Tender79 Opublikowano 5 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2022 Na szybko, coś do latania na szybko:) Muszę trochę od projektu EDF odpocząć i coś do poszalenia zorganizować na sezon. Mustang Roto Finish jako inspiracja. 1200mm rozp.; napęd 5s geprc gr2306 2450; profil MH32 ze zwichrzeniem -3st na tip'e. Żółty kolor to XPS, wszystko inne wydruk 3D. Generalnie klasyczna konstrukcja z tą różnicą, że wręgi drukowane w nie wycinanie. Za 2tyg ma być oblot. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 6 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2022 Czemu napęd 5s? Takie pakiety masz czy specjalnie dobrałeś? To raczej mało popularny układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 6 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2022 Mam 6 pakietów 5s 1500mah po dronie i 4 silniki, które się dobrze sprawdzają, stąd wybór. 1800g ciągu statycznego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCichy Opublikowano 6 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2022 Zapowiada sie fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 24 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 Prace idą do przodu kadłub już praktycznie skończony, drukuje się część steru kierunku. Budowa łatwa, prosta i przyjemna 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 22 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2022 Kiedy kadłub był już skończony pojawił się problem z wyważeniem, ze względu na masę ogona na końcu dźwigni. Musiałem przeciąć w części dziobowej i dodać 8cm sekcje żeby przesunąć silnik i lipo do przodu. Na szczęście, ze względu na piankowy rdzeń było to prosta operacja. Finalnie wyglada teraz lepiej niż przedtem. Zostaje już tylko zamontować serwa i w powietrze 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 7 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2022 Pierwszy oblot zakończył się kraksą z winy pilota bo można było nim wylądować z początku myślałem, że to środek ciężkości bo pompował góra dół jednak drugi lot z praktycznie kosmetyczą zmianą o 5 mm odbył się bez przygód: 1 lot: 2 lot bez przygód: podsumowując model lata super stabilnie, wszystkie kąty są zachowane bo nie wymagał praktycznie trymowania. Zestaw do lotu: Turnigy 3548 1100 kv, śmigło 11x5,5 (będą testował też 10 i 9 cali z większym skokiem) pakiety 1300 + 1500 mah 5s (100c) połączone równolegle. W testach na ziemi z tym zestawem daje 915Watów przy 60A. Po 5 minutowym locie na około 60% gazu oba pakiety rozładowane równo do 30% i 29% z napięciem 3,78/3,79 na cele. Model wymaga gazu w zakręcie jak to Racer, prosto można latać na 40% gazu. Lądowanie problematyczne ze względu na brak podwozia, stąd wybieram krzaki miękko jak w kołderkę. W kolejnych lotach potestuję nowe śmigła i polatamy na pełnym ogniu. Model rokuje do dalszych prac rozwojowych - w planach wersja z laminatu ale to temat na następne 5 mc. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 8 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2022 Michał, dobra robota i niesamowite postępy. 3 oblot to już będzie rutyna ?? I jak na racera ma niezłą prędkość w locie poziomym. Warto by ją jakoś zmierzyć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EPLL Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Aż miło popatrzeć jak z ekranu komputera rodzi się prawdziwa maszyna:) mega! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCichy Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2022 Fajnie wyszedl no i lata! Gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 3 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2023 Trochę to czasu zajęło ale temat wraca z kompozytową wersją 2.0. Cyferki: - rozp: 1350 mm - skrzydło: hq2.0/9 przy nasadzie do NACA 0009 na końcówce - skrzydło zaklinowane na 0, zwichrzenie końcówki -2 st. - zbieżność 0,4 - silnik 3548 1100kv na 5s - SW: balsa 5mm kryta carbonem i usztywniona profilem węglowym 5mm Aktualnie kończę wykańczać kopyto kadłuba, skrzydła będą tradycyjne - piankowe rdzenie laminowane tkaniną szklaną i carbonem 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 Rob od razu dwie szt. Chetnie jeden odkupie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 4 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 2 godziny temu, jarek996 napisał: Rob od razu dwie szt. Chetnie jeden odkupie ? Jeśli oblot się powiedzie i będzie latał jak wersja 1.0 to Jarku mam plan zrobić krótką serię i puścić w świat stay tuned! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 4 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 26 minut temu, Tender79 napisał: zrobić krótką serię i puścić w świat ? Piekna konstrukcja ! I SZYBKA, a ja takie lubie ? Czekam niecierpliwie na Twoj premierowy. Pozkazuj jak idzie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 4 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2023 Korzystając z ostatnich dni urlopu działam z kopytem. Obserwacje mam dwie, ciekawe czy bardziej doświadczeni koledzy potwierdzą. Kopyto Racera pokryłem 2x szpachlą w spreju i trzema warstwami primera. Jest dobrze ale nieidealnie. Równolegle robię SZD 21 Kobuza, po wykonaniu kopyta dla niego pod rozpiętość skrzydeł 1700mm doszedłem do wniosku, że jest za mały ale kopyto wydrukowane w 3D miałem już pokryte żywicą Glossy Coat i efekt jest lepszy. Gęsta żywica idealnie wypełniła wszelkie nierówności, których po druku 3d jest masa. Pytanie do kolegów siedzących w laminatach - gdzie i czy dajecie wewnętrze ożebrowania, wzmocnienia? Wszelkie uwagi przyjmę z wdzięcznością. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2023 Kopyto już gotowe, niestety nie udało mi się ogarnąć deski na podział i musze wyruszyć na obchód dzielni czy w jakimś koszu na śmiecie coś nie leży;) Zamodelowałem wręgi wewnętrzne i półkę na serwa, idea była taka, żeby serwa były łatwo dostępne. Zastanawiam się czy dzielić SW na dwie połówki i napędzić dwoma serwami żeby miały lżej ale wtedy trzeba będzie gdzieś upchnąć trzecie serwo na SK. Niestety budżet domowy nie jest z gumy i chyba trzeba będzie zamontować to co jest dostępne i wolne na półce czyli serwa MG 90s. Zamiast półki na lipo dam dwa profile fi5mm na których zamontuje coś jakby saneczki, żeby łatwo było regulować położenie ESC/lipo. Pytanie - czy ktoś z Was stosował tkaninę podszewkową poliestrową jako delaminaż? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 8 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2023 I jako zamknięcie prac koncepcyjnych - ostateczny projekt SW. Z racji przeznaczenia nie stawiam na właściwości akrobacyjnie tylko na stabilność w locie. Stąd nie za duże powierzchnie sterowe i dość duży statecznik poziomy aby zapewnić współczynnik stateczności na poziomie >0,6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 11 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2023 Żeby ułatwić sobie pozycjonowanie kopyta względem podziału formy, wydrukuję wspornik kopyta uwzględniające grubość podziału, powinno być łatwiej i stabilniej to wszystko wypozycjonować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pengo Opublikowano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2023 Czyli jednak klasyczna forma?, wydrukowałem moje pierwsze formy i wyszło to całkiem przyzwoicie jednak na samolot o rozpiętości 700mm zużyłem prawie 2kg filamentu i około 150h pracy drukarki, widzę że łatwiej i szybciej jest wydrukować kopyto i zrobić klasyczną formę. Myślałeś nad wydrukiem z lw-pla i pokryciu tego tkaniną? z moich pierwszych obserwacji taka kombinacja waży mniej niż wydruk w trybie wazy z PLA i jest dużo bardziej wytrzymałe, jednak po zbudowaniu całego samolotu w tej technologii powiem czy ma to sens i dodam wątek na forum 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tender79 Opublikowano 13 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2023 Właśnie problemy, o których piszesz sprawiły, że zrezygnowałem z całościowych form negatywowych na rzecz drukowanego kopyta. Osiąga się zdecydowanie wiekszą kontrolę na modelem pracując na kopycie. Natomiat ta technologia jest super do mniejszych elementów jak owiewki, klapki etc. Na razie nie mam LW-Pla i nie próbowałem. Idę w kierunku form bo chcę mieć możliwość jakiegoś skalowania produkcji w późniejszym terminie. Do tego forma jest najlepszym rozwiązniam jednak. mając wszystkie formy można, poświęcając (mam na mysli samą pracę z wyłączeniem czasu na sieciowanie kompozytu) 24h pracy wykonać model od podstaw. Czekam na wątek i cieszę się, ze ktoś odpowiada ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi