FockeWulf Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Ja jeszcze buduję, ale kilka innych zaległych projektów do wykończenia się wcięło w kolejkę. Stan od wielu miesięcy jest taki, że wszystko leży posegregowane, wycięte z formatek i przeszlifowane. Chyba dopiero zimą się zabiorę. Już się doczekać nie mogę
extra67 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Witam. Wiesiu a ja wlasnie sprzedalem swojego Mx-a.Przyjechal kolega z synem i chcieli koniecznie ten model.(szkoda bo latal super).I teraz mam dylemat co dalej.Myslalemo o o Extrze. 2300 lub kolejny Mx.Mysle ze na 2700 nie jestem jeszcze gotowy.Pozdrawiam
enter1978 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2021 42 minuty temu, extra67 napisał: .Myslalemo o o Extrze. 2300 No tego modelu to chyba jeszcze nikt nie zbudował , ja wiem jedynie że zestaw zawiera wszystko , czyli poszycia wzmocnienia pod zawiasy itp , i to jest fajne. W mx-sie poszycia czy wzmocnienia trzeba wykonać samemu z czego wzmocnienia sa upierdliwe i nie lubię ich, aczkolwiek budowa jest bardzo łatwa i można się szybko z nim uwinąć. Model 2,7 m to inna zmieniona konstrukcja , ale znając tą konstrukcję też nie jest trudny w budowie a wzmocnienia pod zawiasy to przyjemność, ale że wszystkiego jest bardzo dużo do sklejenia więc i budowa nie jest szybka, model wybornie latający i budowany zgodnie z sztuka i myślą konstruktora , przy okazji drogi jak cholera , a właściwie to nie model a wyposażenie jest drogie , ale mimo to ma w sobie jakiś magnes który mnie ciągnie do niego i uwielbiam nim latać. Co do latania to wszystko czego się nauczyłem w kwestii pilotażu to właśnie tym Mx-em , i mimo że w porównaniu z kolegami guzik umiem a dalsze podnoszenie poprzeczki wydaje się ponad siły bo nauka mi ciężko przychodzi , to latając zawsze świetnie się bawię i nie brakuje mi emocji czy to latając 2,7 czy 2,2m. Zachowanie 2,7m jest nie do osiagnięcia przez model 2,2m , nie ta powierzchnia i nie ta masa, ale modelowi 2,2m w kwestii fajnego rekreacyjnego polatania nic nie brakuje a w kwestii mobilności bije na głowe model 2,7m. Dlatego modelem 2,7m aby polatać trzeba mieć zarezerwowane przynajmniej pół dnia wolnego czasu , wynoszenie pakowanie, transport , skręcanie na miejscu gdzie się będzie latało , a później trzeba to wszystko porozbierać , zapakować i przywieźć do domu. I z tego powodu latam nim raptem raz w tygodniu i to jak pogoda dopisze , model 2,2m nie ma takich problemów , wystarczy mieć godzinę wolnego czasu i można w tym czasie wrzucić model to auta pojechać polatać i wrócić, o tym że kosztuje jedną trzecią tego co model 2,7 nawet nie wspominam. Co mnie osobiście razi i można temu zaradzić to kiepska moc Mx-a , to jak reaguje model 2,7 na tym falcona śmigle to szok , w porównaniu z nim to mx jest ślamazarny i stąd pomysł na przesiadkę z śmigła fiala na falcon. A jak będzie latał ten nowy model 2,3m? sam jestem ciekaw , może ktoś się pochwali jak go zbuduje, bo wiem że kilka tych modeli się buduje ale żaden nie jest skończony.
koniorc Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Mój mx 2 wylatał w tym sezonie 50 litrów paliwa. Extra 2300 się buduje. A tak wyglądają obok siebie. 2
extra67 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 No no ladna ta extra.A jaki silnik kolego planujesz.
Cybuch Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Co sobie zamówiłeś i co masz zamiar wymienić ?.
enter1978 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2021 9 minut temu, koniorc napisał: Mój mx 2 wylatał w tym sezonie 50 litrów paliwa Mój pierwszy silnik do Mx-a wytrzymał od nowości 45 L paliwa i się rozleciał?. Dzięki za zdjęcie , pierwszy raz na oczy widzę tą nową extrę , wygląda na bardzo lekki , może przepaści nie ma ale trochę powierzchni doszło względem Mx-a , serw jest tyle samo co w Mx-sie więc tu cenowo wyjdzie to samo , silnik będzie z 500zł droższy bo pewnie najbiedniej trzeba pakować DLE61 , ale to wciąż jest przyjazny dla kieszeni model. Ciekawe jak będzie latał ? pewnie będzie po środku pomiędzy 2,2m a 2,7m, ale na zdjęciu wygląda jak by chciał wejść do auta bez demontażu stateczników. Mi sie osobiście bardzo podoba.
extra67 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Jesli o mnie chodzi to Mx sprzedalem..I wlasnie sie zastanawiam nad Extra
koniorc Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Silnik do tej extry kupilem mvvs 58 z ori canistrem 3411. Serw jest o jedno wiecej niz w mx 2- na kierunek idą 2 sztuki. To co widać na zdjęciu waży 4260 gramów ale przód kadłuba i mocowanie podwozia wzmocniłem delikatnie kompozytem i przednie koła po 100g. Serwa pójdą takie same jak w mx-2 czyli savoxy 1270 tg (kupiłem je bo Wiesław chwalił i nie żaluje). Akumulatory podobnie jak w mxie 3 x 2 cele li ion 18650, tylko o większym pradzie rozładowania -sony 3000mAh, 30A.
extra67 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Mam jeszcze jedno pytanie.Lotki skrzydel robi sie razem z platami.
enter1978 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2021 16 minut temu, koniorc napisał: Serwa pójdą takie same jak w mx-2 czyli savoxy 1270 tg (kupiłem je bo Wiesław chwalił i nie żaluje) Ja też nie żałuję , z tymi serwami to jest tak że w porównaniu z budżetowymi produktami to są drogie , ale w porównaniu z renomowanymi produktami to są jedne z tańszych, pod względem parametrów to są bardzo tanie. No i sa niezawodne , blue bird się w Mx-sie na kierunku wysypał po kilku lotach i jeszcze sie franca zablokowała z wychylonym kierunkiem , i słabe to było . A ten savox 1270TG na kierunku radził sobie w modelu 2,7m i to w pojedynkę bo jakiś czas latałem z jednym serwem na kierunku i dawało radę , a na nożyku lubię polatać . To też myślę że w extrze 2,3m takie serwo można zamontować na kierunek jedno jako standard i będzie się tam nudziło , a odpadnie i koszt i synchronizacja dwóch serw , bo na kierunku dwa serwa to ta sama historia co na lotkach w modelu 2,7(na kierunku z resztą też) , jest dwa serwa na jeden ster niby chodzą tak samo a w rzeczywistości chodzi każdy h...... na swój strój. Odkąd sie przesiadłem na te savoxy dwa lata temu skończyły sie problemy z modelem , do dziś nie było ani jednej awarii jedyna obsługa to wlanie paliwa i machnięcie śmigłem , a wcześniej? na badziewiu? a pojechałem na lotnisko i nawet czasami się razu od ziemi nie oderwał, i przesadne oszczędności mi bokiem wychodziły. A tak zapytam jeszcze , w nowej extrze skrzydła są mocowane na śruby? czy na gumkę?
Graffi_25 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Godzinę temu, extra67 napisał: Mam jeszcze jedno pytanie.Lotki skrzydel robi sie razem z platami. W Extrze 2.3m lotki są razem z płatami odcina się je na końcu pi poszyciu.
koniorc Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 ⁹ 1 godzinę temu, enter1978 napisał: A tak zapytam jeszcze , w nowej extrze skrzydła są mocowane na śruby? czy na gumkę? Skrzydła w extrze są łączone na gumkę. Jeśli chodzi o pozostałe istotne różnice konstrukcyjne w stosunku do mx 2 to: -maska jest mocowana do wregi (chyba jak w 2, 7m) -kadłub ma od spodu odzieloną przestrzeń na długie tłuminki (chociaż akurat tłumik mvvs 3411 nie sięga tak daleko) -wszystkie powierzchnie sterowe buduje się integralnie ze skrzydłami/statecznikami -kesony balsowe są w zestawie -serwa od lotek są schowane w skrzydle -ściaka dźwigara skrzydła to jedna część -skrzydło posiada 2 kołki ustalające, rura dźwigara fi 28mm jest troche dłuzsza niż w mxie ale krótsza od 1 m Generalnie fajnie się składa.
diabolo Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 W modelu z silnikiem benzynowym skrzydła łączone na gumkę ? to jakiś hit tegoroczny mogę prosić o fotkę tego rozwiązania?
koniorc Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Stwierdzenie "na gumkę", to takie humorystyczne uproszczenie. Jest to w moim przypadku kilkukrotnie zawinięta na hakach linka gumowa w oplocie o średnicy 4-5mm, dostępna w marketach budowlanych. Wygląda to w praktyce jak niżej i sprawdza się w 100%.
extra67 Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Witam.Super rozwiazanie .Ja w swoim MX zastosowalem szersze gumki recepturki(okolo 15 szt,)i dodatkowo zabezpieczalem opaska samozaciskowa. Zrobilem modelem 75 lotow i nic sie nie dzialo.A wiesz kolego gdzie znajduje sie SC.Pozdrawiam.
koniorc Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Opublikowano 17 Sierpnia 2021 2 godziny temu, extra67 napisał: A wiesz kolego gdzie znajduje sie SC Mam na imię Konrad , położenie SC sprawdzę w weekend i podam. W stosunku do zdjęcia przełożyłem akumulatory do domku silnika.
darkarll Opublikowano 17 Sierpnia 2021 Opublikowano 17 Sierpnia 2021 9 godzin temu, diabolo napisał: W modelu z silnikiem benzynowym skrzydła łączone na gumkę ? to jakiś hit tegoroczny mogę prosić o fotkę tego rozwiązania? Z tymi gumkami to naprawdę dobry patent , miałem tak w dwóch Veloxach 2,6m ( z resztą nie tylko ja ) no i oczywiście w MX .żeby złożyć MX na lotnisku , wystarczyło spiąć skrzydła gumą , 1 śrubka do wysokości i dwie do kabiny . teraz w extrze 2,7 m mam 14 śrub do wkręcenia
Rekomendowane odpowiedzi