef-uk.net/models/aircraft-electric/airco_dh2.htm nie karabin ale budowa w tej samej skali

 

https://www.iflytailies.com/store/guns-ordnance/ - lewis - różne skale

 

 http://www.sarikhobbies.com/product/lewis-gun-16-scale/

 

http://www.dbsportandscale.com/williams-brothers-16-scale-guns-7407-p.asp

 

 

 

Gdybyś chciał zamawiać z iflytailies to daj znać też bym brał to może koszty niższe byłyby. Chyba, że to ja bym zamawiał to też daj znać.

Link to comment
Share on other sites

Zaparłem się i z pomocą Irka wyszło to co poniżej. To mix mojego i arizony opracowania, dodatkowo zmieniony do wersji z doskonałych zdjęć Lewis`a z Vintage Aviator.

 

20170221_195405_zpsunyqt8pk.jpg

 

20170221_210227_zpsounas6y2.jpg

 

20170222_072358_zps09wjxlaw.jpg

 

20170222_072417_zpsyjluwbrq.jpg

 

20170222_072426_zps3yiz01ss.jpg

 

20170222_072434_zpsjaiaahyz.jpg

 

20170222_072444_zpsk9dbprnb.jpg

 

20170222_072458_zpsfuqvubzm.jpg

 

20170222_072509_zpsyt8zp6zf.jpg

 

 

 

Fornir i drewienko dostaną jeszcze bejcę, ale to już detal.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem fajną żyłkę w Decathlonie - w realu miałaby ok. 2mm czyli pasuje. No i jest szara!

 

29_zpsdk0ilio7.jpg

 

I nie mogłem się oprzeć żeby go odrobinę nie przymierzyć :)

 

28_zpswab35rmp.jpg

 

26_zpstahrcvr5.jpg

 

24_zpsjouzm9av.jpg

 

Dziś biorę się za kratownice... Oj łatwo nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

A wg. Ciebie jaki drut fortepianowy był używany wtedy? 3 mm? 5mm? No bez jaj...

 

Maxford dał linkę na naciągi - waży od .... i ciut ciut, i nie ma szans się wygiąć po oczku po małym promieniu bo właśnie ma z 0,8 -1 mm.

 

A ten model ma ciężką dupcie i raczej tam nie chcę za dużo pakować

 

Edit: najgrubsza struna fortepianowa ma 3mm. Czyli w 1:6,7 daje 0,44 mm. Poszukam

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.