Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

może komuś się przyda, zmotywuje do naprawy modelu. ;)

 

W ubiegłoroczny upalny sierpniowy dzień miałem trochę pecha... Moje podczaszkowe CPU się przegrzało lub nie dało rady z mocą obliczeniową, źle oceniłem dystans i wpakowałem mój ulubiony model na drzewo... na wysokości ok. 8m... Ja blady zielony, nogi jak z waty.... Chwila niepewności i model  z gałęzi na gałąź podąża ku ziemi. Spadł. Po wstępnej ocenie strat  byłem całkiem zadowolony... jak na scrashowanie modelu... Skrzydła z drobnymi wgnieceniami na natarciu, kadłub geometrycznie cały, kabinka do wymiany, maska, domek, śmigło ,podwozie całe. Wyrwany z kadłuba statecznik poziomy i ster wysokości. sporo pojedynczych rys i dziur w poszyciu.

Jako, że lubię jak modele dobrze latają i wyglądają  postanowiłem zmierzyć  się z jego odbudową. To pierwsza w mojej karierze modelarza tak zaawansowana operacja.

Naprawiłem/ przefoliowałem:

  • jedną lotkę
  • statecznik poziomy
  •  ster wysokości
  • skrzydło lewe
  • skrzydło prawe
  • wzmocniłem mocowania zawiasów lotek.
  • kupiłem kabinkę
  • kadłub

Jako, że mocowanie statecznika poziomego w kadłubie mocno ucierpiało - straciłem kąt zaklinowania SP. Pomocny okazał się producent (podał wartość) oraz urządzenie do pomiaru kąta zaklinowania np. płata czy statecznika.

Cała odbudowa zajęła mi  czas od 04.12.2016 do 18.02.2017. Obecnie model jest RTF i czeka aż wlatam się w nowy sezon. W ciągu 2 tygodni będę  chciał go oblatać.

 

Czy można to lepiej zrobić - na pewno. Najgorzej wyszła mi naprawa lotki - pierwsze foliowanie od dawna. Reszta z coraz większą pewnością. Ja jestem zadowolony z efektu pracy w połączeniu z nakładem czasu (wolna chwila wieczorem czy w weekend)

 

Podziękowania dla mojej Żony, Piotrka SGM, Damiana i Tomka z poza PFM-RC za doping, kibicowanie, wiarę w moje siły i dobre słowo przy każdym postępie. :)

post-7590-0-13321600-1494156001_thumb.jpg

post-7590-0-81724100-1494156007_thumb.jpg

post-7590-0-03971400-1494156014_thumb.jpg

post-7590-0-05975100-1494156017_thumb.jpg

post-7590-0-21780300-1494156020_thumb.jpg

post-7590-0-28607200-1494156024_thumb.jpg

post-7590-0-47247900-1494156027_thumb.jpg

post-7590-0-61559000-1494156030_thumb.jpg

post-7590-0-47634800-1494156049_thumb.jpg

post-7590-0-59144200-1494156052_thumb.jpg

post-7590-0-38030300-1494156057_thumb.jpg

post-7590-0-70551600-1494156059_thumb.jpg

post-7590-0-41604600-1494156061_thumb.jpg

post-7590-0-08267500-1494156063_thumb.jpg

post-7590-0-86780500-1494156064_thumb.jpg

post-7590-0-48266900-1494156066_thumb.jpg

post-7590-0-20157000-1494156123_thumb.jpg

post-7590-0-61599500-1494156124_thumb.jpg

post-7590-0-70903700-1494156125_thumb.jpg

post-7590-0-07399700-1494156128_thumb.jpg

post-7590-0-97991900-1494156129_thumb.jpg

post-7590-0-99277400-1494156131_thumb.jpg

post-7590-0-14445300-1494156133_thumb.jpg

post-7590-0-33964100-1494156134_thumb.jpg

post-7590-0-01609300-1494156239_thumb.jpg

post-7590-0-71566600-1494156240_thumb.jpg

post-7590-0-17356000-1494156243_thumb.jpg

post-7590-0-76255300-1494156246_thumb.jpg

post-7590-0-07229500-1494156249_thumb.jpg

post-7590-0-29656900-1494156251_thumb.jpg

post-7590-0-23642400-1494156252_thumb.jpg

post-7590-0-62486400-1494156253_thumb.jpg

post-7590-0-22940000-1494156278_thumb.jpg

post-7590-0-97056600-1494156279_thumb.jpg

post-7590-0-67816800-1494156281_thumb.jpg

post-7590-0-93182900-1494156282_thumb.jpg

post-7590-0-37064900-1494156285_thumb.jpg

post-7590-0-35088200-1494156286_thumb.jpg

post-7590-0-43413300-1494156287_thumb.jpg

post-7590-0-20655000-1494156290_thumb.jpg

post-7590-0-63901300-1494156315_thumb.jpg

post-7590-0-87262500-1494156319_thumb.jpg

post-7590-0-35294600-1494156323_thumb.jpg

post-7590-0-31369000-1494156325_thumb.jpg

post-7590-0-87563400-1494156327_thumb.jpg

post-7590-0-68032500-1494156330_thumb.jpg

post-7590-0-51535800-1494156332_thumb.jpg

post-7590-0-32754500-1494156334_thumb.jpg

post-7590-0-84945000-1494156343_thumb.jpg

post-7590-0-39282700-1494156345_thumb.jpg

post-7590-0-11485000-1494156348_thumb.jpg

post-7590-0-94997900-1494156349_thumb.jpg

post-7590-0-29869800-1494156351_thumb.jpg

post-7590-0-24570900-1494156353_thumb.jpg

post-7590-0-39140900-1494156354_thumb.jpg

post-7590-0-56623300-1494156355_thumb.jpg

post-7590-0-74026300-1494156387_thumb.jpg

post-7590-0-12406300-1494156391_thumb.jpg

post-7590-0-99375800-1494156392_thumb.jpg

post-7590-0-29389100-1494156394_thumb.jpg

post-7590-0-95710000-1494156396_thumb.jpg

post-7590-0-15361400-1494156398_thumb.jpg

post-7590-0-01580400-1494156400_thumb.jpg

post-7590-0-55876000-1494156402_thumb.jpg

post-7590-0-56523100-1494156417_thumb.jpg

post-7590-0-52457900-1494156419_thumb.jpg

post-7590-0-61371200-1494156420_thumb.jpg

post-7590-0-65388500-1494156423_thumb.jpg

post-7590-0-67805300-1494156426_thumb.jpg

post-7590-0-97164800-1494156429_thumb.jpg

post-7590-0-20777900-1494156434_thumb.jpg

post-7590-0-07569800-1494156436_thumb.jpg

post-7590-0-45122700-1494156448_thumb.jpg

post-7590-0-74454900-1494156449_thumb.jpg

post-7590-0-72773200-1494156451_thumb.jpg

post-7590-0-19955600-1494156453_thumb.jpg

post-7590-0-39181300-1494156454_thumb.jpg

post-7590-0-57146900-1494156455_thumb.jpg

post-7590-0-70592700-1494156456_thumb.jpg

post-7590-0-86024800-1494156457_thumb.jpg

post-7590-0-70402200-1494156467_thumb.jpg

post-7590-0-91800100-1494156468_thumb.jpg

post-7590-0-93963300-1494156469_thumb.jpg

post-7590-0-03137900-1494156471_thumb.jpg

post-7590-0-99530600-1494156471_thumb.jpg

post-7590-0-00524500-1494156473_thumb.jpg

post-7590-0-27778800-1494156474_thumb.jpg

post-7590-0-63475000-1494156475_thumb.jpg

post-7590-0-69784500-1494156514_thumb.jpg

post-7590-0-36077300-1494156516_thumb.jpg

post-7590-0-98891700-1494156517_thumb.jpg

post-7590-0-49285300-1494156522_thumb.jpg

post-7590-0-25467900-1494156525.jpg

post-7590-0-67333400-1494156526_thumb.jpg

post-7590-0-56743700-1494156536_thumb.jpg

post-7590-0-67832100-1494156538_thumb.jpg

post-7590-0-22159600-1494156540_thumb.jpg

post-7590-0-50164600-1494156542_thumb.jpg

post-7590-0-68260500-1494156544_thumb.jpg

post-7590-0-16798400-1494156546_thumb.jpg

post-7590-0-63711600-1494156547_thumb.jpg

post-7590-0-36582000-1494156549_thumb.jpg

post-7590-0-12142000-1494156554_thumb.jpg

post-7590-0-31071300-1494156556_thumb.jpg

post-7590-0-61973400-1494156558_thumb.jpg

post-7590-0-75357600-1494156561_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dajesz wiarę, że MOŻNA! Ja bym go zapewne spalił ;-)

 

Będąc na bieżąco z postępami prac, faktycznie się trochę zachęciłem i kolejny mój rozkwaszony model postaram się też naprawić, oby szybko nie było takiej potrzeby!

