Skocz do zawartości

Pzl 11 c


model

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem rozwiazanie rozsądne, żeberko jest dość wysokie przy dzwigarze i serwo się z powodzeniem zmieści.Ja miejsce w 1.5 m/m żeberku pod serwo, podkleiłem sklejeczką 1m/m.Przewód serwa chyba będzie krótki i dobrze by było go przedłużyć bez wtyków i lutować w środku płata.Wtenczas będą małe przelotki- otwory na kabelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslałem o poprowadzeniu kabla w słomce w miejsce bowdena jak na planach, aczkolwiek mozna by zostawić nadniar kabelka miedzy żeberkami w razie czego a reszte przewlec, kable bedę łączył na pewno na stałe, mam nauczkę z Dromadera przy wymianie serw kabel na złączce się rozpią i bez rozcinania foli sie nie obyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mala aktualizacja, centropłacik sklejony doszły kosmetyczne modyfikacje w sirodku plata wkleiłem tez rurki ze słomek na przewody serw płat prawy i lewy czekają na szlifowanko i dalsze prace ale i tak przymierzyłem jak to będzie wyglądać w całości.

post-5808-0-77274200-1548190110_thumb.jpg

post-5808-0-94256400-1548190133_thumb.jpg

post-5808-0-16812200-1548190154_thumb.jpg

post-5808-0-85117800-1548190175_thumb.jpg

post-5808-0-93154600-1548190197_thumb.jpg

post-5808-0-18532500-1548190239_thumb.jpg

post-5808-0-33605200-1548190276_thumb.jpg

post-5808-0-97629300-1548190292_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam małe pytanko do was, czy takie zamocowanie dźwigni lotki bedzie ok ? Tak jak teraz mamy coś przybliżonego do oryginału ,czy może raczej w standardzie od spodu lotki bedzie lepiej? dźwignia ustawiona jest pod kątem do serwa ale równo względem lotki.

post-5808-0-76973100-1548449395_thumb.jpg

post-5808-0-93422400-1548449406_thumb.jpg

post-5808-0-62210800-1548449418_thumb.jpg

post-5808-0-41679100-1548449436_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś taj jak ja,ale czy się nie mylę, że serwo zamocowałeś za wysoko i dzwignia znajduje się w obrysie profilu a powinna przecież wystawać. U mnie dzwigienka od dołu jest zakryta kawałkiem balsy tak żeby miała ruch do przodu i do tyłu.Dodatkowo jest to " mięsko" dla pokrycia. Cały ruchomy element dzwigni z popychaczem /częściowo/ można zakryć osłonką. Myślę że lepszy wariant od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo celowo zamontowałem aby dzwignia była schowana w obrysie, w miejscu gdzie popychacz bedzie ,,wychodził ze skrzydła" chciałem wkleic kawałek balsy i do tego oslonkę zeby było go jak najmniej widać, dzięki kawalkowi balsy z folią nie bedzie problemów tak myślę ( kombinowalem raczej tak aby schować popychacz niż prowadzić go od spodu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo Dawid :) .

Każda próba wykonania jak w oryginale zasługuje na pochwałę.

Pamiętaj o maszynach prostych.

Można zwiększyć siłę minimalizując wymiary końcowe.

Staram się to osiągnąć w P47(nie lubię, jak jest, jeśli tego tam nie było).

Nie lubię gdy mi coś niepotrzebnie wystaje.

Tak trzymaj :) .


Można tak

post-21519-0-93503600-1548493475_thumb.jpg

post-21519-0-19347700-1548493503.jpg

To tylko przykłady.

Ty decydujesz jak to rozwiążesz. :)

Pozdrawiam.

 


Nie skojarzyłem, że to na Twoich planach było to rozwiązanie(dziwne, że zrezygnowałeś, zamierzając wszystko zmieścić w skrzydle, ale to Ty tu decydujesz).

Chce zastosować takie właśnie rozwiązanie u siebie, nie wiem tylko czy drut, czy wzmocniony bowden.

Oba mam i się z nimi siłuje, zobaczymy kto lepszy.

post-21519-0-93503600-1548493475_thumb.jpg

post-21519-0-19347700-1548493503.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi to przykład zastąpienia jednego dużego, mocnego serwa dwoma mniejszymi.

Nie ma nic do rzeczy, jeśli chodzi o rozwiązanie napędu lotek.

Podałem jako przykład, że można zastępować i chować, by nie wystawało.

Maszyna prosta, albo jak dwóch kolegów pcha samochód bez paliwa, szkoda, że nie jechało ich czterech :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zamocujesz dźwignię na środku lotki, masz spore szanse na flatter. Jeżeli natomiast zamocujesz na początku lotki, bliżej kadłuba, szanse spadają do zupełnie niewielkich. Taki sposób mocowania to jeden ze sposobów zapobiegania tym niszczącym drganiom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.

Czyli umieszczenie napędu lotek na ich początku eliminuje, a przynajmniej minimalizuje "trzepotanie lotek".

Czy osiągnięcie wytrzymałości skrętnej lotek, umożliwia mocowanie napędu w środku lotki, tak jak w oryginale(inaczej troszkę burzy moją koncepcję konstrukcji)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zamocujesz dźwignię na środku lotki, masz spore szanse na flatter. Jeżeli natomiast zamocujesz na początku lotki, bliżej kadłuba, szanse spadają do zupełnie niewielkich. Taki sposób mocowania to jeden ze sposobów zapobiegania tym niszczącym drganiom.

 

Dlaczego mialoby to dzialac? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mialoby to dzialac? 

Nie mam zielonego pojęcia, nie jestem aerodynamikiem ani konstruktorem lotniczym. Powtarzam to co gdzieś wyczytałem. Natomiast jeśli nie mam racji, wycofuję się rakiem i składam samokrytykę. Dlatego lubię to forum, bo jeśli człowiek nie ma racji, zaraz mądrzejsi go naprostują. Domyślam się jedynie, że w momencie wychylenia powierzchni, dźwignia działa trochę podobnie do wyważenia masowego. Chodzi o miejsce przyłożenia siły. Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm lotki skończony oczywiście dźwignia jak i lotka złożona na sucho, popychacz z drutu 1mm oslonka plus rurka węglowa w ten sposób wyszedł dużo sztywniejszy popychacz niz bym zastosował zwykły bowden, dzwignia lotki ze sklejki 1,5 mm. Osłonka na popychacz może cut za duża ale musiałem uwzględnić ruch popychacza gora dół w czasie poruszania, nie buduje makiety także myślę ze jakoś ujdzie.

post-5808-0-93722200-1548624869_thumb.jpg

post-5808-0-43263800-1548624884_thumb.jpg

post-5808-0-17291600-1548624900_thumb.jpg

post-5808-0-92727100-1548624915_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracę nad konstrukcja powoli dobiegają końca serwa zamontowane wszystko wyszlifowane, gdzieniegdzie troszkę spachli ale to po sklejeniu calosci, po złożeniu obie połowy płata nie są wzgledem siebie równo w poziomie ale mają lekki wznios ( pomijam centropłat) myślę ze to nie zaszkodzi? Zostało poprowadzić i polutowac przewody serw. Zawiasy po stronie skrzydła obkleić z obu stron klocuszkami z balsy czy tak jak jest zalać CA?

Co do wagi to 253g do tej pory.

Niedługo bedzie można rysować kratownice wzmacniającą konstrukcje wedle podpowiedzi kolegi Grifona.

post-5808-0-23827500-1549050870_thumb.jpg

post-5808-0-10505100-1549050884_thumb.jpg

post-5808-0-40662700-1549050900_thumb.jpg

post-5808-0-14450100-1549050914_thumb.jpg

post-5808-0-01714100-1549050926_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.