Jump to content
kesto

Seawind Great Planes konwersja na E-Power

Recommended Posts

Czy to ten, który niedawno forumowy kolega sprzedawał z podwoziem składanym za atrakcyjną kasę ? ;) Bardzo mi się podoba dlatego baaaardzo niechętnie zrezygnowałem z niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na posta : Wytoczyłem łoże silnika a w międzyczasie zrobiłem silnik  :) . W Twoim przypadku to bardzo realne. Zdążysz z modelem na Skarżysko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież to dopiero za tydzień :)

Świetny model, jak dla mnie idealny na Puchar wodnosamolotów, ale chyba nie będę się powtarzał. Szukam dalej.

A faktycznie go Krzysiek robisz na Skarżysko, to będę miał przyjemność go zobaczyć live :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dokonałem pomiaru zespołu napędowego na hamowni  E-max 4020, reg 80A, pakiet 6S 5800Ah:

1. ze śmigłem drewnianym XOAR 13X7 - ciąg 3600g. prąd 67A, moc pobrana 1400W

2. ze śmigłem APC 13X8                       - ciąg 3800g. prąd 64A, moc pobrana 1300W

post-2918-0-41354800-1503580661_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysiek - czy to przypadkowo użyty regulator Beatles czy może masz plusowe doświadczenie z nimi? Ja też jakoś ostatnio - przypadkowo przerzuciłem się na nie od 30 do 80 A. Raczej dlatego, że 80A kupiłem za śmieszne pieniądze razem z kartą programującą. Jak na razie jestem zadowolony z nich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na razie używam 4 szt. i jestem mile zaskoczony. 2szt 30A i 2szt. 80A. Zero problemów, a 80-tki katuję w wodzie i wytrzymują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja czekam aż kiedyś Krzysiek napisze , że zaczął produkować własne magnesy , bo te z silników fabrycznych maja kiepskie parametry ; )

No to teraz czekamy na wodowanie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instrukcja modelu w wersji spalinowej podaje środek ciężkości w odległości ok. 26mm od natarcia. Pytanie za 100 punktów: czy po przeróbce na elektryka wyważać model zgodnie z instrukcją?

post-2918-0-38143100-1503844508_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instrukcja modelu w wersji spalinowej podaje środek ciężkości w odległości ok. 26mm od natarcia. Pytanie za 100 punktów: czy po przeróbce na elektryka wyważać model zgodnie z instrukcją?

 

NIE WYWAŻAĆ wg INSTRUKCJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Instrukcja podaje położenie CG dla napędu spalinowego i w dodatku przy pustym zbiorniku (a w tym układzie napędowym ma to znaczenie zasadnicze). Dla napędu elektrycznego położenie CG jest zupełnie inne. Miałem ten model więc sprawdziłem.

 

 

"One of the challenges of the e-conversion was locating the proper CG. The CG given in the manual was for a gasser with an empty tank. On a gasser, as you fuel up and get ready to fly, you move the CG rearward a considerable amount due to the tank location. Because of this, the CG given in the manual was in the most nose-heavy location, and I should have been able to move the e-conversion CG back to an equivalent 3/4 full tank gasser point and have a properly balanced plane. Using a CG machine, I set the CG at 1-1/32" empty then put 13 ounces of weight in the tank area and measured again. The CG had moved to 2-1/8", so that's were I set the CG for the first flight."

 

 

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?660997-Great-Planes-Seawind-71-ARF-E-Conversion-Review

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.