noker Opublikowano 10 Maja 2019 Opublikowano 10 Maja 2019 Ooo, fajny samolocik ten twój Proud Bird. to ten od Great Planes? Możesz napisać jakie masz w nim wyposażenie?
jarek996 Opublikowano 10 Maja 2019 Autor Opublikowano 10 Maja 2019 Tak Great Planes . W tym akurat mam dedykowany do tej klasy modeli silnik : https://hobbyking.com/en_us/ntm-prop-drive-series-ef-1-pylon-racing-motor-1300kv-930w-v2.html , regiel : https://hobbyking.com/en_us/turnigy-super-brain-60a-brushless-esc.html ( a moze 80 A ? ) Zajrze jutro . serwa : https://www.savox-servo.com/Servos/Brushed-Motor/Savox-Servo-SH-0257MG-Digital-DC-Motor-Metal-Gear/ Pakiet : https://hobbyking.com/en_us/turnigy-bolt-2800mah-4s-15-2v-65-130c-high-voltage-lipoly-pack-xt-60.html Model lata FANTASTYCZNIE ( teraz dla odmiany latam na smigle 9x6 , ale normalnie to 8x8 ) . Na smigle 9x6 jest bardzo przewidywalny i prowadzi sie go jak po sznurku. Ze smiglem 8x8 to juz jest jazda ( trudniejszy start ITD ) . Laduje na dosyc duzej predkosci , ale leci jak pocisk ( TZN zadnych niespodzianek ) . Jak dobrze przymierzysz , to nie ma haka . Ladowanie musi sie udac Dzisiaj troche ZLE przymierzylem , ale polowa winy idzie na te prety W POGO mam to samo , tylko silnik E-Flite ( tez dedykowany ) : https://www.horizonhobby.com/product/airplanes/airplane-accessories/motors/power-25-bl-outrunner-motor--1250kv-eflm4025b Kilka dni temu jak kupowalem chlopakom z forum Thunderbolty i Mustangi , kupilem sobie skreconego ( nieulotnionego ) Shoestringa. Nawet nie pamietam jaki silnik tam siedzi , ale jak sprawdzalem , to tez cos w stylu moich ( 1200kV i 900W na 4s ) . Jutro sprawdze. Model gotowy do lotu , bardzo estetycznie zrobiony . Dalem 1650 koron Z WYPOSAZENIEM ( nowy golas tyle kosztuje) !
jarek996 Opublikowano 18 Maja 2019 Autor Opublikowano 18 Maja 2019 Dzisiaj 21 stopni , tylko lekki wietrzyk ( jak na Malmö ) , wiec czas bylo polatac ROCKETem ( jeszcze nie SKYROCKETem ). Podwozie zostalo zrobione ( ostatnio drugi raz sie urwalo przy ladowaniu i rowniez bez ZADNYCH innych uszkodzen ! ) , ale tym, razem na plastikowe sruby. Model zaczyna latac poprawnie , normalnie laduje ( na podwoziu , a nie na brzuchu ) . Wymaga jeszcze malych "dostrojen" , ale na to potrzebuje kilkunastu lotow ( i TROSZKE mniej wiatru ) . Jest dosyc szybki ( wazy sporo jak na swoja pow. skrzydel ) , ale wole takie , bo praktycznie same laduja . Naszymi sasiadami sa owce ( te w kupie ) i dwa barany - pedaly ( czy jak ktos woli to homoseksualisci ) . Trzymaja sie zawsze razem , glaskaja sie glowami , ocieraja sie o siebie i widac ze im jest ze soba dobrze . Jak sa szczesliwe , niech tak pozostanie !
jarek996 Opublikowano 21 Maja 2019 Autor Opublikowano 21 Maja 2019 Wczoraj kilka lotow , a pozniej 2 godziny na traktorku. Odbebnilem swoja kolejke ( z tureckim kolega ) , ktora przypada raz w roku kazdemu z czlonkow. Rzucilismy moneta i trafilo mi sie ( jak zwykle zreszta ) koszenie lotniska . Karaman kosil parkingi , stanowiska i inne tereny NIElotniskowe. Koszenie lotniska to nuda straszna , bo jest to jazda w kolko przez 2,5 godz, Czasem zmieniam tylko kierunek , zeby sie COKOLWIEK dzialo . Po koszeniu ( juz po zachodzie slonca ) wypilsmy turecki czaj , ktory przyniosla w termosie jego zona. Poczulem sie jak wiezien - czajownik ,bo byl tak mocny , ze mi prawie w glowie zaszumialo. Dzisia wieczorem znowu troszeczke polatalem . Bylo bezwietrznie , wiec mozna bylo startowac i ladowac w dowolnych konfiguracjach (do tego bylem sam ) . Latali tylko droniarze , bo przygotowuja sie do jakichs waznych eliminacji ,ktore odbeada sie niebawem na naszym lotnisku. 25 maja mamy coroczna gielde ( przyjezdzaja tez modelarze z okolicznych klubow ) i moze uda sie cos sprzedac-kupic.
Shock Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 Fajna akcja z tą giełdą ,nie ma to jak bezpośrednio i na miejscu oglądać/kupować /negocjować cenę
jarek996 Opublikowano 30 Maja 2019 Autor Opublikowano 30 Maja 2019 Fajna akcja z tą giełdą ,nie ma to jak bezpośrednio i na miejscu oglądać/kupować /negocjować cenę "Przeszczep" to na Twoje lotnisko ( + oglos na sasiednich )
kesto Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 kupilem sobie skreconego ( nieulotnionego ) Shoestringa. Nawet nie pamietam jaki silnik tam siedzi , ale jak sprawdzalem , to tez cos w stylu moich ( 1200kV i 900W na 4s ) . Jutro sprawdze. Model gotowy do lotu , bardzo estetycznie zrobiony Latałeś już tą sznurówką?
Agapit Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 Jeszcze o koszeniu. Jarku w tym roku "odsłużyłeś" swoje. W przyszłym, jak będziesz siedział na kosiarce, niech wesprze Cię .
jarek996 Opublikowano 30 Maja 2019 Autor Opublikowano 30 Maja 2019 Latałeś już tą sznurówką? Jeszcze nie. W sumie to nawet nie wiem dlaczego . Odbudowalem PROUD BIRDa po ucieciu skrzydla , ale nim tez jeszcze nie latalem. Latalem za to Twoim Mustangiem. BAJKA !!! Jeszcze o koszeniu. Jarku w tym roku "odsłużyłeś" swoje. W przyszłym, jak będziesz siedział na kosiarce, niech wesprze Cię . Mozliwe , ze tak zrobie !!! Nasze BIZONY tez czerwone .......
kesto Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 . Latalem za to Twoim Mustangiem. BAJKA !!! Kto ci pozwolił cudzym samolotem latać?
jarek996 Opublikowano 31 Maja 2019 Autor Opublikowano 31 Maja 2019 Jaki cudzy ? Z domu wzialem ...........
Irek M Opublikowano 24 Czerwca 2019 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Sorry, że tu piszę ale nie mogę wejść do poczty by napisać bezpośrednio do kolegi Jarka.Więc bardzo dziękuję za namiary, o które prosiłem czas temu. Prywatnie pytałem czy mogę latać filmując most łączący Kalmar i wyspę Oland. Dziś napisałem maila na lotnisko w Kalmar i dostałem takie warunki lotu:https://kalmarolandairport.se/dokument/Info_UAV_Kalmar.pdf Rozumiem, że spełniając warunki czyli zgłaszając, podając lokalizację, czas trwania - będę mógł wykonać lot(?) Startowałbym z campingu na Oland po lewej stronie od mostu patrząc z Oland w kierunku Kalmaru. Nawet na mapce, którą podesłałeś kiedyś teren ten jest poza niebieskim prostokątem, który jest wyłączony z lotów(?) Wypływam za tydzień więc jeszcze mam trochę czasu na dokładne przeczytanie i przygotowanie się - jeśli dobrze pobieżnie zapoznałem się z info w podanym linku.
jarek996 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Sorry, że tu piszę ale nie mogę wejść do poczty by napisać bezpośrednio do kolegi Jarka. Więc bardzo dziękuję za namiary, o które prosiłem czas temu. Prywatnie pytałem czy mogę latać filmując most łączący Kalmar i wyspę Oland. Dziś napisałem maila na lotnisko w Kalmar i dostałem takie warunki lotu: https://kalmarolandairport.se/dokument/Info_UAV_Kalmar.pdf Rozumiem, że spełniając warunki czyli zgłaszając, podając lokalizację, czas trwania - będę mógł wykonać lot(?) Startowałbym z campingu na Oland po lewej stronie od mostu patrząc z Oland w kierunku Kalmaru. Nawet na mapce, którą podesłałeś kiedyś teren ten jest poza niebieskim prostokątem, który jest wyłączony z lotów(?) Wypływam za tydzień więc jeszcze mam trochę czasu na dokładne przeczytanie i przygotowanie się - jeśli dobrze pobieżnie zapoznałem się z info w podanym linku. Sorry , ale nie zdazylem ( przed urlopem ) odczytac Twojego posta. Mam nadzieje , ze wszystko poszlo OK i masz super filmy ! Dzisiaj ( i wczoraj i przedwczoraj ) pierwsze loty po kolarskim urlopie w Gruzji . Jak zwykle raczki sie troche trzesa , ale TYLKO 3 sek . Jak juz model w powietrzu to dalej nie ma zadnych stresow. Sznurowka ( to do KESTO ) latam juz od dawna i lata tak fajnie jak wszystkie moidele tej formuly. Przewidywalnie , zadnych niespodzianek , ale ladowania sa dlugie i szybkie ( szczegolnie jak NIE wieje ) wiec trzeba dobrze wszystko planowac . Dzisiaj poszedlem "dotrymowac" Phantoma ( KYOSHO ) , ale jak to w zyciu bywa , pohulalem po lotnisku w lewo i w prawo i w pewnym momencie pomyslalem RAZ kozie smierc ( to zawsze sobie mysle , jak mam oblot czegos nowego ) . Dodalem gazu i polecialem ! Wyhylenia mialem "fabryczne (o 60% za duzo ) , wiec po dwoch rundkach ladowanie na poprawki. Ladowanie mnie zdziwilo , bo podchodzi do niego BAAAARDZO wolno i siada prawie jak na lotniskowcu . Nie ma klap , ale moze dwuplatowce tak maja ? Jest to moj pierewszy dwuplat wiec taka sobie teorie uknulem . Bardzo mi sie to wolne ladowanie spodobalo , szczegolnie po ultraszybkich ladowaniech moimi elektrykami. Po 3 locie silnik zaczal troszke popiergiwac ( raz myslalem ze mi nawet zgasnie ) i postanowilem ladowac. Bateria odbiornika byla juz na minimum , wiec odpuscilem dalsze loty. Dzisiaj w nocy sie wszystko naladuje , wiec mam nadzieje poustawiac jutro silnik , zalozyc oslone silnika i troche sobie polatac. Zanalazlem "gdzies" w Europie jeszcze jeden taki model ( tyle , ze wersje ELEKTRYCZNA ) i zastanawiam sie czy nie kupic i nie zrobic go z jakims SCORPIONEM 1800W i poteznym pakietem. Czytalem kiedys na amerykanskim forum o takich "umaxymalnionych" wersjach elektrycznych i ponoc jest to niezla "jazda" ( jak latanie mozna nazwac jazda ). Z moja ENYa 80 4C to wiadomo , ze sobie pyrkocze , ale szybkim lataniem to bym tego raczej NIE nazwal . Ponizej kilka fotek Sznurowki i Phantoma. Jeszcze sobie przypomnialem , ze kupilem ostatnio ( z naszej modelarskiej gieldy ) dwa modele mojej ulubionej formuly EF-1. Sa to Hobbykingowskie INVICTUSy , ktore "zbudowal " i wyposazyl jeden z moich klubowych kolegow , sprzedal je , a ja kupilem od tego komu sprzedal ( przelezaly u niego dwa lata NIE latajac !!! ) . Sa prawie jak nowe , w pelni wyposazone , a kupilem oba za 2000 SEK , czyli 760 zl !!! Zalaczam jeszcze zdjecie wody na mojej ulubionej plazy ( Falsterbo - 25 km od Malmö ) . Bylismy tam wczoraj . Temperatura wody okolo 21 stopni , a przejrzystosc na dobre kilka metrow ( lepsza jak na Rodos , tak mowila moja corka , ktora wrocila z Rodos dwa tyg. temu ) . Tyle ze na Rodos miala 26 stopni Dla mnie jednak 21 stopni jest lepsze , bo wskakujac do TAKIEJ wody mozna sie naprawde w upalny dzien "orzezwic" . Temperatura wrecz dla mnie IDEALNA .
