d9Jacek Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 wszystkie felgieble będą benzynowe natomiast zawodniczy silnik żarowy dlaczego pytałem ? mam ksiazkę ing. Felgiebla wydana we Wrocławiu 1942 roku ale tam tego silnika nie znalazłem, natomiast w ksiażce Nementowskiego ,bedącej kopią wcześniej wymienionej taki silnik ale diesel jest
Paweł Prauss Opublikowano 7 Listopada 2019 Opublikowano 7 Listopada 2019 A ten zawodniczy to jaką pojemność będzie miał i do jakiej konkurencji zostanie wykorzystany??? Gdzie będziecie chrom kłaść?
Grzesiek Opublikowano 7 Listopada 2019 Opublikowano 7 Listopada 2019 Pozwolę sobie odpowiedzieć za Kamila.To będzie silnik 3,5ccm do ślizgów.Co do chromu nie wiem.
f2cmariusz Opublikowano 7 Listopada 2019 Opublikowano 7 Listopada 2019 ja tam jestem pewien że to będzie 2,49 cm3 do wyścigu F2C.
yarun Opublikowano 7 Listopada 2019 Autor Opublikowano 7 Listopada 2019 koledzy plany są konkretne zaczynamy od pojemności 3,5ccm do klasy fsr v 3,5 STD natomiast po rozmowie z kolegą Piotrem następnym będzie pojemność 4ccm do air combat a kto wie czy 2,5 ccm również nie powstanie jednak moim zjajęciem w ekipie są felgieble pojemności 3,9ccm 7,5ccm oraz 15ccm silniki zawodnicze to działka kolego Piotra więc jak będę wiedział coś więcej to wtedy ujawnie tajemnicę ;p co do chromu na chwile obecna nie jestem upoważniony o tym mówić coś w końcu musi pozostać "tajemnicą" firmy Wolarberg Automatics ;p mimo iż jestem jej właścicielem na chwile obecną ostro walczę z odlewami chcę mieć odlane komplety po 15 szt do każdego z silników czyli tłok karter tylne denko oraz głowicę na chwilę obecną mam gotowy komplet do pojemności 7,5ccm tak się składa że oficjalnie dostalem pracę w zaprzyjaźnionej odlewni alu niedaleko mojego warsztatu więc kolejnym krokiem po wykonaniu odlewów i rozmowach z właścicielem będzie obróbka termiczna odlewów aby zwiększyć ich parametry wytrzymałościowe Kamil
Paweł Prauss Opublikowano 7 Listopada 2019 Opublikowano 7 Listopada 2019 ????czyli nie na każde pytanie dostanę odpowiedź... No coż rozumiem. BTW. Czy nie lepiej aby w tym wyczynowym motorku wydech był do przodu???
Marek_Spy Opublikowano 7 Listopada 2019 Opublikowano 7 Listopada 2019 A czy już myślałeś o elektronice ?
yarun Opublikowano 7 Listopada 2019 Autor Opublikowano 7 Listopada 2019 o jakiej elektronice mowa? jeśli masz na myśli zapłon to będzie identyko jak w oryginalnych planach z książki P Felgiebla żadnych nowoczesności co do wydechu lepiej boczny ze wzglęgdu na równoważenie momentu obrotowego założenie jest takie aby silnik miał niższe obroty a wyższy moment więc łódka nie może pływać na burcie więc co tylko sie da trzeba pakować na stronę przeciwną do obrotów silnika co do chromu Paweł spotkamy sie we wrocławiu w modelarni u Pana Janka czy to u mnie w warsztacie będzie i okazja o chromie porozmawiać jednak chcę być nie zależny w temacie produkcji silników więc odpowiedź sama sie nasuwa
Paweł Prauss Opublikowano 8 Listopada 2019 Opublikowano 8 Listopada 2019 ???? Nie mogę się już doczekać naszego spotkania!!!
