solainer Opublikowano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2020 Sztywny jest jak... Bardziej mnie skrzydła martwią bo nie ma dźwigara. Za całą sztywność będzie poszycie odpowiadało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 Piękna robota i tempo błyskawiczne. Z przyjemnością zaglądam do tego wątku. Nie znam się na projektowaniu modeli, ale rzeczywiście, pierwszy rzut oka na fotkę rusztowania skrzydła wywołał taką myśl, czy nie za delikatnie. Trzymam kciuki za powodzenie. A tak na marginesie, jakbyś nie zdecydował jeszcze o konkretnym egzemplarzu, jaki ma ten model odwzorowywać, to może warto byłoby uczcić Johna Boyda, inaczej zwanego 40 second Boyd (też latał na F100), inspiratora i ojca duchowego tzwn. "Fighter mafii" (jeden z członków odpowiada za niezwykle udany A10), ojca duchowego F15 i F16, twórcę teorii walki powietrznej nowoczesnych myśliwców, czyli tak zwana teoria zachowania energii w manewrowej walce powietrznej, czy też twórcę swojego Opus Magnum, czyli teorii Pętli OODA Tu bardzo skrócona informacja: http://www.aviation-history.com/airmen/boyd.htm a tu model F100 Hun, na którym latał Boyd: https://www.historynet.com/detailing-your-f-100-hun.htm Polecam też doskonałą książkę, przybliżającą postać tego niesamowitego lotnika, czyli "John Boyd, the fighter pilot who changed the art of war" Roberta Corama: https://www.amazon.com/Boyd-Fighter-Pilot-Who-Changed/dp/0316796883 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 31 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 Niszczęście nie jest źle ze sztywnością. Pokryłem górę i jest całkiem nieźle. Z wierzchu pójdzie jeszcze tkanina 80g/m2. Na malowianie jeszcze w 100% nie jestem zdecydowany. Myslałem o tym z pierwszego postaci wątku lub tradycyjnym kamuflażu z Wietnamu. Szkoda że żaden Polak nie latał na nim. Statecznki też tak w między czasie do połowy ogarnołem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 9 minut temu, solainer napisał: Szkoda że żaden Polak nie latał na nim. Na F105 latał pilot polskiego pochodzenia, ale na F100 nic mi nie przychodzi do głowy. Jak cos znajdę, czy przeczytam to dam Ci znać. Tak na szybko znalazłem, że Gabresky był w latach 1956-60 dowodzącym 354TFW latającym na F100, a potem 1960-62 18TFW (też F100) https://airpowerasia.com/2020/07/19/gabby-gabreski-americas-two-war-ace-ww-ii-and-korea/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 31 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 Super, dziekuję znalazłem malowanie Gabryszewskiego. Może się zdecudje przynajmniej będę miał pierwszy polski akcent w swojej flocie. https://www.1001hobbies.nl/model-north-american-f-100-super-sabre/32369-superscale-ss481250-sticker-north-american-f-100f-super-sabre-gabreski-decals-for-a-single-us-air-force-aircraft-f-100f-10-na.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 Gabryszewski w Wietnamie nie dostał sie do niewoli tylko dlatego, że F 100 nie miał smigła nie to co w niemczech na P 47 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 Biorąc pod uwagę, że odszedł z armii w 1967 i ostatnie funkcje, które pełnił, to raczej nie bardzo miał chyba szansę latać w Wietnamie, zresztą ktoś z jego pozycją i wiedzą z pewnością nie zostałby dopuszczony. Masz chyba na myśli Koreę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 Gabryszewski w Korei nie dostał sie do niewoli tylko dlatego, że F 100 nie miał smigła, nie to co w niemczech na P 47 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 Piotrek, 80-tke planujesz na laminowanie skrzydeł ? Jakiej grubości balsą kryjesz skrzydła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 31 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 Pokryłem 3mm. Taką grubość zaleca konsteuktor i te 80g tkaniny też mi poleca. Grubo nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCichy Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 ja tez mam pytanie - jakiej grubości jest sklejka na żebrach skrzydeł i ilu warstwowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2020 Wg mnie grubość balsy jest ok , ale ta 80 tka to trochę na wyrost. Może dać 2x 40 i ją od nasady stopniować ? Zrobisz jak uważasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. solainer Opublikowano 3 Stycznia 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Mała prezentacja. Do skończenja skrzydła od spodu i klapy ale najpierw muszę przygotować przewody i wszystkie wzmocnienia pod zawiasy itp. Na chwilę obecną poszło 66 desek balsy. Myślę że nie przekroczę 80 sztuk. Niedługo koniec prac w drewnie i zacznie się wykonczenie a to daje najfajniejsze efekty. 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Powiem tak, wygląda sexi. Już sobie wyobrażam jak tnie powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 3 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Jak będzie dobrze latał to zapraszam na loty po kablu odwodwwżysz się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Z Tobą zawsze! Ale na wszelki wypadek wezmę podwójnego pampersa ha ha!.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 A jaka waga obecnie całości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AKocjan Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 @solainer model będzie można zobaczyć w Bobrownikach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 3 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 W takim stanie jak na zdjęciu waży 8,357 kg. Jest szansa że pusta skorupa będzie ważyła 9 kg. Czy to dużo to nie wiem ale jest szansa że w przedziale 18-19 kg się zamieszczenie. Będzie w Bobrownikach latał ale raczej nie w tym roku. Na 100% nie ogarnę go do lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AKocjan Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 @solainer oblot będzie na jakimś większym lądowisku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi