Jump to content
mmarkow

PULSAR 4000PRO - Cztery metry radochy :)

Recommended Posts

Dzięki zaangażowaniu forumowego kolegi artur25 PULSAR niebawem ponownie będzie uprzyjemniał mi weekendowe wypady na łączkę :)

 

Artur - dziękuję :)

 

Model powoli będę uzbrajał, tym razem w typowe, sprawdzone i dobrze mi znane graty.

 

Jak zrobię fotki to coś wstawię ;)

Napiszesz jakie wyposażenie zastosujesz? Rozumiem że całkowicie odmienne od po poprzedniej wersji.Pytam ponieważ w moim nowy K 3600 chcę zastosować te same serwa jak ty uprzednio.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik dam trochę cięższy Mega ACn 16/25/4CE - akurat taki mam.

Serwa na SK i SW Dymond D60, lotki i klapy Hitec HS-125MG lub 85MG.

Hitec-i HS-85MG miałem w Idealu 3.2 i sprawdziły się idealnie.

PULSAR jest ponad połowę lżejszy więc nie powinno bić problemów.

Regiel YEP40A - zostawię ten co był, a BEC-a dam Dualsky VR-3.

 

Szału nie ma ... lecę po taniości i na tym co już mam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik dam trochę cięższy Mega ACn 16/25/4CE - akurat taki mam.

Serwa na SK i SW Dymond D60, lotki i klapy Hitec HS-125MG lub 85MG.

Hitec-i HS-85MG miałem w Idealu 3.2 i sprawdziły się idealnie.

PULSAR jest ponad połowę lżejszy więc nie powinno bić problemów.

Regiel YEP40A - zostawię ten co był, a BEC-a dam Dualsky VR-3.

 

Szału nie ma ... lecę po taniości i na tym co już mam ;)

Dziękuję za odpowiedz, ale moje pytanie miało ukryty kontekst a mianowicie taki , czy za nieszczęśliwy lot mogły odpowiadać serwa Blue Bird BMS-105HV ?  Widzę że całkowicie z nich zrezygnowałeś a teoretycznie powinny się sprawdzić. Natomiast zasilający je regulator napięcia miałeś raczej z górnej półki.

Pozdrawiam Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast zasilający je regulator napięcia miałeś raczej z górnej półki.

Z górnej półki, bez obrazy, ale to ten regulator nie jest. :)  ;)  Z tymi regulatorami jest tak, że któryś tam z serii jest trefny. Słyszałem już kilka historii, że przyczyną nieszczęścia był właśnie ten regulator, choć wiem, że sobie ludzie je chwalą.

Serwa o które pytasz są stosowanie przez wielu zawodników i w F5J jak i innych klasach i problemów z nimi wielkich nie było. 

W Marka przypadku mam wrażenie, że wystąpiło kilka nieszczęśliwych elementów na raz i dla tego model spadł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko może nawalić nawet z najwyższej półki i czasem tak się dzieje, tylko z mniejszym prawdopodobieństwem niż w przypadku niskiej półki :)

 

Nie ustaliłem co nawaliło, więc się nie będę w tym temacie wypowiadał (w domyśle - nie podejmę decyzji za Ciebie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko może nawalić nawet z najwyższej półki i czasem tak się dzieje, tylko z mniejszym prawdopodobieństwem niż w przypadku niskiej półki :)

 

Nie ustaliłem co nawaliło, więc się nie będę w tym temacie wypowiadał (w domyśle - nie podejmę decyzji za Ciebie).

Dziękuję Tobie i Kondratowi za odpowiedzi, bo po części rozwiały moje wątpliwości -głównie co do wybranych serw.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marku drogi, jak już się oswoisz z modelem i trochę go nalatasz to zachęcam do ponownego spotkania na zawodach ef5jot.

Jeźeli Wroclaw nie przyniósł Tobie farta, to jeszcze w tym roku są zawody w Bielsku i Szczecine. Bardzo chętnie widzielibyśmy Ciebie, nawet jeżeli potraktujesz to jako spotkanie towarzyskie a nie koniecznie rywalizację.

Powodzenia z ulotnieniem Pulsarka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Tomku za zaproszenie :)

 

Licencję mam, model złożę, Altis też jest więc może do Bielska przyjadę jak czas pozwoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Tomku za zaproszenie :)

 

Licencję mam, model złożę, Altis też jest więc może do Bielska przyjadę jak czas pozwoli.

