Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolejne zamówienie. Ceny spoko ale pakowanie w kopertę papierową słabe i za to się placi około 20 złotych.

IMG_20240627_124208.thumb.jpg.d106cc7d44ea9aa6bfd81352946d7673.jpgIMG_20240627_124159.thumb.jpg.599d4dd1ddbd486815fbd3c8f44a73ac.jpg

  • Zmieszany 1
Opublikowano

Niestety to smutny standard. My narzekamy i kupujemy dalej bo niestety sklep wygrywa z innymi bardzo dużym wyborem i dobrymi cenami. Inni tego nie mają. W dużym mieście jakim jest Poznań nie ma żadnego sklepu modelarskiego dla modelarzy RC.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 28.06.2024 o 09:10, Osa napisał:

Kolejne zamówienie. Ceny spoko ale pakowanie w kopertę papierową słabe i za to się placi około 20 złotych.

IMG_20240627_124208.thumb.jpg.d106cc7d44ea9aa6bfd81352946d7673.jpgIMG_20240627_124159.thumb.jpg.599d4dd1ddbd486815fbd3c8f44a73ac.jpg

Szkoda, że ja nie zrobiłem zdjęć paczki którą otrzymałem robiąc zakupy za około 1500zł 😅

Karton był 10 x za duży i było sporo wypełnień... wypełnienia typu odpad, śmieć zebrane co walało się na magazynie a i tak wszystko latało jak chciało w kartonie.

Tylko nie pamiętam już który to był sklep czy modelemax czy Nastik. W obu sklepach zamawiałem podobne podzespoły.

Z jednego ze sklepów zamówiłem dwa śmigła i w obu śmigłach końcówki śmigeł przetrącone ale nie będę tego reklamować.

Ogólnie jak zobaczyłem to opakowanie i te śmieci to się zdenerwowałem , ale że nie było uszkodzeń reklamacyjnych zamówionych części to dałem sobie spokój bo powinienem zwrócić uwagę za takie pakowanie.

Opublikowano
Godzinę temu, Atomizer napisał:

Tylko nie pamiętam już który to był sklep czy modelemax czy Nastik

To się zdecyduj i pisz konkretnie ! 

To temat o Modelemax i ich "słynnym pakowaniu"  a nie o zupełnym przeciwieństwie jakim jest Nastik.

 

 

Opublikowano

Trzeba otworzyć poradnik "jak kupować w Modelemax aby towar doszedł w całości".

 

No to zaczynamy:

  • nigdy nie mieszać delikatnych rzeczy z ciężkimi i twardymi bo będą zapakowane razem i się uszkodzą. Osobna przesyłka z ciężkimi, wiem trzeba płacić 2 razy za przesyłkę,
  • modele w dużych pudełkach przychodzą w dobrym stanie. Ale jak zamówisz w jednej przesyłce coś poza lekkimi kabelkami to już nie ręczę bo mogą być wrzucone do pudełka z modelem,
  • chcesz zamówić drogi nadajnik? Nie mylisz się do mnie dotarł już lata temu zapakowany również w foliową kopertę i nic więcej. Jest szansa, że jak zamówisz parę arkuszy sklejki o wymiarach ok. 30x50cm to zapakują razem z nadajnikiem w jakiś karton i nadajnik będzie miał większą szansę na dotarcie nieuszkodzonym,
  • serwa, czy odbiorniki? Przyjdą zapakowane w kopertę. Tak, przeżyłem przesyłkę ze złamanym orczykiem serwa itd. Czy jest na to rada? Chyba tylko zamówić tyle żeby nie zmieściło się do standardowej koperty kurierskiej...
  • chcesz zamówić kilka rurek węglowych? Tak mogą przyjść pęknięte (mój przypadek) jeżeli nie zamówisz tylu różnych prętów, listewek, rurek aby stanowiły wzajemnie dla siebie usztywnienie.

 

  • Zmieszany 1
Opublikowano
21 minut temu, samolocik napisał:

 

  • chcesz zamówić kilka rurek węglowych? Tak mogą przyjść pęknięte (mój przypadek) jeżeli nie zamówisz tylu różnych prętów, listewek, rurek aby stanowiły wzajemnie dla siebie usztywnienie.

 

Zawsze te rurki zawijają w karton który może się pod wpływem nacisku innej paczki złamać. No ale chyba nie ma innej opcji spakowania tych prętów węglowych...🤔

Mój przypadek był takie że nie otrzymałem wszystkich zamówionych prętów węglowych🤷‍♂️

Opublikowano
7 minut temu, Amadi napisał:

chyba nie ma innej opcji spakowania tych prętów węglowych...🤔

 

 

Zawsze jest jak ktoś ma chęci. Ja bym chętnie dopłacił do dobrego opakowania gdyby mieli taką opcję do wyboru.

 

Tutaj tuba papierowa długości 100cm za 3.30zł   https://e-hurtownia-opakowan.pl/p/1203/tuba-100cm-x-7cm-zatyczki-komplet?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIpf3Hxp3RhwMVZw-iAx1E-AlDEAQYASABEgKNdPD_BwE

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Shock napisał:

To się zdecyduj i pisz konkretnie ! 

To temat o Modelemax i ich "słynnym pakowaniu"  a nie o zupełnym przeciwieństwie jakim jest Nastik.

 

 

Nie mogę się zdecydować ale prędzej sobie przypomnę i to wychodzi, że modelemax.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano
8 godzin temu, samolocik napisał:

 

Niestety większość firm kurierskich taką tubę traktuje jako opakowanie niestandardowe i cena przesyłki rośnie nawet w niektórych przypadkach kilkakrotnie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, dariuszj napisał:

Niestety większość firm kurierskich taką tubę traktuje jako opakowanie niestandardowe

 

Większość to nie wszystkie, są też do zamówienia długie wąskie kartony. Wszystko można jak się chce a tymczasem w modelemax nawet do paczkomatu Inpost nie zamówisz. Jesteśmy traktowani jak drobnica której wypada sprzedać ale bardziej "na odczep się". Tak jak już pisałem chętnie bym dopłacił gdyby była opcja dodatkowo płatna typu "dodaj opcję bezpiecznego spakowania". Ale, taka opcja wymaga wysiłku a w tym sklepie nie chodzi o wysiłek tylko o szybkość załatwienia zamówienia, choć w moim przypadku nigdy nie oznaczało to dostawy z dnia na dzień nawet przy płaceniu przelewem online.

Kupować dalej będę ale już nie tyle co bym chciał bo zawsze mam w pamięci ilość uszkodzonych rzeczy jaka dotarła i te latające luźno produkty w foliowych/papierowych kopertach. I to nie wina kurierów że coś co jest pakowane luzem w lużną folię uszkodzi się w transporcie.

 

PS. Gdyby choć raz usiadł sobie przy kawie właściciel tego sklepu i zastanowił się ile zamówień go omija i zamawiamy gdzie indziej a często za granicą tylko dlatego żeby mieć solidnie zapakowane produkty za setki i tysiące złotych (nadajniki, odbiorniki, serwa, modele) to może przyszła by refleksja że warto starać się o wszystkich klientów bo rynek powoli się kurczy dzięki postępującemu wzrostowi kosztów życia. Wydawać będziemy coraz mniej i tylko tam gdzie będziemy mieli pewność że pięniądze zostaną wydane dobrze i w miłej atmosferze. 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
3 godziny temu, samolocik napisał:

Wszystko można jak się chce a tymczasem w modelemax nawet do paczkomatu Inpost nie zamówisz.

 

Też sprzedaję trochę wysyłkowo. Nie mam umowy z InPostem, bo nie są to duże ilości. Korzystam z usług brokerów i tu taka ciekawostka. U tego samego brokera wysyłkę kurierem na adres InPostem mam kilka złotych taniej niż wysyłkę tym samym InPostem do paczkomatu mimo niewątpliwie większych kosztów w tym pierwszym przypadku. Oczywiście klient może zamówić do paczkomatu, ale ma drożej niż na adres i stosunkowo mało kto z tej opcji korzysta.

 

I druga istotniejsza rzecz to fakt, że chyba na obecną chwilę kurier nie odbierze przesyłek paczkomatowych. U mnie niestety jest tak, że wysyłam paczki, przyjeżdża kurier InPost i nie chce przy okazji zabrać przesyłek paczkomatowych. Kiedyś brał bez problemu. Trzeba więc zawieźć do paczkomatu. I tu jest niestety problem, bo w paczkomacie często brak wolnych skrytek. Ileż to razy odchodziłem z kwitkiem mając do nadania tylko kilka przesyłek. A co dopiero przy większej ilości? Trzeba by jeździć od paczkomatu do paczkomatu, aby wreszcie wszystko nadać. A to jest czas, paliwo.

