Jump to content
kkdarch

Kit Zero od modelesuchocki.pl

Recommended Posts

Witam

W związku z ciągłym brakiem czasu na wycinanie a i  naoglądaniem się Zera Adama  w Bobrownikach zainteresowałem się kitem z modelesuchocki.pl  http://modelesuchocki.pl/model-56 .

Czy jest ktoś kto buduje z tego kitu (sprzedał kilka) a nie ujawnia się na forum.Może ktoś skończył i lata tym modelem lub Mustangiem ?

Cenne byłyby informacje jak ze sztywnością konstrukcji,pasowaniem itp.

Pozdrawiam Dariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak szukasz Makiety to odpuść model mocno uproszczony z tego co pamiętam. Mustang już bardziej . Napisz lub zadzwoń do Pana Suchockiego żeby przesłał Ci zdjęcia z budowy Modeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Darek.

Kiedyś szukając na internecie materiałów o Zero znalazłem firmę w Europie ,która wycina zestawy Ziroliego i nie tylko - coś w rodzaju przedstawicielstwa -może tak będzie taniej bez wysokich opłat za przesyłkę. Muszę poszperać może ,gdzieś to znajdę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też widziałem tą firmę ale już zamówiłem zestaw więc pozamiatane.w zestawie jest osłona silnika,wszystkie żebra i wzmocnienia ale brak tylko kabinki.Za tydzień powinienem go dostać.

Może to być dobry materiał wyjściowy do budowy modelu.

Pisałem do kolegi z forum i już dawno sprzedał ten zestaw.Może uda mi się uzyskać jakiś kontakt do osoby która kupiła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kit dotarł w zeszłym tygodniu w czwartek ale dopiero obejrzałem wczoraj.

Wszystko ładnie zapakowane i nic się nie uszkodziło.Widać mocne okopcenia na sklejce.

Elementy spasowane ciasno i są do podszlifowania.

Osłona silnika wygląda dobrze i jest dość sztywna.

oto parę zdjęć z rozpakowania elementów:

Czy wiecie gdzie można kupić listwy sosnowe powyżej 1,5m  3x5   3x10 5x5  ?Chyba że będę łączył na skosy.

post-698-0-91307100-1564991010_thumb.jpg

post-698-0-96130800-1564991018_thumb.jpg

post-698-0-11968600-1564991030_thumb.jpg

post-698-0-96530900-1564991038_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Pokibicuje Ci w trakcie budowy ,chyba będzie jakaś relacja ? Skrzydło jest dzielone czy w całości ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzydło jest dzielone więc problem transportu odpada.Stateczniki też są demontowalne ale nawet gdyby nie były też byłoby dobrze.

Serwa chciałbym schować całkowicie w płat i stateczniki.Saito FG57 idealnie wchodzi pod maskę ale chyba trzeba będzie wzmocnić miejsce mocowania silnika.

Skoro zacząłem to kiedyś trzeba będzie skończyć więc relacja też będzie.Pewnie będzie długo trzeba czekać na zakończenie.Zazdroszczę co nie jednemu tempa budowy.

Szukałem w necie kabinki do wydruku(STL) ale nic nie ma.Było by wtedy szybciej i prościej ale nie jest ona skomplikowana więc dam radę.

Gdy skołuję listwy to może w wolnej chwili coś poskładam do kupy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Nie spiesz się ,przynajmniej ja nie będę Cię ponaglał.

Listwy sosnowe ale o długości 1,5 m kupisz w sklepie Model Partner 

http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?pl_listwy-sosnowe,173

Dłuższe to już problem ,ja sklejałem główne podłużnice kadłuba na skos i dodatkowo po 2cm obustronnie w miejscu łączenia obłożyłem sklejką 1mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak myślałem żeby skleić po skosie ale tak by łączyły się na innych wręgach.Np.podłużnica z lewej na trzeciej rędze a z prawej na szóstej.Z listwami 3x5 podobnie.Czy ma to sens?

Listwy kadłuba mają 151cm????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja łączyłem na wręgach, na przekładkę, czyli nie wszystkie na tej samej, tyko raz długie szło z przodu, raz z tyłu. Kadłub pokryty sklejką i to tego zalaminowany, więc uznałem, że będzie się to pięknie trzymać i nie ma co cudować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisze Paweł - przy konstrukcji skorupowej ,to te główne listwy nie przenoszą jakiś dużych obciążeń ale lepiej składania zrobić nie w tym samym miejscu i najlepiej na wrędze.Spróbuj zadzwonić do Modelpartner może wybiorą jakieś dłuższe bo to tylko 1cm brakuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety pan z Modelpartnera nie wysyła takich długich bo się łamią.

