Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie od jednego sprzedawcy wszystko dostałem sam mi dorzucił takie silniki i napisał żebym dokupil baterie 4s lub 5s jedna na silnik.6000zl to trochę za dużo żeby pakować w tą łódkę i tak nie wiem czy się zamknę w 1000e 3x3s na stronę jeszcze może bym zmieścił cenowo by mi wyszło 50e więcej niż dwie 5s teraz to już sam nie wiem 

Opublikowano

Jest wyjście. Może i lepsze. Licząc kV 1650 x 33V = 54450 obrotów / min To stanowczo za dużo. Napraw było by tyle co w niemieckim tygrysie. Stosując 22,2V jak proponuje JADAR62 będzie 1650x 22=36300 obrotów na min. To są dane w przybliżeniu.

Opublikowano

Czyli 6s na silnik powinno być ok no i przedewszystkim jakiej firmy baterie najlepiej kupić?ile C i jaka pojemność?

Opublikowano

A co to za stronka skąd to jest wysyłane i czy te baterie są dobrej firmy bo nie widziałem ich nigdzie i jeszcze jedno czy moje esc 150a da radę z 6s dziękuję pozdrawiam

Opublikowano

Koło 6kg będzie cała ważyła plus osprzęt w sumie koło 10kg pewnie, to nie jest włókno węglowe wcale grubo nie dałem mógłbym zrobić jedną warstwę mniej ale nie była by tak sztywna w sumie jest pomalowana i dwie warstwy 300 więc to nie dużo.sam robiłeś kajak czy kupiłeś?

Opublikowano

Kajak kupiłem a nawet dwa . Pierwszy przy 5.2 metra ważył 9 kg drugi wazy 12 . To tylko miało zobrazować zbyt duża wagę twojej Łodzi . Napęd masz mało wydajny w porównaniu z klasyczna śruba ,  i trzeba walczyć o gramy . 

Przy tej masie ratuje Ciebie tylko obniżenie obrotów silnika i podniesienie napięcia 

Opublikowano

Skoro kupywałeś to pewnie był robiony prozniowo i nadmiar żywicy jest wyciągnięty o ile jest z włókna szklanego bo węglowe jest lżejsze jak juz pisalem sam to robilem i tak zrobilem mniej niz na początku chciałem jedyna opcja włókno węglowe i próżniowo to zrobić niestety włókno jest drogie i nie mam dostępu do sprzętu żeby zrobić to próżniowo więc działam z czym mam zobaczę jak skończę jak to będzie działało przy następnej coś będę zmieniał napewno 

Opublikowano

Kolego Adamie, łódka Kolegi jest wykonana bardzo "pancernie".

Tym kadłubem może kolega kruszyć lód na stawie bez szkody dla modelu:).

Na wojnę się Kolega z tą łódką nie wybiera, więc nie ma potrzeby, żeby tyle ważyła.

 

Pierwsza sprawa: Nie używamy maty szklanej, tylko tkaniny. I w zupełności wystarczy tkanina szklana węgiel, czy tzw kevlar nie są tu potrzebne

2) Żywicy dajemy tylko tyle ile potrzeba i warstw płótna także.

Tkanina szklana nie kosztuje drogo i można ją sobie kupić za tanie pieniądze np  tu:  http://www.havel-composites.pl/

I wszystko inne co potrzebne także...

 

To co Kolega stworzył, niech Kolega potraktuje jako tzw "frycowe" i zacznie jeszcze raz.

 

Jak wykonać odbitkę?  Znajdzie Kolega na YOUTUBE bo z tym problemu nie ma.

I w ogóle nie ma potrzeby wykonywania odbitki na pompie, a wręcz przeciwnie.

Ja osobiście odradzam używanie Waku pompy  do budowy kadłubów modeli pływających.

Na dowód tego poniżej są zdjęcia.

Proporcje można sobie porównać?.

Łódka dość duża poniżej 1kg i tak ma być...

 

 

 

I chciałem dodać, że jak niedługo znów będę musiał zbudować nową łódkę do wyścigu z silnikiem 15cm, to ona cała ze wszystkimi detalami  (silnik. przekładnia radio... itp)na gotowo, będzie musiała się zmieścić w masie max 7 kg a chyba będzie większa od tej, którą Kolega właśnie buduje:)

A.C.

 
 

 

ciężar łodki1.jpg

ciężar łodki2.jpg

Opublikowano

Ładnie to wyszło poniżej 1kg jeszcze raz robił nie będę to moja pierwsza tak jak pisałem skończę i zobaczę jak to wyjdzie użyłem takich materiałów do jakich mam dostęp na zawody prędkości się tym nie wybieram i nie wątpię że da się zrobić to lepiej a tak wogle to jakiej powinienem tkaniny użyć i żywicy żeby była jak najlżejsza?

Opublikowano

Kilka drobnych uwag:

- to że kadłub zostal wykonany ciężko, nie oznacza że jest pancerny, jest tylko ciężki. Zastosowanie maty jako zbrojenia laminatu jest błędem, powinna być tkanina. Dlaczego?

 

Przy zachowaniu dużej staranności możemy w laminatach formowanych kontaktowo, w ktorych zbrojeniem jest mata szklana uzyskać około 25-33% udział zbrojenia w masie laminatu (przy prawidłowym zwilżeniu zbrojenia). Przy tkaninach szkalnych i rowingowych można tą metodą formowania, udział zbrojenia zwiększyć do 40-50%. Formowanie ciśnieniowe lub, co jest łatwiejsze próżniowe zwiększa zawartość zbrojenia do około 70%. Decydującym czynnikiem wpływającym na wytrzymalość laminatu jest zawartość i ukierunkowanie zbrojenia. Żywica i rodzaj jej obróbki też.

Przy wymaganym zbrojeniu np. 1000g/m2 masa 1 m^2 laminatu to:

- mata szklana ~3 - 4 kg

- tkanina szklana ~ 2-2,5kg

- tkanina szklana ~ 1,4-1,5kg dla formowania próżniowego.

Powyższe dotyczy "gołego laminatu", z tradycyjnym żelkotem wychodzi jeszcze gorzej

 

...

I w ogóle nie ma potrzeby wykonywania odbitki na pompie, a wręcz przeciwnie.

Ja osobiście odradzam używanie Waku pompy  do budowy kadłubów modeli pływających.

Na dowód tego poniżej są zdjęcia.

...

Tego nie rozumiem. Zdjęcia tylko pokazują kadłub który ma masę ,976 kg. I dokladnie tyle. I dlaczego pompa próżniowa ma być złym rozwiązaniem ?

 

Opublikowano
17 godzin temu, skipper napisał:

 

...

I w ogóle nie ma potrzeby wykonywania odbitki na pompie, a wręcz przeciwnie.

Ja osobiście odradzam używanie Waku pompy  do budowy kadłubów modeli pływających.

Na dowód tego poniżej są zdjęcia.

...

Tego nie rozumiem. Zdjęcia tylko pokazują kadłub który ma masę ,976 kg. I dokładnie tyle. I dlaczego pompa próżniowa ma być złym rozwiązaniem ?

 

 

Już Koledze wyjaśniam dlaczego nie jestem zwolennikiem pompy. przy tworzeniu laminatowych kadłubów naszych łódek.

 

Otóż. Jeżeli używamy pompy to to ta pompa powoduje, że nasza odbitka staje się bardzo "sucha" tzn i owszem pozwala na użycie minimalnej ilości żywicy , ponieważ dobra pompa odpowiednio użyta i tak spowoduje, że tkanina się tą minimalną ilością żywicy przesączy. A przynajmniej nam się tak wydaje, że się przesączy.... Czasem nie do końca

Ale to wcale nie znaczy,że konstrukcja będzie wykonana prawidłowo. Pewnie, że dużo zależy od wykonawcy, ale ci wykonawcy też często idą w stronę oszczędności.

Wielokrotnie zdarzało mi się że powierzchnia kadłuba, która wydawała się jednorodna w rzeczywistość była "sitkiem" i nieraz zdarzało się ze w przedziale radia znajdowaliśmy wodę, choć przedział był sprawdzany na szczelność. Bo tego "sitka" nie da się tak od razu odkryć

Taki kadłub zbyt suchy nasiąka wodą.

Jeżeli łódkę napędzać ma silniki spalinowy, to kadłub nasiąka także olejem bo tego nie da się uniknąć. I to już jest całkowicie negatywne zjawisko

Poza tym taki kadłub przy minimalnej ilości żywicy jest bardzo podatny na zwichrowania, a przy uderzeniu w coś po prostu się rozlatuje bo jest kruchy i nie ma większego znaczenia z czego jest wykonany i czy to szkło, węgiel, czy aramid (inaczej kevlar), pęka tak samo.

 

U nas wszyscy uciekają z wagi modelu, bo im lżejszy tym szybszy, i np przy zakupie kadłuba jednym z najważniejszych kryteriów jest właśnie ciężar odbitki... Ale coś za coś.

Tkaniny musimy dać tyle ile trzeba bo od tego nie uciekniemy, ale żywicy to już niekoniecznie, da się mniej bo pompa sprawę załatwi, ale następuje to opisałem powyżej

I dlatego wszystkie moje kadłuby wykonywane są bez pompy , co wcale nie znaczy, że muszą być ciężkie, co pokazałem na zdjęciach:).

I jeszcze jedna zasada, którą stosuję od bardzo dawna:

Tak do klejenia czy wykonywania laminatów ZAWSZE rozrabiam mniej żywicy niż akurat potrzeba. I tak kleję, żeby tą minimalną ilością skleić, da się. Bo zawsze można tej żywicy trochę dodać, ale tylko tam, gdzie naprawdę potrzeba.

Jest z tym trochę roboty, ale to się opłaca, bo na końcu to co buduję wychodzi trochę lżejsze?

A.C.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Obaj macie rację .

Pompa próżniowa ułatwia, zrobienie dobrego laminatu.Bardzo często zdarza się że za wysokie podciśnienie powoduje ,takie odsączenie żywicy , że wszystko się rozpada , przy lada kolizji.Z kolei bez pompy ,zdarza się że warstwy tkaniny nie dolegają do siebie, a nawet robią się puste miejsca.

Technika z podciśnieniem ,jak i bez, mają na celu wykonanie laminatu jednorodnego , bez nadmiaru żywicy,między poszczególnymi warstwami. Bo na powierzchni zewnętrznej jest delaminaż i warstwy odsączające.

I na koniec cytacik   " Produkowane w ten sposób elementy mogą być obustronnie gładkie, włączając w to struktury przekładkowa, mają wysoką zawartość zbrojenia w laminacie i bardzo dobre własności mechaniczne. "  ze strony Havel Composites Polska.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie znowu wracam do prac puki co zajmę się dołem bo kabine spaprałem muszę odlać drugą w sumie jestem w trakcie tamta była zdecydowanie za ciężka z dołem mógł bym zrobić w sumie to samo ale puki co zobaczę jak z tym będzie się sprawować pozdrawiam 20200822_152200.thumb.jpg.970252c9ef920079d5d866696fd40746.jpg

20200822_171647.jpg

Opublikowano

To są jakieś herezje o których pisze A.C 

Po 1 ten kadłub robiony i wykonany jest przez Ludka Matla zamieszkałego pod Brnem naszego kolegi kolego A.C 

Po drugie pojęcia nie masz o czym piszesz i wiesz o tym że ze mną nie podyskutujesz na te tematy.

Żaden laminat ręcznie klepany nie będzie lepszy od wykonanego na pompie  jeżeli coś się wie na te tematy. Uważam że robisz ludziom wodę z mózgu. 

Musisz wiedzieć że na pompie dajesz tyle żywicy aby dokładnie przesączyć tkaninę kładziesz  delaminaż  i na niego warstwę odsysającą nadmiar żywicy aby kadłub był lekki i silny tak się właśnie robi zamiast nadmiaru żywicy. W lotnictwie i w technologiach wszelkich gdzie potrzebna jest jak najmniejsza waga laminatu na formę zakłada się próżnię i ją wkłada do zbiornika enklawy gdzie dowala się ciśnienie aby pomóc  próżni dodatkowo  docisnąć warstwy laminatu do siebie i jak najwięcej odsączyć żywicy + temperatura aby ja wygrzać. Pogadaj z kolegami z Wrocławia którzy robią laminaty  co dziennie  . Jak oni to robią że model 4m rozpiętości waży 1kilogram lub jeszcze mniej nie ma sita  i się nie rozlatuje w powietrzu.

 

                                                                                                               Władek 20lat  związany zawodowo z laminatami 

  • Dzięki 1
Opublikowano
8 godzin temu, elpazo napisał:

Pogadaj z kolegami z Wrocławia którzy robią laminaty  co dziennie  . Jak oni to robią że model 4m rozpiętości waży 1kilogram

No tu Cię trochę chłopie poniosło;). 1000g to 4m model ma do lotu, cały uzbrojony:o. Pusty wyjęty z formy (nie obrobiony) to maksymalnie 600g. Tak więc pomyłka o prawie 40%:D A to, że waży aż 600g to tylko dla tego, że mniej już przepisy nie pozwalają przy tej rozpiętości, ale da się jeszcze lżej.

 

 

PS

Na szczęście AndrzejC już nie funkcjonuje od początku roku na forum, więc polemika z nim nie ma sensu.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.