Irek M Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Niestety nie mam filmów choć byłem w stanie spełnić wszystkie warunki by otrzymać zgodę. Zawiodła pogoda - cały pierwszy tydzień lipca padało więc nie chciało się i nie było sensu jechać na Olandię. Ale za rok chciałbym na ruinami zamku polatać . Zdziwiło mnie natomiast, że w sumie duży port lotniczy odpowiedział na maila przesyłając wytyczne, a lotnisko w okolicy Kalmaru nie odpowiedziało wcale choć mają maila kontaktowego. Ale i tak nie podjechałbym bo lało cały czas
jarek996 Opublikowano 8 Września 2019 Autor Opublikowano 8 Września 2019 Dzisiaj zupenie bezwietrzny dzien i pewnie dzieki temu prawie polowa kluba byla polatac. Ja wzialem ze soba moje dwie elektryczne wyscigowki i nowozbudowanego STICKa. Zamontowalem w nim wygranego ( 85 SFR ) na aukcji w Szwajcarii OS 72 ALFA. Nigdy go nie odpalalem , ale chcialem chociaz poustawiac model ( nie myslalem nim dzisiaj latac w kazdym razie ) . Silnik odpalil na ustawieniach "z glowy " (igla 2,5 - 2,75 obrotu ) , ale kiepsko chodzil na wolnych. Zaryzykowalem odkreceniem sruby wolnych obrotow o 25% obrotu i silnik zaczal chodzic IDEALNIE ! Szybka odpowiedz na ruchy "gazem" ( tak szybko wchodzi na obroty , ze az sie zdziwilem. Moje ENYE sa bardziej "mulowate" ) . Ustawilem model , pohulalem po lotnisku , no i odezwal sie "zew modelarza" , czyli gaz i w powietrze !!! Niestety model mimo maxa na gazie i pelnym wychyleniu statecznika poziomego nawet sie nie uniosl ! Dobrze ze zaczalem wczesnie , bo inaczej wpadlbym w wysoka trawe na granicy lotniska . Zwiekszylem wyhylenia poziomego i powtorka. Wzbil sie BARDZO leniwie w gore i zaczal tanczyc ( wszystkie wyhylenia o 30% za duze ) . zrobilem dwa kolka i ladowanie. W powietrzu trzymal sie dosyc "ciezko" mimo pelnego gazu. Po ladowaniu szukalismy przyczyn braku checi latania. Po szybkich ogledzinach stwierdzilismy , ze skrzydlo ma wznios UJEMNY ( moze ze 2 stopnie ) w stosunko do st. poziomego !!! Zrozumialem DLACZEGO byl jakis taki PRZYDUSZANY do lotniska , zamiast dziarsko startowac. Jest to zestaw ARF , wiec zamontowalem ( i wkleilem ) wszystko fabrycznie , nic wiecej nie sprawdzajac i nie korygujac. Bede musial podlozyc cos pod skrzydlo , aby uzysklac te 1,5 - 2 stopnie wzniosu , sprawdzic polozenie silnika i moze podniesc troszeczke podwozie przednie . Na szczescie obylo sie bez katastrofy , ale to dzieki mojemu "wielkiemu" doswiadczeniu . Elektryki polataly jak nalezy , wiec nie ma sie co tutaj rozpisywac. Przyszli tez dzisiaj dwaj koledzy ze swoimi dwuplatami. Sopwith PUP ( piekna makieta ) z OS FT 160 ( latal bardzo realistycznie , choc moglo sie wydawac , ze brakuje mu mocy ,ale to wlasnie sprawialo , ze nie zasuwal jak Mustang . Drugi to Nieuport ( nie wiem jaki ) z gwiazdka MAGNUM 400. Cudowny dzwiek ( az mnie rozochocilo , aby w koncu odpalic swojego SIRIUSa 300 ) , ale kolega tylko pohulal po trawie , bo mu cos "wialo" za mala moca i bal sie poleciec . Byl to kawal modelu. Ma do niego zamowione ( u jakiegos Niemca ) dwa modele silnika WIRUJACEGO Gnome Rhone !!! Nie wiem ile maja pojemnosci , ani nie wiem ILE kosztuja ( musza kosztowac BARDZO duzo ) . Dostanie je dopiero w maju. Jeden z nich ma wyladowac wlasnie w tym Nieuporcie ktory dzisiaj NIE polecial. Na dole kilka fotek z dzisiejszego dnia .
jarek996 Opublikowano 21 Września 2019 Autor Opublikowano 21 Września 2019 Dzisiaj pogoda jak marzenie , wiec polatalem KUNAIem i Proud Birdem i STICKiem ( z poprawionymi wzniosami ) . Zero wiatru , 18 stopni , i kupa kolegow. Jutro ma byc jeszcze cieplej , wiec ide na 8.00 rano na rower ( ok 100-120 km ) , prysznic , a pozniej latanko !!! Jutro beda fotki .
merlin71 Opublikowano 21 Września 2019 Opublikowano 21 Września 2019 Uhhh... :/ zazdraszczam! U nas pogoda taka sobie. Można by coś popróbować ale na domiar złego ostatnio ciągle siedzę w pracy ostatnio, więc nie latane już prawie z miesiąc jakoś będzie... I przez takie wpisy jak te powyżej jakoś mnie tak bierze...
Irek M Opublikowano 22 Września 2019 Opublikowano 22 Września 2019 Jarek - drugi model to Nieuport 17. Jest jeszcze nie wykończony sądząc po braku insygni państwowych i oznaczeń Nowy silnik do niego to silnik rotacyjny. W US, jeśli nie mylę się - robią takie modelarskie ale to koszty ogromne bo produkcja na zamówienie raczej. Qrde! 100 km na rowerze to dalej niż z Karlskrony do Kalmaru czy Rockneby . To Prysznic po południu????
jarek996 Opublikowano 22 Września 2019 Autor Opublikowano 22 Września 2019 W dniu 22.09.2019 o 11:20, Irek M napisał: Jarek - drugi model to Nieuport 17. Jest jeszcze nie wykończony sądząc po braku insygni państwowych i oznaczeń Nowy silnik do niego to silnik rotacyjny. W US, jeśli nie mylę się - robią takie modelarskie ale to koszty ogromne bo produkcja na zamówienie raczej. Qrde! 100 km na rowerze to dalej niż z Karlskrony do Kalmaru czy Rockneby . To Prysznic po południu???? Byla lekka zmiana planow. Mielismy zaczac o 8.00 ( rower ) , ale byla taka mgla i wilgoc , ze dalismy spokoj . O 10.30 sie rozjasnilo i poszedlem polatac ! Szybowalem znow z Jastrzebiami ( jak pieknie lata sie w termice !!!! ) Dla mnie to nowosc , wiec dlatego jestem tak podpalony . Polatalem tez Proud Birdem i stala sie dziwna rzecz. "zapylam" na maxa ( max to moze zle slowo , bo latam sobie nim rekraacyjnie na smigle 9x6 zamiast 8x8 ) i nagle ( bylem na szczescie dosyc wysoko ) silnik przestaje dzialac. Latalem moze ze dwie min. i pakiet NIOSLEM i wlozylem w 100% naladowany ! Na szczescie bylo znow bezwietrznie , wiec ladowac mozna bylo z kazdej strony . Ladowanie sie udalo , ale zaciekawilo mni CO bylo przyczyna . Silnik "drgal" ale sie nie krecil. Fachowcy wrozyli , ze to regiel ( choc NIC nie smierdzialo ) , bo na nic innego nikt nie wpadl . Rozkrecilem smiglo , zdjalem obudowe ( chcialem poogladac regiel z bliska ) i moim oczom ukazal sie TAKI widok ( fotka nr 1 ) . Taka przygoda zdarzyla mi sie pierwszy raz ( i mam nadzieje , ze rowniez ostatni ) !!! Aha ; rowerem pojechalem o 16.30 . Niestety jechalem sam , ale dziarsko zrobilem 87 km ! Poniewaz pojechalem pozno , to prysznic byl PO POLUDNIU ) . Ze wzgledy na bezwietrzna podgode wyszla srednia okolo 36 km na godzine ( czyli 2h z haczykiem ) . Byloby wiecej , ale od przyjazdu z Gruzji ( z roweru ) nie siedzialem na siodelku ponad MIESIAC ! Czesciowo z braku checi czesciowo z lenistwa , a czesciowo przez pogode , gdyz w klubowych dnizch treningowych ( wtorek czwartek i niedziela ) prawie zawsze lalo !!! P.S . W tym srebrnym Nieuporcie byl dzisiaj "wkrecony" silnik FIALA ( boxer ) , ale tak jak pisalem , on czeka na silnik ( a nawet 2 ) , ktory ( ktore ) teraz sie robi ( robia ) w Niemczech. Jak pytam o cene to sie tylko usmiecha i mowi BARDZO DROGO ! Beda to silniki wirujace ( model silnika Gnome Rhone ) !!!!!!!!! P.S 2 : dzisiaj bylo u nas stopni ??? Patrz na ostatnia fotke !!!
Irek M Opublikowano 22 Września 2019 Opublikowano 22 Września 2019 Tu przykładowe silniki rotacyjne; w skali 1/5 Gnomehttps://www.youtube.com/watch?v=oLW_6XCvBWIi w skali 1/4 Bentleyhttps://www.youtube.com/watch?v=UsyhOdRXsPA
Rekomendowane odpowiedzi