Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Paliwo 95 świeżo zrobione 1:30 z olejem dostarczonym z silnikiem specjalnym do docierania. Przewody paliwa od zbiornika do silnika z tygonu średnicy wew. 3,2 mm. W zbiorniku przewód stihl też kolo 3mm.  

Zbiornik przypięty rzepami do podłogi kadłuba, pod nim 5mm mikrogumy. Silnik wypalił już koło 6 litrów paliwa. To prawda że każde śmigło jest inne ale ten silnik generuje tyle ciągu co dle 55 (13-14kG) a powinno być więcej.

Opublikowano

W instrukcji pisze:

 

MVVS 80 został zaprojektowany tak aby jego charakterystyka mocy osiągała maksimum przy 6000 – 6500 obr./min. (przy zastosowaniu odpowiedniego wydechu). Jeśli potrzebna jest maksymalna wydajność, zastosować śmigło, które pozwala silnikowi osiągnąć na ziemi te obroty lub nieco niższe (biorąc pod uwagę odciążenie śmigła w zależności od osiąganej prędkości lotu). Nie zaleca się używania śmigieł, przy których silnik osiąga na ziemi więcej niż 7000 obr./min.

 

U mnie też kręci ok 6400 na ziemi na budżetowym śmigle 27x10 tyle że to holówka i nie zależy mi na max obrotach choć jak się zestaw niechcący rozpędzi to słychać zdecydowany wzrost obrotów. Nawet na węglowym chińczyku nie kręcił na ziemi 7k. No i z tymi obrotami ciągu ma zdecydowanie więcej jak dle 55 ?

Silnik masz na dotarciu a i może najpierw niech poleci co by jakieś wnioski snuć ?.

 

Opublikowano

Model juz latał i brakuje mu mocy. Mój silnik to mvvs58 pro sport a nie 80. Producent deklaruje że z tłumikiem canister ten silnik powinien kręcić 6200 rpm śmigłem 26x10, mój tak kręci  śmigłem 24x10. Jak zakładałem większe śmigło xoar 25x10 to przed serwisem kręcił 5600 rpm po serwisie na ustawieniach gaźnika przez serwis nie chciał za bardzo chodzic na tym smigle więc zmieniłem do dalszych testów na 24x10.

Opublikowano

Przepraszam, myślałem że to 80-ka.

Może sprawdzenie silnika z innym gaźnikiem ew. gruntowny przegląd obecnego coś by wyjaśniło tylko skoro serwis twierdzi że wszystko jest OK to albo coś jest inaczej albo ten serwis chyba pomylił silniki.

 

Opublikowano

Ładnie to wygląda, z tym silnikiem model powinien się chcieć wyważyć ale bardzo bym uważał na masę na ogonie. Mój napęd jest cięższy z grubsza o masę canistra i kolanka, akumulatory mam w domku silnika, zbiornik cofnięty maks do tyłu i wyważenie wydawało się ok.

Opublikowano

Witam.A pamietasz moze na ile go wywazales do pierwszego lotu.Wlasnie mam maly dylemat jaki zamontowac zbiornik.Do tej pory latalrm max 50 i dawalem zbiornik 500.500 starczyla spokojnie na 8 minut lotu i jeszcze troche zostawalo paliwa.Ale bywaly loty gdzie przegonilem model i paliwa bylo na styk.   

Opublikowano

Ja dałem zbiornik 0,7 l. Do wyważania podchodzę dość klasycznie  sprawdzam czy SC. jest pomiędzy 25% a 33% średniej cięciwy skrzydła a potem latam i koryguje tak "żeby mi pasowało". 

Ściągnąłem skrzydła także niestety ci nie sprawdzę ile dokładnie było.

Opublikowano
W dniu 9.10.2021 o 20:36, koniorc napisał:

Ale mimo wszystko zrobiłem krótki lot :)

 A ile model ważył przed lotem...?  

