BartekSta Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 Jak zaczyna Cie coś denerwować, lub coś nie idzie, najlepiej zrobić sobie przerwę... ja zawsze patrząc na chłodno na dany problem znajduje lepsze rozwiązania niż idąc na żywioł a problemów jest cała masa przy pierwszym modelu. Jedyny minus, to pogodzenie się z wydłużonym czasem budowy 1
adam25 Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Opublikowano 22 Maja 2017 Obiecuję jutro zrobić zdjęcie. Dawno o nic nie pytałem naczytałem się strasznych rzeczy o pakietach lipo, czy uważacie że pakiet nimh będzie dużo gorszy? Wydaje się dużo bezpieczniejszy
skipper Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 Za dużo horrorów czytasz. Lipo prawidłowo eksploatowane nie wysadzi okolicy w powietrze. Kraksa i mechaniczne rozwalenie pakietu też raczej nie wchodzi w grę.
sebka34 Opublikowano 22 Maja 2017 Opublikowano 22 Maja 2017 Li pol jak z kobietą jak źle sie obchodziesz to wybuchają . Nauczysz sie zasad obchodzenia i po problemie. Nie rozładowywać prącem większym niż podane na pakiecie jako C Nie ładować prądem większym niż 1/10 jego pojemności i zawsze przez balanser Nie przechowywać naładowanego pakiety. Do tego służy Storage Nie rozładowywać pakietu poniżej jego progu I już
adam25 Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Opublikowano 23 Maja 2017 Uspokoiliście mnie Zostanę jednak przy lipo Tylko naczytałem się, że przy ładowaniu trzeba trzymać je w ognioodpornym pudełku, a jak pomyślałem po przeczytaniu tego wszystkiego, że pies zostanie w domu sam z tymi bateriami to prawie zszedłem, nie mówiąc o tym, że chcę skończyć budować ten statek do lipca, żeby zabrać go na wakacje, a jednak co by nie było będą jechać w bagażniku przez 650km
Francka Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 Podczas ładowania nie zostawia się lipo bez opieki . Lipo ładuje się krótko przed lotami ,pływaniem Rozładowany lipo sam nie zapala chyba , że zrobisz zwarcie. 1
stasw328 Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 Li pol jak z kobietą jak źle sie obchodziesz to wybuchają . Nauczysz sie zasad obchodzenia i po problemie. Nie rozładowywać prącem większym niż podane na pakiecie jako C Nie ładować prądem większym niż 1/10 jego pojemności i zawsze przez balanser Nie przechowywać naładowanego pakiety. Do tego służy Storage Nie rozładowywać pakietu poniżej jego progu I już Prąd 1/10C? Zawsze wydawało mi się, że to się tyczy NiMH i NiCd, lipole zawsze ładowałem prądem ~1C i nic nigdy się nie działo.
adam25 Opublikowano 28 Maja 2017 Autor Opublikowano 28 Maja 2017 tak wyglądało dwa dni temu, teraz już cały kadłub się kończy kleić
adam25 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2017 Nikt nie skrytykuje? Dzisiaj robiliśmy wykończenia czyli szpachlówka, przez weekend nie mamy czasu i w poniedziałek kleje te płetwy na boki i na dół i potem mata szklana i żywica. Powiedzcie mi jak należę mate szklana i żywice to czym to potem malować żeby się ładnie błyszczało? Jakiś podkład spray i lakier na to?
skipper Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Na tym forum znajdziesz odpowiedź na wszystkie swoje pytania, tylko poczytaj lub poczytajcie.
sebka34 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 A czy o to chodzi by krytykować ? Malo widać na zdjęciu , tak pokazałeś bo jestes świadon jakości , nie ucz sie uczenia na własnych błedach lepiej pytać.jak położysz mate szklaną to malujesz podkład ewentualnie szpachla natryskowa i psikasz pistoletem lakier samochodowy i jest bajka. Lecz przed matą szklaną kadłub powinien wyglądac naprawde dobrze , prawie jak pod lakier by uniknąć szlifowania żywicy i przecierania włókna szklanego to czarny scenariusz. Ja i moja dziewczyna mi pomaga No pięknie już widzę te emocje przy wodowaniu:)
ostry_gl Opublikowano 2 Czerwca 2017 Opublikowano 2 Czerwca 2017 nie chodzi o krytykę, ale fajnie jak ktoś pokazuje co robi i tyle w tym temacie
skipper Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Kilka drobnych uwag: - do laminowania drewnianych/sklejkowych kadłubów jako lepiszcze powinno się używać tylko żywic epoksydowych. żywice poliestrowe (dużo tańsze mają zdecydowanie mniejszą adchezję - przyczepność niż epoksydy. Dochodzą jeszcze: osmoza i chłonięcie wody, ale dla modeli ma to znaczenie marginalne. Różnica w cenie żywic poliestrowych i epoksydowych jest spora, ale Ty potrzebujesz niewielkie ilości i to można pominąć. - zbrojenie: wiem że często używa się określenia mata szklana, to materiał dobry na formę, ale nie na pokrycie kadłuba, czyba że zalezy Ci na laminacie grubym, ciężkim i słabym. Często określa się tkaniny szklane mianem maty - to duży błąd, podobnie jak stwierdzenie że żywica wysycha. Wykończenie laminatu wykonanego z maty nawet cienkiej, to dużo więcej szpachlówki i więcej pracy potrzebnej do uzyskania lepszej powierzchni. Powinieneś zastoswać tkaninę szklaną i to najlepiej o splocie ułatwiającym jej układanie się, np. 2/2. Nie znam Baltyka, nie mam planów, ale patrząc na laweczkę i oceniając rozmiar myślę, że wystarczy warstwa np. tkaniny 80 g/m2 + na zewnątrz 50 g/m2. To da prawie gotowe, dosyć gładkie poszycie. Szpachlowanie to oddzielny temat. Bardzo dobrze sprawdzają się szpachlówki epoksydowe, możesz sam ją zrobić na bazie żywicy, arsilu (środek tiksotropowy zapobiejacy spływaniu), wypełniacza np. mikrobalon i talk. Szpachlówka po utwardzeniu jest twarda, lekko porowata (to zasługa mikrobalonu),ale nie nasiąkliwa. Taką szpachlówką pokryłem kadlub MINI 650. Warstwa podkładu później zamknie wszystkie mikropory powstałe po szlifowaniu. Innym rozwiązaniem i to zalezy od jakości wykonania, jest użycie jako podkładu/szpachlówki dobrego lakieru poliuretanowego lub epoksydowego chemoutwardzalnego zagęszczonego talkiem. Jedna ,dwie warstwy pozwolą na wyprowadzenie kształtu pod zewnętrzny lakier. Poliuretan plus laminat epoksydowy zapewni odpowiednią wodoodporność powłoki. Zewnętrzny lakier również może być poliuretanowy, epoksydowy, akrylowy. Nawet malowane pędzlem dadzą ładna powłokę. To tylko jedna z wielu możliwości wykończenia kadłuba. Na zdjęciu balsowe kopyto kadłuba pokryte laminatem 80g/m2 (aeroglass + Epidian 53), dwukrotny podkład poliuretanowy (EMAPUR - Oliwa + talk) i trzy warstwy jakiegoś lakieru z puszki (spray). Na dolnym zdjęciu kadłub jachciku po laminowaniu i jednej werstwie poliuretanu z talkiem.
adam25 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2017 Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, obiecuję po weekendzie wrzucić jakieś lepsze zdjęcia, bo dzisiaj idziemy na wesele a jutro idę do pracy. Trochę zwolniłem ostatnio bo kupiłem phantoma 2 i uczyłem się latac. Mam nadzieję że zadam Wam ostatnie pytania teraz. Kupiłem silnik Mig 600 12V, jaka do tego dokupić śrubę i ster żeby było dobrze? Do śruby dokupuje się jakaś rurkę i sprzęgło ale tego nie rozumiem. I Panowie jaki regulator do tego silnika? Poproszę Was serdecznie o podpowiedzi w sklepach w Polsce bo chciałbym zdążyć z tym statkiem do urlopu do połowy lipca
kaszalu Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Kolego - poczytaj sobie tu..... i trochę dalej........ http://pfmrc.eu/index.php?/topic/65189-statek-wycieczkowy/page-4 Jest tam dużo informacji o silnikach, śrubach i pompkach wodnych do chłodzenia ....itp Trzeba trochę poprzeglądać forum.....wszystkie informacje opisano już kilka razy ... Ta rurka to osłona wału napędowego którą trzeba zamocować w modelu , wał napędowy który jest wewnątrz rurki osadzony w łożyskach należy połączyć z silnikiem sprzęgłem i nakręcić na wał śrubę .... Popatrz na jakiś rysunek ( Wikipedia wał napędowy statku ...) to wszystko zrozumiesz !
adam25 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 Czytam czytam i nie wiem Głównie ze śrubą i sterem. Proszę tylko jeszcze o pomoc przy tym i nie będę Was wkurzał Jak długi powinien być ten wał? i jaka śruba mosiężna czy nie? ile skrzydeł? i po co jest ten przegub? Kurde to mój pierwszy statek chyba go nie skończę 1
Rekomendowane odpowiedzi