grafvader Opublikowano 1 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2019 Cześć Czy ktoś miał styczność z tym silnikiem i Jest wart zakupu? https://www.westonuk.co.uk/Rcv/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Silnik już do mnie dotarł, prawdziwe małe dzieło sztuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Wygląda zacnie! Prosimy o filmik z pracą jak już tylko będzie odpalony no i dalsze wrażenia z użytkowania w późniejszym terminie. Zawsze byłem ciekawy jak się taka konstrukcja sprawuje w praktyce pod względem niezawodności i obsługi. Doceniam odwagę i niekonwencjonalne podejście. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Cześć . Kolega Widar123 ,który buduje pięknego Pipera http://pfmrc.eu/index.php/topic/65650-piper-j3c-konstrukcja-z-rurek/ , prowadził kilka lat temu fajną relację z budowy Zlina-50 ,z tego co pamiętam do napędu użył tego silnika tylko nie wiem czy o tej samej pojemności , było ich w sprzedaży kilka typów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Jak tylko to zrobię to zamieszczę filmik. Co do silników spalinowych to po prostu uważam że w pewnych typach modeli stosowanie silników elektrycznych to czysta profanacja modelarstwa. Chodzenie na skróty. Prawdziwy model musi mieć silnik spalinowy szczególnie jak mówimy o replikach, makietach. A że mam słabość do silników spalinowych no cóż trudno się mówi. Szkoda że mam wrażenie że spada w śród modelarzy zapotrzebowanie na silniki spalinowe. Chociaż jak popatrzeć na sklepy to wydaje się że każda nowa dostawa wręcz znika w oczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Jak ostatnio byłem w domu rodzinnym i z kolegą lataliśmy elektrykami to przyszedł mój brat i powiedział, uwaga cytuje: elektryk a to gówno, spalinowy to model. Ku oburzeniu elektrycznych ortodoksów potwierdzam, a niech się temat zagotuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Witam Wprawdzie nie mam tego silnika ,ale mam inne cudo myśli angielskiej techniki -LASER 150 życzę ci abyś był z tego silnika zadowolony jak ja z swojego PS tak lata były elektryk ( na końcu filmu przez chwilkę pracuje na wolnych obrotach ) https://www.youtube.com/watch?v=_Mw_azXWZj8&t=41s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 I to jest piękny model w życiu z silnikiem elektrycznym nie miałby tego klimatu ani wyglądu co ma z silnikiem spalinowym. Słychać że to samolot a nie elektro tramwaj albo trolejbus. Na odpowiedniej wysokości z braku perspektywy model trudno odróżnić od prawdziwego samolotu i to właśnie świadczy o tym że jest modelem a nie latającym mikserem. Swoją drogą piękny silniczek, bardzo ładnie brzmi. Taki model to kwintesencja modelarstwa. A elektryki są fajne w pianko-lotach, ale umówmy się pianko-lot to nie jest model to jest tylko pianko-lot i zaliczam tu również wszelkiej maści depronoloty co nie oznacza że sam takim czymś nie latam ale to ani duma z tego ani gdzie się pokazać na lotnisku co najwyżej gdzieś na cichej polance nieopodal lasu co by wstydu nie było. Takie elektryczne coś to teraz można w każdym supermarkecie kupić za grosze i takie coś chcemy nazwać modelem czy zabawką dla dzieci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Motorki RCV-CD w porównaniu do Laserów i innych czterosuwowych silników wypadają bardzo słabo. Osiągi i moc tego RCV91 porównywalna jest do czterosuwa wielkości 56-61. na jednym z filmików RCV91-CD na śmigle 13x6 kręci około 9400 obr/min. A tyle lub więcej to wykręci OS 56 Alfa na tym samym śmigle. Nie wspomnę o Laserze 90 , który bez problemu radzi sobie ze śmigłem 16x6. Ale silnik ciekawy pod względem konstrukcyjnym.Czekamy zatem na opis z uruchomienia silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Tak to prawda ale kupiłem go właśnie ze względu na konstrukcję. Co do mocy to wg producenta ma 1.12kW więc myślę że spokojnie wystarczy do napędzania modelu a nietypowa konstrukcja dodaje mu nieco pikanterii i myślę że właśnie ta nietypowa konstrukcja spowoduje że na każdym lotnisku będzie wzbudzał zainteresowanie. Ciekawi mnie też wytrzymałość tego rozwiązania w porównaniu do klasycznych silników czterotaktowych. Przetestuje i się okaże chociaż liczę na to że jednak parę lat mi posłuży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Mam taki , tyle ze .58 ( do sprzedania zreszta ) . Chodzi dobrze , odpala pieknie , ale leje olejem jak wsciekly . Mozna zreszta poczytac o tym na forach zagranicznych. No i dzwiek ma "niepodrabialny" ....... Chcialem wrzucuc filmik , ale jest za duzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 4 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Co to znaczy ma dźwięk niepodrabialny? To wrzuć na youtube i daj linka Jak możesz to powiedz coś o tym w jakich modelach latał i jak się sprawdzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 "NIepodrabialny" dźwięk zawsze mi będzie się kojarzył z tym filmem. To najlepsze przynajmniej dla mnie to od 3:33 a co do Youtube to zamieszczane przeze mnie ostatnie filmy to ok 2 Gb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Jest tego trochę w sieci, tzn jak "pyrka" ten silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Co to znaczy ma dźwięk niepodrabialny? To wrzuć na youtube i daj linka Jak możesz to powiedz coś o tym w jakich modelach latał i jak się sprawdzał. Z latania to Ci filmow nie dam , bo ja go tylko dotarlem ....... Dzwiek to taki jakby "klekot" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 4 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Widziałem te filmy ale wg mnie nie ma tutaj jakiejś specjalnej wyjątkowości, wg mnie dużo bardziej wyjątkowo brzmi Enya. Myślałem że na twoim filmie udało się uchwycić tą wyjątkowość dźwięku bo jak wiadomo z filmów trudno jest wyłapać niuanse brzmienia silników. Dotarłeś nie latałeś i chcesz sprzedać? Nie szkoda tak bez chociaż jednego lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Tak jakos wyszlo . Jasne ze szkoda , ale ja nie mam czasu polatac tym co JUZ mam , a tutaj lezalby na polce kolejny "projekt" . Moj to 58 , czyli mniejszy brat Twojego . Jak Ci sie duzy spodoba , to bierz malego . Jest juz w Polsce w kazdym razie Z dziwnym dzwiekiem chodzi mi o to , ze w nim slychac jakies "tarcia" . Trudno to opisac slowami. Uslyszysz jak odpalisz swoj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 Z dziwnym dzwiekiem chodzi mi o to , ze w nim slychac jakies "tarcia" . Prawdopodobnie z przekładni. każde uzębienie generuje mniejszy lub większy charakterystyczny dźwięk. Ewentualnie obracająca się w korpusie tuleja cylindrowa(lub oba razem) http://www.rcvengines.com/ https://www.tech-domain.com/thread-4900-1-1.html w modelu jednego z naszych kolegów http://pfmrc.eu/index.php?/topic/21656-zlin-50l/page-9?& --------------------------------------------------- Tu tez ciekawa koncepcja... http://www.youtube.com/watch?v=YzBgoDeY3Ws&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafvader Opublikowano 5 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 Faktycznie ciekawa konstrukcja. Szukam jeszcze tego RCV który jest właśnie w jednej linii, jest bardzo fajny. Do zabudowy wprost marzenie Jest jeszcze jedna zaleta silników RCV można je montować do góry nogami bez żadnych konsekwencji dla świecy gdyż ta jest z boku a nie centralnie w kierunku dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2019 Moim zdaniem może być pewna trudność w chłodzeniu, bo w umieszczonym w modelu tak jak na tym zdjęciu silniku z poprzecznie do osi umieszczonymi żeberkami chłodzącymi wymaga skonstruowania przemyślanego wewnętrznego kanału dla przepływu powietrza skutecznie chłodzącego cylinder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi