f2cmariusz Opublikowano 19 Lutego 2021 Opublikowano 19 Lutego 2021 56 minut temu, sylkub napisał: Przy zakupie plecionki innej niż stalowa sugeruję zwrócić również uwagę na jej wytrzymałość na zerwanie. Prezentowana powyżej wytrzymuje ok 7,5 kg co przy modelach napędzanych silnikiem 2,5 cm może być wystarczające . Nie radził bym stosować tej plecionki do modeli większych a tym samym cięższych. Zgodnie z przepisami każdy model wraz z linkami i uchwytem sterującym powinien wytrzymać tzw. próbę naciągu siłą dziesięciokrotnie większą niż jego waga . Ja osobiście swoje linki na początku sezonu sprawdzam siłą ok 15 kg każdą linkę .Model gotowy do lotu waży ok 1750 g. Na zawodach całość musi wytrzymać naciąg siłą 17,5 kg . aktualnie przepisy w Wyścigu Zespołowym F2C przepisy stanowią: średnica musi być minimum 0,035 mm z tolerancją na minusie 11 mikronów. Sterowanie musi być w systemie dwóch linek. A przed każdym oficjalnym wyścigiem czy treningiem musi być wykonana próba naciągu linek. I tu obowiązuje 30 krotna krotność masy modelu ale nie więcej niż 14KN czyli praktycznie 14 KGm. I fajnie bo przepis nie określa dolnej masy modelu kompletnego a tylko górną wagę modelu. Kiedyś 700 gram a dzisiaj 500 gram. W moim przypadku gdy masa modelu wynosiła 312 gram x 30 ~= 9,40 KGm. I te linki plecionki używane przeze mnie zawsze wytrzymywały. Stare paroletnie w życiu nie wytrzymają próby naciągu. Jest parę filmów gdzie widać zdziwienie pilota jak podczas gaszenia zaczyna szukać swojego modelu. gaszenie.mp4
sylkub Opublikowano 19 Lutego 2021 Opublikowano 19 Lutego 2021 Zapomniałem dodać, że moja informacja dotyczyła modeli F2B -akrobacyjnych.
PiotrSzmagier Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 znalazłem w moich archiwach zdjęcia z memoriału p. Ostrowskiego, ale nie pamiętam który to był rok. Ja to ten w prawym górnym rogu - pierwszy od prawej w stylowej kurtce z ortalionu 1
Robert Tomzik Opublikowano 21 Lutego 2021 Opublikowano 21 Lutego 2021 W dniu 19.02.2021 o 19:24, mjs napisał: "Całkowity brak rozciągliwości" https://allegro.pl/oferta/plecionka-mikado-nihonto-0-40-300-m-czarna-4980522365?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_wędkarstwo-nca&ev_adgr=Wędkarstwo&gclid=Cj0KCQiA4L2BBhCvARIsAO0SBdbt3p3zPmEUq8MTFwPKVf4pRmnq0JHJwZ9N0rAWOTZjBxMBs9C80sEaAtmqEALw_wcB "Dzięki całkowitemu brakowi rozciągliwości umożliwia natychmiastowe przekazanie drgań nawet delikatnego brania do rękojeści wędziska oraz daje szansę na błyskawiczne i wyjątkowo mocne zacięcie." Tylko nie napisali najważniejszego, przy jakiej sile jest brak rozciągliwości? Tak naprawdę większość linek wędkarskich przeniesie takie "drganie" w większym lub mniejszym stopniu, dla mnie dobry chwyt marketingowy. Żeby być pewnym trzeba by zakupić, rozwinąć 18-19m i pociągnąć z siłą 100N (10kg). Innym bardzo ważnym parametrem jest to jak się linki zachowają po kilkukrotnym skręceniu, jak do tej pory plecione linki (nie druty) wykazują najmniejszą tendencje do zacięć i zakleszczeń. Reasumując - nadal nie widzę sensu kombinowania na siłę jak dedykowane linki do uwięzi są powszechnie dostępne W dniu 19.02.2021 o 21:09, f2cmariusz napisał: aktualnie przepisy w Wyścigu Zespołowym F2C przepisy stanowią: średnica musi być minimum 0,035 mm z tolerancją na minusie 11 mikronów. Sterowanie musi być w systemie dwóch linek. A przed każdym oficjalnym wyścigiem czy treningiem musi być wykonana próba naciągu linek. I tu obowiązuje 30 krotna krotność masy modelu ale nie więcej niż 14KN czyli praktycznie 14 KGm. I fajnie bo przepis nie określa dolnej masy modelu kompletnego a tylko górną wagę modelu. Kiedyś 700 gram a dzisiaj 500 gram. W moim przypadku gdy masa modelu wynosiła 312 gram x 30 ~= 9,40 KGm. I te linki plecionki używane przeze mnie zawsze wytrzymywały. Stare paroletnie w życiu nie wytrzymają próby naciągu. Jest parę filmów gdzie widać zdziwienie pilota jak podczas gaszenia zaczyna szukać swojego modelu. gaszenie.mp4 10 MB · 0 pobrań Narazie jak do tej pory nie wymyślono nic lepszego niż stalowe linki do latania modelami na uwięzi - chyba, że może tytanowe? Wytrzymałość podobna a ponad dwa razy lżejsze 9 godzin temu, PiotrSzmagier napisał: znalazłem w moich archiwach zdjęcia z memoriału p. Ostrowskiego, ale nie pamiętam który to był rok. Ja to ten w prawym górnym rogu - pierwszy od prawej w stylowej kurtce z ortalionu Twarz znajoma Piotrze, może nawet byliśmy na tym samym memoriale Przeważnie na memoriał jeździłem razem z Jurkiem Ostrowskim i jego mamą.
f2cmariusz Opublikowano 21 Lutego 2021 Opublikowano 21 Lutego 2021 wracając jeszcze do wszelkiego rodzaju linek, plecionek czy drutów do modeli latających na uwięzi. Polecam tylko i wyłącznie wcześniej sprawdzone źródła kupna. Czyli Internet i fora modelarskie a nie wędkarskie. Dlaczego? Bo po prostu szkoda modelu. Urwana linka to przeważnie rozbity model. Osobne zagadnienie to zakończenie linki. Tutaj są stosowane zawodniczo różne rozwiązania. Ja spotkałem się z lutowaniem, klejeniem plecionki czy po prostu ciasnym skręcaniem drutu. Generalnie temat wymagający pokazania stosownych fotografii i omówienia.
JANTAR87 Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 W dniu 20.02.2021 o 23:08, PiotrSzmagier napisał: znalazłem w moich archiwach zdjęcia z memoriału p. Ostrowskiego, ale nie pamiętam który to był rok. Ja to ten w prawym górnym rogu - pierwszy od prawej w stylowej kurtce z ortalionu Cześć, tego Pana w okularach ktoś kojarzy ? Wiele lat pod Jego okiem spędziłem w modelarni w Zawierciu. Jak dla mnie niesamowity Człowiek
art_c Opublikowano 22 Lutego 2021 Opublikowano 22 Lutego 2021 Marian Kaziród, czempion w F4B i jego słynny Lancaster. Napisz więcej o swoim instruktorze.
Artur Lis Opublikowano 23 Lutego 2021 Opublikowano 23 Lutego 2021 Mentor Modelarstwa , SEKCJA MODELARSTWA LOTNICZEGO - opowiada Marian Kaziród - YouTube
Rekomendowane odpowiedzi