Skocz do zawartości

RELACJA MX2 2200mm, budowa pierwszego modelu konstrukcyjnego


Rekomendowane odpowiedzi

Ja jeszcze buduję, ale kilka innych zaległych projektów do wykończenia się wcięło w kolejkę. Stan od wielu miesięcy jest taki, że wszystko leży posegregowane, wycięte z formatek i przeszlifowane. Chyba dopiero zimą się zabiorę. Już się doczekać nie mogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Witam. Wiesiu a ja wlasnie sprzedalem swojego Mx-a.Przyjechal kolega z synem i  chcieli koniecznie ten model.(szkoda bo latal super).I teraz mam dylemat co dalej.Myslalemo o o  Extrze. 2300 lub  kolejny Mx.Mysle ze na 2700 nie jestem jeszcze gotowy.Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, extra67 napisał:

.Myslalemo o o  Extrze. 2300

No tego modelu to chyba jeszcze nikt nie zbudował , ja wiem jedynie że zestaw zawiera wszystko , czyli poszycia wzmocnienia pod zawiasy itp , i to jest fajne.

W mx-sie poszycia czy wzmocnienia trzeba wykonać  samemu z czego wzmocnienia sa upierdliwe i nie lubię ich, aczkolwiek budowa jest bardzo łatwa i można się szybko z nim uwinąć.

Model 2,7 m to inna zmieniona konstrukcja , ale znając tą konstrukcję też nie jest trudny w budowie a wzmocnienia pod zawiasy to przyjemność, ale że wszystkiego jest bardzo dużo do sklejenia  więc i budowa nie jest szybka, model wybornie latający i budowany zgodnie z sztuka i myślą konstruktora , przy okazji drogi jak cholera , a właściwie to nie model a wyposażenie jest drogie , ale mimo to ma w sobie jakiś magnes który mnie ciągnie do niego i uwielbiam nim  latać.

Co do latania to wszystko czego się nauczyłem w kwestii pilotażu to właśnie tym Mx-em , i mimo że w porównaniu z kolegami guzik umiem a dalsze podnoszenie poprzeczki wydaje się ponad siły bo nauka mi ciężko przychodzi , to latając zawsze świetnie się bawię i nie brakuje mi emocji czy to latając 2,7 czy 2,2m.

Zachowanie 2,7m jest nie do osiagnięcia przez model 2,2m , nie ta powierzchnia i nie ta masa, ale modelowi 2,2m w kwestii fajnego rekreacyjnego polatania nic nie brakuje a w kwestii mobilności bije na głowe model 2,7m.

Dlatego modelem 2,7m aby polatać trzeba mieć zarezerwowane przynajmniej pół dnia wolnego czasu , wynoszenie pakowanie, transport , skręcanie na miejscu gdzie się będzie latało , a później trzeba to wszystko porozbierać , zapakować i przywieźć do domu.

I z tego powodu latam nim raptem raz w tygodniu i to jak pogoda dopisze , model 2,2m nie ma takich problemów , wystarczy mieć godzinę wolnego czasu  i można w tym czasie wrzucić model to auta pojechać polatać i wrócić, o tym że kosztuje jedną trzecią tego co model 2,7 nawet nie wspominam:).

Co mnie osobiście razi i można temu zaradzić to kiepska moc Mx-a , to jak reaguje model 2,7 na tym falcona śmigle to szok , w porównaniu z nim to mx jest ślamazarny i stąd pomysł na przesiadkę z śmigła fiala na falcon.

A jak będzie latał ten nowy model 2,3m? sam jestem ciekaw , może ktoś się pochwali jak go zbuduje, bo wiem że kilka tych modeli się buduje ale żaden nie jest skończony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, koniorc napisał:

Mój mx 2 wylatał w tym sezonie 50 litrów paliwa

Mój pierwszy silnik do Mx-a wytrzymał od nowości 45 L paliwa i się rozleciał?.

 

Dzięki za zdjęcie , pierwszy raz na oczy widzę tą nową extrę , wygląda na bardzo lekki , może przepaści nie ma ale trochę powierzchni doszło względem Mx-a , serw jest tyle samo co w Mx-sie więc tu cenowo wyjdzie to samo , silnik będzie z 500zł droższy bo pewnie najbiedniej trzeba pakować DLE61 , ale to wciąż jest przyjazny dla kieszeni model.

Ciekawe jak będzie latał ? pewnie będzie po środku pomiędzy 2,2m  a  2,7m, ale na zdjęciu wygląda jak by chciał wejść do auta bez demontażu stateczników:).

Mi sie osobiście bardzo podoba:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik do tej extry kupilem mvvs 58  z ori canistrem 3411. Serw jest o jedno wiecej niz w mx 2- na kierunek idą 2 sztuki. To co widać na zdjęciu waży 4260 gramów ale przód kadłuba i mocowanie podwozia wzmocniłem delikatnie kompozytem i przednie koła po 100g. Serwa pójdą takie same jak w mx-2 czyli savoxy 1270 tg (kupiłem je bo Wiesław chwalił i nie żaluje). Akumulatory podobnie jak w mxie 3 x 2 cele li ion 18650, tylko o większym pradzie rozładowania -sony 3000mAh, 30A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, koniorc napisał:

Serwa pójdą takie same jak w mx-2 czyli savoxy 1270 tg (kupiłem je bo Wiesław chwalił i nie żaluje)

Ja też nie żałuję , z tymi serwami to jest tak że w porównaniu z budżetowymi produktami to są drogie , ale w porównaniu z renomowanymi produktami to są jedne z tańszych, pod względem parametrów to są bardzo tanie.

No i sa niezawodne , blue bird się w Mx-sie na kierunku wysypał po kilku lotach i jeszcze sie franca zablokowała z wychylonym kierunkiem , i słabe to było .

A ten savox 1270TG na kierunku radził sobie w modelu 2,7m i to w pojedynkę bo jakiś czas latałem z jednym serwem na kierunku i dawało radę , a na nożyku lubię polatać :).

To też myślę że w extrze 2,3m takie serwo można zamontować na kierunek jedno jako standard i będzie się tam nudziło , a odpadnie i koszt i synchronizacja dwóch serw , bo na kierunku dwa serwa to ta sama historia co na lotkach w modelu 2,7(na kierunku z resztą też)  , jest dwa serwa na jeden ster niby chodzą tak samo a w rzeczywistości chodzi każdy h...... na swój strój.

Odkąd sie przesiadłem na te savoxy dwa lata temu skończyły sie problemy z modelem , do dziś nie było ani jednej awarii jedyna obsługa to wlanie paliwa i machnięcie śmigłem , a wcześniej? na badziewiu? a pojechałem na lotnisko i nawet czasami się razu od ziemi nie oderwał, i przesadne oszczędności mi bokiem wychodziły.

A tak zapytam jeszcze , w nowej extrze skrzydła są mocowane na śruby? czy na gumkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, enter1978 napisał:

A tak zapytam jeszcze , w nowej extrze skrzydła są mocowane na śruby? czy na gumkę?

Skrzydła w extrze są łączone na gumkę. Jeśli chodzi o pozostałe istotne różnice konstrukcyjne w stosunku do mx 2 to:

-maska jest mocowana do wregi (chyba jak w 2, 7m)

-kadłub ma od spodu odzieloną przestrzeń na długie tłuminki (chociaż akurat tłumik mvvs 3411 nie sięga tak daleko)

-wszystkie powierzchnie sterowe buduje się integralnie ze skrzydłami/statecznikami

-kesony balsowe są w zestawie

-serwa od lotek są schowane w skrzydle

-ściaka dźwigara skrzydła to jedna część

-skrzydło posiada 2 kołki ustalające, rura dźwigara fi 28mm jest troche dłuzsza niż w mxie  ale krótsza od 1 m

 

Generalnie fajnie się składa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzenie "na gumkę", to takie humorystyczne uproszczenie. Jest to w moim przypadku kilkukrotnie zawinięta na hakach linka gumowa w oplocie o średnicy 4-5mm, dostępna w marketach budowlanych. Wygląda to w praktyce jak niżej i sprawdza się w 100%.

20210421_161033.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, diabolo napisał:

W modelu z silnikiem benzynowym skrzydła łączone na gumkę ? to jakiś hit tegoroczny :D mogę prosić o fotkę tego rozwiązania?

 Z tymi gumkami to naprawdę dobry patent , miałem tak w dwóch Veloxach 2,6m ( z resztą nie tylko ja ) no i oczywiście w MX .żeby złożyć MX na lotnisku , wystarczyło spiąć skrzydła gumą , 1 śrubka do wysokości i dwie do kabiny . teraz w extrze 2,7 m  mam 14 śrub do wkręcenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.