czarobest Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 45 minut temu, dawid.1234 napisał: Trafne spostrzeżenie. Zasadniczo zastanawiałem się czy da się jakoś łatwo przeliczyć jakie śmigło trójłopatowe założyć żeby generowało ciąg odpowiedni dla danego dwułopatowego. Jak ktoś wie jak to chętnie posłucham. Ponieważ najczęściej w instrukcji silników, a przynajmniej tych których ja przeglądałem są podane wymiary śmigieł dwułopatowych Ja przy takich rozmiarach szedłbym w śmigło o takim samym skoku i średnicy mniejszej o 1 cal w przypadku przejścia na trójłopatowe, czyli z 11x7 na przykład 10x7. Najlepiej by było przetestować kilka jak to zrobiłeś dotychczas , ale ceny i dostępność takich śmigieł niestety troszkę ograniczają takie możliwości. Inna sprawa, że większy silnik to większa masa i faktycznie może lepiej byłoby poszukać wydajniejszego w mniejszym rozmiarze, ale tutaj już nie doradzę i musisz posłuchać innych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 Generalnie zasada jest taka że zmniejsza się średnicę o cal, czyli jeśli masz 11-sto calowe dwułopatowe to dajesz 10-cio calowe trójłopatowe. Ale jeśli to ma być bardzo dokładnie dobrane (policzone pod dany silnik), to już wchodzi wyższa matematyka uwzględniająca mnóstwo parametrów. W Twoim przypadku założyłbym 10'' ale pokombinowałbym z różnymi skokami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 Na sam przód poszło ponad 100 g balastu wiec myślę że dodatkowa masa większego silnika akurat w tym przypadku nie powinna stanowić problemu. Z tym testowaniem śmigieł to chętnie bym je potestował jakby ktoś mi kilka takich użyczył. Kupno raczej odpada bo zrobi się z tego spora suma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 Dawid widzę szukasz na giełdzie silnika. 0.25 sobie daruj, celuj w 032 i wyżej. Co do śmigiel to dla 0.25 optymalne 9x6 apc, 11cali się nie nadaje. Generalnie przy napedach spalinowych słabo z podmiana Śmigiel na trzylopatkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 Póki co rozglądam się za wszystkim ale zdaje sobie sprawę ze 25 FX i AX będzie ciężko trafić od ręki wiec pewnie skonczy sie na czyms pomiedzy 30 a 40. NA jednym z portali aukcyjnych jest dostępny silnik żarowy JEN-37. Użytkował ktoś takiego i może coś o nim więcej powiedzieć ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 Z tego, co kiedyś czytałem to ma wade fabryczną, poczekaj troche, coś sie trafi fajnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 ILE chcesz max wydac na ten silnik ? Jest nowy TT Pro .36 za 100EUR , no chyba ze szukasz uzywek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 12 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 Póki co kupiłem 3 używki w życiu i wszystkie były ok także teraz też szukam używki. Do 300 max 350 zł szukam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 16 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 Mam pytanko czy os max 40 LA byłby ok dla tego modelu ??? Moim zdaniem tak ale chciałbym też znać inne opinie. A os max 46 AX ??? Byłby ok czy to już za duży i to przesada ??? Z góry dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 Wagowo pasuje bo jest cięższy od Twojego około tyle co masz balastu i ze śmigłem trzyłopatowym 10" na pewno da radę. AX 46 waży kolejne 100g więcej i moim zdaniem nie jest tu potrzebny - pytanie tylko co dalej? Jeśli masz w planach budowę podobnych lub większych modeli to AX będzie bardziej uniwersalny i da radę w takich modelach nawet do 4kg. Silnik LA jest słabszy, mniej kręci i lepiej sprawdzi się w górnopłatach i trenerkach..... no i oczywiście cena, raczej wymyka się porównaniom. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 Latałem modelem F4U o rozpiętości 1.1m i silnikiem 46LA (bo akurat taki miałem pod ręką). była rakieta Ale model był ciężki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 Cytat Latałem modelem F4U o rozpiętości 1.1m i silnikiem 46LA Kolega ma możliwość zakupu 40LA czyli 6,5cm a 46 to już chyba jest 8cm3 ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 7,5cm3 dokładnie - ale mocowo to prawie to samo, bo .46 to rozwiercona .40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Do tego ZERO , to bym zakupil TAKIE cos ( 110 EUR ) : WEBRA 28F GT . Lekka , mocy nadmiar ( co sie moze przydac ) , no i jednak jakosc sama w sobie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Dzięki za propozycje. Co do silnika to dostałem od znajomego za darmo ASP 40, choć faktycznie to nie do końca ASP tylko Kyosho GX-40. W sumie to pewnie to samo, może ktoś bardziej obeznany się wypowie. Silnik ponoć gaśnie na wysokich obrotach wiec albo jest uszkodzony albo niewyregulowany ale po wstępnym przeglądzie możliwe ze znalazłem winę. Jak odpalę to będę testował, jak uda mi się ten silnik ogarnac to poleci w modelu a jak nie to kupuje cos innego. Wstępnie mam już cos upatrzone od kolegi z forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2021 Pamiętaj, modelarstwo to dość kosztowne hobby, ale mając już silnik nawet jak nie chodzi na wysokich obrotach to możesz dobrze pokombinować. Najpierw książkowa regulacja, a najlepiej pod okiem kogoś kto jest w tym dobry. Jak nie pomoże to daj mu dodatkowe zasilenie świecy i też będzie cacy. Generalnie to od świecy zacznij zabawę. Polecam mieć dwie trzy różne. Miłej zabawy, uważaj na palce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2021 Orientuje się ktoś czy taka część jak że zdjęcia czyli ogranicznik dla iglicy który pozwala przeskakiwać co jeden ząbek da się gdzieś kupić ??? Pewnie samego się nie da ale może w komplecie z ilgica można dostać ??? Przejrzałem parę sklepów internetowych i nic nie znalazlem. Potrzebuję to do kyosho gx40 ale ten egzemplarz że zdjecia jest z LA25 i zasadniczo też nawet pasuje więc i z mniejszej pojemności można coś dopasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merlin71 Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 https://riku.pl/towar/p/id/4900/kontekst/3163/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Ooo wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 29 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2021 Witam, Mała aktualizacja w temacie. Tak więc udało mi się zmienić silnik. Zamontowany jest teraz kyosho gx40 czyli z tego co się zorientowałem to taki ASP. Wstępne testy na stanowisku przeszedł pomyslnie. Udało mi się go całkiem dobrze wyregulowac, teraz tylko zostały testy z silnikiem zamontowanym w modelu. Trochę musiałem przerobić mocowanie silnika, zrobiłem też nową maskę silnika ale model jest już wywazony i wstępnie gotowy do lotu. Poniżej kilka zdjęć. Mam nadzieję że w najbliższy weekend uda się model oblatac. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi