robertus Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Nie wiem czy taki był zamysł Tomka, ale płynnie wątek przeszedł ze stabilizacji pomagającej nowicjuszowi w pierwszych lotach, do skomplikowanych systemów, no prawie autonomicznych.
oko Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Wszystkiego tego można się uczyć, nie trzeba korzystać od razu a może i w ogóle. Podstawowa stabilizacja działa po krótkiej konfiguracji i można na niej poprzestać. Każdy oceni co i jak, warto jednak wypisać wszystkie argumenty. Jako że podstawowy system i tak potrzebuje procesora i czujnika IMU (w technice analogowej nikt już tego nie robi), to po stronie sprzętu do pełnoprawnego kontrolera potrzebny jest tylko barometr. A co do oprogramowania to jak widać można mieć coś prostszego i closed source, albo bardziej zaawansowanego i open source. "Kto ma uszy niechaj słucha"
Bartek Piękoś Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 No tak, warto opisywać wszelkie argumenty, tylko autor wątku kilkakrotnie prosił, aby nie pisać o urządzeniach a la autopilot, tylko skupić się na stabilizacji, ale prośby zlekceważono. I tak naprawdę, jeśli autor je podtrzymuje, wątek powinien zostać zostać nazwany inaczej lub posprzątany, a posty o nie-stablizacji - przeniesione do wątku wydzielonego.
Pioterek Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 No tak, warto opisywać wszelkie argumenty, tylko autor wątku kilkakrotnie prosił, aby nie pisać o urządzeniach a la autopilot, tylko skupić się na stabilizacji, ale prośby zlekceważono. I tak naprawdę, jeśli autor je podtrzymuje, wątek powinien zostać zostać nazwany inaczej lub posprzątany, a posty o nie-stablizacji - przeniesione do wątku wydzielonego.Więc Koledzy porządkując temat - to jest słuszny stabilizator: http://www.eagletreesystems.com/index.php?route=product/product&product_id=50 i musimy się tego trzymać, bo inaczej posprzątają temat ?
dariuszj Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 No tak, warto opisywać wszelkie argumenty, tylko autor wątku kilkakrotnie prosił, aby nie pisać o urządzeniach a la autopilot, tylko skupić się na stabilizacji, ale prośby zlekceważono. I tak naprawdę, jeśli autor je podtrzymuje, wątek powinien zostać zostać nazwany inaczej lub posprzątany, a posty o nie-stablizacji - przeniesione do wątku wydzielonego. A moim zdaniem wątek poszedł w bardzo dobrą stronę. Przynajmniej niektóre osoby mogą się dowiedzieć, że zamiast kupować coś względnie drogiego, o bardzo ograniczonych możliwościach i bez możliwości rozbudowy można kupić urządzenie podobne cenowo i o dużo większych możliwościach. Urządzenie, które również może być wykorzystane tylko do stabilizacji, ale w razie potrzeby także w szerszym zakresie.
TeBe Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Bez przesady, piszcie o czym chcecie :-)
robertus Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Kupiłem z ciekawości taki stabilizator https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerostar-flight-control-system-3-axis-aircraft-gyro.html Ustawia się go śrubokrętem. Nawet coś tam daje na wietrze,
TeBe Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Ma ustawiane end-limity serw? Wydzwoniony telefonem opowiem, o co chodzi z end-limitami w stabilizatorach. 1. Zdarzają się takie setupy, w których musimy ograniczyć w nadajniku maksymalne wychylenie serw. Dlatego, że wychylenie serw do 100% mogłoby doprowadzić do fizycznego uszkodzenia - mechaniki lub serw. 2. W takim przypadku musimy skopiować te maksymalne wychylenia serw z nadajnika do stabilizatora. 3. Jeżeli stabilizator nie ma funkcji end-limit, to nie wolno go stosować w takich modelach.
robertus Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Tylko czułości na plus lub minus. Można go włączyć kanałem. 22$
TeBe Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Czyli dobry na początek. Bez cudów i tani. Są też stabilizatory z sandboksem, fajna funkcja.
robertus Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Są też tańsze. Wybrałem go bo ma obsługę delty.
maxiiii Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Mam jeszcze tańszy https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-multi-rotor-control-board-v2-1-atmega168pa.html można kupić nawet za 10$ Też ma trzy potencjometry:) Wygrałem!!
majster222 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Cześć.Korzystając z okazji że powstał taki wątek to chciałbym przedstawić stabilizator który zakupiłem i pojawił się u mnie w dniu wczorajszym. Może kogoś zainteresuje. Stabilizator to HOBBY EAGLE A3 Super II V2 i zakupiłem go tutaj http://www.aliexpress.com/store/product/1set-EAGLE-A3-Super-II-V2-6-axle-Gyro-RC-Flight-Controller-Stabilizer-Half-Set-Without/610012_32735050738.html?spm=2114.12010615.0.0.Xhms15. Cena raczej nie za bardzo wygórowana i po wstępnym przyglądnięciu się mu stwierdzam że powinien spełniać moje oczekiwania (są to stwierdzenia modelarza raczkującego jakim jestem). Ale czy tak bedzie to sie okaże za jakiś czas. Więcej będzie można powiedzieć po dłuższym czasie użytkowania. Planuję go zainstalować w moim Telemasterze, pierwsze loty i testy będę przeprowadzał w piankolocie TOTO-7Ustawienia z poziomu kompa lub za pomocą dodatkowego modułu programującego (osobiście go nie posiadam). Przedstawiam kilka zdjęć samego stabilizatora i screeny z programu. Pozdrawiam Paweł
maxiiii Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Wiecie co, tak naprawdę nie wiem dlaczego spora część ludzi upiera się tylko na stabilizator. Za te same pieniądze dostaje się więcej i nikt nie musi korzystać z dodatkowych elementów. Może używać tylko stabilizatora i tylko jego a jak przyjdzie chętka na GPS-y lub inne bara to nie trzeba zmieniać setupu a tylko dodać miksery w aparaturze i już. Dzisiaj chcę latać tylko w manualu "po staremu" to pstryczek w aparaturze i już mam manual. Jutro przyjdzie ochota na GPS-a to znowu pstryczek i latam na GPS-ie. A jak pojutrze przyjedzie szwagier to też może polatać. Jak mu się spodoba to może zostanie modelarzem. A może to strach przed nową technologią? Jestem zwolennikiem czarnego krążka ale to nie oznacza że nie posłucham mp3-ki. Bo jest za nowoczesne i wypacza słuch.(
kojani Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 ... upiera się tylko na stabilizator. ... Z reguły stopień skomplikowania układu zwiększa prawdopodobieństwo awarii. Dodatkowo po co strzelać do mrówki z działa kalibru 150mm
oko Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Z reguły stopień skomplikowania układu zwiększa prawdopodobieństwo awarii. Dodatkowo po co strzelać do mrówki z działa kalibru 150mm Tu nie jest to oczywiste. Pod względem sprzętowym wszystkie te układy są dość podobne. A istotną sprawą jest otwarty kod i aktywność społeczności, im większa tym więcej testerów, raportów o błędach itd. Ale każdy wybiera co chce, czy to nie piękne?
kojani Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Tu nie jest to oczywiste. Pod względem sprzętowym wszystkie te układy są dość podobne. A istotną sprawą jest otwarty kod i aktywność społeczności, im większa tym więcej testerów, raportów o błędach itd. Ale każdy wybiera co chce, czy to nie piękne? Dla mnie, jest to zupełnie oczywiste - powiększenie zarówno warstwy sprzętowej jak i oprogramowania zwiększa ryzyko wystąpienia awarii i powstania błędów. Zaangażowanie większej ilości ludzi w opracowaniu kodu pozornie tylko eliminuje możliwość wystąpienia błędów, a one i tak najczęściej ujawnią się w trakcie testów - czyli lotu, a wtedy na poprawkę jest za późno. A wolny wybór jak najbardziej popieram - o ile jest świadomy
maxiiii Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Ciekawe ile błędów statystycznych jest z winy sprzętu elektronicznego w modelu i braku wprawy przez pilota? W moim przypadku najczęściej winny jest pilot potem długie nic a potem padające serwa.)
robertus Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Jakie zastosowanie widziałbyś gps w parkflajerze który lata koło nogi
maxiiii Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Takie samo jak samego stabilizatora. Chociaż kiedyś montowałem autopilota w MK34. Mogłem wtedy pokusić się na loty 200m w górę.)
Rekomendowane odpowiedzi