Skocz do zawartości

Mitsubishi A6M3 132 cm - pytanie o silnik


dawid.1234
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Budowa idzie do przodu i w zasadzie oprócz kilku rzeczy drobnych do zrobienia zostaje tylko oklejenie folia. Chce go okleic standardowo czyli góra zielona a dół na biało, tak jak prawdziwe zera.

 

I tu moje pytanie. Oklejalem już folia ale tylko jednym kolorem. Teraz mam dwa i zastanawiam się jak zrobić te wszystkie przejścia. Czy wycinać od razu wycięty szablon z folii czy przykleić większy kawałek a potem docinać do wzoru. Nie wiem zbytnio jak to zrobić żeby wyszło dobrze.

 

Będę wdzięczny za wskazówki jak oklejać żeby wszystkie łączenia kolorów były zrobione dobrze.

 

Poniżej stan obecny zera.

IMG_20201220_171123.thumb.jpg.2db3b92d11115af3b7cd674f2b3f25eb.jpgIMG_20201220_171115.thumb.jpg.f100e70e5c945d113311d66a194d665b.jpgIMG_20201220_171135.thumb.jpg.1459a445a04f8e6caa523f35e914e791.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Powoli ale cały czas do przodu.

Generalnie model jest już obklejony w 99%, zostało do przyklejenia tylko kilka detali. Do lotu brakuje jeszcze wyważenia i muszę jeszcze pokombinować jak przerobić tankowanie żeby za każdym razem do tankowania nie musieć zdejmować kołpaka.

 

Potem to jeszcze tylko testy silnika żeby sprawdzić ciąg na kilku różnych śmigłach  i w górę :)

 

 

 

IMG_20210227_104419.thumb.jpg.2c0c51f061312df01d13aa4da4cac4fb.jpgIMG_20210227_104434.thumb.jpg.f7bd098f2bc0e07755c205589db93d0c.jpgIMG_20210227_104447.thumb.jpg.7a982e0cb7e25e15facc6efaac3fa4f3.jpgIMG_20210227_104756.thumb.jpg.b6361e639f11142f623308a0bcef5c2c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model już generalnie skończyłem jeśli chodzi o oklejanie i tez wywazylem. Wyważony wyszedł 2120 g.

 

Testowałem dzisiaj ciąg silnika OsMax LA25 na 3 różnych śmigłach i wyniki poniżej.

 

Master Airscrew 9x5  ciąg 1,28 kg.

APC 9x6. ciąg  1,24 kg.

Master Airscrew 10x5.  ciag 1,37 kg. 

 

Więcej z tego silnika na tych śmigłach wyciągnąć się już nie da.    

 

Biorąc pod uwagę że z paliwem do lotu będzie ważył koło 2,2 kg to w konfiguracji że śmigłem 10x5 daje stosunek 0,63 ciągu silnika do masy. Mam nadzieję że to wystarczy bo nie zamierzam już nic zmieniać.

 

Następny post mam nadzieję że będzie już z filmem z oblotu.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za plany dziękuję, są pobrane i może kiedyś doczekają się realizacji ale naturalną koleją rzeczy będę celował żeby następny myśliwiec zbudować koło 1600-1700 max 1800 mm. Przeskok z dolnopłata 132 cm na 200 cm to chyba za dużo.

 

Także plany myśliwców z II wojny światowej w rozpiętości jakoś 1600-1800 mm również chętnie przygarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2021 o 21:52, dawid.1234 napisał:

Model już generalnie skończyłem jeśli chodzi o oklejanie i tez wywazylem. Wyważony wyszedł 2120 g.

 

Testowałem dzisiaj ciąg silnika OsMax LA25 na 3 różnych śmigłach i wyniki poniżej.

 

Master Airscrew 9x5  ciąg 1,28 kg.

APC 9x6. ciąg  1,24 kg.

Master Airscrew 10x5.  ciag 1,37 kg. 

 

Więcej z tego silnika na tych śmigłach wyciągnąć się już nie da.    

 

Biorąc pod uwagę że z paliwem do lotu będzie ważył koło 2,2 kg to w konfiguracji że śmigłem 10x5 daje stosunek 0,63 ciągu silnika do masy. Mam nadzieję że to wystarczy bo nie zamierzam już nic zmieniać.

 

Następny post mam nadzieję że będzie już z filmem z oblotu.

 

Pozdrawiam.

