mmarkow Opublikowano 16 Marca 2018 Opublikowano 16 Marca 2018 Od chwili złożenia zamówienia do dnia dzisiejszego upłynęło dokładnie 16 dni. Nie sądziłem, że w tak krótkim czasie uda mi się ogarnąć temat i kupić model. Nie sądziłem również, że będzie to model nowy. W tym miejscu chciałbym bardzo serdecznie podziękować naszemu forumowemu koledze z Monachium za pomoc w wyborze i późniejszym zakupie. Dzięki Piotr UNBOXING Nie będę się w tym miejscu za bardzo rozpisywał. Napiszę jedynie, że model dotarł w całości bez najmniejszych uszkodzeń. Profesjonalne zabezpieczenie godne zawartości CDN.
Bayern Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 To milo ze jestes zadowolony z modelu i mojej Pomocy .Ale widze ze Paczka-skrzynka jest niezla Teraz szybko montowac serva i reszte i wystartowac w Zawodach zapomiales tez dodac ze model zamowilem tobie od mojego kolegi producenta z DE i zaoszczedziles ok 300€
TommyTom Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Cztery metry radochy... trzymasz napięcie jaki to model.... Prośba o opatrzoną tłusto zdjęciami relację z budowy/uzbrajania.
Bayern Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=PULSAR-PR0-4EC&name=pulsar-pro-4e-compact
mmarkow Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Opublikowano 17 Marca 2018 Piotr pewnie i zdecydowanie wyłożył wszystkie karty na stół więc nie pozostaje mi nic innego jak przejść do konkretów Rozpiętość - 4000 mm Skrzydło dzielone 3 częściowe - centropłat 1400 mm i dwa ramiona po 1300 mm Długość ok. - 1800 mm Profil - AG25 Waga - wg producenta < 1050 g (mnie z pomiarów wyszło 1020 g) czyli zgodnie z deklaracją Kołpak - 38 mm W zestawie otrzymujemy komplet śrub, nakrętek, węglowych osłon serw, popychaczy itp. Całość waży ok. 52 g. Idziemy dalej KADŁUB Gondola wykonana z włókna aramidowego wzmocniona po bokach paskami węgla. Wręga silnikowa jest już wklejona, pozostaje nam jedynie nawiercić otwory mocujące i wentylacyjne. Część ogonowa to 100% węgla przygotowana pod montaż stateczników pionowego i poziomego. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale gondolę z rurą ogonową łączymy za pomocą taśmy izolacyjnej (nie sklejamy!) Całość waży ok. 163 g. STATECZNIKI Piękna przemyślana robota Lekkie i sztywne, połączenie drewna z węglem. W stateczniku pionowym montujemy serwa SW i SK. Stateczniki ważą w sumie ok. 72 g. Jeśli macie jakieś pytania to śmiało piszcie CDN.
Bayern Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 A fotki skrzydel ??? Jesli w statecznik pionowy wchodza serva to Marek mysle ze te D-60 beda OK
mmarkow Opublikowano 19 Marca 2018 Autor Opublikowano 19 Marca 2018 SKRZYDŁO Skrzydło tak jak już pisałem 3 częściowe - centropłat i dwa ramiona. W sumie 4 metry Konstrukcja to połączenie drewna z węglem, bardzo sztywna i wydaje się być wytrzymała. Na krawędzi natarcia tkanina chyba węglowo-aramidowa. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. Wszystkie krawędzie spływu zakończone płaskownikami węglowymi. Skrzydło pokryte folią. Nie znalazłem nawet jednego miejsca, w którym folia była by zmarszczona lub słabo naciągnięta, zarówno na skrzydle jak i statecznikach. Moim zdaniem wykonanie skrzydła tak jak i pozostałych elementów perfekcyjne. Waga całego skrzydła ok. 731 g. Skrzydła przygotowane są do montażu serw. Miejsca jest sporo, więc w zasadzie możemy zainstalować większość popularnych serw, bez obawy, że się nie zmieszczą. Głębokość ok. 13 mm. Łączenie ramion skrzydła z centropłatem jest niezwykle precyzyjne. Brak najmniejszego luzu. Elementem przenoszącym obciążenie jest węglowy dwuteownik co gwarantuje połączeniu niezbędną sztywność i wytrzymałość. Skrajne żeberka wykonane są z ... tworzywa (nie wiem dokładnie jakiego). Lotki i klapy są już fabrycznie wklejone. Połączone ze skrzydłem na całych swoich długościach. Bez zauważalnych choćby najmniejszych zwichnięć. Nad klapami wklejony węglowy płaskownik spełniający rolę fartucha! Jak dla mnie - piękna modelarska robota
Bayern Opublikowano 19 Marca 2018 Opublikowano 19 Marca 2018 Naprawde jest na co popatrzec Model godny uwagi i kupna
mmarkow Opublikowano 22 Marca 2018 Autor Opublikowano 22 Marca 2018 WYPOSAŻENIE Napęd: Silnik: Mega ACn 16/15/5CE Regulator: YEP 40A Śmigło: AeroNaut 10x6 Kołpak: Turbo 38mm Waga napędu ok. 176 g Serwa: Blue Bird BMS-105HV. Małe, lekkie, mocne i nie zbyt drogie. Nigdy ich nie używałem więc jestem ciekawy jak się będą spisywać. Minimalne napięcie pracy serw podawane przez producenta to 6V. Z BEC-a w regulatorze mam niestety tylko 5.5V. Nie wiem jeszcze co z tym tematem zrobię, lecz najprawdopodobniej zastosuję zewnętrznego BEC-a HV. Wyjdzie w praniu Waga serw ok. 67 g Do tego: Odbiornik Graupner GR-16 HOTT Altis v4+ Trochę przewodów i kleju. Razem może ze 30-40 g. Powoli zaczynam składać to wszystko do kupy. Na początek zamontowałem napęd. Wprowadziłem przewody w skrzydło. Żeby nie prowadzić 6 żył zrobię dla serw lotek i klap wspólne zasilanie. W ten sposób do połączenia elektrycznego skrzydła z kadłubem wystarczy mi jeden MPX (+, -, LP, KP, LL, KL) W stateczniku pionowym wstępnie osadziłem serwa SW i SK. Serwa są niewielkie więc docisnąłem je lekkimi balsowymi klinami. Trzyma się to przyzwoicie samo z siebie Miałbym w tym miejscu pytanie - w jaki sposób i jakim klejem to kleić? CDN.
Bayern Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 Miałbym w tym miejscu pytanie - w jaki sposób i jakim klejem to kleić? Jak chcesz byc pewny, ze nic sie nie stanie to proponuje http://www.uhu.com.pl/produkty/epoksydowe-dwuskladnikowe/item/302-klej-uhu-plus-endfest-300-30-ml Jesli chodzi o uklad napedowy to ten Regulator jest do Bani Jest to najtansze G...o . Od Regulatora duzo zalezy jesli sie spali to twoj Pulsar sie rozbije rozumiem ,,Oszczednie" ,ale te urzadzenie to serce Modelu Akku-Regulator-odbiornik. Proponuje kupic dobry Regler ,tu jest z Bec 7,4V Pewny i w dobrej cenie mozna tez utargowac http://www.prop.at/marktplatz/c4-elektronik/s52062-yge-40a-regler-mit-hv-bec-7,4v.html?cf=srch
Bayern Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 A moze Marku twoje cztery metry radochy tez doczeka sie (dobrego i wywazonego z przesunieciem smigiel ) KOLPAKA https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=HYPERSPINNER-38-5-0&name=38mm-hyperspinner-for-5mm-shafts
Oko 007 Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 Marku jeSli możesz powiedzieć to co cię skłoniło do zakupu tego modelu ? brałeś jeszcze jakiś inne pod uwagę ?jeśli tak to jakie i w czym Pulsar je wyparł .
Wiesiek Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 Od Regulatora duzo zalezy jesli sie spali to twoj Pulsar sie rozbije Spalony regler nie musi oznaczac rozbicie modelu.Straci silnik,ale cala reszta bedzie dzialac,pod warunkiem ze podlaczy odbiornik i serva omijajac regler,tak jest nawet bezpieczniej.