Marek koniecznie będzie fajnie znów Cię spotkać i pogadać. Bielsko to fajna miejscówka. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By TommyTom
      Cześć, otwieram temat związany z modelami, ustawieniami, regulaminem i tym co jest związane lataniem w konkurencji F5J - motoszybowce z napędem elektrycznym -
       
      Zasadniczo, konkurencja oparta jest na zadanym maksymalnym czasie lotu - 600 sekund oraz lądowaniu w zadany punkt dokładnie w ostatniej sekundzie określonego czasu oraz limitowanym użyciem silnika - max 30 sekund wraz z limitowaną max wysokością wyłączenia silnika.
       
      Brzmi ciekawie
       
      Modelowy lot, punktowany maksymalnie powinien wyglądać tak:
       
      - start na sygnał - wcześniejsze uruchomienie silnika - pkt karne
      - maksymalny czas uruchomionego silnika - 30 sekund
      - po wyłączeniu silnika i upływie 10 sekund pułap nie może być wyższy niż 200 m - za każdy metr pow 200 m pkt karne.
      - utrzymanie sie w powietrzu do 10 minuty od startu
      - lądowanie dokładnie w 600-tej sekundzie od staru.
      - ładowanie jak najbliżej markera - każdy centymetr odległości od markera - pkt karne.
       
      Łatwe? Łatwe. Spróbujcie sami
       
      Im niżej rozpoczynamy lot już bez silnika i im bliżej wyładujemy markera i im bliżej momentu lądowania od 600 tej sekundy zakończenia rundy tym bliżej wygranej !
       
      Problemy:
      Łatwo przekroczyć pułap 200 metrów - jak używa sie mocnego silnika
      Strategia szybkiego wyłączenia silnika lub wożenia sie na włączonym silniku w poszukiwaniu noszenia - może zabraknąć noszenia na 10 min lotu
      Lądowanie w zadanym punkcie dokładnie w zadanej chwili
      Niedobór lub przelot markera w ostatniej sekundzie rundy
       
      Dalej łatwe? Teraz już mniej...
       
      Szybowce do tej konkurencji - głównie termiki 3,5 - 4,0 metra rozpiętości z napędem elektrycznym
      Wymagany logger wysokości - najpopularniejszy Altis V4 - logger odcina zasilanie silnika w 30 sekundzie od uruchomienia i nie pozwala uruchomić silnika ponownie, mierzy maksymalną wysokość po 10 sek od wyłączenia silnika.
       
      Konkurencja fajna - róžnorodnošć zadań i wymagań.
       
      Zacząłem treningi - moje spostrzeżenia:
      Latam Jantarem Themisto 3,5 m
      Ciężko w danych warunkach uzyskać powtarzalne czasy lotu modelem ok 10 minut.
      Lądowanie w punkcie w danej chwili - tu wymagany poważny trening
       
      Pytania:
      Czy dopuszczone przekroczenie pułapu 200 m po wyłączeniu silnika i upływie 10 sek - moment pomiaru loggera, innymi słowy czy w przypadku dobrego noszenia można utrzyma sie na wysokim pułapie celem dolatania reg. 10 minut?
       
      Chętnie poznam Wasze obserwacje w tym temacie.
    • By Artur Lis
      Cześć Wszystkim
       
      Dotychczasowej swojej działalności, robiłem modele f3j , f3b , f3f , pół makiet i makiet szybowców i nadal je robię.
      Przez ostatnie czasy bardzo mnie zafascynowała klasa modeli f5j.
       Która mnie tak bardzo zainspirowała! wszystko zaczęło się od tematów ,  na forum f5j i w sieci .
      Postanowiłem zrobić swój  model F5J.
      Przenalizowałem tonę Internetu , wzorowałem się na innych modelach f5j, postanowiłem zrobić swój model .
      Model ( Wzór ) na którym zrobiłem foremnik , co zdjęcia to udokumentowały .
      Jak widać, do tej pory powstał foremnik z niego będę robił dalszą odbitkę już gotowego kadłuba modelu.
      Ten co, na zdjęciu jest biały  to model wzornika .
      Przód zrobiłem pod kołpak  45mm ,  by nie mieć  problemu z doborem silnika , chodzi tu o napęd który byłby bardziej uniwersalny
      pod względem wymiarów .
      Sam kadłub dł -62cm , bez belki kadłubowej .
      To tyle na początek
       
      Pozdrawiam
       
      AL 






    • By Japidan
      Witajcie
       
      Ja również wrzucę swoje 3 grosze do tematu F5J.
       
      Chwilę temu strasznie spodobała mi się AVA. Piękny duży drewniak. Powstał pierwszy prototyp jako składak z kupionego kadłuba i rurki wędkowej. Trochę nim polataliśmy i stwierdziłem, że zrobię kolejną wersję PRO.
       
      Po kilku mocno przepracowanych miesiącach powstała ZECCORA.
       

       
       
       
      Pierwsza sztuka ulotniona. Oblot możecie zobaczyć tutaj:
      https://www.facebook.com/aviarcplanes/

       
      Trochę danych
      Profil AG35-37 Długość skrzydła 3661mm Cięciwa 266mm Węglowy keson Węglowy dźwigar Waga skrzydła do lotu 812g (z serwami) Klapy + lotki Nakładki węglowe na żebrach
        Kadłub węglowy z formy Kadłub pusty 115g Waga kadłuba do lotu 685g Razem na gotowo: 1497g
       
      Model w fazie testowej - trzeba by było zaliczyć jakieś zawody
       
      Trochę fotek w ramach relacji z budowy latadła
       
      Zaczęło się od próchna

       
      I przygotowania stołu ze wzniosami.
      Niestety przez warunki panujące w modelarni dechy wygięły się w lekkiego banana, co skutkowało lekkim bananem na uszach. Różnica około 3-5 mm pomiędzy końcówkami uszu.
      Na szczęście modelarnia zmieniona, stół naprawiony i ustawiony do porządku.


       
      Ustawianie żeberek. 

       
      Jak widać dźwigar po całości mocno skręcony i dociśnięty po klejeniu.


       
      Posklejane skrzydełko (a w tle napompowana rura )

       
      Jest i kadłub


       
       
      I spasowany kadłub

       
      Rura również powstała 


       
      Próby kesonowe 

       
      Wklejanie i docinanie kesonu


       
      Łączenie skrzydeł


       
      Gdzieś w międzyczasie powstał statecznik


       
      Klejenie folii - Oracover forever


       
      I tak w skrócie powstał pierwszy zestaw ZECCORA...

       
      ...a po jego zbudowaniu SATYSFAKCJA
       
      Dzięki za uwagę i w razie czego zapraszam.
      Daniel
       
       
       
       
    • By kinemax
      Czy najlepszy pokaże historia, ale na pewno ciekawy i nowatorski
       
      Dziś, dzięki krótkiemu "okienku pogodowemu" oblatałem model w konfiguracji proponowanej przez producenta i wg proponowanych na jego stronie ustawień. Waga do lotu 1090gram, w tym 60g balastu w dziobie.
      Pogoda dziś była niespecjalnie termiczna, a i tak było czuć drobne wachnięcia - przypuszczam, że mała długość z jednej strony zmniejsza stabilność modelu, ale z drugiej ułątwia wyczucie termiki.. Poćwiczę to będę wiedział lepiej, a na razie, jak pogoda pozwoli, będę się wczuwał w model (znaczy napawał).
      Na początek kilka fotek, filmik jutro, jeśli kolega zdąży zmontować.

    • By Bax
      Biorąc pod uwagę dość ciepłą temperaturę wcześniejszej dyskusji o tym co jest relewantne w temacie Jantara (http://pfmrc.eu/index.php?/topic/64645-to-tylko-jantar/), to mam pytanie:
       
      Zastanawiam się poważnie nad rozpoczęciem 'pracy' w kierunku F5J, ale jaki szybowiec wybrać "przed" kupnem zawodniczego Jantara (lub czegoś innego równie 'poważnego').
      Musze po ponad 30 latach (ostatnio 1985) wrócić do szybownictwa modelarskiego, i na czymś się "nauczyć od nowa"...
      Chodzi o naukę łapania kominów, lądowania, BT na lewym drążku, etc.
      Kilka tygodni temu kupiłem 2m GEM-a na początek (po koledze, 150 PLN, teraz go robię), ale patrząc na kadłub to lądowania "na dzidę" wytrzyma 1-2 max. a właściwości płaskiego krążenia to raczej nie to. On posłuży na początek jako prosty powrót do szybownictwa.
       
      Rekomendacje mile widziane, budżet delikatnie mówiąc nie jest nieograniczony.... ...ogladam teraz sporo filmików: Kolb, Naton, Rondel.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.