Skocz do zawartości

F 100 Super Sabre


solainer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 3 miesiące temu...

Jakby było pięknie jakby mój choć w połowie tak dobrze latał. 

 

Wiadomość dla zainteresowanych jest taka że wciąż nie mam silnika. Jednak postęp jest taki że zaprogramowałem powerboxa i wszystkie stery i inne bajery działają. Na szybowiec się nadaje tylko trzeba srogiej katapulty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, silesia_system napisał:

Wpadnij na Wyry takiego szybowca jeszcze nie holowałem

Haha ciekawe czym byś taką cegłe pociągnął. Nie wiem czy nie byłby cięższy od holownika.

Może nadawałby się na zbocze przy odpowiednim wietrze?

 

Godzinę temu, wlodeklis napisał:

Piotrze dlaczego w połowie musi latać lepiej

 

Lepiej nie, napewno będzie gorzej.

Mój przy tej samej wielkości będzie cieższy od tego z Carf. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
1 godzinę temu, solainer napisał:

Aktualnie robię zbiorniki w formie z drukarki. Ciężko wyjąć ale wychodzi to fajnie. Laminuje z 6 warstw tkaniny 80 gram. 

Jeden już jest gotowy. Pojemność 2,3 litra.

Myślę że powinieneś zainwestować w Kevlar. Ten model jest tego wart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainwestowałem w tkaninę kevlarową ale nie radzę sobie z jej przesączeniem tak jakbym chciał. Chyba bez próżni jest to nie do ogarnięcia albo jestem za cienki w laminowaniu.

 

Tu na zdjęciu niżej widać jak mi to marnie wychodzi. 

Może trzeba by dać Kevlar na kilka warstw tkaniny szklanej. Nie wiem?

 

IMG_20230517_200433.thumb.jpg.49fb417dda083d7e2b695dd6f899ed83.jpg

 

IMG_20230517_200439.thumb.jpg.56ee4d9159f37b22e6dbca15dba56714.jpg

 

IMG_20230517_200444.thumb.jpg.8aa04ece1b45447abd56c796c5a1e275.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RobertK napisał:

Myślę że powinieneś zainwestować w Kevlar. Ten model jest tego wart.

 

Z góry przepraszam za być może głupie pytanie ale czym w tym przypadku kevlar jest lepszy, chodzi o wagę czy o coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, solainer napisał:

Zainwestowałem w tkaninę kevlarową ale nie radzę sobie z jej przesączeniem tak jakbym chciał. Chyba bez próżni jest to nie do ogarnięcia albo jestem za cienki w laminowaniu.

Tu na zdjęciu niżej widać jak mi to marnie wychodzi. 

Może trzeba by dać Kevlar na kilka warstw tkaniny szklanej. Nie wiem?

Myślę że gramatura tkaniny którą zastosowałeś jest zbyt duża. Niestety kevlar ma zalety i wady , a pisząc o wadach nie chodzi mi o słabe parametry na ściskanie  😉 .

Niektóre firmy produkujące zbiorniki kevlarowe robią to metodą infuzji.

Dobrą alternatywą jest tkanina szklana z włókna typu S...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, jetfan napisał:

 

Z góry przepraszam za być może głupie pytanie ale czym w tym przypadku kevlar jest lepszy, chodzi o wagę czy o coś innego?

O to że jak rozbijesz model to zbiornik ma mniejszą szansę ulec zniszczeniu i w tym wypadku zmniejsza się szansa efektownej kuli ognia, gdzie nafta trafia na rozgrzany silnik/rurę,  podnosi bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, solainer napisał:

Może z tymi kevlarowymi zbiornikami to przesada. Sporo markowych modeli ma zbiorniki z włukna szklanego albo worki. Powypadkowy pożar też w dużej mierze zależy od tego ile się ma szczęścia. 

 

Wbrew pozorom zbiorniki workowe są bardzo wytrzymałe. Na You Tube widziałem film z testów wytrzymałościowych. Jak znajde to podlinkuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, solainer napisał:

Może z tymi kevlarowymi zbiornikami to przesada. Sporo markowych modeli ma zbiorniki z włukna szklanego albo worki. Powypadkowy pożar też w dużej mierze zależy od tego ile się ma szczęścia. 

 

Serwis turbiny po pożarze jest drogi /jeśli jest możliwy/ Wiem coś o tym :( Po crashu nawet ciężkim jest tańszy :) Bauteltanki  stosuje się albo w małych modelach albo w tych gdzie waga jest najbardziej

istotna albo z powodu oszczędności ( markowe modele). Widziałem wiele zdjęć po kraksach, kiedy nawet mocno zniekształcone zbiorniki kevlarowe się nie rozszczelniły albo rozszczelniły się w nieznaczny sposób (ciekły ale nie puściły paliwa na turbinę/rurę). Myślę, że gra jest warta świeczki. Na pewno w tej klasie modeli co Twój piękny Hun. Na szczęście bym nie liczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.