Skocz do zawartości

Silnik RCV 91CD WESTON U.K.


grafvader

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda zacnie!

Prosimy o filmik z pracą jak już tylko będzie odpalony no i dalsze wrażenia z użytkowania w późniejszym terminie. Zawsze byłem ciekawy jak się taka konstrukcja sprawuje w praktyce pod względem niezawodności i obsługi. Doceniam odwagę i niekonwencjonalne podejście.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć .

Kolega Widar123 ,który buduje pięknego Pipera  http://pfmrc.eu/index.php/topic/65650-piper-j3c-konstrukcja-z-rurek/  ,

prowadził kilka lat temu fajną relację z budowy Zlina-50  ,z tego co pamiętam do napędu użył tego silnika tylko nie wiem czy o tej samej pojemności , było ich w sprzedaży kilka typów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko to zrobię to zamieszczę filmik. Co do silników spalinowych to po prostu uważam że w pewnych typach modeli stosowanie silników elektrycznych to czysta profanacja modelarstwa. Chodzenie na skróty. Prawdziwy model musi mieć silnik spalinowy szczególnie jak mówimy o replikach, makietach. A że mam słabość do silników spalinowych no cóż trudno się mówi. Szkoda że mam wrażenie że spada w śród modelarzy zapotrzebowanie na silniki spalinowe. Chociaż jak popatrzeć na sklepy to wydaje się że każda nowa dostawa wręcz znika w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wprawdzie nie mam tego silnika ,ale mam inne cudo myśli angielskiej techniki -LASER 150

życzę ci abyś był  z tego silnika zadowolony jak ja z swojego :D

 

 

PS tak lata były elektryk :) ( na końcu filmu przez chwilkę  pracuje na wolnych obrotach :) )

https://www.youtube.com/watch?v=_Mw_azXWZj8&t=41s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest piękny model :) w życiu z silnikiem elektrycznym nie miałby tego klimatu ani wyglądu co ma z silnikiem spalinowym. Słychać że to samolot a nie elektro tramwaj albo trolejbus. Na odpowiedniej wysokości z braku perspektywy model trudno odróżnić od prawdziwego samolotu i to właśnie świadczy o tym że jest modelem a nie latającym mikserem. Swoją drogą piękny silniczek, bardzo ładnie brzmi. Taki model to kwintesencja modelarstwa. 

A elektryki są fajne w pianko-lotach, ale umówmy się pianko-lot to nie jest model to jest tylko pianko-lot :) i zaliczam tu również wszelkiej maści depronoloty co nie oznacza że sam takim czymś nie latam ale to ani duma z tego ani gdzie się pokazać na lotnisku co najwyżej gdzieś na cichej polance nieopodal lasu co by wstydu nie było. Takie elektryczne coś to teraz można w każdym supermarkecie kupić za grosze i takie coś chcemy nazwać modelem czy zabawką dla dzieci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motorki RCV-CD w porównaniu do Laserów i innych czterosuwowych silników wypadają bardzo słabo.

Osiągi i moc tego RCV91 porównywalna jest do czterosuwa wielkości 56-61.

na jednym z filmików RCV91-CD na śmigle 13x6 kręci około 9400 obr/min.

A tyle lub więcej to wykręci OS 56 Alfa na tym samym śmigle.

 

Nie wspomnę o Laserze 90 , który bez problemu radzi sobie ze śmigłem 16x6.

 

Ale silnik ciekawy pod względem konstrukcyjnym.Czekamy zatem na opis z uruchomienia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda ale kupiłem go właśnie ze względu na konstrukcję. Co do mocy to wg producenta ma 1.12kW więc myślę że spokojnie wystarczy do napędzania modelu a nietypowa konstrukcja dodaje mu nieco pikanterii i myślę że właśnie ta nietypowa konstrukcja spowoduje że  na każdym lotnisku będzie wzbudzał zainteresowanie. Ciekawi mnie też wytrzymałość tego rozwiązania w porównaniu do klasycznych silników czterotaktowych. Przetestuje i się okaże chociaż liczę na to że jednak parę lat mi posłuży :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem te filmy ale wg mnie nie ma tutaj jakiejś specjalnej wyjątkowości, wg mnie dużo bardziej wyjątkowo brzmi Enya. Myślałem że na twoim filmie udało się uchwycić tą wyjątkowość dźwięku bo jak wiadomo z filmów trudno jest wyłapać niuanse brzmienia silników.

Dotarłeś nie latałeś i chcesz sprzedać? Nie szkoda tak bez chociaż jednego lotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakos wyszlo . Jasne ze szkoda , ale ja nie mam czasu polatac tym co JUZ mam , a tutaj lezalby na polce  kolejny "projekt" .

Moj to 58 , czyli mniejszy brat  Twojego . Jak Ci sie duzy spodoba , to bierz malego . Jest juz w Polsce w kazdym razie  ;)

 

 

Z dziwnym dzwiekiem chodzi mi o to , ze w nim slychac jakies "tarcia" :) .

Trudno to opisac slowami. Uslyszysz jak odpalisz swoj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z dziwnym dzwiekiem chodzi mi o to , ze w nim slychac jakies "tarcia" :) .

Prawdopodobnie z przekładni. każde uzębienie generuje mniejszy lub większy charakterystyczny dźwięk. Ewentualnie obracająca się w korpusie tuleja cylindrowa(lub oba razem)

 

http://www.rcvengines.com/

 

20081179511.jpg43e309ea7969d-d.1200.jpg

43e30a4c7c891-d.1200.jpgRCVspWymiary1.jpg

https://www.tech-domain.com/thread-4900-1-1.html

 

w modelu jednego z naszych kolegów

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/21656-zlin-50l/page-9?&

 

Silnik_new01.jpg

 

---------------------------------------------------

Tu tez ciekawa koncepcja...

 

http://www.youtube.com/watch?v=YzBgoDeY3Ws&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ciekawa konstrukcja. Szukam jeszcze tego RCV który jest właśnie w jednej linii, jest bardzo fajny. Do zabudowy wprost marzenie :) Jest jeszcze jedna zaleta silników RCV można je montować do góry nogami bez żadnych konsekwencji dla świecy gdyż ta jest z boku a nie centralnie w kierunku dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem może być pewna trudność w chłodzeniu, bo w umieszczonym w modelu tak jak na tym zdjęciu silniku z poprzecznie do osi umieszczonymi żeberkami chłodzącymi wymaga skonstruowania przemyślanego wewnętrznego kanału dla przepływu powietrza skutecznie chłodzącego cylinder

 

post-3384-0-28278800-1546799383_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.