Bayern Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 Spalony regler nie musi oznaczac rozbicie modelu.Straci silnik,ale cala reszta bedzie dzialac,pod warunkiem ze podlaczy odbiornik i serva omijajac regler,tak jest nawet bezpieczniej. Ale sam Wiesiek przyznasz ,ze na taki model a taki lipny regulator dawac to bezsens takie urzadzenia jak Regler trzeba miec pewne i sprawdzone . Dalem tylko przyklad YGE ale tez sa inne i dobre . Wyposazenie Marka Serva OK Silnik OK Smiglo,Spinner OK ...Regler NO
cZyNo Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 Regler ok Każdy może się spalić. Chociaż nie lubię becow w regulatorze
mmarkow Opublikowano 23 Marca 2018 Autor Opublikowano 23 Marca 2018 YEP nie jest zły. Miałem już je w innych modelach i nic się nie działo. Wygrał u mnie stosunkiem jakości do ceny - za 20,50$ nic lepszego nie ma na rynku Wiem, że nędznie na tle tego modelu wygląda tani kołpak turbo z łopatkami aeronaut-a. Jak się dorobię to zmienię na normalne tzn. na takie o jakich wspomina Piotr. Na razie jest jak jest i tak niech zostanie. Pisałem wcześniej, że rozważam BEC-a HV. Pytałem/szukałem lecz nie otrzymałem odpowiedzi/informacji czy serwa BB BMS-105HV będą pracowały na napięciu 5.5V - więc nie będę ryzykował. Dziś rano kupiłem zewnętrznego BEC-a HV. Problem zasilania elektroniki jest rozwiązany. Kolejna sprawa to wybór modelu. Zaczęło się od tego filmiku: AVA pro - piękna Później zerkałem na ArtHobby Silent-E 3.4M, którego obejrzałem dokładnie w sklepie. Świetnie wykonany model. Było blisko, lecz to jeszcze nie było to. Moją uwagę zwrócił też K-3600 i gdzieś nieśmiało zerkałem na PULSAR-a. Patrząc na ceny w Hyperflight stwierdziłem, że stać by mnie było na K-3600. Gdyby był dostępny to pewniakiem bym go kupił, lecz akurat się sprzedał i trzeba było czekać 3-4 miesiące. Coś mnie tknęło i pomyślałem, że zanim kupię u angola poszukam modelu używanego. Zacząłem pytać tu i tam. Z czasem trafiłem do Piotra. Tu sprawy potoczyły się błyskawicznie. Nie lubię pisać publicznie o szczegółach finansowych. Piotr napisał bo nie ma oporów. Napiszę tylko, że w cenie modelu używanego mam model nowy Ale wróćmy do istoty mojego wyboru. Spytacie dlaczego nie dołożyłem grosza i nie kupiłem modelu laminatowego? Przecież laminat jest ... laminat. Ta doskonałość, precyzja, lekkość, solidności i takie świetne wyniki ludzie na nich robią na zawodach. W moim przypadku, zawody jeśli będą to będą jedynie dodatkiem do weekendowego latania na pięknej nadwiślańskiej łączce. Nie mam ciśnienia na wyniki, miejsca, podia itp. więc mogę skupić się na tym co tak naprawdę jest dla mnie ważne. Jak ktoś dostrzeże piękno ukryte w zamieszczonym powyżej filmiku z pewnością zrozumie mój wybór Dlaczego akurat PULSAR? Dlatego, że jest "drewniany" przynajmniej w jakiejś części No i w drodze eliminacji ... AVA odpadła z uwagi na brak lotek i klap, do których jestem dość mocno już przyzwyczajony. K-3600 ma nie najszczęśliwsze rozwiązanie z demontażem statecznika poziomego, na które uwagę zwrócił mi Piotr. Chyba tyle Każdy model jaki miałem i mam cieszył mnie, lecz ten cieszy mnie w sposób szczególny 2
Konrad_P Opublikowano 24 Marca 2018 Opublikowano 24 Marca 2018 Wiem, że nędznie na tle tego modelu wygląda tani kołpak turbo z łopatkami aeronaut-a. Marek to nie ma wyglądać to ma działać, więc się nie przejmuj. Jedyną niedogodnością tego zestawu jest tylko waga. Jeśli z tym zestawem model dobrze się wyważa to nie ma co się napinać i zmieniać na siłę. Ja już gdzieś to pisałem, ale jak złamałem węglową łopatkę GM 16,5x8 w Maxie to na czas dostawy nowego kompletu założyłem AeroNauty 14x7. Chciałem żeby tylko na kilka metrów model wynieść do treningów. Jakie było moje zaskoczenie jak Maxa wydarła prawie pionowo w górę na tych łopatkach. Naprawdę byłem w ogromnym szoku i uważam, że poza wagą to Areonauty są lepsze od węglowych GM.
Bayern Opublikowano 24 Marca 2018 Opublikowano 24 Marca 2018 ,,Zaczęło się od tego filmiku: Bardzo fajny filmik z wspaniala muzyka i w tle cwierkajace ptaszki i koniki polne A ten Filmik tez z AVA
Rekomendowane odpowiedzi