JacekK Opublikowano 17 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Model dalej nie oklejony Mnóstwo drobiazgów i masakrycznie mało czasu. Stąd też relacja leży bo wybieram klejenie a nie cykanie fotek gdy czasu brak... Ale działam, działam: - dorobiłem półeczki pod serwa - pakiet dostał swój przedział pod spodem kadłuba - okleiłem stójki baldachimu i podwozie - zamontowałem serwa i bowdeny do sterów - zabezpieczyłem akrylem z utwardzaczem wręge silnikową i przedział zbiornika - oszlifowałem stery i montuje zawiasy - zwęziłem koła Chyba tyle. Nadchodzą wolne dni i wtedy już NAPRAWDĘ chcę oklejać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Święta pozwoliły odrobinę podłubać przy garbatym. Okleiłem kadłub, koła i usterzenie. Koła wyszły dość lekko. Solartex został niniejszym moim ulubionym materiałem pokryciowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Gratuluję Jacku i zarazem dziękuje za pokazanie mi innego podejścia do zbudowania kółek. Z tego samego materiału, a zdecydowanie bardziej lekko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanpasz Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Świetna robota, nie mogę się doczekać końca. Trzymam kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Solartex został niniejszym moim ulubionym materiałem pokryciowym wydaje mi się, że jak rozmawialiśmy o kolorach to mówiłem, że jst to najfajniejsza folia do oklejania . Ja swojego Dh-2 będę raczej oklejał koverallem (koszty) zrobiłem próbę z lakierem mainwax i wychodzi, że 2-3 warstwy tego lakieru zaklejają wszystkie dziurki, poza tym nadaje się do samego przyklejania koverallu do basy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Witajcie w Nowym Roku, działamy dalej: w Camelu trwają prace wykończeniowe przy kadłubie - podpięte stery do serw, zamontowany zbiornik, płoza, wlew, silnik, Vickers`y i pilot. Czekam na zamówione kolanko 90 stopni do wydechu, bo żal mi pruć okapotowanie, puszczę go dołem. Piękny XOAR wreszcie na miejscu i zastanawiam się co zrobić z nędzną wytłoczką mającą udawać Ghnome`a lub Bentley`a. Pomyślimy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 No ładny Podwozie jest na sztywno ? bez żadnej amortyzacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 Tak, tylko opony mają tłumić - dlatego jest tej pianki więcej niż normalnie - 25mm na wysokość... Zobaczymy jak to się sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Mały update: Przyszło kolanko do silnika z justengines - piękny kawałek cnc - bez porównania do oryginalnego kawałka "wodociągówki" od ASP Dzięki temu tłumiczek jest pionowo obok łoża i silikonowym plujkiem wychodzi spod okapotowania pod brzuszek wielbłąda. Zamontowałem ostatecznie podwozie główne - za radą Gordona Whitehead`a zespoliłem ze sobą oba koła: Camel i ogólnie samoloty WW1 są znane z myszkowania podczas startu - teraz nawet podnosząc płozę ciężko obrócić model. Powinien utrzymywać lepiej kierunek startu. A kołowanie w przypadku szmaciaków to i tak utopia. Przeliczyłem sobie usterzenie ( jego powierzchnię ) i szok: dla sensownego zapasu stateczności czyli na poziomie 0,54-55 powinno mieć ~ 11dm kw a ma 7,89dm kw. No nie zapowiadało to łatwego modelu. Więc oryginalne usterzenie do kosza a nowe, oklejone i zamocowane. Przy okazji zrobiłem kryte szczeliny między powierzchniami sterowymi. Dodałem naciągi z linki jubilerskiej 0,88mm i tulejek wędkarskich Jaxona. Uwielbiam je: naciągam linkę, zagniatam i voila! Kenneth Murray dostał obicie krawędzi kokpitu aby należycie zabezpieczyć jankesa Przy okazji pytanko: orientujecie się czy ktoś wydawał/wznawiał książkę jego autorstwa: Wings over Poland : the story of the 7th (Kosciuszko) Squadron of the Polish air service, 1919, 1920, 1921 / by Kenneth Malcolm Murray. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 To obicie kabiny Jacku, autentycznie super !!! Możesz coś bliżej na ten temat? Ja będę potrzebował takie obicia razy dwa i oby się dało pomalować na jakiś brązowy mat... I co to takiego "linka jubilerska"? Znam linki wędkarskie na których także zaciskałem te metalowe rureczki, ale "jubilerskiej" nie kojarzę. To pewnie taka do nawlekania koralików np. z "Jablonexu"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 13 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 Marku, linka jubilerska to taka mięciutka linka, chyba stalowa w tworzywie przezroczystym. O niebo lepsza moim zdaniem do naciągów niż te linki hamulcowe jakie dają producenci zestawów... Jest kilka grubości: 0,38mm - 0,69 - 0,88mm ( a może i więcej ) fajnie się układa a zaciski dobrze trzymają. Niestety obicie krawędzi kokpitu dał chińczyk do zestawu. Zostało może z 50mm więc nawet nie mogę się podzielić coś w rodzaju uszczelki w kształcie U. Ja zaś walczę z nędzną imitacją silnika. Poczytałem wersję elektroniczną książki Kennetha i już wiem że: - Camel przypłynął wraz z pilotem drobnicowcem w skrzyniach z USA na jego koszt, - miał silnik Bentley`a Patrząc na jakość tego vacuformu to nawet jakby miał Gnome to i tak by nic nie zmieniło :D Zacząłem od pryśnięcia satyną bezbarwną dla przyczepności, potem aluminium suchym pędzlem, potem raz jeszcze, potem wash imitujący brudek z oleju i czarny macik poza cylindarmi. Teraz się klei do okapotowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 16 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Okleiłem baldachim. Ten Kennetha miał bardzo dużo wycięte poszycia. Nie mam jakoś odwagi wychapać tej dziury. Boję się że to spitoli aerodynamikę tego fragmentu płata. Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Jak nie wytniesz, to nic nie będzie widział do góry i może dać się zaskoczyć "bolszewickiemu pilotu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Wiesz co - pal sześć aerodynamikę, ale na zdjęciu widać, że poszycie jest ściągnięte aż do przedniego dźwigara . A w Camelu był on bardzo blisko natarcia: Bez ingerencji w konstrukcje skrzydła by się nie obeszło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Ja mam w Sopwithu wycięte i wstawione z dwóch stron szyby i tak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 a tak całkiem serio Camele dla poprawienia widoczności do góry były "fabrycznie" wyposażone w "dziurę" w poszyciu baldachimu, aczkolwiek niektórym pilotom tej "dziury " było za mało dla obserwacji tego co dzieje się nad nimi i "tuningowli" swoje maszyny obdzierając cały baldachim z poszycia. W niektórych sprzętach " dziurę" pokrywali "czymś"przezroczystym. Wiadomo, że w tych czasach większą szansę na zwycięstwo miał ten kto pierwszy zauważył przeciwnika. W moim Airco dh2 problem nie istnieje pilot siedzi sobie przed skrzydłem i może obserwować swobodnie wszystko , ale czy miałby szansę w pojedynku z Camelem? Wątpię, no chyba, że przez przypadek. Przepraszam za OT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 W samą porę kurier przyniósł nr 22 Polish Wings z Camelem Murray`a Jest parę fotek nieznanych z netu ani innych książek. Miał cały baldachim obdarty i niezły miszmasz z szachownicami: na górnym płacie odbite lustrzanie z obwódkami ( to wiedziałem ), na dolnym płacie bez obwódek ( to też wiedziałem ) ale obie takie same! No i statecznik pionowy po obydwu stronach przednie górne pole to czerwień... Zrobiłem co mogłem bez cięcia dźwigara - aż taki makieciarz ze mnie nie jest Jeszcze drobny szlif i na słupki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 foto nieźle przekłamuje kolory i niezły miszmasz z szachownicami: na górnym płacie odbite lustrzanie z obwódkami ( to wiedziałem ), na dolnym płacie bez obwódek ( to też wiedziałem ) ale obie takie same! No i statecznik pionowy po obydwu stronach przednie górne pole to czerwień... standard dopiero się rodził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Z tego co pamiętam to Stec zdaje się wymyślił, a Łossowski zatwierdził jako nasze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Jacek - przestrzenie bez pokrycia dla poprawy widoczności ( wcale nie poprawiały) to nie wymysł przytaczanego przez Ciebie pilota. Przestrzeń ta była określonych rozmiarów 300x510. Przestrzeń tę powiększano nawet do 760mm, a nawet usuwano cześć baldachimu za tylnym dźwigarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi