Skocz do zawartości

Lockheed 14 [Hudson] w 3D


Kropka

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie jest coś takiego, że obłość wchodzi w część stałą steru kierunku.

Tak jakby to co narysowałaś było jeszcze przykryte kawałkiem płaskiej blachy , przedłużenie , części nieruchomej .

Teraz masz tak DI

A pewnie jest tak D_I od dołu, i D`I od góry, czyli D=I

Tak jak pisze Tomaszek. To jest tzw. kryte połaczenie, zakrywające szczelinę na połączeniu  obu części. . 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Tomaszek. To jest tzw. kryte połaczenie, zakrywające szczelinę na połączeniu  obu części. . 

 

 

Chyba najprosciej wytlumaczyc za pomoca rysunku.  

 

post-12308-0-87167200-1507802771.png

 

Ten jest od Spitfire ale idea jest ta sama; byc moze C-ownik w Hudson mial troche dluzsze polki i przez to mniejsza szczeline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malutka podpowiedź...Oryginalnie wychylenie steru wysokości: góra 35 stopni, dół 15 stopni.

 

Service Manual, Lockheed 14

 

http://www.avialogs.com/index.php/aircraft/usa/lockheed/model-14-super-electra/lockheed-14-super-electra-service-manual.html

(strona p.55)

post-6507-0-17770700-1507937266_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonuję gondolę silnika. Zatrzymał mnie temat lotek -- zakończenie silnika o kształcie stożka, zachodzi na lotki. No i zastanawiam się, jak lotki mogły się opuszczać -- ten stożek kończący gondolę, powinien blokować ruch. Czy ma ktoś z Was pomysł?

No a nawiasem, to po co przy lotce jest 5 takich dziwnych wystających konstrukcji?

post-17249-0-21206100-1508701146_thumb.jpg

post-17249-0-14050400-1508701163_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agnieszka- piszesz o klapach, nie o lotkach. Na ostatnim zdjęciu widać koniec lotki po lewej stronie zdjęcia zdjęcia. Natomiast klapy wykonywały swój ruch wzdłuż prowadnic- to te wiszące, równoległe "sople", zwisające za krawędzią spływu skrzydła. Ten stożek, zakończenie gondoli był zamocowany do klapy i razem z nią się poruszał. To rozwiązanie, w ogóle podejście do mechanizacji płata przetrwało próbę czasu i do dzisiaj jest stosowane w wielu np. odrzutowcach pasażerskich, choć nie tylko tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Aktualny stan modelu.

 

Od kilku dni, zastanawiam się jak podejść do wycięcia otworu na goleń w osłonie silnika i nie mam pomysłu. Na dole wpisu, załączam obrazek z tym co posiadam do tego tematu. W sieci znalazłam jedno źródło w tym temacie i jest to model samolotu wykonany przez Bruca Salmon: http://www.hyperscale.com/2013/features/hudson48bs_1.htm

Odnoszę wrażenie że nie dość że plany są różne to jeszcze co innego wykonał Bruce.

 

No i podejrzewam, że pewnie najpierw wykonam goleń i do niej dopasuję wycięcie w osłonie silnika. Co prawda nie mam rzutów prostopadłych do golenia, ale cóż... trzeba sobie radzić : )

post-17249-0-19633200-1510955947_thumb.jpg

post-17249-0-08441700-1510955952_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Goleń i gondola silnika z wyciętym otworem.

"Sople" przy klapach będę jeszcze poprawiać i najpewniej będą one w dwóch wersjach, w zależności od wersji samolotu.

 

AKTUALIZACJA 14 grudzień:

Przespałam się z tematem i jednak będzie poprawka, zarówno goleni jak i wyciętego otworu.

post-17249-0-99855000-1513191525_thumb.jpg

post-17249-0-99584600-1513191529_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Skrzydła, goleń, silnik wraz z gondolą -- gotowe.
Z elementów będących na skrzydłach, wypatrzyłam jedynie boczne światła oraz reflektor (innych elementów w LOTowskiej wersji cywilnej chyba nie ma). Obstawiam, że reflektor był ruchony, czyli obracał się o 90 stopni, oświetlając drogę startu/lądowania.
Podział na blachy wykonałam rzeczywiście tnąc obiekt. Taką formę blach robię po raz pierwszy. Wcześniej były to teksture, udające cięcie. Na obrazkach, odstępy między blachami mają 4 mm i zastanawiam się czy nie powinny być cieńsze (np. 2 lub 3 mm).
Z modelowania, pozostało dokończenie kadłuba.

post-17249-0-98611000-1515611005_thumb.jpg

post-17249-0-58744900-1515611013_thumb.jpg

post-17249-0-60336100-1515611021_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma może pomysł, z jakiego materiału jest wewnętrzna ciemna powierzchnia drzwi?

 

 

 

To jest sklejka lotnicza oklejona tkaniną   2500/752  Laidlaw Bedford Cord tak samo zresztą jak całe wnętrze kadłuba (kabina pilota i kabina pasażerska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.