Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szukam jakiegoś małego elektrozaworu do instalacji paliwowej który normalnie jest open a podane napięcie na cewce go zamyka. Ktoś widział, ktoś wie?

Od biedy wersja otwarty po podaniu zasilania też rozważę.

Opublikowano
W dniu 14.05.2021 o 22:34, Granacik napisał:

szukam jakiegoś małego elektrozaworu do instalacji paliwowej który normalnie jest open a podane napięcie na cewce go zamyka. Ktoś widział, ktoś wie?

Od biedy wersja otwarty po podaniu zasilania też rozważę.

A można wiedzieć w jakim celu ? czyżby do gaszenia silnika?

 

Opublikowano
Godzinę temu, symon5 napisał:

A można wiedzieć w jakim celu ? czyżby do gaszenia silnika?

 

Dokładnie tak. 

 

Dzięki za propozycje zaworów wykorzystywanych przy LPG. Te znam. Problem taki, że to lochy straszne. Szukam czegoś o mniejszych gabarytach. Waga nie jest krytyczna bo to idzie do auta 1:8.  

Opublikowano

Skoro do gaszenia to może jakiś prosty mechanizm na serwie przygniatający na chwilę wężyk orczykiem czy coś w tym stylu? Byłoby chyba mniejsze i prostsze do instalacji :).
 

Opublikowano

mam zaworki ( pochodzenie GB )uzywane w latach 50 tych  do FF i F1C ...tzw odcinacze paliwa ale mechaniczne a nie elekrtyczne czy elektroniczne

waga może 10g .

Błazej ,zajrzyj do ksiązki  "Modele Samochodów wyczynowych" napisanej przez Prof J.Czarneckiego, to taka biblia dla samochodziarzy - znajdziesz tam wszystko...a tokarkę juz masz  więc...:)

Opublikowano

Czyli rozumiem że silnik z zapłonem iskrowym .Może z racji że używam takich silników w swojej łódce to zaproponuję lepsze rozwiązanie , odcięcie zapłonu po niskim napięciu . Jakiś mikrowyłącznik oraz małe serwo i gasisz silnik o każdej porze dnia i nocy ?

Opublikowano
1 godzinę temu, symon5 napisał:

Czyli rozumiem że silnik z zapłonem iskrowym

 

Pudło. Klasyczny silnik żarowy na metanol z nitro. :) 

 

Dobra, zdradzę trochę tajemnicę projektu. Mam dziesiątkę która ma na pokładzie rozrusznik. Normalnie odpala się przyłączając przez specjalne złącze baterię zasilającą silnik rozrusznika i świecę żarową. Trochę to przerobiłem i mogłem odpalać z apki. Ale zawsze był problem z gaszeniem. No bo albo zatkać gaźnik, albo tłumik lub odciąć paliwo. To ostatnie najłatwiej. A najłatwiej wysterować mi cewkę na elektrozaworze za pomocą mikrokontrolera (już jeden kolega pomaga mi ogarnąć soft). Jeden kanał w nadajniku mam czteropozycyjny. -1 gaszenie, 0 uruchomiony albo zgaszony, 1 podgrzewanie świec, 2 rozruch.

są niby jakieś chińskie mikro elektrozawory ale zazwyczaj do powietrza, rzadko wody. Nie wiadomo jak sobie poradzą z takim paliwem, czy szybko szlag nie trafi.

No nic, szukam dalej...

Opublikowano

Zrób mechaniczny hamulec na wale, zatrzyma silnik. Coś jak kij w szprychy rowerowe

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 minutę temu, dimmus napisał:

Zrób mechaniczny hamulec na wale, zatrzyma silnik. Coś jak kij w szprychy rowerowe emoji28.png

 

Ekhm... to takie nie męskie... :P

Opublikowano

Jak będziesz zamykał paliwo to nawet przy zamkniętej gardzieli silnik będzie wchodził na wysokie obroty, może spowodować to spalenie świecy .Link który podesłał Mariusz przedstawia WR do regulacji silnika w FSR produkcji Marlesa .

  • Lubię to 1
Opublikowano

A co to za dziwne kombinacje i po co?

Silnik żarowy gasi się zamykając do końca przepustnicę. Większość współczesnych aparatur pozwala ustawić to sobie na przełączniku, jeśli nie to można trymerem. Prościzna, i było już wiele razy opisywane.

Tylko trzeba wyluzować śrubkę blokującą wolnych obrotów gaźnika.

Opublikowano

Nie wiem jakie kolega ma radyjko ale jest taka funkcja "Throttle hold" do gaszenia silnika. Jak nie ma a są mixy to można coś pomiksować.

Zasada jest taka że serwo pracuje np. od 25 do 100% obrotu i tu jest płynna regulacja gazu a funkcja pod przełącznikiem dociąga serwo do skrajnej pozycji i zamyka przepustnicę i gasi silnik. 

Opublikowano

Problem może wystąpić jeśli odcinamy paliwo, czyli zubażamy mieszankę.

Przy całkowitym zamknięciu przepustnicy odcinamy i paliwo, i powietrze. Przynajmniej teoretycznie powinno tak byc.

Dodam że od lat mam tak poustawiane silniki w każdym swoim modelu i nie zauważyłem jakiegoś drastycznego i nagminnego palenia świec.

Co prawda nie latam wyczynowo, no ale jednak...

Dlatego wydaje mi się że to działa całkiem dobrze.

Opublikowano
3 godziny temu, Bodzioch napisał:

Nie wiem jakie kolega ma radyjko ale jest taka funkcja "Throttle hold" do gaszenia silnika. Jak nie ma a są mixy to można coś pomiksować.


Posiadane radyjka pistoletowe nie mają takich funkcji (o ile jakiekolwiek inne mają). Mam tylko dodatkowy kanał na którym mogę zrobić rozruch i gaszenie. W jednej mam TH ale to zupełnie inna funkcja. Podbija nieco gaz co ułatwia odpalenie ale cyngiel jest wtedy nieaktywny.

 

1 godzinę temu, d9Jacek napisał:

Błazej czy pobierasz cisnienie z tłumika czy masz pompę ?

jezeli  z tłumika  to to co poniżej 

https://rc-team.pl/wlewy-zawory/60165-zawor-aluminiowy-z-odcieciem-20098048.html + serwo + rurka zalewająca gaznik

 

Tylko z tłumika. Pomysł z zalewaniem przed gaźnik wart rozważenia. Tu mógłby być elektrozawór normalnie zamknięty. 

 

Przy gaszeniu odcięciem paliwa nie zauważyłem przyrostu obrotów. Gaźnik samochodowy trochę inaczej działa niż lotniczy. Na wolnych obrotach jest uboga mieszanka.

 

Zostaje jeszcze zrobić hamulec na kole zamachowym. Gdzieś to widziałem. :) Ale to mało PRO rozwiązanie.  Nadal jednak preferował bym elektrozawór. Mam jeszcze chwile na poszukiwania.

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.