 

Bynajmniej nie bronię sklepu, ale znam też temat od drugiej strony i staram się rozumieć powody takich a nie innych działań. 

Opublikowano
33 minuty temu, dariuszj napisał:

I druga istotniejsza rzecz to fakt, że chyba na obecną chwilę kurier nie odbierze przesyłek paczkomatowych.

To dziwne, bo u mnie w firmie kurier inPost zabiera wszystkie przesyłki ... fakt podczas generowania listu zaznaczamy odbiór kurier, a nie paczkomat-paczkomat

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzisiaj mała próbka obsługi sklepów. Zamawiałem kilka drobiazgów modelarskich w sklepach, w których były one dostępne wg. stanu ze strony internetowej oraz były to standardowe artykuły. Zamówienia złożone ok. 12:30. Sytuacja przedstawia się jak poniżej:

 

Modelemax - po 8 minutach status zamówienia zmieniony na "wysłane". Fajnie ale przesyłka ma iść kurierem GLS a od firmy kurierskiej brak informacji że przesyłkę odebrała. Pewnie nadadzą przesyłkę jutro. Nie jest to pierwszy taka sytuacja w moim przypadku. Może przynajmniej będą dobrze zapakowane bo poprosiłem o to w komentarzu do zamówienia.

 

Nastik - okazało się, że brakuje regulatora Kavan, zaproponowano mi nowszą wersję. Potwierdziłem i dopłaciłem. Zamówienie ma być wysłane w poniedziałek. Oznacza to, że również nie było na stanie jakiegoś artykułu.

 

Botland - zamówienie wysłane Inpostem niecałe 2 godziny od jego złożenia. Zawsze nadawali mi przesyłki w dniu złożenia zamówienia.

 

 

Podsumowując. Załóżmy że mam czas w weekend aby posiedzieć przy modelach. Zamawiam dzień wcześniej artykuły które są na stanie magazynowym. Wszystkie mieszczą się do małej paczuszki. Liczę na to, że przesyłka dojdzie na następny dzień. A jednak nie dojdzie ze sklepów modelarskich ale dojdzie ze sklepu z "różnościami" elektroniki użytkowej. Chciałbym aby to Botland przejął sprzedaż artykułów modelarskich.

 

No nic, ponarzekałem a teraz pora wracać do codzienności 😉

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
8 godzin temu, dariuszj napisał:

 

 

I druga istotniejsza rzecz to fakt, że chyba na obecną chwilę kurier nie odbierze przesyłek paczkomatowych.

U mnie niestety jest tak, że wysyłam paczki, przyjeżdża kurier InPost i nie chce przy okazji zabrać przesyłek paczkomatowych.

Mam umowę z Inpostem od lat, kurier podjeżdza nawet po jedną przesyłkę paczkomatową (wtedy za dopłatą chyba 2-4 zł). Generalnie problemy bywały przy korzystaniu z tzw. brokerów. Bo to oni blokuja pewne usługi a nie firmy kurierskie.

Dlaczego? Bo działają na zasadzie wykupienia dużych pakkietów konkretnych modeli paczek i inne im się nie opłacają.

Opublikowano

Czy nie uważacie Panowie, że dostawa natychmiastowa z dnia na dzień jest przesadą. Ja rozumiem gigantów, którzy pracują na nowoczesnych magazynach i dalekim zautomatyzowaniu. Nie wymagajmy jednak tego od drobnych sklepów modelarskich. Jak chce popracować w ten weekend to zamawiam kilka dni wcześniej. Przyjdzie to ok, nie przyjdzie to trudno. Zawsze mogę pojechać też do lokalnego sklepu (jeśli taki w okolicy jest).

Co do pakowania to zgoda. Ale z czegoś to wynika. Nie wierzę w nieracjonalne zachowania. Reklamacji jest pewnie niewiele i w sumie jakoś to działa.

Rynek jest ciężki, różnorodność duża, chinczycy już nawet nie u bram, a zadomowieni na dobre...

  • Lubię to 1
Opublikowano
47 minut temu, FockeWulf napisał:

Czy nie uważacie Panowie, że dostawa natychmiastowa z dnia na dzień jest przesadą

 

Może i jest przesadą, ale jeżeli dostaję z Modelemax informację o zmianie statusu zamówienia na "wysłane" to oczekuję że rzeczywiście przesyłka została wysłana a nie że ktoś w sklepie uważa ten status jako "produkty w paczce z naklejoną etykietą". 

 

PS. Nie jestem firmą a wielokrotnie nadawałem przesyłki w dniu otrzymania wpłaty.

 

47 minut temu, FockeWulf napisał:

Rynek jest ciężki, różnorodność duża, chinczycy już nawet nie u bram, a zadomowieni na dobre...

 

Dlatego dzisiaj zamawiam w Lindinger to, co mogłem zamówić w Modelemax. Powód? Boję się że zapakują mi znów w foliową kopertę coś co jest podatne na uszkodzenia.

Opublikowano

Domyślam się, że status wysłane to jest właśnie na klejenie etykiety przewoźnika, tj. że sklep zrealizował zamówienie po swojej stronie. To kiedy przewoźnik otrzyma paczkę widzisz, jak dostaniesz informacje od GLS. Nie widzę zatem problemu, każdy krok jest monitorowany. A to czy kurier odbierze tego czy następnego dnia zależy od godziny.

Zaleta jest tego duża, bo widzę, że sklep już zapakował, tzn. że wszystko gra (jest komplet zamówionych przedmiotów, nie ma braków etc.).

Często tak właśnie jest, że otrzymuje się informacje od sklepu a potem od przewoźnika. IMO szukanie dziury w całym.

A Lindinger to właśnie przykład molocha modelarskiego. Oni przestawili się na magazyn automatyczny. Mogą zaoferować dobre ceny i szybka realizację.

Ja kupuję w różnych sklepach, ale jak mam wybór wolę kupić na miejscu 'za rogiem'.

Opublikowano

Aktualizacja.

 

 

Modelemax - po 8 minutach status zamówienia zmieniony na "wysłane". Fajnie ale przesyłka ma iść kurierem GLS a od firmy kurierskiej brak informacji że przesyłkę odebrała. Pewnie nadadzą przesyłkę jutro. Nie jest to pierwszy taka sytuacja w moim przypadku. Może przynajmniej będą dobrze zapakowane bo poprosiłem o to w komentarzu do zamówienia.

 

14:00 Dostałem informację z GLS że paczka czeka na mnie w punkcie odbioru - dostawa z dnia na dzień. Podziękowania dla sklepu. Produkty zostały zapakowane jak zwykle nieprawidłowo - luzem do kopert i na to foliowa koperta.

 

Nastik - okazało się, że brakuje regulatora Kavan, zaproponowano mi nowszą wersję. Potwierdziłem i dopłaciłem. Zamówienie ma być wysłane w poniedziałek. Oznacza to, że również nie było na stanie jakiegoś artykułu.

 

20:36, poniedziałek - dostałem informację o przygotowaniu przesyłki do odbioru przez Inpost. Czyli termin wysyłki do mnie nie został dotrzymany. Paczka dotarła w środę.

 

 

Botland - zamówienie wysłane Inpostem niecałe 2 godziny od jego złożenia. Zawsze nadawali mi przesyłki w dniu złożenia zamówienia.

 

13:35 - dostałem informację, ze paczka czeka w paczkomacie. Również podziękowania dla Botland za dotrzymanie deklaracji ze strony internetowej sklepu.

 

 

Sposób pakowania przesyłki przez Modelemax nie zmienił się pomimo wpisania do uwag przy zamówieniu prośby o bezpieczne spakowanie przesyłki. Czyli, wszystko wrzucone luzem do koperty kurierskiej, wsunięte w drugą kopertę kurierską i włożone do foliowej koperty kurierskiej. Nie miało znaczenia że razem podróżowały: lakier, akumulatory, ładowarka i drobiazgi.

 

 

modelemax.thumb.jpg.31066749f0dc4fdde0d2774f11a8c2b8.jpg

 

 

 

Botland jak zwykle poprawnie, czyli karton, w kartonie artykuły przyciśnięte dla stabilizacji papierem pakowym.

 

 

Botland.jpg.c44415e695eb374cdfdfdb8608d7e56d.jpg

 

 

 

Nastik - pakowanie jak zwykle bardzo dobre. Paczka kartonowa, wypełnienie, całość zafoliowana gdyby padało.

 

 

Nastik.thumb.jpg.3f5ec2a0de74ab4c2f127f4c76472479.jpg

 

 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.