Skocz do zawartości

Quantum - czyli trochę mniejsza F5Jtka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

wszystko jest na dobrej drodze. Pan Krzysztof przedzwonił do mnie i rzeczowo porozmawialimy. . Odezwę się za jakiś czas aby Was poinformować o tym jakie rozwiązanie wypracowaliśmy.

 

Wiem też, że moja reklamacja była jedyną do tej pory.

 

[edit 5 lutego 2021]  skrzydło zostanie wymienione przez producenta na nowe.

[edit 15 kwietnia] skrzydło zostało wymienione 2 tyg. temu. Polecam Pana Krzysztofa.

 

Pozdrawiam

Piotr

 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich!

Mam pytanie -

1. Jak albo czym połączyć lotkę ze skrzydłem? Klej, taśma - inny pomysł? Dodam tylko że lotka jest bardzo cienka i po przyklejeniu taśmą 3M samoczynnie jest ustawiona 30 stopni do góry. Już przy ręcznej próbie wychylenia lotki w dół końcówka lotki pozostaje w najlepszym razie w neutrum a podobno wychylenie w dół jest ważniejsze niż w górę. Może taśma za gruba, za sztywna?

2. Jakie macie mocne serwa na ogon? 1.5kg wystarczy?

3. Czy ktoś wie o sensownych serwach o grubości 8mm, bo 10mm to już wystaje ze skrzydła?

 

Wojtek

Opublikowano

W moim odpadł mi ster kierunku od statecznika. Przykleiłem 1cm szerokości taśmą kaptonową.

https://allegro.pl/oferta/tasma-kaptonowa-szer-20mm-samoprzylepna-kapton-7028703364?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_ELKTRK_PLA_Komputery&ev_adgr=Drukarki+i+skanery&gclid=Cj0KCQiAyJOBBhDCARIsAJG2h5e_FPrS1OPyzyAs6veDvPxYKubp8PC953Par4bbD2wU6nWWCPSxyx8aAiQZEALw_wcB

Wychyla się bez najmniejszych oporów. A trzyma już drugi sezon.

A jeśli chcesz przykleić naprawdę profesjonalnie to poniżej masz schemat jak to powinno być zrobione. Masz tam i lotka w skrzydle i klapa na centrze.

Bez tytułu.png

 

A co do serwa to pewnie by wystarczyło ale na głębokość ja osobiście dałbym minimum 2 kg a najlepiej 2,5kg. Np. jakieś KST.

Na kierunek pewnie wystarczy 1,5kg poza tym nie ma obawy że jak nie wystarczy to coś się stanie modelowi.;)

 

Opublikowano
38 minut temu, Quant napisał:

Jak albo czym połączyć lotkę ze skrzydłem? Klej, taśma - inny pomys

Można jeszcze zrobić zawias silikonowy. 

Sam niedługo w budowanym obecnie motoszybowcu planuje taki wykonać. 

Silikon firmy elastosil e43. Jednak to dość drogie rozwiązanie. Ja kupiłem silikon firmy dirko. Podobno też się nadaje. 

Opublikowano

Dziękuje za informacje.

 

Pytanie do Patryka:

 

Jak bardzo wpływa wystające trochę serwo na skrzydle? Znacząco czy można to zaburzenie strugi pominąć? Inaczej serwo 8mm prawie się mieści ale co jak będzie serwo 10 lub 12mm?

 

Wojtek

Opublikowano

Serwa 122mm są bez sensu. 10mm masz całą masę, a ich wysokość wpłynie na zaburzenie strugi tak, że nawet tego nie zauważysz.

A przy okazji - zawsze obudowę serwa można trochę (czasami nawet mocniej niż troche) zeszlifować aby sie zmieściło lub nie wystawało :)

Opublikowano
52 minuty temu, cZyNo napisał:

(czasami nawet mocniej niż troche) zeszlifować aby sie zmieściło

Ja przez błąd przy wklejaniu ramki musiałem z serwa usunąć całą ściankę po jednej stronie a po drugiej zeszlifowałem że zostało jej prawie nic.

Wojtek szkoda wsadzać tam serw 12mm tak jak mówi Jurek. Z serwa 10mm zrobisz spokojnie 8,5mm a jak pogadasz ze swoim imiennikiem z Bielska to może załatwi Ci w rozsądnych pieniądzach 6mm świetne serwa.

Na te serwa coraz więcej zawodników z F5J zaczyna przechodzić jak ostatnio zaobserwowałem.

A.... to są oczywiście KingMax(y) ale numerka Ci teraz nie podam bo mam sklerozę.

Opublikowano

Chyba te DSM44 bo najszybciej, serwo z banggood jest HV trochę to komplikuje instalację więc raczej chyba nie.

Bielsko warto rozważyć pytanie tylko jaki jest poziom cenowy.

Opublikowano

No tanie nie są, spróbuję te DSM44 zobaczymy jak się będą sprawować. Najwyżej będą trochę wystawać. Na razie zajmę się kadłubem puki nie przyjdą, bo wiosna pomału idzie...

Opublikowano

Dzięki Patryk za wsparcie odnośnie serw...

 

U nas wiosna wczoraj  +15C więc budowa musi przyspieszyć.

Na razie skrzydło jest prawie gotowe.

Jeszcze nie jest powklejane więc jakby ktoś miał jakieś wątpliwości proszę miało pisać.

 

Wycięte uchwyty do serw ze sklejki 3mm pod wymiar.

 

 

IMG_20210219_132905_resized_20210224_051408423.thumb.jpg.a610bf1a2609a9d47104dafa9e9117e4.jpgIMG_20210224_143520_resized_20210224_051408611.thumb.jpg.09cd05d72f7774fe1c87a803f2275224.jpg

 

 

 

Przygotowany i zamontowany silnik - regulator 45A mam nadzieje że wystarczy. BEC 4A

 

IMG_20210218_171925_resized_20210224_051409006.thumb.jpg.986e141974db3caf5f9b3043ceeed225.jpg

 

 

Przygotowana półka pod serwa do kadłuba - jeszcze nie wklejona bo był dylemat jakie serwa, ale będa takie same jak na lotkach DSM44.

Półka ma zrobione blokady tak aby nie wpadła do środka. Po ustawieniu będą blokady wklejone co usztywni konstrukcję.

 

 

IMG_20210209_165138_resized_20210224_051407965.thumb.jpg.b0b00d26ce3f57356a03440f28f6cbbc.jpg

 

 

Teraz będzie montowany centropłat.

Tam DSM44 są chyba za słabe chyba że Patryk używa DSM44 do klap również w centropłacie to też je tam wstawię lub Corona DS239MG

 

Opublikowano

Używam też na klapach. 

 

Podstawa to dobrze dźwignie dobrać (żeby nie zmniejszać wychyleń elektronicznie) i chować buttefly'a przed przyziemieniem (co i tak trzeba robić, bo tak można zabić każde serwa, albo dźwignie wyrwać). 

 

 

Opublikowano

Dziekuję  za odpowiedź - to rozwiało moje wątpliwości. Czyli po naszemu pełne wychylenie serwa dla wychylenia klapy 90 stopni.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.