Skocz do zawartości

Silnik "Pszczółka" 10cm3


Kubuś

Rekomendowane odpowiedzi

Ja myślałem, że na forum modelarskim spotkam się ze zrozumieniem i wsparciem doświadczonych modelarzy. Nie myliłem się. Jednakże jest tu też niestety cała masa osób, które usilnie prubują mi wmówić, że albo jestem głupi, albo że się nie znam, albo po prostu mnie wyśmiewają, często dość niekulturalnie (jeżeli w ogóle wyśmiewanie kogokolwiek można nazwać kulturalnym). 

 

 

"Do rozprowadzania smarów" - Przepraszam mój błąd, miało być "Do rozprowadzenia oleju".

 

Można znaleźć bez problemu wartość opałową metanolu. Jednak pytanie czy paliwo modelarskie (które nie jest czystym metanolem) ma podobną wartość opałową. Tak się zastanawiam, bo wartość opałowa dla metanolu nie jest za dobra.

Wartość opałowa jest potrzebna do obliczeń termodynamicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja myślałem, że na forum modelarskim spotkam się ze zrozumieniem i wsparciem doświadczonych modelarzy"........wsparcie i zrozumienie masz  ale...

no własnie ,piszesz że jesteś studentem Politechniki Poznańskiej.... moim zdaniem jako przyszły inżynier powinieneś używac bardziej  przecyzyjnych okresleń w swoich wypowiedziach..

 

link , który Ci podałem prowadzi do pracy naukowej pt . "Paliwa"...tam znajdziesz wszystko, ale w dalszym ciągu pominąłes odpowiedz na pytanie , po co Ci to?Te obliczenia termodynamiczne  niczemu tu nie służą !!!

 

Chcesz wykonać silnik , to to rób  bo jak na razie  jest to bicie piany i wróżenie z fusów po kawie zbożowej....

 

Kanałki w tłoku  nie słuza do rozprowadzania oleju, spełniaja podobna rolę jak pierścienie- uczelniającą ( zbiera sie w nich olej)

 

i last but least.....zainstaluj sobie edytor tekstu, pisze się  "próbuje " a nie " prubuje "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dzisiaj KAZDY moze zostac studentem ..........

Kasa misiu , kasa  :D  :D  :D

Koledzy

A Niech "prubuje" !!!

My ograniczmy się do Podziwiania Jego Dokonań !

Bez jakichkolwiek komentarzy.

W temacie modelu Odrzutowca wciągnął Nas w 13 stron dyskusji, pytanie Po Co?

W Pszczółce będzie dalsze "bicie piany"i nic poza tym.

Może stworzy jakiegoś komara nic poza tym.

A wiedzę i doświadczenie Kolegi poznamy po Efektach, może Kiedyś w bliżej nie określonej Przyszłości!!!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy

A Niech "prubuje" !!!

My ograniczmy się do Podziwiania Jego Dokonań !

Bez jakichkolwiek komentarzy.

W temacie modelu Odrzutowca wciągnął Nas w 13 stron dyskusji, pytanie Po Co?

W Pszczółce będzie dalsze "bicie piany"i nic poza tym.

Może stworzy jakiegoś komara nic poza tym.

A wiedzę i doświadczenie Kolegi poznamy po Efektach, może Kiedyś w bliżej nie określonej Przyszłości!!!

zaproponowałem Koledze Kubie "kolorową " parę....nie podjął rękawicy.....szkoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

link , który Ci podałem prowadzi do pracy naukowej pt . "Paliwa"...tam znajdziesz wszystko, ale w dalszym ciągu pominąłes odpowiedz na pytanie , po co Ci to?Te obliczenia termodynamiczne  niczemu tu nie służą !!!

 

Kanałki w tłoku  nie słuza do rozprowadzania oleju, spełniaja podobna rolę jak pierścienie- uczelniającą ( zbiera sie w nich olej)

 

Obliczenia termodynamiczne są potrzebne by wyznaczyć ciśnienia w cylindrze. Przede wszystkim ciśnienie indykowane. Potem z tego można obliczyć teoretyczną moc silnika. Dalej dochodzi do tego obliczenie poszczególnych wymiarów, pod względem działania silnika. Mając ciśnienie można przeprowadzić obliczenia wytrzymałości. Obliczenia termodynamiki to podstawa.

 

Kanałki w tłoku oczywiście, że uszczelniają. Zbiera się w nich olej. Jednak same pierścienie służą nie tylko do uszczelniania, ale też do lepszego rozprowadzenia oleju. Tak samo jak rowek/kanałek w tłoku. Jest to rozwiązanie jednak gorsze od pierścienia, gdyż tłok jest cięższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obliczenia termodynamiczne są potrzebne by wyznaczyć ciśnienia w cylindrze. Przede wszystkim ciśnienie indykowane. Potem z tego można obliczyć teoretyczną moc silnika. Dalej dochodzi do tego obliczenie poszczególnych wymiarów, pod względem działania silnika. Mając ciśnienie można przeprowadzić obliczenia wytrzymałości. Obliczenia termodynamiki to podstawa.

 

Kanałki w tłoku oczywiście, że uszczelniają. Zbiera się w nich olej. Jednak same pierścienie służą nie tylko do uszczelniania, ale też do lepszego rozprowadzenia oleju. Tak samo jak rowek/kanałek w tłoku. Jest to rozwiązanie jednak gorsze od pierścienia, gdyż tłok jest cięższy.

no cóz odpowiem Ci tak... w teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią , a w praktyce jest

 

jak dla mnie EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Rzeczywisty wykres pracy silnika spalinowego nazywany wykresem indykatorowym. To jeden pełny cykl jest przedstawiony na wykresie zależności objętości cylindra od ciśnienia w tym że cylindrze. Pierwszy indykator wymyślił i zbudował wynalazca Charles Franklin Kettering. W cylindrze silnika jednocylindrowego umieścił szklany wziernik i czujnik ciśnienia.

  To on wlał pierwszy czteroetylek ołowiu czy zamiast korby do rozruchu silnika pokazał rozrusznik napędzany z samochodowego akumulatora.

Czteroetylek, DII czy z Krupskiego Młyna najłatwiej dostępny dodatek niwelujący spalanie stukowe jest co jakiś czas ponownie wertowane i jako wiedza utrwalane. To samo dotyczy terminu wykres indykatorowy. 

Reasumując: istnieje ciśnienie indykowane. I na pewno łatwo to sprawdzić w necie...

post-16795-0-78858700-1552715487_thumb.jpg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem. Myślę jednak, że na tym etapie jakim jesteś projekt ma małe szanse powodzenia z wielu powodów o których wspomnieli już moi przedmówcy.

Jesteś młodym studentem, którym kiedyś też byłem i prawdopodobnie jeszcze brak ci ogłady i nieco pokory ale to naturalne na etapie życia w którym jesteś więc się nie obrażaj.

 

Tutaj na forum jest może z 5-7 osób, które poradziło by sobie z tematem w jaki chcesz wejść z czego na obecną chwilę 2 osoby realizują taki projekt mając wielokrotnie większe doświadczenie od Ciebie, zaplecze projektowe, sprzętowe, materiałowe, i setki silników fabrycznych przeszło przez ich ręce. Takie osoby nie będą się garnęły do pomagania bo wiedzą że dla Ciebie to jak lot na księżyc i nie ma sensu - nie dziw się. Aby to zrozumieć jak daleko jesteś od wykonania twojego planu zrób taki eksperyment.

 

Kup sobie jakikolwiek tani nowy silnik modelarski o pojemności 5-10 cm3, chociażby ASP 46.

Potem uruchom go, poprawnie dotrzyj i wyreguluj w pełnym zakresie obrotów. Poeksperymentuj z różnymi paliwami a poczynione obserwacje notuj i nam przedstawiaj.

