Skocz do zawartości

3City RC Pilot Team, czyli Gdańsk, Gdynia, Sopot i okolice


S.Papa

Rekomendowane odpowiedzi

Tak Piotrze, to E-flite Carbon Z-Cub, model o rozpiętości 2150mm fabrycznie wyposażony w zaczep do holu. Wyciągnie nie tylko Herona, ze Stefanem też powinien sobie poradzić (producent deklaruje możliwość holu 3 metrowych szybowców). Krzysiek spróbował mocy silnika, idzie pionowo bez problemu.

Kończ waść te wojaże po świecie, pole nam zarasta a modele czekają.

 

Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, wiecie, ze jesteście w MATZ EPOK?

 

MATZ EPOK A
opis
Min: 0 ft, Max: 3500 ft
Strefa ruchu nadlotniskowego Gdynia-Oksywie: 01 APR - 30 SEP 0400-2000 (0300-1900), 01 OCT - 31 MAR 0700-1500 (0600-1400)
Źródło: MIL-AIP ENR 2.2.3, AIP-VFR ENR 2.2
Kontakt: EPOK MIL TWR +48261268888
 
 
 
Zakaz lotów od 0-3500 stóp bez zgody.

Nie pisze tego po złości, dzwońcie na wieżę, udzielają zgody bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczym nie możesz latać od 0 stóp do 3500 stóp bez zezwolenia na lot z wieży z Babich Dołów.

 

Czyli co? Przy każdej wizycie na lotnisku modelarskim położonym w strefie kontrolowanej trzeba będzie załatwić sobie zezwolenie z wieży kontrolnej na polatanie modelem? Jednorazowe, na każdy lot osobno? A może czasowe, np. jednodniowe?

Ciekawe czy mogą udzielić stałego na dany obszar, wiedząc że jest on zlokalizowany daleko od rejonów stricte strategicznych czy "wrażliwych". Tak byłoby najprościej i najwygodniej.

 

Hmmmm....mogę zrozumieć pewne restrykcje i przepisy wdrażane przy okazji specjalnych "wydarzeń" takich jak manewry wojskowe itp, ale szczerze uważam iż definiowanie tak dużych stref kontrolowanych i do tego z dala od lotnisk cywilnych czy wojskowych do których mają one zastosowanie, stanowi dość mocne ograniczenie naszych praw i swobód obywatelskich.

Poza tym, już widzę jak będą one "skutecznie" egzekwowane wśród tych wszystkich modelarzy i droniarzy bawiących się świeżo otrzymanymi prezentami komunijnymi na osiedlach czy w przydomowych ogródkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje w strefie CTR (nie wiem czy MCTR obowiązują takie same przepisy) to modelem/drobne o masie do 25kg można latać do 100m nad poziom terenu w odległości do 6(albo 8) km od lotniska (liczone od ogrodzenia) natomiast BSP o masie do 600g ten dystans zmniejsza się do 1km i wysokość chyba wynosi 70m. Pytanie do kogoś bardziej zorientowanego w przepisach. Po za tym jest aplikacja drone radar, ktora łopatologicznie podaje "nie wolno"/"można pod pewnymi warunkami"/"można". W aplikacji podane są nawet numery telefonowz kom należy rozmawiać. Z własnego doświadczenia z wojskową kontrola lotów w Pruszczu Gdańskim: kilka razy dzwoniłem i nigdy nie robili jakiś problemów raz tylko kazali wstrzymać się na 20 minut bo miał przelecieć śmigłowiec. Po wylądowaniu sami zadzwonili z informacją, ze już można latać. Myślę, ze nie ma co się bać tylko zawsze jak mamy wątpliwości to dzwonić się pytać. Ludziom w CTRach zależy na bezpieczeństwie i raczej po ustaleniu z nimi warunków i możliwości wszyscy mają lepsze poczucie obowiązku.

