Andrzej93 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Witam panowie Mam taki motorek. Nie wiem co to za silniczek, wygrzebany z szafy po latach ale najważniejsze że odpalił. Skończyło mi się paliwo. Paliwa było tylko 50ml ale mam wszystko żeby takie paliwo zrobić. Pytanie ile czego procentowo dodawać? Mam eter, naftę no i olej motula 710 lub olej napędowy. Ile czego i czy lepszy olej napędowy czy motul? Silnik mam zamiar wsadzić w jakiś górnopłat i jeszcze się nim pocieszyć.
kaszalu Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 (edytowane) Do poczytania przykładowo : Jest jeszcze kilka postów na temat paliwa samozapłonowego - poszukaj na PFM !! A tak w skrócie .... 30%eter dietylowy 25%rycyna 45%nafta lub 20 % rycyna 40 % olej napędowy 40 % eter Edytowane 28 Maja 2020 przez kaszalu
Grzesiek Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Dziękuję za zamieszczenie mojego zdięcia.Silnik to radziecki KMD 2,5 dobry motor do combata czyli F2D lub akrobatki F2B.Co do paliw to 40% nafta lub ON,30% eter dietylowy,30% olej może być mineralny lub 15% rycyna i 15% mineralny lub syntetyczny.
jarek996 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Do CZEGO i CZYM ten silnik jest przykrecony ? ?
stema Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 36 minut temu, Andrzej93 napisał: Witam panowie Mam taki motorek. Nie wiem co to za silniczek, wygrzebany z szafy po latach ale najważniejsze że odpalił. Skończyło mi się paliwo. Paliwa było tylko 50ml ale mam wszystko żeby takie paliwo zrobić. Pytanie ile czego procentowo dodawać? Mam eter, naftę no i olej motula 710 lub olej napędowy. Ile czego i czy lepszy olej napędowy czy motul? Silnik mam zamiar wsadzić w jakiś górnopłat i jeszcze się nim pocieszyć. Ten silnik to ruski KMD 2,5 ccm. Masz napisane na karterze, nawet na zdjęciu widać. Olej napędowy (ropa) się nie nadaje. Jeśli masz eter i naftę to dokup sobie w aptece olej rycynowy bo ja nie znam tego oleju motula 710. Wtedy % skład: eter 38, nafta 37, rycyna 25. Jest tylko mały problem. Jak będziesz tym motorkiem sterował w locie? On nie ma przepustnicy dla RC.
Andrzej93 Opublikowano 28 Maja 2020 Autor Opublikowano 28 Maja 2020 Dzięki panowie za pomoc. Przykrecony był do prowizorycznej "hamowni" że tak powiem, tak to było spakowane w papier i schowane w szafie. Nie mylić to nie moje dzieło! tak to wyciągnąłem z szafy. A odpaliłem na mojej hamowni od silników benzynowych. EDIT Model w jakim go chce zastosować to górnopłat coś w stylu combat więc ma latać dopóki paliwo się nie skończy. A górnopłat żeby bez silnika jakoś bezpiecznie wylądować.
czarobest Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Zacytuję siebie , bo właśnie sam korzystałem z Motula 710, moim zdaniem jest okej, wylatująca mieszanka była odpowiednio "tłusta", choć ilość oleju w mieszance też była spora + trochę oleju rycynowego, a motorki chodziły chyba okej . Cytat o tej pory odpalałem wszystkie trzy moje diesle na mieszance mniej więcej 38% nafty świetlnej , 36% eteru 24% Motula 710 i 2% rycyny - i nawet PAW którego stan jest niestety dość opłakany chodził całkiem całkiem (on akurat na nieznacznie innej mieszance bo 40% nafty świetlnej, 36% eteru, 20% Motula 710 i 4% rycyny).Tak chodziły: PAW, TAIFUN i RYTM
jarek996 Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 11 minut temu, czarobest napisał: Zacytuję siebie Ladnie "urosles" Czarus ! Nawet JA nie cytuje siebie ? 17 minut temu, Andrzej93 napisał: Przykrecony był do prowizorycznej "hamowni" że tak powiem, tak to było spakowane w papier i schowane w szafie. Nie mylić to nie moje dzieło! tak to wyciągnąłem z szafy. A odpaliłem na mojej hamowni od silników benzynowych. EDIT No to spoko ! Te sruby rzucily sie mocno w oczy ?
Rysiek Opublikowano 28 Maja 2020 Opublikowano 28 Maja 2020 Proponuję wykonać jakieś "cywilizowane" łoże i porządnie przykręcić silnik "cywilizowanymi "śrubami , bo jeśli uda się odpalić jeszcze raz to stanie się nieszczęście . Mało który silnik łatwiej uruchomić palcem jak tego KMD . Widok okaleczenia kołpaka wiertarką i piasty jest straszny.