Opublikowano

Pięknie Ci to wyszło - kolory folii dobierałeś w jaki sposób?

 

No i to jest budujące - "Pomocny okazał się producent (podał wartość)". Jednak widać, że szanująca się firma dba o Klienta. Nie jest to pierwsza dobra o nich opinia.

Opublikowano

Dziękuję. :) Bardzo się starałem. Wszystko zgodne z oryginałem. Kolory (Ultra-cote) są wyszczególnione w manualu producenta. Wystarczy znaleźć pdf z odpowiednikami Oracover. To to samo tylko nazwy handlowe są inne.

ULTRACOTE-ORACOVER.pdf

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Model po 16 lotach od remontu. Lata jak po sznurku - idealnie!!! :)

Warto było się pomęczyć. Sporo się też nauczyłem!

 

Piotrek dzięki za fotki w powietrzu!

post-7590-0-10341000-1495567124_thumb.jpg

post-7590-0-83244800-1495567125_thumb.jpg

post-7590-0-09600300-1495567129_thumb.jpg

post-7590-0-97525800-1495567134_thumb.jpg

post-7590-0-40729900-1495567137_thumb.jpg

Edytowane przez M.Ch.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dokonałem małego upgradu Extry. Nowe serwa, lekkie odchudzanie. Nowy kołpak i śmigło.

Śmiga jak zwykle super. :) Tylko ta pogoda...

post-7590-0-16036000-1502052629_thumb.jpg

post-7590-0-46742000-1502052630_thumb.jpg

post-7590-0-30132500-1502052631_thumb.jpg

post-7590-0-81561500-1502052632_thumb.jpg

post-7590-0-84170300-1502052633_thumb.jpg

post-7590-0-83994800-1502052635_thumb.jpg

post-7590-0-84683400-1502052636_thumb.jpg

post-7590-0-67852100-1502052658_thumb.jpg

post-7590-0-80353300-1502052660_thumb.jpg

post-7590-0-15543400-1502052662_thumb.jpg

post-7590-0-68772900-1502052663_thumb.jpg

post-7590-0-61106900-1502052665_thumb.jpg

post-7590-0-50353000-1502052667_thumb.jpg

post-7590-0-69900800-1502052670_thumb.jpg

Opublikowano

Piotrek, aż tak anorektycznie nie będzie. To nie PA. ;)

 

Dzięki Andrzej za dobre słowo. Bardzo dużo się nauczyłem, więc kret był pożyteczny.  ;)

Jeszcze trochę potrwa zanim dojdę do Twojej skali, ale sierpień/wrzesień poleci Laser 60" EXP (czerwony). :)

Opublikowano

Piotrek, aż tak anorektycznie nie będzie. To nie PA. ;)

 

Dzięki Andrzej za dobre słowo. Bardzo dużo się nauczyłem, więc kret był pożyteczny.  ;)

Jeszcze trochę potrwa zanim dojdę do Twojej skali, ale sierpień/wrzesień poleci Laser 60" EXP (czerwony). :)

 

Pamiętaj bez filmu się nie liczy hehe :D

Opublikowano (edytowane)

Pamiętaj bez filmu się nie liczy hehe :D

Dobre!

 

Ale ciężko będzie - w lataniu lubię być sam jak palec. Piotrek (powyżej) może zaświadczyć jak model lata. Może coś nagramy za jakiś czas. Póki co chyba dziś znalazłem idealny S.C. Zawis - bajka i łatwizna, harrier i winda też. Żyletka, inverted flat spiny też bdb!  :)

Przy okazji opłacało się posłuchać rad Kolegów z forum, czy ogólnych wpisów (np. Radek od Laser'a EXp 60") - założyłem większe śmigło ,zamist 12x6 jest 13x5 - znowu zmiana na lepsze. Czas lotu ten sam lub ciut dłuższy, odejście lepsze, lata trochę wolniej (i dobrze), większy strumień zaśmigłowy - czyli łatwiejsza kontrola w zawisie. 

Uwielbiam ten model !!! :D :D :D

Edytowane przez M.Ch.
Opublikowano

Już się nie mogę doczekać, żeby zobaczyć go w locie z optymalnym SC i po lekkim odchudzaniu. A może i coś nagrać się uda? :)

 

Mam małą Extrę, lata świetnie, minus zawis - naprawdę ciekawe na ile to Ci się udało poprawić?!