 

Przy tej wadze nie poleci, lub to bedzie szybki krotki lot. Silnik 0.25 to optymalne smiglo 9*6. Extra sp. Mirka na tym silniku 1,1m i waga 1,2 kg ok. Michas rc 1,6m i waga 1,5kg gornoplat ledwo, ledwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, majula7 napisał:

Przy tej wadze nie poleci, lub to bedzie szybki krotki lot. Silnik 0.25 to optymalne smiglo 9*6. Extra sp. Mirka na tym silniku 1,1m i waga 1,2 kg ok. Michas rc 1,6m i waga 1,5kg gornoplat ledwo, ledwo.

 

Dzięki za opinie. 

 

W takim razie pytanie co do niego powinienem wsadzić, 2T klasy 40 będzie ok ??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to trawa. Będziesz musiał dobrze wytrzymać i dość łagodnie odchodzić, spróbuj na początek nim pojeździć po pasie, zobacz czy ogon sam się unosi. Jeśli będzie dość zimno możesz dodać nitro i zwiększyć moc silnika. Jak jest dość ciepło z nitro trzeba ostrożnie bo można go przegrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik LA to najsłabsza jednostka OsMax-a w danej klasie. Masz jeszcze wersje FX i AX które sa mocniejsze ale niestety droższe i nieco cięższe, masz jeszcze do wyboru silniki klasy 32. 

Sięganie po klasę 40 jest przedwczesne i chyba niecelowe. Zwróć uwagę, że większy silnik da Ci większą moc ale na większym śmigle a Twoje podwozie z tego co widzę na zdjęciach nie jest zbyt wysokie. Moim zdaniem, lepszy efekt uzyskasz na silniku klasy 25 ale większej mocy i z ostrzejszym śmigłem.... poszukałbym też troszkę zbędnych gramów na pokładzie ?

 

Oblot modelu dolnopłata przy tej wadze na silniku 25LA może być naprawdę problematyczny ale musisz to sam sprawdzić, wszystko zależy jak nośny jest płat i jaką uzyskasz prędkość przed zaciągnięciem.

Silniki LA kręcą przeciętnie 12'500 obrotów, FX z tym samym śmigłem daje do 14'000 a AX 15'000 albo jeszcze więcej. To jest bardzo duża różnica w ramach tej samej pojemności silnika i niestety bardzo wyczuwalna w modelu. Mój model SUM-a przy rozpiętości ok.1,2m ważył około 1,6 kg i oblatałem go na silniku LA testując przy okazji kilka śmigieł (filmik znajdziesz na moim kanale) Model najlepiej radził sobie z 10x5 ale i tak rewelacji nie było, dopiero po przekładce na AX-a latanie sprawiało przyjemność.

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam Zero wprawdzie większe  ( 190 cm 6kg ASP 180) i przy tych parametrach start jest dość  długi ( a mam prawie 5kg ciągu statycznego) wcześniejsze próby oderwania powodują zwalenie się na skrzydło ( dwa razy poszło śmigło raz goleń podwozia ) choć mój napęd jest przewymiarowany na plus ( model jest pod 120 w 4 takcie) i widziałem filmik jak to latało to było OK

zobacz filmik z oblotu , w następnych lotach okazało się że model model potrzebuje około 50 m  rozbiegu zanim można go poderwać  lot jest fajny bo mam nadmiar mocy a lądowanie to inna bajka  . pas ma 180 m i trzeba siadać na początku pasa

 

ale pamiętaj mimo trudności przy starcie odwdzięczy się podczas lotu  i to da ci frajdę 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za porady.

 

Zamontowanie OsMax serii FX albo AX byłoby najlepsze, nie musiałbym przerabiać mocowania silnika i możliwe też że owiewka silnika pasowałaby bez żadnych przeróbek.

 

Ale niestety cena nowych jest wysoka a szukanie używki może trochę potrwac. Przejrzałem na szybko internet i nic nie znalazłem a chciałbym w kwietniu lub maju przymierzyć się do jego oblotu. Może silnik klasy 35 albo 40 to nie aż tak złe rozwiązanie. Śmigło 11 calowe byłoby może trochę duże do tego modelu ale jeszcze do akceptacji więc chyba pójdę w tym kierunku bo w model włożyłem trochę pracy i mam nadzieję nim polatać trochę a że zbyt słabym silnikiem ryzyko rozbicia znacznie się zwiększa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, czarobest napisał:

 

Myślę, że zawsze można założyć trzyłopatowe :), a do Zero akurat takie pasuje idealnie ;).

 

Trafne spostrzeżenie. Zasadniczo zastanawiałem się czy da się jakoś łatwo przeliczyć jakie śmigło trójłopatowe założyć żeby generowało ciąg odpowiedni dla danego dwułopatowego. Jak ktoś wie jak to chętnie posłucham.

Ponieważ najczęściej w instrukcji silników, a przynajmniej tych których ja przeglądałem są podane wymiary śmigieł dwułopatowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.