Andrzej93 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Opublikowano 29 Maja 2020 7 godzin temu, Rysiek napisał: Proponuję wykonać jakieś "cywilizowane" łoże i porządnie przykręcić silnik "cywilizowanymi "śrubami , bo jeśli uda się odpalić jeszcze raz to stanie się nieszczęście . Mało który silnik łatwiej uruchomić palcem jak tego KMD . Widok okaleczenia kołpaka wiertarką i piasty jest straszny. Warto czytać ze zrozumieniem. Jak pisałem tak go wyciągnąłem z pergaminu z szafy. A kołpak nie jest od tego silnika razem ze śmiglem dostałem od znajomego bo nie było, i tak samo paliwo dostałem od niego.
witold_pi Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 wyfrunie ci razem z tymi śrubkami z tego czegoś i zostaniesz kaleką! Zrób w sklejce 15mm wycięcie i otwory pod silnik , zamocuj na śruby z podkładkami i podwójnymi nakrętkami , "deskę" możesz chwycić w imadło przykręcone np do stołu. 1
Nielot Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 4 godziny temu, witold_pi napisał: wyfrunie ci razem z tymi śrubkami z tego czegoś i zostaniesz kaleką! Zrób w sklejce 15mm wycięcie i otwory pod silnik , zamocuj na śruby z podkładkami i podwójnymi nakrętkami , "deskę" możesz chwycić w imadło przykręcone np do stołu. I to na wszystkie śruby przykręć jak Witold radzi a nie na dwie jak na zdjęciu. Masz mocny ,w Leningradzkiej wersji silnik i nie ma z nim żartów. Prawidłowe , dobrze zamocowane łoże do testów, zbiornik i możesz próbować palić.
czarobest Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 Ale przecież już kilka postów wyżej Andrzej napisał: 14 godzin temu, Andrzej93 napisał: Przykrecony był do prowizorycznej "hamowni" że tak powiem, tak to było spakowane w papier i schowane w szafie. Nie mylić to nie moje dzieło! tak to wyciągnąłem z szafy. A odpaliłem na mojej hamowni od silników benzynowych. Myślę, że nie trzeba aż 3 dodatkowe razy pisać o tym mocowaniu ?. Choć trochę rozumiem bo to ze zdjęć wygląda strasznie i to fakt .
Paweł Prauss Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 1 godzinę temu, czarobest napisał: Ale przecież już kilka postów wyżej Andrzej napisał: Myślę, że nie trzeba aż 3 dodatkowe razy pisać o tym mocowaniu ?. Choć trochę rozumiem bo to ze zdjęć wygląda strasznie i to fakt . To zdjęcie może służyć za wzór, jak nie powinno się robić!!! ??? 1
Andrzej93 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Opublikowano 29 Maja 2020 Więc jak to się mówi " stara dobra szkola" nie zawsze taka dobra sądząc po tym do czego był zamocowany silnik który przelerzal kupę czasu.
Janeczek Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 Fajny KMD -ten z "czarnych" ...nawet kolpak orginalny.
Andrzej93 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Opublikowano 29 Maja 2020 Znajomy mi zprezentował śmigło i kołpak do tego silniczka, wszystko oryginalne. Kołpak jakiś przetarty, śmigło oryginał. Ja miałem silnik on mi resztę zprezentował i mam.
Grzesiek Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 Za duże to śmigło 220x100 to do 3,5 do tego KMD to 200x150
Andrzej93 Opublikowano 29 Maja 2020 Autor Opublikowano 29 Maja 2020 Dziękuję koledzy za wskazówki. Silnik odpala i pracuje tak! Dziękuj za wskazówki co do mieszanki paliwa wszystko jest ok! VID_20200529_221215.mp4 EDIT Śmigło ściągnięte z takiego samego silnika tylko że nie na chodzie.
Grzesiek Opublikowano 29 Maja 2020 Opublikowano 29 Maja 2020 Pięknie chodzi a mieszanke robiłes według jakich proporcji ?było kilka propozycjii.I nie słuchaj bzdur typu ON sie nie nadaje.Nadaje sie tylko silnik chodzi mięciej niż na nafcie.(niema skłonnosci do zacierania się) Do wyczynu o wszem jest nie za bardzo ale do normalnej zabawy jak najbardziej ok.I silnik dluzszą ma żywotność.I najważniejsza sprawa,bez względu co napiszą koledzy,to jes silnik dwusówowy i musi być smarowany więc nie proponuje schodzić poniżej 25% oleju,bo długo sie nie nacieszysz tym motorkiem,a model można umyć. 1
Rekomendowane odpowiedzi