Stearman Opublikowano 18 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 1 hour ago, Janekm said: Nie to żebym chciał naciskać ale te koła od Funcuba bardzo ładnie by do Twojego Draco pasowały. Pewnie masz rację, nie wykluczam ? ale narazie do oblotu założę te co mam.... nie są takie baloniaste jak powinny, ale też nieźle się prezentują ?? Może poszukam jakiś zamienników bo te od FunCub to jakieś takie... wyglądają jak styropianowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Stearman Opublikowano 22 Października 2022 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 99% projektu skończone.... jeszcze wyważenie... i czekać na dobrą pogodę.... Obszerniej opiszę końcową fazę.... niedługo Teraz wrzucam kilka zdjęć.... sorry za jakość, pochmurno dzisiaj 2200g masa do startu... 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janekm Opublikowano 22 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 Gratulacje, Jest po prostu piękna Jeśli to Ona, to o wagę nie wypada pytać, ale co tam ile waży gotowa do lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 22 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 20 minutes ago, Janekm said: Jeśli to Ona, to o wagę nie wypada pytać, ale co tam ile waży gotowa do lotu? Dzięki... i powiem, że nie byłem fanem DRACO a klasycznej Wilgi, ale w miarę postępówbudowy naprawdę spodobał mi się ten samolot i wyszedł nie najgorzej. Sporo się nauczyłem ? Trochę ciężka wyszla, musiałem dodać jeszcze trochę masy na przód prawie 80g dla wyważenia. Do lotu z akumulatorem wyszła masa startowa 2200g przy ciągu maksymalnym napędu 2300g więc może nie będzie tak źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 22 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 Grzegorz - jakbys wybieral sie na obot to daj znac. Podjechalbym obejrzec model na zywo i popatrzec jak lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 22 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 1 hour ago, japim said: Grzegorz - jakbys wybieral sie na obot to daj znac. Podjechalbym obejrzec model na zywo i popatrzec jak lata. Jasne, dam znać ? Może stres będzie mniejszy ? Na żywo widać więcej niedociągnięć, ale i model robi lepsze wrażenie... A jak będzie latała... zobaczymy. Warto dzielić się doświadczeniami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janekm Opublikowano 22 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 Jeśli oblot będzie w Warszawie, to w niedzielę po godzinie 14 jest szansa na pogodę. ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 22 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2022 By uzupełnić dziennik budowy.... POZOSTAŁ TYLKO OBLOT.... ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 23 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2022 Niestety pogoda dzisiaj nie dopisała na oblot, ale co się odwlecze to.... ? Model ukończony, doświadczenie zdobyte. Wnioski i poprawy konstrukcji po oblocie Dziękuję za wszystkie rady, podpowiedzi i opinie fanów Wilgi Projekt rozrósł się troszkę i oddalił od pierwotnych założeń Wilgi 35.... myślę, że po doświadczeniach z budowy DRACO warto wrócić do źródła. Nadal pozostała do zaprojektowania i wykonania klasyczna Wilga 35 jako trener o przyzwoitych właściwościach lotnych. To już w nowym wątku, jako kontynuacja tego projektu.... jeśli będzie jakiś odzew i zainteresowanie forumowiczów. Jak się uda wykonać oblot jeszcze w tym sezonie podzielę się doświadczeniami, jeśli nie to Draco przezimuje u mnie w nienaruszonym stanie... aż do wiosny Kolejne projekty czekają.... Pozdrawiam Wszystkich, wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janekm Opublikowano 24 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2022 Dzięki za bardzo ciekawą relację z budowy, nie ukrywam, że liczę na jesienny oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 25 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2022 Myślę, że jeszcze w tym sezonie znajdzie się jakiś ładny dzień na oblot Jedno jest pewne, jak będzie chciała latać i poleci to wycisnę z niej wszystko, oj lekko nie będzie miała zwłaszcza, że jestem szorstkim pilotem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 31 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Witam, Wczoraj udało się oblatać Wilgę, i to w sumie jedna z dwóch rzeczy jakie się udały Ten czas zadumy i nostalgii za tym co minęło stał się udziałem Wilgi DRACO.... ale po kolei.. Wilga Draco wykonała dwa loty. Pierwszy (53s) zakończony udanym lądowaniem, drugi (25s)zakończony udanym kretem. Uwagi po oblocie: Ciąg wystarczający z dużą nadwyżką mocy, jak widać model szedł pięknie pionowo do góry jak rakieta wysysając akumulator Sterowność. W pierwszym locie bardzo słaba reakcja na stery, samolot leciała tam gdzie chciał jak latająca cegła z dużym uślizgiem. Ledwo wyladowałem. W drugim locie doradzono mi zmniejszenie wychyleń i zmiksowanie steru kierunku z lotkami co niestety spowodowało, że model był jeszcze mniej sterowny.... CG Mam wrażenie, że mimo wyliczeń i ustawień środek ciężkości był za bardzo na ogonie. Za krótko leciałem bym mógł sprawdzić wytrymowanie. Widać jednak na filmie, że najchętniej model leciał jak rakieta do góry. Masa - oczywiście za duża, konstruktor został poinformowany i ochrzaniony Klapy - użyte tylko podczas pierwszego startu na 50% wychylenia. Wnioski: Na ten spektakularny koniec złożyły się: 40% złe wyważenie + 40% na duża masa + 20% umiejętności pilota = KRET Wydaje się, że ta relacja z budowy może posłużyć jako przykład jak NIE budować modeli, jednak pare rozwiązań było całkiem dobrych, a doświadczenie nieocenione. Wilga DRACO już nie poleci, ale będzie mocnym fundamentem projektu Wilga DRACO bis który może zamieszczę na forum... bo w końcu któryś model musi polecieć Ku pamięci..... Ku przestrodze.... Pierwszy lot... petal_20221031_093808.mp4 Pierwsze lądowanie.... DRACO Flight 1 landing.mp4 Ostatni lot.... DRACO Flight 3.mp4 Dzięki za śledzenie budowy DRACO i pomoc... do zobaczenie na lotnisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Cześć, współczuję. Szkoda tyle pracy. Jednak moim zdaniem nie potrzebnie wykonałeś drugi lot skoro pierwszy potwierdził, że jest źle wyważona. Zmiana wychyleń lotek i miks z kierunkiem tutaj w niczym nie pomógł. Niestety model miał ciężki ogon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 31 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 8 minutes ago, robas69 said: Cześć, współczuję. Szkoda tyle pracy. Jednak moim zdaniem nie potrzebnie wykonałeś drugi lot skoro pierwszy potwierdził, że jest źle wyważona. Zmiana wychyleń lotek i miks z kierunkiem tutaj w niczym nie pomógł. Niestety model miał ciężki ogon. Nie ma czego współczuć, praca włożona w budowę modelu naprawdę się opłacała mimo kiepskiego końca. Jako konstruktor, zdaję sobie sprawę ile masy trzeba dodać na dziób by zmienić wyważenie i czasem to po prostu się nie opłaca. Poza tym była szansa, że to za duże wychylenia... A co najważniejsze... ? pilot miał nieodpartą pokusę na rostrzygniecię tego samego dnia ??? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
art_c Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Twoją relację z tego ciekawego projektu śledziłem z zapartym tchem. Dołączam się do słów otuchy i jedocześnie proponuję: rozważ proszę i taki scenariusz, aby naprawić na szybko ten rozbity egzemplarz. Dorobić albo wręcz skleić i zalaminować złamane skrzydło, skleić i zalaminować po wierzchu kadłub, nie bawiąc się w szczególarstwo. Szybko, ale fachowo, tylko to co trzeba. W mojej ocenie zajmie to tylko kilka wieczorów, a pozwoli wiele sprawdzić. Pzdr Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
model Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Tak, popieram bierz cyjanoakryl do ręki i naprzód, ustaw SC na nowo i z gazem delikatnie duży kąt natarcia skrzydła plus nadmiar mocy silnika powoduje że samolot zadziera ostro do góry jak by to powiedzieć leć na skrzydle a nie na silniku i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 31 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Wbrew pozorom zniszczenia nie są katastrofalne, kilka wieczorów powinno przywrócić lotność modelu... w końcu w testach nie chodzi o piękny wygląd ? Zastanawiam się też nad poszerzeniem części centralnej skrzydła i tym samym rozpiętości jakieś +50mm? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2z Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Grzegorzu W poprzednich postach zamieściłeś 3 domniemane przyczyny tego wypadku jeżeli zdecydowałeś się na odbudowę tego modelu to zrób to dokładnie tak jak było. następnie usuń jedną z przyczyn (zaczął bym od zmiany wyważenia) i poleć uważnie obserwując model. gdy to pomoże, model będzie leciał przewidywalnie i sterowalni to dopiero zmieniaj ,dokładaj i kombinuj z innymi pomysłami Marek 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 31 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 36 minutes ago, m2z said: jeżeli zdecydowałeś się na odbudowę tego modelu to zrób to dokładnie tak jak było. następnie usuń jedną z przyczyn (zaczął bym od zmiany wyważenia) i poleć uważnie obserwując model. gdy to pomoże, model będzie leciał przewidywalnie i sterowalni to dopiero zmieniaj ,dokładaj i kombinuj z innymi pomysłami Marku, to słuszna uwaga. Nie mam na tyle doświadczenia by rozstrzygnąć jednoznacznie o przyczynie porażki, tak więc postaram się odbudować Wilgę w pierwotnej konfiguracji z nowym środkiem ciężkości. Myślę, że to dobra droga by nauczyć się czegoś więcej i może odnaleźć właściwą przyczynę. Dzięki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 53 i 25 s to już ponad minuta :). Może zaplanuj lot przed startem, tzn jak masz lecieć, i zaplanuj lądowanie. ( Kierunek, podejście) wtedy szybkiej dojdziesz co nie tak. nie rób żadnych kombinacji. Nabierz wysokości , zwolnij i obserwuj. pozdrawiam ps sklej to co masz a na pewno poleci. I nie dawaj gazu na maksa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi