Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Wywołany do tablicy przez Roberta, rozpoczynam relacje z budowy MiG-19 PM w wersji z depronu z napędem EDF. Model na obecną chwilę czeka na instalacje napędu i oblot ale w relacji opisze kolejne fazy budowy. 

 

2020-05-13 16.24.54.jpg

20200508_212648.jpg

20200508_213226.jpg

Opublikowano

To się latem wiele Migów pojawi na naszym niebie. Powodzenia w budowie. Napisz co nieco:

- jaki EDF

- co z wlotami powietrza

- jakie gabaryty i waga

Opublikowano

Ta 19'stka będzie kosić Anglików na niebie w UK ?

Trochę danych:

rozpiętość 660mm

waga tego co na zdjęciach 580g. 

brakuje EDF 64mm, pakietu 4S 2200-2600mAh, ESC, stabilizatora lotu (o nim osobno) i odbiornika. Jakieś 350g dodatkowo. I farba. 

 

Samolot z tych co to zawsze mi się podobał a, że jego modeli RC niewiele widziałem to... sami wiecie.

Konstrukcja prosta (jak modele statków z MM), szybki rysunek w skethupie i można wycinać.

Szkielet dzielony na część górną i dolną. Skrzydła bez wzniosu ujemnego. 

 

89823078_1118865661813874_601507133262921728_o.thumb.jpg.3bfbbd1f7de4c9d1db38028c7616ee46.jpg

 

Szkielet został wzmocniony listwami sosnowymi 3x3. Jednym z pierwszych elementów był ster wysokości (płytowy) i statecznik pionowy. Tutaj było trochę zabawy ale działa. Ster obraca się na osi i jest połączony w rejonie krawędzi natarcia. Zabezpiecza to przed skręcaniem na osi.

 

 

20200325_210719.jpg

20200328_183533.jpg

20200325_210716.jpg

20200408_203215.jpg

20200401_100704.jpg

20200401_100650.jpg

20200419_105011.jpg

20200430_132744.jpg

20200501_082432.jpg

20200508_212804.jpg

20200505_201115.jpg

Opublikowano

W pewnej chwili zorientowałem się, że budują wersję C (ta ładniejsza) a u nas były tylko wersje P i PM. Dlatego musiałem lekko powiększyć część dziobową i dodać dłuższy wlot powietrza. Zamknięcie maski na przetyczkę z bowdena i karty do bankomatu.

20200430_132815.thumb.jpg.25349a986b6212b1690bc6bb2d4539ed.jpg

20200503_203041.thumb.jpg.d9186695136fd43dfe6e60d29ef5efe7.jpg

20200505_200933.thumb.jpg.0bd5f8d491f06d732777c3defc0b2787.jpg

 

Antena odbiornika będzie jak w oryginale.

20200505_200912.thumb.jpg.33d1d45c5ee73a6b3d20155211463d4f.jpg

 

Wloty do edf będą w tylnej części kadłuba. Tutaj wewnętrzna kierownica powietrza do edf. I miejsce na dysze wylotową. 

 

Profil skrzydła to symetryczny KFm4.

 

 

20200505_200629.jpg

20200505_200619.jpg

Start będzie z rampy i przy pomocy sznura gumowego. 

 

20200508_213218.jpg

20200508_213226.jpg

20200508_212804.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na czas oblotu pojawi się stabilizator. Te kilka pierwszych  sekund jest krytyczne i chcę uniknąć zasiewania depronu. Potem można go zdalnie wyłączyć.

$_1.JPG.jpg

Opublikowano

Jak masz go takiego nieuzbrojonego to ustaw statecznik poziomy na ok-1st i porzucaj nim żeby ustalić środek ciężkości.

Potem przy uzbrojeniu wyważ aby w tym punkcie lekko pochylał się na przód i nie będzie w locie żadnych niespodzianek.

Martwią mnie może te małe lotki.

Opublikowano

Ten samolot był moim "przekleństwem"

Mieszkałem z rodzicami na ul. Puławskie, (w Warszawie) która jest przedłużeniem ul. Marszałkowskiej.

To nad nią przelatywały samoloty i przejeżdżały z rykiem motorów czołgi po conocnych próbach przed coroczną defiladą na Placu Defilad

Spać się oczywiście nie dało, a rano trzeba było iść do szkoły.

MIG, i generowały słynny huk przy przekraczaniu bariery dźwięku, a to było kwintesencją ich pokazu. Świat musiał słyszeć, że Układ Warszawski ma samoloty ponad dźwiękowe, a spać nie mogłem jednak ja. ?

Tej hiper prędkości mocno pomagać musieli piloci bo to cudo niezbyt chętnie wtedy łamało tę prędkość.

Nadlatywali nad miasto na dużej wysokości po czym przechodzili w lot nurkowy aż wywołały grzmot nad stolicą.

W nagrodę Polska nie dostała ich produkcji. Moskwa dała ją Czechom, a my zamiast je produkować i sprzedawać sami musieliśmy je kupować od Ruskich.

Zaważyły oczywiście sprawy polityczne. Tak zwany przełom polityczny, przejęcie władzy przez Gomułkę i.t.p.

Opublikowano
18 godzin temu, stema napisał:

Ten samolot był moim "przekleństwem"

Mieszkałem z rodzicami na ul. Puławskie, (w Warszawie) która jest przedłużeniem ul. Marszałkowskiej.

To nad nią przelatywały samoloty i przejeżdżały z rykiem motorów czołgi po conocnych próbach przed coroczną defiladą na Placu Defilad

Spać się oczywiście nie dało, a rano trzeba było iść do szkoły.

MIG, i generowały słynny huk przy przekraczaniu bariery dźwięku, a to było kwintesencją ich pokazu. Świat musiał słyszeć, że Układ Warszawski ma samoloty ponad dźwiękowe, a spać nie mogłem jednak ja. ?

Tej hiper prędkości mocno pomagać musieli piloci bo to cudo niezbyt chętnie wtedy łamało tę prędkość.

Nadlatywali nad miasto na dużej wysokości po czym przechodzili w lot nurkowy aż wywołały grzmot nad stolicą.

W nagrodę Polska nie dostała ich produkcji. Moskwa dała ją Czechom, a my zamiast je produkować i sprzedawać sami musieliśmy je kupować od Ruskich.

Zaważyły oczywiście sprawy polityczne. Tak zwany przełom polityczny, przejęcie władzy przez Gomułkę i.t.p.

Stefan, oczywiście, że... NIE.  MiG 19 nie wszedł u nas do produkcji i mieliśmy go w małych ilościach dlatego, że:

1. Mig 15 i 17 były podobne w obsłudze i konstrukcji a 19 potrzebowały nowego zaplecza. 

2. MiG 19 nie był wielkim skokiem do przodu, raczej małym kroczkiem. (Kupiliśmy modele bardziej zaawansowane P oraz PM.)

3. Zdecydowaliśmy się na przejście na lepsze i bardziej zaawansowane MiG 21.

 

Robert. Dzięki za podpowiedź. Pomyślę. Stabilizator ma za zadanie zapobiegać niekontrolowanej beczce itp.

19 godzin temu, robertus napisał:

Jak masz go takiego nieuzbrojonego to ustaw statecznik poziomy na ok-1st i porzucaj nim żeby ustalić środek ciężkości.

Potem przy uzbrojeniu wyważ aby w tym punkcie lekko pochylał się na przód i nie będzie w locie żadnych niespodzianek.

Martwią mnie może te małe lotki.

Robert. -1? Żeby pochylał dziób w locie?

Opublikowano
38 minut temu, Vesla napisał:

Robert. -1? Żeby pochylał dziób w locie?

Nie, jak go wyważasz na palcach to w tym punkcie, żeby miał tendencje do delikatnego przechylenia nosa w dół.

Opublikowano

Oczywiście możesz wrzucić dane do programu liczącego  środek ciężkości, Masz całkiem normalny konfig. To dobre na początek.

Zacznij od poziomu "na kolanach" hehe. Nie trzeba wysokiej trawy :)

Opublikowano

Lepsze to niż zgnieciony nosek :-). Dobrze, że miasto zostawia takie kępy pod drzewami dla  dzikich futrzaków.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Są, tylko słabo widać. Do malowania będą jeszcze szpachlowane itp. To jest bardzo charakterystyczny element miga i musi być.

2020-06-12 17.37.10.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.