yarun Opublikowano 13 Listopada 2019 Autor Opublikowano 13 Listopada 2019 witajcie koledzy mam trochę ciekawostek jak czytaliście wcześniej dostałem pracę w odlewni aluminium a że odlewnia znajduje się na teranie dawnego pzl hydral we wrocławiu to i wykonuje detale dla przemysłu lotniczego więc temat jak najbardziej idealny aby go tutaj poruszyć dziś po pracy przeszedłem sie po hali i z tak zwanej podpierduchy wykonałem parę fotek bo lejemy części do tłokowego silnika gwiazdowego ASz-62IR-16 o mocy 1000hp wraz z turbosprężarką. są to odlewy kokilowe grawitacyjne zaraz po wyjęciu z kokili silnik montowany jest w samolotach takich jak an2 czy dromader a część to dokładnie głowica cylindra wraz z gniazdami zaworowymi w miarę możliwości zrobie więcej fotek a może uda mi się dorwać plany konstrukcyjne silnika. osobiście interesuje mnie jak został rozwiązany rozrząd silnika natomiast kolega Piotr jak usłyszał o tym silniku planach i całej otoczce coś wspomniał o wykonaniu miniatury latającej w modelach jednak to są TYLKO plany i fantazje w temacie retro silników odlewy właśnie poszły do obróbki cieplnej która ma na celu utwardzenie ich dla lepszego obrabiania detali na maszynach po tym procesie aluminium nie klei sie do noża czy freza a skrawa sie jak się należy w wolnym czasie wypadało by się wziąć za dokończenie cylindrów oraz zacząć robić wały korbowe C.D.N Kamil 1
tomeknowak Opublikowano 13 Listopada 2019 Opublikowano 13 Listopada 2019 Pięknie się czyta i ogląda to wszystko co pokazujecie
stan_m Opublikowano 13 Listopada 2019 Opublikowano 13 Listopada 2019 Hmm...Silnik Szewcowa ASz-62IR-16 to w zasadzie kopia silnika Wright R-1820G, jednego z najlepszych silników w historii lotnictwa (napęd bombowca B-17, myśliwca I-16, czołgu Sherman). W latach 70-tych rolnicze "antki" zostawiane były na zimę na pegeerowskich łąkach tylko przycumowane do ziemi z pokrowcami na silnik. Po roztopach i wysuszeniu łąki silnik tego samolotu dał się odpalić tylko po rozkonserwowaniu i pięciominutowym "korblowaniu" (rozrusznik bezwładnościowy). Poniżej foto głowicy cylindra silnika z samolotu B-17. Jak widać odlew jest w zasadzie taki sam.
jarek996 Opublikowano 13 Listopada 2019 Opublikowano 13 Listopada 2019 Brawo Kamil. W końcu widzę projekt, który dobrze rokuje i któremu wróżę powodzenie A to dlatego, że zaczynacie od właściwej strony. Odrzutowy i gwiazda nie rokowaly ( hmhm ; ROKUJA ) ??? Piekny przyklad "bezwladnosciowca" : https://www.youtube.com/watch?v=Dg5_sDrW5Wg I rozruch ASz-a : https://www.youtube.com/watch?v=RW-G7pF6gUQ Przy tych startach , to z 5L oleju idzie sie j......c Mozna tez "z palca" : https://www.youtube.com/watch?v=5_7xVAnpDrk
yarun Opublikowano 4 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2019 Witajcie koledzy Ostatnio nie mam zbyt dużo czasu na działania w temacie silnika jednak udało mi się wykonać niemal że wszystkie odlewy aluminiowe brakuje jedynie głowic oraz obrobić je termicznie aby miały większą wytrzymałość również wziąłem się za toczenie tylnych denek do silnika 7.5ccm a efekty widać na fotkach Kolejnym tematem są korbowody udaje się je odlac w piasku a po obrobieniu termicznym maja wytrzymałość na rozciąganie około 300mpa więc jak na moje oko więcej nie potrzeba a na dowód np korbowody w silnikach jena również były odlewane C. D. N Kamil
d9Jacek Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Witajcie koledzy Ostatnio nie mam zbyt dużo czasu na działania w temacie silnika jednak udało mi się wykonać niemal że wszystkie odlewy aluminiowe brakuje jedynie głowic oraz obrobić je termicznie aby miały większą wytrzymałość również wziąłem się za toczenie tylnych denek do silnika 7.5ccm a efekty widać na fotkach Kolejnym tematem są korbowody udaje się je odlac w piasku a po obrobieniu termicznym maja wytrzymałość na rozciąganie około 300mpa więc jak na moje oko więcej nie potrzeba a na dowód np korbowody w silnikach jena również były odlewane C. D. N Kamil [........a na dowód np korbowody w silnikach jena również były odlewane.....].....niestety nie, korbowody we wszystkich silnikach JENY były odkuwane na gorąco
yarun Opublikowano 18 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2020 witajcie po długiej przerwie na warsztacie się trochę dzieje w temacie silnika jednak przez "zimę" ogarniałem inne tematy i nie było czasu na silnik więc tak powoli zacząłem frezować kartery oraz wytaczać ich środki efekty są na fotkach mimo wszystko zaskoczył mnie stopień krzywości odlewów piaskowych. połapać punkty bazowe na niektórych z nich było niemal że nie wykonalne jednak coś z tego wszystkiego się urodziło ponad to powstał przyrząd do frezowania karteru do wymiarów z dokumentacji. również w tym przyrządzie będę frezował wybranie pod korbowód oraz toczył podebranie w które ma wchodzić cylinder. odlew który jako pierwszy przefrezowałem jest jedynym wyglądającym jak sitko reszta jest zdrowa. prócz samego silnika chciał bym go sprzedawać z osprzętem czyli do zestawu dołączać będę śmigło. próbowałem takie śmigło wykonać jednak piłowanie ręczne mija sie z celem za dużo pracy trzeba w to włożyć jednak da radę to wykonać. przy śmigle kluczem jest dla mnie to aby jedna z warstw była kolorowa czy to barwiona co mam już opanowane czy to z drewna egzotycznego nie ma to większego znaczenia na chwilę obecną. w późniejszym czasie wpłynie to pewnie na koszty takiego śmigła miłego czytania Kamil 3
yarun Opublikowano 16 Maja 2020 Autor Opublikowano 16 Maja 2020 czas nieubłaganie gna do przodu a ja chciał bym już uruchomić pierwsze sztuki silnika mam na myśli tutaj 3 różne pojemności jednak na razie pełne moce produkcyjne idą w kierunku silnika 15ccm i tak o to dziś dzień przyniósł parę kolejnych elementów a dokładnie korbowody. w planie mam wykonać po 15 szt każdego z silników jednak obsługa cnc idzie mi jak po grudzie bo maszyna przyjechała wczoraj a dziś już na niej robię korbowody więc to i tak duży sukces na razie są to wstępnie obrobione połówki korbowodów otwory mieszczą sie w tolerancji H7 a wymiary ogólne +- 0,01mm ciąg dalszy wykonam w specjalnie przygotowanym uchwycie tak aby można było obrobić druga stronę korbowodu i temat gotów działam dalej i nie poddaję się materii bo SZCZAWIK też zdobył i nadal zdobywa wiedzę a sinik czy to się komu podoba czy nie i tak powstanie P.S. nie wiem czy mój silnik nie powstanie szybciej niż kolegów Pawła i Mariusza ? 1
jarek996 Opublikowano 16 Maja 2020 Opublikowano 16 Maja 2020 13 minut temu, yarun napisał: P.S. nie wiem czy mój silnik nie powstanie szybciej niż kolegów Pawła i Mariusza ? Moze cos poobstawiamy u "becikow" ?
Rekomendowane odpowiedzi