Skocz do zawartości

Nowości o dronowych przepisach


pawel4090
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale banany nie stwarzają zagrożenia dla życia. A po przeczytaniu pierwszej strony dyrektywy już wiemy czego się obawiają nasi dzielni przywódcy :)

-dronowych za ma chó w :)

-sprzeczności interesów z uspace

-tego że ktoś może coś robić nie zrzeszony, nie zarejestrowany o zgrozo !

 

Pokój i bezpieczeństwo. Nie zapominajmy która strona polityczna nam to w brukseli serwuje :)

Edytowane przez rc.fpv.poland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GB trwa rejestracja. Ogólnie sajgon, nie wiadomo co się dzieje. W dodatku dane osobowe osób które się zarejestrowały prawdopodobnie zostały skradzione :) ładnie

 

A tu taki szybki przegląd wydarzeń w skrócie

 

Rejestrujcie się :-) "naiwniacy" hehe

 

Rejestrując się stajesz się ich pieskiem, płacisz za rejestracje, z tej kasy opłacają całą infrastrukturę (twoją obrożę i kaganiec), a ty się człowieku masz cieszyć i liczyć na to że w wakacje rudy pan Cie do drzewa nie przywiąże.

 

Cofnąć Twoją zgodę będą mogli za byle co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro takie rzeczy odchodzą przy zwykłej rejestracji, to jak to będzie w przypadku wymaganych dodatkowych urządzeń, które mają rozgłaszać dane dotyczące pilota, modelu i parametrów lotu...?

Do tej pory w przepisach nic konkretnego nie ma, jak takie urządzenie ma wyglądać (pojedynczy chip z łącznością radiową?)...

Słynna maksyma: ,,gdy nie wiadomo, o co chodzi - to chodzi o kasę" - także i tutaj znalazła swoje miejsce.

Czytając wszystkie nakazy i zakazy w obecnych i przyszłych przepisach lotów VLOS (FPV także), widać, że światłym panom przyszła myśl - jak oskrobać świat hobbystów RC i za to obstawić nowe stołki swoim rodzinom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnych, jeszcze tego nie ma - tu miałem na myśli przyszłe przepisy. Wprowadzony tam będzie podział na kilka kategorii lotów, gdzie już w przypadku dronów z klasy C1 operator wykonując operacje w podkategorii A1 powinien ukończyć szkolenie online i zaliczyć teoretyczny egzamin online składający się z 40 pytań testowych. Zapala się lampka - czy całość będzie płatna? Dokładniej mowa o tym Rozporządzeniu Wykonawczym: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R0947&from=EN

Dwa - wprowadzenie wymogów, by sprzedawane gotowe modele latających statków bezzałogowych spełniały specjalne wymagania dotyczące hałasu, siły z jaką rozbija się model oraz certyfikaty i homologacja. Tutaj zwiększą się ceny samych modeli - bo przecież przejście wszystkich procedur także będzie kosztowało producenta - a przecież kontroli nikt za darmo nie będzie robił  - powstaną kolejne urzędy i stanowiska do ,,pilnowania wymogów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście na początku w PL może być darmowy egzamin, rejestracja, przedłużenie, później jakieś grosze, aż wzrośnie do kilku stówek na rok. W UK zobili falstart i na wstępie pobierają haracz. Dzięki temu widzimy w jakim kierunku to będzie iść! A potencjalne tempo wzrostu kosztów można dzięki temu oszacować jako duże.

 

A co do samego zamieszania w UK. Po pierwsze ma to związek z polityką, z "opozycją" i brexitem.

 

Jeśli ktoś ma jakiś choćby resztkowy honor to się nie rejesteuje.

 

Obecne przepisy w PL są super rozsądne, ale co z tego jak już w przyszłym roku pójdą do kosza a zapanuje anarchia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten ciekawy temat , widzę że wiele osób trzęsie portkami , ale nikt jeszcze nie napisał tego co przynajmniej mnie osobiście najbardziej interesuje.

Ktoś zwąchał interes i ostrzy sobie pazury na moje pieniądze , tylko że ja nie jestem skory do dzielenia się pieniędzmi i tu pojawia się problem.

Nie planuję żadnych rejestracji , lubię ten sport , lubię swoje modele i lubię taką formę spędzania wolnego czasu.

Tylko nie wiem jak będzie wyglądała sytuacja gdy ustawa już wejdzie , i co wtedy?

Wszystko zależy od tego czy będą jakiś kary? jeśli tak to jakie ?

Bo jeśli mi ktoś pogrozi palcem to już teraz cierpnę ze strachu :P  , ale jeśli przewidziana jest jakaś kara pieniężna że mi w pięty pójdzie i w żaden sposób nie będzie opłacalne nierejestrowanie modelu , no to wtedy nie będzie wyjścia i trzeba będzie się dostosować.

Tylko coś ja czuję że szanse aby mnie ktoś gdzieś odnalazł w szczerym polu sa niewielkie , ale jeśli by tak się zdarzyło że akurat mnie przypadkiem ktoś sprawdzi to czy ktoś wie jakie będą konsekwencje latania nierejestrowanym modelem?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj pierwszą stronę dyrektywy. Oni zasłaniają się bezpieczeństwem, według nich będziesz stwarzał zagrożenie w ruchu lotniczym, możliwość katastrofy lotniczej. Dodatkowo podejrzenie o terroryzm (bo w końcu jeśli nie masz nic do ukrycia to czemu się nie rejestrujesz).

 

Zaprwne na początek łagodnie, upomnienie, mandat, grzywna, kratki.

 

Później pewnie z grubej rury, kula w łeb ;)

 

A dlaczego ludzie trzęsą portkami? Bo oni paradoksalnie nie mają jak tego pilnować. Pozostaje manipulacja strachem i przykładne, śmiesznie wysokie wyroki.

 

Przy okazji wyjaśniło się po co w dyrektywie ograniczenie 50km/h i 120m wys. Chętka jest taka aby wszystkie obecne latadła w ciągu 2 lat przerobić. A nowe wszystkie były już tak okaleczone.

 

Samo posiadanie latadła nie spełniającego tych założeń ma być nielegalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.