*bezpieczenstwa

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed każdą wizytą na lotnisku dzwonisz na podany przeze mnie numer na wieżę na Babie Doły i prosisz o zgodę na latanie i podajesz okolicę, w której będziesz latał. WYznaczenie stałej strefy jest dosyć skomplikowane i nie bardzo chcieli. Możesz sobie tu wymyślać co chcesz, ale do nas na Moście błota szykowała się już Żandarmeria i Policja, bo nie dzwoniliśmy. Potem za każdym razem telefon, na 50 razy raz nam odmówili, bo zaczęły się manewry Baltops. Każdy dzwoni, paralotniarze z Kazimierza, szybownicy z klifu na Mechelinkach. To nic nadzwyczajnego, a jest święty spokój. Jeszcze parę razy jakiś imbecyl polata na podejściu na EPWA, to mozesz być pewien, że zaczną sie mandaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed każdą wizytą na lotnisku dzwonisz na podany przeze mnie numer na wieżę na Babie Doły i prosisz o zgodę na latanie i podajesz okolicę, w której będziesz latał. WYznaczenie stałej strefy jest dosyć skomplikowane i nie bardzo chcieli. Możesz sobie tu wymyślać co chcesz, ale do nas na Moście błota szykowała się już Żandarmeria i Policja, bo nie dzwoniliśmy. Potem za każdym razem telefon, na 50 razy raz nam odmówili, bo zaczęły się manewry Baltops. Każdy dzwoni, paralotniarze z Kazimierza, szybownicy z klifu na Mechelinkach. To nic nadzwyczajnego, a jest święty spokój. Jeszcze parę razy jakiś imbecyl polata na podejściu na EPWA, to mozesz być pewien, że zaczną sie mandaty.

OK. Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie. Rozumiem iż jeden telefon na dzień powinien załatwić temat, bo już miałem czarną wizję konieczności dzwonienia co pół godziny i proszenia o zezwolenie na start niczym piloci normalnych statków powietrznych :-)

 

PS. Nadal jednak uważam, że te przepisy są bardziej sztuką dla sztuki w tej obecnej formie i na tak dużym obszarze. W moim odczuciu powinni zrewidować mapy i faktycznie skupić się mocniej na odpowiednim "promowaniu" przepisów i edukowaniu wszystkich amatorskich użytkowników przestrzeni nad naszymi głowami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja natomiast walczyłem wczoraj z silnym wiatrem na cyplu Helskim. W porywach było 10-15m/s i lot nad wydmami był walką o przetrwanie ale już nad plażą i wodą powietrze się stabilizowało i można było jakoś lecieć. Lot był krótki ale na szczęście z kamerą. Start z półtorametrowej kładki na plaży. Z piasku model wystartować nie chciał.

 

post-548-0-69308800-1528180107_thumb.jpg

post-548-0-70149100-1528180127_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ piękne warbirdy.

Ja niestety przez to, że schrzaniłem flapy w moim szykowanym Mustangu, to się nie wyrobiłem z jego ukończeniem i przygotowaniem na niedzielne popołudnie.

Normalnie, żal..

 

Za to jak teraz końcówka mi dobrze pójdzie, to planuję oblot w najbliższy piątek, bo weekend spędzam poza Trojmiastem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi o tym mówić ale zawsze byłem przeciwnikiem budowania modeli ze znakami tych którzy nas MORDOWALI. Nawet za komuny były zabronione modele z hitlerowskimi znakami na płatowcu i to było patriotycznie słuszne. Sowieckie gwiazdy były dopuszczone ale to był efekt sowieckiej okupacji. Do dzisiaj mam niesmak widząc różne "meserszmity; junkersy, o zgrozo sztukasy, i inne wytwory hitlera mające w symbolice setki tysięcy bezbronnych ofiar" i nie mówcie mi że czasy się zmieniły, bo liczba ofiar jest faktem !!. A hołdowanie symbolom okupantów jest

antypatriotyczne i ociera się o zdradę idei patriotyzmu, no chyba że modelarz nie jest polakiem.. Oni oczywiście unikają modeli z szachownicami i w tym są lepsi od nas. A gdy widzę narrację pt. towarzysze broni- niemcy i reszta to ogarnia mnie pusty śmiech. Tak więc koledzy polscy modelarze więcej patriotyzmu poczucia narodowego.

 

Mdli mnie od tego co piszesz " Patrioto " pomyliles fora ,buduje tylko i wylacznie modele ktore lataly w silach powietrznych Luftwaffe i takich jak ty przerabialem na tym forum wiele razy . Jezeli jestes taki kozak to zapraszam na piknik modelarski do Bobrownik tam bedziesz mogl sie wykazac w realu , wszyscy sa cwani i pyskaci tutaj wirtualnie ale podczas bezposredniej konfrontacji nagle nic nie maja do powiedzenia. Co ty mozesz wiedziec na temat wojny chyba tylko tyle co wyczytales w ksiazkach i to tych pisanych przez pseudo przyjaciol ze wschodu , powolujesz sie na liczby zabitych przez nazistow bo to wszedzie pisano ale nie zdobyles sie na zdobycie wiedzy na temat liczby niewinnych ludzi ktorzy zgineli podczas alianckich nalotow . W ten sposob rozumujac jak ty to nie powinnismy budowac zadnych modeli wojennych .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.