Opublikowano

Lekko zrobiony i z lekkim silnikiem powinien zamykać się pomiędzy 8.5kg a 9 i jak będzie 8.5kg na gotowo to przy 2.35m super waga. MVVS 58 z zapłonem to 2kg,

DA 60 to waga 1,5 kg a GP 61 z tego co pamiętam 1.6kg. Przy lekkich silnikach będzie występował problem z wyważeniem więc wszystko na przód bo mocy raczej nie zabraknie w GP ale taką opcją z mojego punktu widzenia rewelacyjną to 70 boxer w wadze tak około 1.8kg naprzykład GP76 czy lżejszy chyba że 100g DA 70 czy też DLE 70 bo po informacji z serwisu MVVS chyba już bym nie poszedł w kierunku Konrada mimo  ceny -50%

Opublikowano
2 minuty temu, Graffi_25 napisał:

GP 61 z tego co pamiętam 1.6kg

1568g sam motor ze świecą, 4 śrubami i podkładką na śmigło (1936g z zapłonem i tłumikiem)

Opublikowano
15 minut temu, diabolo napisał:

1568g sam motor ze świecą, 4 śrubami i podkładką na śmigło (1936g z zapłonem i tłumikiem)

No i mamy pół kilo bo na samym silniku z zapłonem 300g a na wydechu naleci kolejne 200g. Dodam że taki model z silnikiem GP 61 Z EF waży ponad 9.5kg a przy dobrych wiatrach z tym silnikiem i na puszkach lekko poskładany wyjdzie 8.5kg to super waga jeśli chodzi o 2.35m

Opublikowano
2 godziny temu, Graffi_25 napisał:

Dodam że taki model z silnikiem GP 61 Z EF waży ponad 9.5kg 

 Małe sprostowanie , bo pewnie piszesz o mojej extrze 300 z extremeflight V1  , z GP61 waży   9,2 kg , na śmigle Falcon 24/9 kręci 7000 obr , mocy nie brakuje , wszystko co możliwe przesunięte do przodu a i tak nie da się poprawnie wyważyć .Z GP76 wyważenie OK , na Falcon 24/9 po wypaleniu jednego zbiornika na docieranie , dałem pełen gaz i było 7300 obr ?  no ale po dzisiejszej wizycie u Marcina  wróciłem z dużym pudłem , to pewnie w przyszłym sezonie będę mógł porównać extrę z EF z extrą KS  ?

 

 

IMG_20211202_175255.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
33 minuty temu, enter1978 napisał:

Ta tam i rury z kieszeniami są w komplecie?

Nie szalej Wiesiu bo te rury to ponad 4,5 stówki ale poza zestawem na razie...

 

Co do modelu to jak najbardziej pisałem o Darka modelu jeśli chodzi o wagę. Ale i tak twierdzę że pół kilo to tak na lekko do urwania z kilogramem trzeba się będzie pogimnastykować :)

 

Miło było mistrza dziś widzieć u mnie.

Opublikowano

No moja extra wyszła 9 kg ale:

- ciężki silnik mvvs 58 bo miało być dużo mocy,  he he

- dość ciężki tłumik canister 3411, miało być cicho i było

-powerbox bo cenie sobie bezpieczeństwo,

- części domku silnika i mocowania goleni przedniej oblaminowane dwustronnie cienką tkaniną szklaną bo mam krótkie lotnisko i zdarza mi się twardo lądować.

Latam głównie Imac basic więc mi ta masa pasuje.

Ale się załatwiłem z tym silnikiem, serwis się od tygodnia nie odzywa, nie odesłali mi paragonu. Jeszcze podzwonię do nich i do sklepu ale już jestem blisko decyzji zakupu innego silnika i po prostu cieszenia się modelem.

Opublikowano

Rozmawiałem dziś z serwisem i sklepem. Obie strony poprosiły o maila, napisałem.

Za dużo pracy włożyłem w ten model i za dużo czasu straciłem przez ten silnik. Zamówiłem GP 61. Problemy trzeba rozwiązywać skutecznie i cieszyć się modelem. Pozdrawiam wszystkich którzy śledzą moje zmagania.

Opublikowano

Ja obserwuję twój temat,  i rozumiem twój stres.

Słabo to wyszło , nie winię silnika każdemu może się trefna sztuka przytrafić  tu winny jest serwis specjalnej troski , ale twój przypadek ma wpływ na cały wizerunek MVVS.

Po tym co widzę u ciebie w temacie cieszę się że nie zdecydowałem się w zeszłym roku na silnik mvvs z promocji za 50% ceny a wybrałem DLE-120.

Z mojego punktu widzenia spadli tak nisko w hierarchii że nie biorę tego producenta pod uwagę.

Pamiętasz na pewno jak zbudowałem pierwszego Mx-a i Marcin mi kupił silnik rcgf-55 w hobby kingu , ten silnik ciągnął 15kg , mierzyłem kilka razy a kosztował 800zł , a jestem pewny że gdyby był trefny chińczycy wysłali by nowy silnik.

I tak patrzę i analizuję i wydedukowałem że w kwestii podejścia do klienta i poczucia się do odpowiedzialności to są w ciemnej d...... za chińczykami.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.