Skocz do zawartości

EM-10 Bielik


pietka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, jetfan napisał:

Tak sobie czytam, oglądam i naprawdę podziwiam, super robota! Ja już raczej do takiego poziomu projektów nie dojdę. Naprawdę jestem pod dużym wrażeniem.

 

BTW: sądzisz, że ten model będzie mieć szanse latać z trawiastego lotniska tzn jakiej wielkości koła będzie posiadał i jaką mniej-więcej prędkość lądowania przewidujesz?

 

Trawiaste lotnisko przetestuje. Mam nadzieje ze mnie chłopaki z Zalesia ugoszczą na oblot. 

Glowne koła są 75mm. Przednie 60-65mm.

 

Prędkość do lądowania raczej spora.

EDIT: na klapach w dół ok 12 m/sek czyli nie najgorzej. Oczywiście o ile uda mi sie utrzymać zakładana masę 2.7kg a juz widzę ze będzie troszeczkę więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, robertus napisał:

Spojrzałem na wagę pakietu, ponad 700g. Nie, jednak napędy 6S to jednak nie dla mnie :)

 

Taaa - ten jest megaśny. Jakby nim rzucić to można kogoś zabić. Kupiłem też dla porównania Zippy 6S 4000 25C - waży prawie 100g mniej i jest o jakieś 20% (albo i więcej) chudszy.

 

 

EDIT: Natomiast zdziwiłem się, bo na stronie BG podana jest masa 327g, a moja waga pokazała 252g.

 

"- All composite materials processing and injection molding processing, light weight, power system 327 g, has ultra high rigidity and toughness."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, japim napisał:

Regulator mam FVT 80A z 4A becem. Myślę, aby do zasilania podwozia dać oddzielnego BECa, a z regla puścić tylko serwa sterolotek, klap i st kierunku.

Jeśli to ta turbina: https://www.banggood.com/pl/FMS-70mm-Pro-12-Blades-Ducted-Fan-EDF-With-3060-6S-1900KV-Brushless-Motor-for-RC-Airplane-Ducted-Fan-Plane-p-1578763.html?gpla=1&gmcCountry=PL&currency=PLN&createTmp=1&cur_warehouse=CN, to regiel masz "na styk". Nie obawiasz się, że to trochę za mało będzie?

Wiem, że to droższe ("nieco" ;)), ale ja bym walnął co najmniej  takie coś: https://www.banggood.com/Hobbywing-Platinum-PRO-80A-V4-3S-6S-Brushless-ESC-With-8V-10A-BEC-For-450-500-RC-Helicopter-Quadcopter-p-1527041.html?rmmds=buy&cur_warehouse=CN

Rozwiązał by się problem BECa przy okazji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądam co pewien czas na Twoją relacje i się zachwycam.

Patrząc na zdjęcie trzymanej przez Ciebie części kadłuba, cały model wydaje się ogromny jak na turbinę 70mm.
Ale jeżeli napęd stanowi silnik: 3060 KV1600 to  z pakietem 6s to będzie około  2600g ciągu. Zmieścisz się Przemek z wagą modelu do 3000g (RTF)?

A może owiewkę kabinę zrobisz przeszkloną ? + wnętrze+pilot oblatywacz?.

Powodzenia w dalszej budowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, poharatek napisał:

Wiem, że to droższe ("nieco" ;)), ale ja bym walnął co najmniej  takie coś: https://www.banggood.com/Hobbywing-Platinum-PRO-80A-V4-3S-6S-Brushless-ESC-With-8V-10A-BEC-For-450-500-RC-Helicopter-Quadcopter-p-1527041.html?rmmds=buy&cur_warehouse=CN

Rozwiązał by się problem BECa przy okazji.

Jak już to może bardziej sprawdzony i markowy regulator rozważyć.;)

Polecam coś takiego:

http://www.castlecreations.com/en/talon-2/talon-90-esc-010-0097-00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Konrad_P napisał:

Jak już to może bardziej sprawdzony i markowy regulator rozważyć.;)

Polecam coś takiego:

http://www.castlecreations.com/en/talon-2/talon-90-esc-010-0097-00

 

Piekny. Ale strasznie drogo. Poluję na RCGroupsach na takiego.

 

1 godzinę temu, RAFALR30 napisał:

Zaglądam co pewien czas na Twoją relacje i się zachwycam.

Patrząc na zdjęcie trzymanej przez Ciebie części kadłuba, cały model wydaje się ogromny jak na turbinę 70mm.
Ale jeżeli napęd stanowi silnik: 3060 KV1600 to  z pakietem 6s to będzie około  2600g ciągu. Zmieścisz się Przemek z wagą modelu do 3000g (RTF)?

A może owiewkę kabinę zrobisz przeszkloną ? + wnętrze+pilot oblatywacz?.

Powodzenia w dalszej budowie.

 

Też wygląda na ogromnego. Mam zamiar zmieścić się do 3kg. Wygląda na to że są szanse. 2700 raczej już nie - chyba, że pozbędę się składanego podwozia.

Kabina przeszklona byłaby czadowa. Ale jak widać jest gigantyczna. Ktoś musialby mi ją wykonać - bo nie mam warunków na robienie kopyta (to może akurat da się ogarnąć przez wydruk 3D) - ani formowanie takich dużych powierzchni. Chyba, że robiłbym ją odcinkami. No i środek jest uproszczony co by nie generować zbędnej masy. Gdzieś widziałem trick z "uprzezroczyśnianiem" wydruku 3D. Nie jest idealnie przejrzyste - ale lepsze niż to co teraz widać.

 

1 godzinę temu, poharatek napisał:

 

Piękny - na RCgroupsach ktoś sprzedał takiego Hobbywinga wczoraj za 65USD - nawet akceptowalna cena. Ale nowa ze sklepu już nie. Zalecają regulator 80A. Zrobię testy na wadze i zobaczymy ile w tych danych jest prawdy zarówno pod względem ciągu jak i poboru prądu. Niby bierze 68A w piku. a ten FVT (używaliśmy ich regulatorów do quadów w rozmiarze 25 i 30A i nie miałem powodów do narzekania) ma80A ciągłego i 100A w piku - czyli 30% zapasu. 80A hobbywing (nie platinum) jest domyślnie w zestawach FMS dla tego napędu.

 

"Rozwiązałem" problem z prowadzeniem okablowania do serw - po prostu będzie na żywioł :D A co. Zrobiłem odpowiednie wpusty/przepusty z przestrzeni wewnętrznej do przestrzeni z pakietem i będzie zabawa w łowienie - przepychanie sznurków w czasie składania segmentów i tyle. Jedyne co może być nie tak - to że przewody będą wisiały sobie i nie będą podparte w kanałach jak to się zazwyczaj robi. A może jakieś tutki z papieru zamiast drukowanych i ciężkich elementów?

 

Nadal mam do rozwiązania zagadkę z dostępem/mocowaniem ESC. Chyba będzie wsuwany od przodu - z komory pakietu - z długimi przewodami - i łączony z silnikiem EDF.  Wsuwanie będzie na tacce na specjalnych szynach aby regulator był "styczny" do kanału wlotowego i był poprawnie chłodzony.

EDIT: aby  mieć zapas na ESC może wezmę taki: 

https://www.banggood.com/pl/VGOOD-100A-2-6S-32-Bit-Brushless-ESC-With-5A-SBEC-for-Fixed-Wing-RC-Airplane-p-1422418.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj niewielkie postępy ale sporo się nauczyłem. Wydrukowane 2 końcowe sekcje 14 i 15 aby przeprowadzić próbny montaż EDF.

Kilka wiosków:

1. Mocowanie EDF pasuje jak ulał. 

2. Pokrywka natomiast pasuje średnio w przygotowany wpust - tolerancję nadlewek z druku powodują że nie pasuje od reki i musiałem posiłkować się nożem - trzeba dodać trochę luzu na tolerancję pasowania. 