Możesz też potem np. rozebrać silnik i spróbować dorobić jakąś część np.tłok lub wał (zaprojektować i zlecić obróbkę bo przy twoim zerowym doświadczeniu obróbka na takim poziomie dokładności we własnym zakresie jest niewykonalna). Jeśli na tym etapie nie polegniesz a silnik przeżyje to już będzie duży sukces i masz szanse odzyskać pełnowartościowe zaufanie forumowej braci. Innej drogi moim zdaniem nie ma. Jak chcesz budować silnik jak ty nic nie wiesz o ich obsłudze? Absurd.

 

Jeśli dalej będziesz bujał w obłokach to odpowiedzi będziesz miał takie jakie są. Tu jest mnóstwo ludzi, którzy zęby zjedli na obsłudze i naprawianiu silników a za swoją konstrukcję by się nie zabrali.

 

Piszesz o stopniu sprężania a jeszcze nie znasz składu paliwa. Od typu paliwa zależy stopień sprężania - tu masz pole do popisu znów z kupionym silniczkiem - możesz go przerabiać i zmieniać stopień sprężania razem ze zmianą składu paliwa (głównie chodzi o zawartość nitrometanu).

 

Więcej w temacie udzielał się nie będę dopóki nie zobaczę, że zmądrzałeś i zaczynasz naukę chodzenia od raczkowania a nie od startu w maratonie.

Myślę, że zrobi tak wielu kolegów i wkrótce twój wątek opustoszeje kompletnie. Decyzja należy do Ciebie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kup sobie jakikolwiek tani nowy silnik modelarski o pojemności 5-10 cm3, chociażby ASP 46.

 

 

Mam taki do sprzedania u nas w GIELDZIE !   Prawie nowy za 220 . Specjalnie dla Kuby cena 180 zl i przesylka po mojej stronie .

A niech tam ; bede mial udzial w "hartowaniu" inzyniera od silnikow !!!

 

Niech go rozbiera , dotyka , obmacuje , moze sie z nim przespac , sprawdzic jak wyglada cylinder od srodka.

Moze byc ( Kuba ) nawet tlokiem , a po nocy mozna go wymyc w etanolu ( zeby sie nie kleil na zajeciach )  i przekazac koledze , aby tez rozebral i sprawdzil cylinder od srodka ....  I wtedy caly rok bedzie przynajmniej ( za jedyne 180 zeta ) wiedzial jak wyglada silnik ( od srodka )  i jak to jest byc tlokiem silnika wysokoobrotowego ( oni mlodzi jeszcze , wiec ci juz jezdza to na 100% na wysokich obrotach ....)   :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z modelarstwem, ale też nie tylko, jest tak, że dopóki zadajesz takie podstawowe i dziecinne pytania, nie powinieneś niczego zaczynać. Zauważ, że wielu modelarzy, tu na forum, nie zadaje żadnych pytań. W momencie powzięcia takiego zamysłu jak Twój, nie zadawali by takich  pytań jak Twoje. Ich pytania, o ile by mieli, dotyczyłyby jakichś specjalistycznych szczegółów. A i to niekoniecznie.Ten, kto ma, tak jak Ty, chęć budowy czy zaprojektowania silnika, dużą wiedzą powinien się wykazać już na początku. Nawet w bardzo młodym wieku. Znam kilkunastolatków mających niemal inżynierską wiedzę. Bo są hobbystami. Ty nawet nie wiesz od czego zacząć, gdzie i jak szukać wiedzy i jak widzę chcesz zacząć od przysłowiowej "dupy strony". Na tym etapie odpuść swój plan i najpierw zacznij się uczyć, i to nie tylko tego, co "każą" profesorowie. Przestaniesz zadawać takie pytania, na które nie przychodzi inny pomysł, niż robić sobie jaja.  Czyżbyś tego sam nie zauważał? Jakim chcesz być inżynierem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.