Opublikowano

Dobre!

 

Ale ciężko będzie - w lataniu lubię być sam jak palec. Piotrek (powyżej) może zaświadczyć jak model lata. Może coś nagramy za jakiś czas. Póki co chyba dziś znalazłem idealny S.C. Zawis - bajka i łatwizna, harrier i winda też. Żyletka, inverted flat spiny też bdb!  :)

Przy okazji opłacało się posłuchać rad Kolegów z forum, czy ogólnych wpisów (np. Radek od Laser'a EXp 60") - założyłem większe śmigło ,zamist 12x6 jest 13x5 - znowu zmiana na lepsze. Czas lotu ten sam lub ciut dłuższy, odejście lepsze, lata trochę wolniej (i dobrze), większy strumień zaśmigłowy - czyli łatwiejsza kontrola w zawisie. 

Uwielbiam ten model !!! :D :D :D

Dobre!

 

Ale ciężko będzie - w lataniu lubię być sam jak palec. Piotrek (powyżej) może zaświadczyć jak model lata. Może coś nagramy za jakiś czas. Póki co chyba dziś znalazłem idealny S.C. Zawis - bajka i łatwizna, harrier i winda też. Żyletka, inverted flat spiny też bdb!  :)

Przy okazji opłacało się posłuchać rad Kolegów z forum, czy ogólnych wpisów (np. Radek od Laser'a EXp 60") - założyłem większe śmigło ,zamist 12x6 jest 13x5 - znowu zmiana na lepsze. Czas lotu ten sam lub ciut dłuższy, odejście lepsze, lata trochę wolniej (i dobrze), większy strumień zaśmigłowy - czyli łatwiejsza kontrola w zawisie. 

Uwielbiam ten model !!! :D :D :D

 

Te modele ww ogóle super latają :) Ciesze sie ze kolejny model EF jest wychwalany... ;)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie,

 

informacyjnie - może komuś się przyda. 

 

Słaby ten sezon pogodowo.... ale po zmianie serw na KST X12-508 (tegoroczna nowość od tego producenta) udało się wykonać 42 sześciominutowe loty. Póki co jestem bardzo zadowolony. Serwa są na silnikach bezrdzeniowych - nie znam się na elektronice ale widoczna korzyść dla mnie jest np. taka, że powierzchnie sterowe "na sucho" chodzą luźno, jak się np. przywali wyjmując model  z auta to ster się super łatwo odchyla i jest ok - bez żadnych uszkodzeń. Jeszcze chyba ta bezwładność wirnika jest mniejsza przez jego mniejszą masę. To chyba zawsze lepiej. Serwa są cało-obrotowe.  Mają wyraźnie większe wychylenia niż używane prze ze mnie Hiteci - na dokładnie tej samej długości dźwigniach. Po 42 lotach nie stwierdzam prawie żadnych luzów, minimalne ale większe są na kulkach popychaczy. Serwa bardzo dobrze centrują. Jedyne co trochę może irytować, że lekko "grają" na postoju, ale wystarczy ruch sterami i milkną. W locie oczywiście nie ma tego problemu. 

Jak wspomniałem powyżej - znalazłem w Extrze idealny SC - dzięki cięższym serwom i lżejszemu zestawowi kołpak - śmigło pakiet poszedł mocno do przodu i jest możliwość manewru przód tył. Poszedł do tyłu i jest teraz bdb.

Jeszcze małe usprawnienie odnośnie SFG. Podpatrując rozwiązanie w Laserze 60" EXP dorobiłem dystanse z cienkiego plastiku, dokleiłem je na taśmę dwustronną. Nie ma szansy by lotka haczyła o SFG.  :)

post-7590-0-94037000-1504721724_thumb.jpg

post-7590-0-13610600-1504721727_thumb.jpg

post-7590-0-35678300-1504721730_thumb.jpg

Opublikowano

Jestem po pomiarach.

 

Dla pewności jeszcze poważyłem model.

  • 1192g bez Li-po i SFG
  • 1219g bez Lipo z SFG
  • 1451g z Lipo bez SFG - pakiet SLS Magnum 45/90C 4S 2200 mAh
  • 1474g z Lipo i SFG

Mój idealny SC jest 103mm od krawędzi natarcia wobec 86mm od których sugeruje zacząć ustawienia producent.

 

post-7590-0-44689100-1505043735_thumb.jpg

post-7590-0-17392100-1505043739_thumb.jpg

post-7590-0-59595200-1505043742_thumb.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.