3. Sterolotka pasuje idealnie i zawias działa jak trzeba

4. Ale niestety wychył w jedną stronę trochę haczy bo płaszczyzna szczeliny między kadłubem a sterolotką nie są prostopadłe - drobna korekta w projekcie i po kłopocie. 

5. dzwignia sterolotki jest trochę za blisko krawędzi i przy wychyleniu w dół opiera się o kadłub. Tu posiłkowałem się lutownicą i wytopiłem rowek w kadłubie. 

6. Prowadzenie kabli do EDF ogólnie ok ale muszę dodać jakieś dyskretne podpórki co 20mm aby kable nie wchodziły do kanału powietrznego. 

 

Przy wydruku z PLA bardzo dobrze pracuje się właśnie lutownicą a jak szlifowanie to tylko na mokro, które od razu odbiera ciepło i nie pozwala PLA się przegrzać i mięknąć. 

20200528_213157.jpg

20200528_181711.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Pomyślałem, że jeśli walczysz z wagą może zechcesz użyć ogniw LiIon Samsunga - pakiet 6 s wazy ~400. Kolega Wojtek na Chudoby upala pakiet 6s2p przy 120 A. Dają radę bez problemu a i temperatura znośna. Trwałość również wyższa niż Lipo.

https://www.hurt.com.pl/akumulator-21700-li-ion-4000mah-samsung-inr21700-40t-p17158.html

 

 

Będę kupować 24 szt (~5E) Jeśli chcesz mogę też zamówić dla ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa opcja. Pytanie tylko jak on ma dać 70A ciągłego prądu przy konfiguracji 6s1p. Skoro ogniwa są 35A. Chyba ze w konfiguracji 6s2p ale wtedy masa takiego pakietu to 800g. Czyli 100g więcej ale 100% więcej pojemności :)

 

Obejrzałem film. Biorę 12 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam lepszą opcję: US18650VTC6 Murata 3120mAh Li-Ion 3.7V 30A http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=6108

 

6s3p 810g ponad 9Ah i 90A ciągłego prądu. Mam z tych ogniw pakiet 2s1p do autka 1:16 z bezszczotką. IMHO lepiej śmiga niż na pakiecie lipo noname 2000mAh 25C

 

jest jeszcze mocniejsza ale ciut mniejszej pojemności bateria US18650VTC5A Murata 2600mAh Li-Ion 3.6V 35A http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=6103 ale tych nie testowałem.

 

jak byś brał te 3120mAh to ja mogę się dołączyć. Wziął bym 18 sztuk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o nich myślałem. Ale to się robi giga cegłówka. Może jak będę robił  EDF90mm to rozważę taki pakiet. 

NA chwilę obecną zostanę przy tym co mam. i tak mocno nadszarpnąłem budżet a te Samsungi to już przebijają się przez dno dna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo nie wiem. 6s3p z muraty 3120 wychodzi 342 pln a z tych samsungów 6s2p 367 pln (w Batimexie są po 30,65). Waga +/- ta sama. 

 

edit: sprawdziłem wagę. Pakiet z muraty będzie też lżejszy. 18 * 44g daje 792g, samsung 12 * 72g daje 864g. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny.  Moja drukowanka w porównaniu do Twojego to wyrob bielikopodobny. 

 

U mnie wydrukowala się druga połówka największego elementu kadłuba. Sekcja 10 to najważniejszy element, bo w niej mocowane jest główne podwozie, skrzydło i pakiet. W związku z tym jest to też najbardziej obciążony segment wymagający najwięcej wzmocnienia. Czas druku połówki to 6 godzin przy 60mm/sek. Połówki nie są jednakowe - tzn. z wierzchu są, ale w środku nie,  bo na bieżąco wprowadzałem poprawki i druga jest już ulepszona. Zostały jeszcze 4 sekcje w dwóch połówkach. Ale wcześniej musze rozwiązać szczegółowe kwestie mocowania regulatora, jego chłodzenia oraz hamulca, przez który ma być dostęp do kabli.

 

W międzyczasie rozpocząłem też następny projekt, ale o nim wkrótce. 

20200603_230428.jpg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.