Skocz do zawartości

Klasyka WILGA 35 1300mm


Stearman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ mój podstawowy trenerek "utracił" swoje właściwości lotne postanowiłem zaprojektować sobie samolot do szlifowania pilotażu, a że mam sentyment do starej WILGI wybór był oczywisty.

Nie mam doświadczenia z tym modelem i pewnie jest wiele lepszych modeli treningowych, ale dzisiaj czas na WILGĘ.

Projekt od podstaw, przejrzałem kilka planów, postów i jak zawsze znalazłem wiele odpowiedzi. które zrodziły kolejne pytania.... stąd każda wskazówka będzie mile widziana.

Założenia.... prostota. Model ze XPS wycinany gorącym drutem.

Capture1.thumb.JPG.5c688765abb4c2c02094b45bed93d911.JPG

DANE WILGA 35:
- Rozpiętość 1300mm
- Profil skrzydła NACA2415
- Kąt zaklinowania skrzydła +10 bez wzniosu
- Profil stateczników symetryczny modyfikowany NACA0009
- Kąt zaklinowania statecznika poziomego 0
- Napęd TURNIGY SK3542-1250 + ESC 45A + śmigło 10x5 (1900g ciągu) + 3S 2200mAh

  Skłon silnika +3 do góry, przechył +2 w prawo.

 

Capture2.thumb.JPG.85a4f18ca73499a153887a9325d8b9f2.JPG Capture3.thumb.JPG.04f8e951021a898ae69e874e39508d4d.JPG

 

Szczególnie nie jestem pewien doboru odpowiedniego profilu skrzydła NACA2415 oraz kątów zaklinowania skrzydła, statecznika i silnika.

Capture4.thumb.JPG.a4320522693753c9d246254da271d701.JPG

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, japim said:

10 stopni to o 9 za duzo

 

Znalazłem takie dane na rysunku modelu Wilgi rc. Może to dlatego, że silnik ustawili tam na +3 stopnie?

 

https://icare-icarus.3dcartstores.com/Wilga-35-24m_p_1224.html

 

Może skala inna, ale chciałem zachować proporcje i kąty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Stearman napisał:

 

Widziałem, ale tam jest jeszcze inaczej:

Skrzydło na ok +7 stopni, statecznik poziomy na +4, ale za to silnik ma skłon -3 stopnie... 🤔