kesto Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Dobrze znany wszystkim model, więc nie ma co się rozpisywać. Postanowiłem przerobić go na elektryka z oczywistych powodów. Do napędu posłuży E-max GT4020/07 i pakiet 6S 5000mAh ze śmigłem 13X8. http://www.greatplanes.com/discontinued/gpma1360.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Czy to ten, który niedawno forumowy kolega sprzedawał z podwoziem składanym za atrakcyjną kasę ? Bardzo mi się podoba dlatego baaaardzo niechętnie zrezygnowałem z niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2017 No to trafił w dobre ręce choć zamiana na elektryka jest niezrozumiała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Wytoczyłem łoże silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darod07 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Czekam na posta : Wytoczyłem łoże silnika a w międzyczasie zrobiłem silnik . W Twoim przypadku to bardzo realne. Zdążysz z modelem na Skarżysko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Przecież to dopiero za tydzień Świetny model, jak dla mnie idealny na Puchar wodnosamolotów, ale chyba nie będę się powtarzał. Szukam dalej. A faktycznie go Krzysiek robisz na Skarżysko, to będę miał przyjemność go zobaczyć live Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Planuję zrobić go na Skarżysko. Mam nadzieję, że zdążę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 A co macie w tym skarzysku i kiedy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 http://wodnosamoloty.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Dzisiaj dokonałem pomiaru zespołu napędowego na hamowni E-max 4020, reg 80A, pakiet 6S 5800Ah: 1. ze śmigłem drewnianym XOAR 13X7 - ciąg 3600g. prąd 67A, moc pobrana 1400W 2. ze śmigłem APC 13X8 - ciąg 3800g. prąd 64A, moc pobrana 1300W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Krzysiek - czy to przypadkowo użyty regulator Beatles czy może masz plusowe doświadczenie z nimi? Ja też jakoś ostatnio - przypadkowo przerzuciłem się na nie od 30 do 80 A. Raczej dlatego, że 80A kupiłem za śmieszne pieniądze razem z kartą programującą. Jak na razie jestem zadowolony z nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Jak na razie używam 4 szt. i jestem mile zaskoczony. 2szt 30A i 2szt. 80A. Zero problemów, a 80-tki katuję w wodzie i wytrzymują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 W wodzie? Tzn.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 W wodnosamolotach, a te nie zawsze są suche w środku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Napęd zamontowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 A ja czekam aż kiedyś Krzysiek napisze , że zaczął produkować własne magnesy , bo te z silników fabrycznych maja kiepskie parametry ; ) No to teraz czekamy na wodowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Instrukcja modelu w wersji spalinowej podaje środek ciężkości w odległości ok. 26mm od natarcia. Pytanie za 100 punktów: czy po przeróbce na elektryka wyważać model zgodnie z instrukcją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Ale wyważenie to wyważenie bez względu na rodzaj napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Instrukcja modelu w wersji spalinowej podaje środek ciężkości w odległości ok. 26mm od natarcia. Pytanie za 100 punktów: czy po przeróbce na elektryka wyważać model zgodnie z instrukcją? NIE WYWAŻAĆ wg INSTRUKCJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Instrukcja podaje położenie CG dla napędu spalinowego i w dodatku przy pustym zbiorniku (a w tym układzie napędowym ma to znaczenie zasadnicze). Dla napędu elektrycznego położenie CG jest zupełnie inne. Miałem ten model więc sprawdziłem. "One of the challenges of the e-conversion was locating the proper CG. The CG given in the manual was for a gasser with an empty tank. On a gasser, as you fuel up and get ready to fly, you move the CG rearward a considerable amount due to the tank location. Because of this, the CG given in the manual was in the most nose-heavy location, and I should have been able to move the e-conversion CG back to an equivalent 3/4 full tank gasser point and have a properly balanced plane. Using a CG machine, I set the CG at 1-1/32" empty then put 13 ounces of weight in the tank area and measured again. The CG had moved to 2-1/8", so that's were I set the CG for the first flight." https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?660997-Great-Planes-Seawind-71-ARF-E-Conversion-Review Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi