Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To muszę, poszukać jak takie rzeczy się robi. Mimo wszystko chciałbym aby to był lekki model, a takie podziały dodają wagi, bo trzeba dodatkowo usztywniać itd.

Badam temat w każdym razie.

Opublikowano

Zbadaj. Nie sądzę aby masa drastycznie wzrosła. Rurka węglowa jako bagnet i dwa kawałki rurki na pochwy to nie tak wiele masy. Trzeba to tylko jakoś sensownie wkleić. 

Projekt fajny, będę śledził. 

Opublikowano
8 godzin temu, solainer napisał:

Zbadaj. Nie sądzę aby masa drastycznie wzrosła. Rurka węglowa jako bagnet i dwa kawałki rurki na pochwy to nie tak wiele masy. Trzeba to tylko jakoś sensownie wkleić. 

Projekt fajny, będę śledził. 

Popieram w 100%? bagnet załatwi sprawę magicznych 2 metrów

Opublikowano

Na razie szukam rozwiązań na dzielone skrzydło a i ostatnio trochę zajęty jestem. Tutaj mi trochę zejdzie a nie jak w przypadku A-10, że w dwa miesiące model zrobiłem ?

Opublikowano

Miałem wątpliwości czy podrzucić Ci znane mi rozwiązanie ale dałem już z siebie całe 30% ? poświęcając godzinkę na szybką wizualizację to już zamieszczę:
Ogólnie rozwiązanie sprawdzone w wielu projektach. Osobiście zastosowałem je przy rysowaniu Heinkel'a He 100 w skali 1/5 pod OS Max FS-91, niestety nie doszło do jego budowy. 

Centropłat z podwoziem na stałe złączony z kadłubem i dokładane końcówki na dwie rury bagnetowe. Mocowanie końcówek przy pomocy śruby wkręcanej od spodu w sklejkowy łącznik (nie ma go na rysunkach).
Jako że nie mam doświadczenia z budową przy użyciu pianki to estymowałem wagę końcową na ok 4-5kg. 
Przy tej masie użyłbym na główny łącznik rurę z włókna węglowego min fi25mm i grubości ścianki 2mm a na pomocniczy rurę fi10mm, ewentualnie rury z duralu:http://www.nastik.pl/rurka-duralowa-cienkoscienna-laminatowa-26x1-p-4043.html.

Żebra ze sklejki 3mm mocno ażurowanej (oznaczone kolorem pomarańczowym na rysunku poglądowym) a reszta z pianki.

Dźwigar główny z sosny 15x6mm, pomocnicze 8x4mm.

 

Jako, że robiłem ten rysunek na szybko (obrys aproksymujący skrzydło z wersji D) to rozmieszczenie dźwigarów jest na oko, podobnie ażurowanie żeber. Nie wykonałem wszystkich wcięć na dźwigary.

Umieszczenie mocowania rur w żebrach również jest niewłaściwe ale jako wizualizacja koncepcji przejdzie ?

 

20-22-54.jpg.a5ec552a92dbe73dffc0aec267b0af56.jpg20-23-13.thumb.jpg.d491ed3ff34ff97e68a7e3eb7a4482e1.jpg

19-58-21.thumb.jpg.bafc7a8cf3bf080e039e455e28f4624c.jpg19-59-38.thumb.jpg.fa4e52360a97edc8a89741a35801ea0b.jpg

19-58-42.thumb.jpg.086bd25ff45baca7e5d15762dc6aadb2.jpg19-59-17.jpg.88fa5ad475d21975a7995fc5733876f2.jpg

 

 

Polecam również podejrzeć rozwiązania chłopaków z fokkerc: https://www.fokkerc.com/product-category/model-kits/spitfire/

Również, jak już przechodzisz barierę 2m to może dołożysz kolejne 20cm? 
Powodzenia w budowie! 

 

 

Opublikowano
30 minut temu, RMa napisał:

Centropłat z podwoziem na stałe złączony z kadłubem i dokładane końcówki na dwie rury bagnetowe

Ooo ciekawe rozwiązanie, podobnie zrobiłem w Ił-28, ale nie myślałem, żeby tak zrobić w Mustangu. Dzięki za to!

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Opublikowano

Jak kupie ten co  polecasz to jak dalej się dobiera goleń? Widzę tu trzpień 5mm, on się wyciąga, czy do niego się montuje goleń i jak?

H4a291f0bc01a436b85ccac3cba3e4a97G.jpg?width=1200&height=1200&hash=2400

Wybacz, może proste pytanie, ale ja nie robiłem jeszcze modelu z chowanym podwoziem. Nic nie wiem w temacie.

Opublikowano

Golenie z FMS są pół na pół, aluminiowo plastikowe ale skoro celujesz w 3 kg powinny dać radę. Ja w swoim p 51 mam serwa takie jak zaproponowałeś tyle tylko że środek mam plastikowy, jak najbardziej możesz zakupić tę z metalowym środkiem i otworem pod trzpień 5 mm.

Z jakich planów będziesz korzystać? Czy może sam coś wyrysujesz?

  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.