Zamówiłem więc metrowe.U mnie będzie balsa 3mm na pokryciu i do tego zalaminowana tkaniną szklaną więc będzie dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ogóle klejąc od tyłu spokojnie można dociągnąć listwy do sztywnej klatki pilota i silnika. A tam są wręgi takie grube, że hoho... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za dużo się dzieje w pracy.Remont mieszkania córki pochłania mi cały wolny czas  no  i  zostałem dziadkiem :rolleyes:.

Jeszcze trochę i pokończę prace to spróbuję się wziąć za robotę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Bartek Piękoś
      Edit 27.11.2014
      Wątek, mający być początkowo relacją z budowy prostego modelu z podkładów, rozrósł się bardzo objętościowo. Wypowiadało się w nim wielu kolegów, chętnie dzieląc się swymi bezcennymi wiedzą i doświadczeniem.
      Z myślą o wszystkich chcących :dokopać się" do tej wiedzy oraz w celu ułatwienia im poruszania się po tym "tasiemcu" postanowiłem zamieścić w pierwszym poście interaktywny spis treści .
      Mam nadzieję, że pomysł się sprawdzi, ułatwiając i przyspieszając znalezienie konkretnych informacji.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      SPIS TREŚCI

      Plany, założenia konstrukcyjne: Strony: 1,2,
      Kadłub: Strony: 1, 2, 3, 6, 7, 11; Posty #: 1, 30 (wyposażenie), (32-33 ster wysokości SW), 31 (napęd), 39 (napęd, wręga silnikowa, łoże silnika), 47 (stat. poziomy), 52, 53 (napęd SW i SK), 116 (kółko ogonowe, kanały do chłodzenia elektroniki, gniazdo mocowania skrzydła, mocowanie pakietu), 121-144, (121-122 wzmocnienia konstrukcji, przymiarka poszycia), (123-124 gniazdo mocowania skrzydła, kanały wentylacyjne, pokrywa przedziału na pakiet), (137 maska silnika), (138 klejenie poszycia), 149 (SK, SW), 185 (kółko ogonowe, maska silnika, klapy, pokrywy, poszycie części ogonowej), 209 , 217, (kopyto i oszklenie kabiny)[/font]
      Skrzydła: Strony: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 17; Posty #: 39 (dźwigar), 53-64 (profil skrzydła, zwichrzenie), 57 (konstrukcja – rysunek),  69, 77, 93  (zewn. części skrzydeł), 73 , 81 (podział i dopasowanie poszycia), 92 (napęd lotek), 102 (keson), 106 (centropłat), 116 (mocowanie skrzydła, mocowanie pakietu, gniazda podwozia, połączenie zewnętrznych części skrzydeł z centropłatem), 117-119 (117 napęd klap), 145-146 (klapy, krawędź natarcia), 150-151 (klejenie poszycia, lotki, montaż klap), 158 (próbny montaż skrzydeł do kadłuba), 162 (uruchomienie klap – film), 250 (wloty powietrza),
      Malowanie, oznakowanie: Strony: 10, 11; Posty #: (189, 195 wybór malowania), 201 (gwiazdy na skrzydłach), 217 (gwiazdy na kadłubie)
      Dane techniczne, ustawienia, regulacja: Strony: 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16; Posty #: 149 (ciężar modelu, obciążenie pow. Nośnej, szacowana prędkość przeciągnięcia), 165 (wyznaczanie SC), 175 (ustawienia do oblotu), 190-193, 201 (wyważanie, ciężar RTF), 228-236 (przygotowanie do „zimowego” oblotu), 258-259 (ustawienia do oblotu), 264 (model na lotnisku)  270-280 (testy kołowania, 274 – film)
      Loty, wnioski: Strony: 15, 16, 17; Posty #: OBLOT (287 – film, 296 - wrażenia, 299 - filmy), kolejne loty (310, 317 – film), 320-325 (prędkość modelu)

      MODYFIKACJA I DOPIESZCZANIE MODELU

      Wzmocnienie podwozia (str. 17, 18; posty 329-341)
      Wloty powietrza w skrzydłach (str. 18; posty 342-344 i 357- gotowe)
      Nowa maska i komora silnikowa (str. 18, 19, 20, 22, 33; posty 357-369, 398-401, 430, 438, 647)
      Modyfikacje kształtu kadłuba (str. 19, 20; posty 372, 383(!), 392-399)
      Modyfikacja części ogonowej (str. 23, 32; posty 625-626
      Testy, zmiana ustawień modelu, zmiana napędu (str. 19, 20, 24; posty 373-381, 388-391, 397 (tabela z wynikami pomiarów), zmiana kąta zaklinowania (409-412, 470-473)
      Atrapa silnika (str. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 31, 33; posty 399-401, 413, 417, 426, 438-442, 455-459, 467, 479, 483-487, 543-545, 553-556, 608)
      Remont i wzmocnienie statecznika pionowego (str. 27, post 526)
      Osłony podwozia (str. 29, posty 567, 574, 582)
      Oszklenie (str. 30, 31, 46 posty 583-588, 594-607, 909)
      Kokpit (str. 30, 31, 32, 33, 34, 35; posty 590, 594, 608, 631, 649, 680, 686)
      Nowe końcówki skrzydła (str. 41; posty 814, 825-831)
      Zmiana kolorystyki, uzupełnienie akcentów graficznych i oznakowania (str. 26, 31, 32, 33, 34, 35, 42, 43; posty 518-524, 616, 626, 632-634, 638-645, 648, 668-674, 697, 833-834, 857)
      „Jimmy” J (str. 31, 32, 33, 35, 36, 44, 45; posty 618-625, 631, 635, 648, 695, 698, 702-706, 720, 864, 879, 900)
      Koncepcja składanego podwozia (str. 37-39; posty 737-762)
      Model po kolejnych modyfikacjach (foto + filmy): (str. 21, 24, 25, 33, 34, 35, 36, 42, 43, 47, 49, 51; posty 402, 476, 500 (film), 658, 661(film), 692, 709 (film), 831(nowe końcówki skrzydeł), 842, 847(film)

      Galeria końcowa i opublikowane artykuły o budowie – post 913
      Filmy z lotów: posty 930, 967, 1001, 1007, loty ze składanym podwoziem - 1244, 1296

      Składane podwozie: (str. 52, 53, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 61); posty: mechanizm składania (1027, 1036, 1041-1042, 1050, 1057, 1092, 1111, 1118), 1062 (przeróbka dźwigara), napęd (1063, 1069, 1078, 1191), 1090, sterowanie i zasilanie (1169, 1170) wnęki kół (1092, 1110, ) 1119 (próbny montaż), 1149 (pierwsze uruchomienie), nowy napęd klap (1093, 1164), odtwarzanie poszycia, luki inspekcyjne (1171, 1182, 1191), 1183 (film - pokaz w zmontowanym modelu), efekt końcowy (1202, 1211), wyważenie (1217 i dalej)

      Start w zawodach w klasie F4H-P w Płocku 1269
      Start w zawodach w klasie F4H-P we Włocławku 1291
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Witam,

      Dlaczego taki na początek?
      Buduję swój pierwszy model. Ponieważ jestem pasjonatem lotnictwa, zwłaszcza z II WŚ i wielkim fanem Corsaira, wybór był oczywisty. Zainspirował mnie film na Youtube z demonstracji pięknie latającego Corsaira firmy Airfield (FMS) 1430 mm. Urzekł mnie dźwięk silnika, a raczej chyba wydawany przez 4-łopatowe śmigło. I zachorowałem . Nie wiedziałem, że elektryk może brzmieć niemal jak prawdziwy.

      Wiem, że na pierwszy model latający taka maszyna może nie jest optymalna, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc w przeprowadzeniu projektu do szczęśliwego końca. Liczę się z tym, że przed jego oblotem zbuduję jakieś proste RWD do nauki latania i na nim poćwiczę, jednak na razie główny wysiłek konstrukcyjny chcę skupić na Corsairze, bo to mi daje duuuuużą motywację.

      Jak chcę latać? (poza tym, że na początku chciałbym po prostu wystartować i wylądować )
      Podobno to się nazywa latanie makietowe lub in scale. Nie interesują nie akrobacje, choć fajnie by było, żeby model mógł wykonać w locie to, co potrafił oryginał. Najbardziej podobają mi się modele, które w locie zachowują się stabilnie, płynnie, majestatycznie wręcz, mają taką "ociężałość" prawdziwej maszyny. Pewnie to też kwestia regulacji i umiejętności pilota

      Założenia konstrukcyjne:
      Oparłem się na planach stąd: http://www.rc-modell...ir.html#Bauplan
      przy czym ja buduję wersję V2 XL: http://www.rc-modell...corsair-v2.html
      a to link do samych planów: http://www.rc-modell...RSAIR-XL-V2.pdf
      Model w oryginalnej wersji ma 134 cm, ja powiększyłem go do rozmiarów Corsaira Airfield/FMS, a więc o ok. 6,7%.
      Profil przypomina Clark Y, ale chyba jakiś plaskaty, bo grubośc profilu z pomiarów wychodzi mi 9,2%. Do tego dojdzie grubość poszycia. Czy sugerować się grubością profilu czy skrzydła, do którego dojdzie przecież pogrubiające je poszycie (góra/dół po 3mm) + 3 mm na krawędzi natarcia po "owinięciu noska" profilu depronem.
      Tu jedno z najważniejszych pytań, zostawić profil z planów, czy zastosować Clark Y, czyli grubszy.

      Mój pomysł na wyposażenie to w zasadzie odtworzenie tego co miał oryginalny model FMS, na którym się wzoruję.
      Najbardziej zależy mi na takim samym śmigle, a jeśli tak to i silnik najlepiej ten sam (parametry, łatwość zamocowania śmigła - nakręcana na wał piasta).
      Napęd: silnik + śmigło 3-4 łopatowe z zestawu FMS
      Silnik (G&C - edit) 4250 500kV
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/1948
      tu więcej o tym silniku:
      http://sydneyrcjets.com.au/motors-c-17/fms-upgraded-motor-4250-500kv-brushless-motor-4-bla-f4u-corsair-p-117
       
      (Edit 2017.08:poskreślałem linki, które stały się nie aktywne; obecnie 3-łopatowa wersja piasty jest trudniejsza do zdobycia)
      Śmigło 4-łopatowe
      https://www.motionrc.com/products/1400mm-fms-f4u-p-47-propeller
      opcja 3-łopatowa
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2011
      Servo - zero pomysłów
      A./FMS miał chyba coś takiego
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2127
      Ma mieć chowane podwozie.

      Co Koledzy na to? Bardzo proszę o wszelkie sugestie, porady, opinie. Najlepiej z łopatologicznym wyłuszczeniem co i dlaczego.
      Z góry wielkie dzięki za pomoc.

      Stan na dzień dzisiejszy. Wiem, że kleju (Soudal 66A) dałem nieprzyzwoicie dużo, ale ostatnie połączenia są już bardziej estetyczne. Nabrałem do tego kleju zaufania i nadmiar ścieram .


      Statecznik poziomy tylko włożony, nie doklejony, więc cały element zachodzący na boki kadłuba trochę odstaje.

    • By Leszekm35
      Witam jak w temacie teraz super cena za ten model
       
      https://www.olx.pl/oferta/spitfire-280cm-cy-model-CID767-IDD0RxW.html#
    • By mankoot
      Witam, 
      kleje Zero z wycinanki, powiększone do A0. Rano poszukiwania, potem druk, 36 zł za arkusz. Rozmiar
      trochę większy od ESA.  Teraz klej w spraju, podkład 3mm i zobaczymy co dalej. Jakość z pdfa 500 kb nawet do zaakceptowania.

       

       
       
      cdn
    • By desstructo
      Cześć,
       
      chcę zbudować swój pierwszy model samolotu, padło na Hawker Hurricane Mk II (http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/esa-epa-warbirds-ww2/hawker-hurricane-mk-ii-detail) Od 4 lat latam racing kopterami więc ogólną wiedzę posiadam ale o samych samolotach 0. Nadajnik jaki posiadam to Frsky Taranis X9D Plus. Raczej celuję w wersję budżetową
       
       
      Chcę zamontować:
      - Silnik Emax2812 kV1534 (chyba że polecacie inny?)
      - regiel jakiś 20a z bec
      - serwa analogowe czy cyfrowe? Pomocy
       
      i moje główne pytanie dotyczy odbiornika w samolocie jaki powinienem kupić.
      Odbiorniki FrSky które mają wyjścia na wtyczkę do serwa kosztują 100-200zł, mam w domu odbiornik FrSky XSR który ma wyjście tylko na SBUS
       
      moje pytanie brzmi, czy taki odbiornik mógłby być? 
       
      Pomyślałem że mógłbym wsadzić kontroler lotu naze32 3F (też mam), podpiąć go poprzez sbus do odbiornika, a w miejsce gdzie normalnie wpinamy regulatory do FC mógłbym wpiąc serwa. Tylko czy to będzie działać? 
       
       
      nie zależy mi żeby spełniał standardy na zawody, nie będę brał w nich udziału, bardziej zależy mi na spokojnym polataniu po okolicy, planuję też zamontować lekką kamerę fpv do niego
    • By semp
      Pojawiła się możliwość sprowadzenia w rozsądnych pieniądzach modeli z firmy TopRc. Myślę o makietach myśliwców z II wojny , ale przy okazji są też inne modele.
      http://www.toprcmodel.com/.
      Chęć zakupu takich modeli należy zgłaszać do sklepu Modelmotor w Poznaniu.



       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.