Skocz do zawartości

EM-10 Bielik


pietka

Rekomendowane odpowiedzi

A nie kusiło Cię, żeby zamiast (za przeproszeniem) rzeźbić w guanie, zgodnie z podejściem Reprap zbudować coś od podstaw?

Bo takie HEVO kosztowało by mniej więcej tyle samo co ten szafirek, a od razu byś po swojemu zrobił.

Takie "killery cenowe" to co kilka miesięcy wychodzą, a po początkowej euforii wychodzi, że wcale nie są takie idealne i trzeba sporo pracy włożyć, żeby działały poprawnie.

 Zaprawdę... powiadam Ci Marcinie......Oczywiście, że kusiło, ale nie bardzo mam czasu  na  poszukiwanie optymalnego rozwiązania. Poza tym nie lubię wyważać otwartych drzwi, a w takim jak ten przypadku jest okazja, żeby się czegoś nowego nauczyć. Tak jak z tymi programami do kompilacji plików konfiguracyjnych. Po prawdzie to dołożę 8 dolarów za 4 szt TMC2208 , a resztę szpeja  mam z pierwszych  nauk na Enderku. Ważny jest efekt końcowy, czyli MODELE SAMOLOTÓW!  Nieprawdaż ?  :-)

Pozdrawiam

Pioter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Byłem na MS w Chinach i za bardzo nie miałem kiedy rysować.

Napisałem do FMS czy nie mogliby podesłać mi model 3D ich obudowy abym dopasował sobie otwory - ale zlali mnie.

Narysuję sobie coś innego... a w potencjalnej instrukcji będzie info, że pasuje każda z wyjątkiem FMS... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, RAFALR30 napisał:

Koledzy. Wrzućcie garść fotek i informacji z postępu prac nad EM-10 Bielik.

Hej, u mnie na razie przerwa. Raz choroba, a dwa brak PetG i białego depronu  i oczekiwanie na dostawę. Przed i po świętach będę miał trochę czasu i podgonię. Bielik czeka na montaż powierzchni sterowych i serw oraz na pomalowanie. Napęd gotowy. Oblot będzie po  wykonaniu katapulty. Jest jeszcze do poprawienia kabinka. No ale to szybko się zrobi.

Fotki wstawię jak najszybciej.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, pietka napisał:

Hej, u mnie na razie przerwa. Raz choroba, a dwa brak PetG i białego depronu  i oczekiwanie na dostawę. Przed i po świętach będę miał trochę czasu i podgonię. Bielik czeka na montaż powierzchni sterowych i serw oraz na pomalowanie. Napęd gotowy. Oblot będzie po  wykonaniu katapulty. Jest jeszcze do poprawienia kabinka. No ale to szybko się zrobi.

Fotki wstawię jak najszybciej.

Pozdrawiam

Piotr

 

A na podstawie jakich planów wykonałeś swój model? Jaką turbinę i LiPo w swoim Bieliku zastosujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, RAFALR30 napisał:

 

A na podstawie jakich planów wykonałeś swój model? Jaką turbinę i LiPo w swoim Bieliku zastosujesz?

Plany zakupił ja w Clickety's Jetworks. Taka fajna grupa zakręconych depronami amerykańskich kolegów. Niedrogo, poprawne, dobrze zaprojektowane modele i dodatki. 

Turbina... uzywana kiedyś w innym modelu, nie pamiętam ale chyba FMS 5 łopatek i silnik inrunner Dr Madthrust z HK 2950 kV, akus  Lipo 4S, 30C lub 6S- obaczym na próbach , regulator Turnigy DeLuxe 70A.

Pozdrawiam

Pjoter

P.S. Dzisiaj przyszły opóźnione okrutnie filamenty. Zabieram się za kontynuację Spitfire i czekam na biały depron.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój depronowy czeka na dokończenie w kolejce, bo na widelcu są dwa spitfajery 1,7 m i mało czasu. Drukowany zaś utknął na etapie obliczeń skrzydeł, ale Kolega Przemek też jest  "uziemiony" z różnych powodów. Niemniej komunikujemy się i nie zapominamy o temacie.

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Powoli finalizujemy geometrię i aerodynamike tego nielota :)

 

jest malutki problem bo kadłub ma 33cm szerokości i ledwo wchodzi nawet na największe drukarki. Trzeba będzie drukować w 2 połówkach - lewa /prawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Iteracje aerodynamiczne w toku.

Bryła kadłuba prawie skończona. Pora na wzmocnienia (podwozie, napęd, pakiet, serwa).

Skrzydła mam w miarę opanowane - czekam tylko na finalne potwierdzenie czy ten JEPE da radę czy trzeba będzie modyfikować.

Na razie wychodzi że jest szybko - nawet bardzo szybko :D

 

Podwozie jednak będę musiał zamówić z Aliexpress aby dokładnie je pomierzyć i wrysować. Golenie najpewniej z druku 4-5mm - tak jak podwozie w B25 z 3DLab Printu.

 

A tak to wygląda w porównaniu z oryginalną bryłą z Grabcada.

Bielik_comp.JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mjs napisał:

Na Thingiverse jest turbina gazowa na 3D: https://www.thingiverse.com/thing:1465333.

Nooo.... ta turbina jednak chyba do Bielika  nie nada sięuuu..... bo w modelu brak miejsca na butlę z gazem, no i z taką butlą to tak z minutkę popracuje i już po ptokach. Poza tym cena ceramicznych łożysk zabiłaby chyba opłacalność budowy... ale co ja tam......

?

Rozumić że to żarcik taki od Kolegi Mirka he he ...

 

W dniu 24.02.2020 o 01:28, japim napisał:

Iteracje aerodynamiczne w toku.

Bryła kadłuba prawie skończona. Pora na wzmocnienia (podwozie, napęd, pakiet, serwa).

Skrzydła mam w miarę opanowane - czekam tylko na finalne potwierdzenie czy ten JEPE da radę czy trzeba będzie modyfikować.

Na razie wychodzi że jest szybko - nawet bardzo szybko :D

 

Podwozie jednak będę musiał zamówić z Aliexpress aby dokładnie je pomierzyć i wrysować. Golenie najpewniej z druku 4-5mm - tak jak podwozie w B25 z 3DLab Printu.

 

A tak to wygląda w porównaniu z oryginalną bryłą z Grabcada.

Bielik_comp.JPG

 

Przemku. Paczka z kompletnym podwoziem mnie więcej pod ten model  i turbinką edf już gotowa. Jutro do Ciebie wyjedzie.

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kadłub się modeluje od początku - na czysto z uwzględnieniem wszelkich nauczek które odebrałem rysując na szybko to co widzieliście.

Podwozie też narysowane.

W miedzy czasie szukałem silnika do turbiny EDF70 od Piotra - i nie mogłem znaleźć absolutnie nic w normalnej cenie. Lepiej było kupić cały zestaw EDF FMS niż sam silnik. Jakims głupim fartem trafilem na naped Eflite 80mm. Napęd ten stosowany jest w modelu Habu 32 (1m rozpiętości), 1400W mocy ciągłej. Dedykowany pod 6S. Więc Bielik dostanie uniwersalne wewnętrzne bebechy/adaptery umożliwiające montaż turbiny 70 i 80mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.