Skocz do zawartości

Termik 3.2m z silnikiem :) low budget :)


kulfon250
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, CrazyTomas napisał:

A myślałeś może, żeby wycinać te puzzle na zamówienie. Ty byś przytulił trochę grosza a smar w łożyskach by się nie zastał.

Tak, myślałem, mam do niego 3 a w zasadzie 4 różne skrzydła do wycięcia

1. Gołe bez lotek i hamulców (tylko kierunek i wysokość)

2. Z hamulcami bez lotek

3. Z klapami i lotkami

4. Z hamulcami i lotkami

 

Ale, najpierw oblot tego co się buduje.

Potem muszę zrobić spis elementów i choć podstawowy opis konstrukcji.

Potem jak wszystko się potwierdzi kalkulacja, bo tez nie chodzi o to by do tego dokładać ;)

I wtedy na pewno puszczę tu informację.

Jeśli cena będzie komuś odpowiadać, czemu nie.

 

W planie jest short-kit

- wycięta gondola do sklejenia

- wycięte żeberka, usztywnienie dźwigara, spływ i ew. lotki lub hamulce, winglety.

- wycięte elementy sterów, jako ciekawostka może by zastosowane usterzenie V.

- wycięte szablony, otworów, klejenia, noska itp...

- różne pierdolety

 

Dokupić budowniczy by musiał rurę węglową 16x1

Listewki dźwigarów, balsę na kesony, 

25 minut temu, elpazo napisał:

Brawo Maciek tylko nie lataj za wysoko jak mój Bird of Tim.

Wiesz, że ja z powodu podeszłego wieku latam jak Mama mówiła "nisko i powoli" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2022 o 23:14, kulfon250 napisał:

Ugotowałem się, ale efekt widać :)

Maćku model piękny i staramnie zbudowany, kolorki też extra.

Powiedz tylko dlaczego zastosowałeś tak długi nos w modelu?

Może to powodować tendencje do niestateczności kierunkowej modelu .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ares napisał:

Maćku model piękny i staramnie zbudowany, kolorki też extra.

Powiedz tylko dlaczego zastosowałeś tak długi nos w modelu?

Może to powodować tendencje do niestateczności kierunkowej modelu .

Pozdrawiam

To nie jest mój projekt, tylko przeróbka czyjegoś.

Ten długi nos ma jeden bardzo duży plus, bezproblemowe upchnięcie gratów i wyważenie.

Mam kilka szybowców i wszystkie mają oprócz silników sporo ołowiu, bo zrobiono im króciutkie noski.

O szarpaninie, by graty wlazły nie wspomnę.

Kilka tych modeli lata, na razie nikt nie narzekał na ich stateczność, jedyne co to w wersji moto zmieniono usterzenie z V na klasyczne.

Ale latają silnikówki z V i też radę dają :)

 

Prace trwają, zostało wpięcie lotek i bowdenów kierunek + wysokość no i oklejenie kadłuba, więc jak pogoda pozwoli chyba w ten weekend oblot i się okaże co on wart :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, kulfon250 napisał:

Kilka tych modeli lata, na razie nikt nie narzekał na ich stateczność, jedyne co to w wersji moto zmieniono usterzenie z V na klasyczne.

Ale latają silnikówki z V i też radę dają :)

Jeśli tak to spoko.

A usterzenie klasyczne do termika jest lepsze niż V ponieważ skuteczność SK jest wieksza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2022 o 01:57, kulfon250 napisał:

Tak, myślałem, mam do niego 3 a w zasadzie 4 różne skrzydła do wycięcia

1. Gołe bez lotek i hamulców (tylko kierunek i wysokość)

2. Z hamulcami bez lotek

3. Z klapami i lotkami

4. Z hamulcami i lotkami

 

Ale, najpierw oblot tego co się buduje.

Potem muszę zrobić spis elementów i choć podstawowy opis konstrukcji.

Potem jak wszystko się potwierdzi kalkulacja, bo tez nie chodzi o to by do tego dokładać ;)

I wtedy na pewno puszczę tu informację.

Jeśli cena będzie komuś odpowiadać, czemu nie.

 

W planie jest short-kit

- wycięta gondola do sklejenia

- wycięte żeberka, usztywnienie dźwigara, spływ i ew. lotki lub hamulce, winglety.

- wycięte elementy sterów, jako ciekawostka może by zastosowane usterzenie V.

- wycięte szablony, otworów, klejenia, noska itp...

- różne pierdolety

 

Dokupić budowniczy by musiał rurę węglową 16x1

Listewki dźwigarów, balsę na kesony, 

Wiesz, że ja z powodu podeszłego wieku latam jak Mama mówiła "nisko i powoli" :)

 

Byc moze, dodaj opcje z bardziej nowoczesnym profilem 😁.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kulfon250 napisał:

Ale ja lubię te stare wolne profile

Też kiedyś tak myślałem dopóki nie polatałem modelem z nieco nowszym profilem:)

Nagle się okazało ,że można normalnie latać przy wietrze przy którym modele na Clarku stoją jak latawiec...a przy wietrze przy którym kiedyś zostawałem w domu mogę cieszyć sie lataniem. Stare profile są również bardzo dobre i co ważne proste w wykonaniu ale przy większym modelu termicznym warto się pomęczyć i zrobić płaty z może nie nowoczesnym ale choć nieco lepszym "szybowcowym" profilem.

Latanie w termice staje się wtedy czymś jakościowo zupełnie innym ( łatwiejszym i lepszym)

Clark Y i jego pochodne są bardzo dobre do modeli samolotów i tam wcale nie straciły na wartości ale do motoszybowców warto dać coś nieco lepszego.

Spróbuj sobie do istniejącego kadłuba dorobić nowe płaty z innym profilem ( jakim to już niech doradzą bardzej doświadczeni koledzy ) i sam ocenisz efekt.

Skoro masz CNC to nie ma poblemu robota pójdzie szybko.

 

P.S. Z mitem ,że termik ma być jak najwolniejszy walczył już Pan W.Schier budując Delfina. Jak jest termika to wieje i aby wtedy normalnie latać model musi mieć troszkę szybkości i co ważne mały opór aby "szedł" pod wiatr. Także Twój model chyba raczej do spokojnych warunków lub wieczornego latania na spokojnie. Co nie zmienia faktu ,że jest bardzo ładny i z pewnością loty przyniosą wiele satysfakcji.

Powodzenia.

W dniu 24.07.2022 o 17:57, kulfon250 napisał:

Tak, myślałem, mam do niego 3 a w zasadzie 4 różne skrzydła do wycięcia

1. Gołe bez lotek i hamulców (tylko kierunek i wysokość)

2. Z hamulcami bez lotek

3. Z klapami i lotkami

4. Z hamulcami i lotkami

Moim skromnym zdaniem najlepszą opcją jest wyposażenie płata w klapy i lotki ( 4szt. serw w skrzydłach) i wtedy klapy oprócz optymalizacji lotu wykorzystujesz w funkcji hamulców ( butterfly/crow) i po sprawie. 

Tak obecnie robią wszyscy i myślę ,że to najlżejsze i w sumie najprostrze rozwiązanie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ares napisał:

Też kiedyś tak myślałem dopóki nie polatałem modelem z nieco nowszym profilem:)

Nagle się okazało ,że można normalnie latać przy wietrze przy którym modele na Clarku stoją jak latawiec...a przy wietrze przy którym kiedyś zostawałem w domu mogę cieszyć sie lataniem. Stare profile są również bardzo dobre i co ważne proste w wykonaniu ale przy większym modelu termicznym warto się pomęczyć i zrobić płaty z może nie nowoczesnym ale choć nieco lepszym "szybowcowym" profilem.

Latanie w termice staje się wtedy czymś jakościowo zupełnie innym ( łatwiejszym i lepszym)

Clark Y i jego pochodne są bardzo dobre do modeli samolotów i tam wcale nie straciły na wartości ale do motoszybowców warto dać coś nieco lepszego.

Spróbuj sobie do istniejącego kadłuba dorobić nowe płaty z innym profilem ( jakim to już niech doradzą bardzej doświadczeni koledzy ) i sam ocenisz efekt.

Skoro masz CNC to nie ma poblemu robota pójdzie szybko.

 

P.S. Z mitem ,że termik ma być jak najwolniejszy walczył już Pan W.Schier budując Delfina. Jak jest termika to wieje i aby wtedy normalnie latać model musi mieć troszkę szybkości i co ważne mały opór aby "szedł" pod wiatr. Także Twój model chyba raczej do spokojnych warunków lub wieczornego latania na spokojnie. Co nie zmienia faktu ,że jest bardzo ładny i z pewnością loty przyniosą wiele satysfakcji.

Powodzenia.

Moim skromnym zdaniem najlepszą opcją jest wyposażenie płata w klapy i lotki ( 4szt. serw w skrzydłach) i wtedy klapy oprócz optymalizacji lotu wykorzystujesz w funkcji hamulców ( butterfly/crow) i po sprawie. 

Tak obecnie robią wszyscy i myślę ,że to najlżejsze i w sumie najprostrze rozwiązanie.

 

Bardzo ladnie to napisles, ja mam problemy aby tak dobrac slowa po Polsku.  Nie za bardzo mi sie chce tez ludzi namawiac do tego co moim zdaniem jest oczywiste.  No ale kazdy robi to co lubi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ares napisał:

Też kiedyś tak myślałem dopóki nie polatałem modelem z nieco nowszym profilem:)

Nagle się okazało ,że można normalnie latać przy wietrze przy którym modele na Clarku stoją jak latawiec...a przy wietrze przy którym kiedyś zostawałem w domu mogę cieszyć sie lataniem. Stare profile są również bardzo dobre i co ważne proste w wykonaniu ale przy większym modelu termicznym warto się pomęczyć i zrobić płaty z może nie nowoczesnym ale choć nieco lepszym "szybowcowym" profilem.

Latanie w termice staje się wtedy czymś jakościowo zupełnie innym ( łatwiejszym i lepszym)

Clark Y i jego pochodne są bardzo dobre do modeli samolotów i tam wcale nie straciły na wartości ale do motoszybowców warto dać coś nieco lepszego.

Spróbuj sobie do istniejącego kadłuba dorobić nowe płaty z innym profilem ( jakim to już niech doradzą bardzej doświadczeni koledzy ) i sam ocenisz efekt.

Skoro masz CNC to nie ma poblemu robota pójdzie szybko.

 

P.S. Z mitem ,że termik ma być jak najwolniejszy walczył już Pan W.Schier budując Delfina. Jak jest termika to wieje i aby wtedy normalnie latać model musi mieć troszkę szybkości i co ważne mały opór aby "szedł" pod wiatr. Także Twój model chyba raczej do spokojnych warunków lub wieczornego latania na spokojnie. Co nie zmienia faktu ,że jest bardzo ładny i z pewnością loty przyniosą wiele satysfakcji.

Powodzenia.

Moim skromnym zdaniem najlepszą opcją jest wyposażenie płata w klapy i lotki ( 4szt. serw w skrzydłach) i wtedy klapy oprócz optymalizacji lotu wykorzystujesz w funkcji hamulców ( butterfly/crow) i po sprawie. 

Tak obecnie robią wszyscy i myślę ,że to najlżejsze i w sumie najprostrze rozwiązanie.

 

Model jest zrobiony do latania wieczorem przy słabej termice i małym wietrze.

nie jestem zawodnikiem, nie zależy mi na mega czasach lotu :), tylko na odrobinie relaksu.

Założeniem był też koszt wykonania i wykorzystanie tego co miałem na półce w domu.

Dokupiłem tylko silnik i kołpak.

Zastanawiałem się na innym profilem, czytałem długie dyskusje na ten temat na stronie autora, ale na razie jak i w jego przypadku wygrał ten co jest.

Inny profil wymagałby kilku zmian konstrukcyjnych, na które teraz nie miałem czasu.

Początkowo, miałem zamiar zrobić dodatkowo klapy (motyl itp.) ale wygrała walka o wagę (teraz RTF z aku 3S/220 to 1531 gram) i trochę lenistwo :)

Jeśli model będzie spełniał moje oczekiwania być może w zimie zrobię drugie skrzydła z klapami i może innym profilem, nie mówię nie.

 

PS. Nie neguję Waszych uwag o lepszych profilach itp...

Na pewno macie dużo racji, widziałem w locie model z nowoczesnym profilem, lata ładnie, na pewno lepiej sobie radzi z wiatrem (do pewnego momentu), w zimie jak będzie czas pomyślę, mam koncepcję wersji z płatem inaczej dzielonym i z innym profilem, ale teraz nie czas na to gdy jest ładna pogoda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kulfon250 napisał:

Jaki wobec tego profil proponujecie i na ile jest on wrażliwy na nierówności powierzchni,

Ja się nie będę odzywał w kwestii doboru profilu bo mam za małą wiedzę , natomiast napiszę parę zdań odnośnie wrazliwości na nierwność powierzchni:

Większość profili do szybowców to profile laminarne i raczej wymagają dużej dokładności wykonania. W przypadku skrzydeł żeberkowych to musi być obowiązkowo keson , dosyć gęsto żeberka, najlepiej z nakładkami co poprawi sztywność i pokrycie nie będzie tak sie zapadać.

 A propo modelu to  na warunki które opisałeś  będzie się świetnie nadawał.

A na wiatr zrobisz sobie nowe skrzydło zimą i będzie super:)

Teraz pogoda piękna to lataj i się ciesz modelem.Powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się uczepiliście. Bardzo fajny model autor wymyślił i zrobił. Pokazał jak można po "staremu" zrobić fajny model, który będzie dawać dużo frajdy przy budowie. Ugięcie profilu? proszę Was chłopaki. O czym tutaj mówicie. Nie każdy potrzebuje i chce latać węglowym model z idealnie sprawnym profilem, nie będę już wspominać o kosztach budowy, utrzymania itd... . Jak dla mnie model świetny i sam piszę się na zestaw z klapami bądź hamulcami jeśli cena nie będzie powalać. Dla latania na wiosę/jesień idealna sprawa. Na pewno lepsza niż tak ostatnia popularna pianka. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.