pietka Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Pewnie jest coś takiego, że obłość wchodzi w część stałą steru kierunku. Tak jakby to co narysowałaś było jeszcze przykryte kawałkiem płaskiej blachy , przedłużenie , części nieruchomej . Teraz masz tak DI A pewnie jest tak D_I od dołu, i D`I od góry, czyli D=I Tak jak pisze Tomaszek. To jest tzw. kryte połaczenie, zakrywające szczelinę na połączeniu obu części. . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 tak - link się otwiera... ktoś jeszcze ma z tym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Tak jak pisze Tomaszek. To jest tzw. kryte połaczenie, zakrywające szczelinę na połączeniu obu części. . Chyba najprosciej wytlumaczyc za pomoca rysunku. Ten jest od Spitfire ale idea jest ta sama; byc moze C-ownik w Hudson mial troche dluzsze polki i przez to mniejsza szczeline. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 13 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Ster wysokości w działaniu, wersja full 3D: https://skfb.ly/69xrQ Kąty obrotu jak w powyższym od Spitfire -- 28 stopni w górę i 23 w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 13 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Malutka podpowiedź...Oryginalnie wychylenie steru wysokości: góra 35 stopni, dół 15 stopni. Service Manual, Lockheed 14 http://www.avialogs.com/index.php/aircraft/usa/lockheed/model-14-super-electra/lockheed-14-super-electra-service-manual.html (strona p.55) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Dziękuję za link do instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 22 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Wykonuję gondolę silnika. Zatrzymał mnie temat lotek -- zakończenie silnika o kształcie stożka, zachodzi na lotki. No i zastanawiam się, jak lotki mogły się opuszczać -- ten stożek kończący gondolę, powinien blokować ruch. Czy ma ktoś z Was pomysł? No a nawiasem, to po co przy lotce jest 5 takich dziwnych wystających konstrukcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Chyba chodzi Ci o klapy, a one tylko do dołu się wychylały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Agnieszka- piszesz o klapach, nie o lotkach. Na ostatnim zdjęciu widać koniec lotki po lewej stronie zdjęcia zdjęcia. Natomiast klapy wykonywały swój ruch wzdłuż prowadnic- to te wiszące, równoległe "sople", zwisające za krawędzią spływu skrzydła. Ten stożek, zakończenie gondoli był zamocowany do klapy i razem z nią się poruszał. To rozwiązanie, w ogóle podejście do mechanizacji płata przetrwało próbę czasu i do dzisiaj jest stosowane w wielu np. odrzutowcach pasażerskich, choć nie tylko tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 22 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Czyli klapy przesuwały się kolistym ruchem po tych prowadnicach, zarówno ku tyłowi samolotu jak i ku dołowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 22 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 Czyli klapy przesuwały się kolistym ruchem po tych prowadnicach, zarówno ku tyłowi samolotu jak i ku dołowi? Dokładnie tak. Pokazuje to rysunek z cytowanej wcześniej instrukcji serwisowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Dużo czasu zajęła mi praca nad klapami. Wyszło jak wyszło -- przedstawiam do walidacji. Gondola póki co nie jest w 100% gotowa -- trzeba połączyć ze skrzydłem oraz dorobić końcówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mromack Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 Pani Agnieszko. Podziwiam umiejętności. Pełen szacunek. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 17 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 Aktualny stan modelu. Od kilku dni, zastanawiam się jak podejść do wycięcia otworu na goleń w osłonie silnika i nie mam pomysłu. Na dole wpisu, załączam obrazek z tym co posiadam do tego tematu. W sieci znalazłam jedno źródło w tym temacie i jest to model samolotu wykonany przez Bruca Salmon: http://www.hyperscale.com/2013/features/hudson48bs_1.htm Odnoszę wrażenie że nie dość że plany są różne to jeszcze co innego wykonał Bruce. No i podejrzewam, że pewnie najpierw wykonam goleń i do niej dopasuję wycięcie w osłonie silnika. Co prawda nie mam rzutów prostopadłych do golenia, ale cóż... trzeba sobie radzić : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 13 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Goleń i gondola silnika z wyciętym otworem. "Sople" przy klapach będę jeszcze poprawiać i najpewniej będą one w dwóch wersjach, w zależności od wersji samolotu. AKTUALIZACJA 14 grudzień: Przespałam się z tematem i jednak będzie poprawka, zarówno goleni jak i wyciętego otworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Załączam po poprawkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 10 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Skrzydła, goleń, silnik wraz z gondolą -- gotowe.Z elementów będących na skrzydłach, wypatrzyłam jedynie boczne światła oraz reflektor (innych elementów w LOTowskiej wersji cywilnej chyba nie ma). Obstawiam, że reflektor był ruchony, czyli obracał się o 90 stopni, oświetlając drogę startu/lądowania.Podział na blachy wykonałam rzeczywiście tnąc obiekt. Taką formę blach robię po raz pierwszy. Wcześniej były to teksture, udające cięcie. Na obrazkach, odstępy między blachami mają 4 mm i zastanawiam się czy nie powinny być cieńsze (np. 2 lub 3 mm).Z modelowania, pozostało dokończenie kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kropka Opublikowano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Czy ktoś z Was ma może pomysł, z jakiego materiału jest wewnętrzna ciemna powierzchnia drzwi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Agnieszka- pytasz o pomysł, z czego- jak bym budował model tego samolotu, to zrobił bym to z pluszu, weluru- ale to tylko pomysł. I jak zawsze: kapelusz z głowy za Twoją pracę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Czy ktoś z Was ma może pomysł, z jakiego materiału jest wewnętrzna ciemna powierzchnia drzwi? To jest sklejka lotnicza oklejona tkaniną 2500/752 Laidlaw Bedford Cord tak samo zresztą jak całe wnętrze kadłuba (kabina pilota i kabina pasażerska). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi