rajaner Opublikowano 30 Października 2022 Opublikowano 30 Października 2022 Jakiś czas temu dostałem silnik jak na zdjęciu. Był brudny od jakiegoś oleju przepuszczam że rycyna. Podobnie w środku cały zaklejony i brak możliwości obrócenia wałem. Po kilku zabiegach udało się go rozebrać i wyczyścić. Teraz wszystko chodzi jak należy. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia przed rozebraniem, ale na chwilę obecną wygląda tak. Bardzo bym prośił o pomoc. Co to za silnik jaka pojemność . Może ktoś rozpoznaje i może pomóc. 1
czarobest Opublikowano 30 Października 2022 Opublikowano 30 Października 2022 HB .25 - czyli pojemność około 4 ccm.
rajaner Opublikowano 2 Listopada 2022 Autor Opublikowano 2 Listopada 2022 Bardzo dziekuję za odpowiedz. Troszku zabawy z tym było, ale dorobiłem nową uszczelkę stara uległa zniszczeniu przy rozebraniu silnika.
rajaner Opublikowano 5 Listopada 2022 Autor Opublikowano 5 Listopada 2022 Silnik ukończony. Według mnie jest chyba sprawny i można by go odpalić. Przy obracaniu śmigłem ma bardzo dobrą kompresje. Ale nie mam zamiaru go uruchamiać. Jest wyczyszczony, zakonserwowany i pójdzie do pudełka by cieszyć oko. Mam jeszcze jeden do odnowienia i przywrócenie mu w miarę dobrego wyglądu. 2
young Opublikowano 5 Listopada 2022 Opublikowano 5 Listopada 2022 Lepiej wygląda niż jak wyszedł z fabryki:)
rajaner Opublikowano 6 Listopada 2022 Autor Opublikowano 6 Listopada 2022 13 godzin temu, young napisał: Lepiej wygląda niż jak wyszedł z fabryki:) Bardzo dziękuję. Staram się jak mogę aby aby to co robię wyglądało jak naj lepiej. Mam jeszcze taki silniczek do wyczyszczenia i konserwacji. OS.PET 099 . Jest to chyba pojemność około 1,5 cm. Silnik jak na razie nie kompletny, brakuje świecy i iglicy. Świeca to nie problem a iglice będę musiał jakoś dorobić. ale jak na razie nie mam pomysłu jak to zrobić . PS. Chciałbym mieć kolekcje chociaż kilku silników. To takie moje skromne marzenie, ale ceny jakie są na Alegro to nie na moją kieszeń. Może ktoś ma jakieś na zbyciu i mógłby odstąpić za symboliczną cenę.
d9Jacek Opublikowano 6 Listopada 2022 Opublikowano 6 Listopada 2022 3 godziny temu, rajaner napisał: Świeca to nie problem...... krótki gwint. mam takiego OS-a, sprawdzę czy jest iglica i ew zwymiaruję 3 godziny temu, rajaner napisał: To takie moje skromne marzenie, ale ceny jakie są marzenia nalezy spełniac , niestety ceny sa takie jakie są a prawdopodobnie bedą jeszcze wyższe
rajaner Opublikowano 7 Listopada 2022 Autor Opublikowano 7 Listopada 2022 Znalazłem zdjęcia tego silnika na których jest widoczna iglica brakująca w moim silniku. Na podstawie tego postaram się ją dorobić aby była podobna do orginału. Silnik rozebrany i na chwilą obecną zażywa kąpieli.
d9Jacek Opublikowano 7 Listopada 2022 Opublikowano 7 Listopada 2022 8 godzin temu, rajaner napisał: widoczna iglica jest iglicą od silnika MVVS 1,5 iglica od OS-a wygląda absolutnie inaczej.. podstawą dorobienia jest dostęp do tokarki i radełek. Oryginalna dysza gaznika ma nacięty gwint, najprawdopodobniej calowy/UNF, jaki ? nie jestem w stanie zmierzyć. I taki sam gwint powinien być nacięty w iglicy jutro wstawie zdjęcie
RomanJ4 Opublikowano 7 Listopada 2022 Opublikowano 7 Listopada 2022 45 minut temu, d9Jacek napisał: Oryginalna dysza gaźnika ma nacięty gwint, najprawdopodobniej calowy/UNF, jaki ? nie jestem w stanie zmierzyć. Takie niedostępne do zmierzenia grzebieniem ze względu na średnicę gwinty mierzyło się pośrednio. Smarowało się gwint olejkiem silikonowym by nie przywarło, (wytrząsało/dmuchało nadmiar oleju, miał tylko zwilżyć zwoje), zaślepiało jeden koniec, i wciskało do środka(mocną strzykawką) dobrze urobioną modelinę tak by wypełniła wszystkie pory zwojów gwintu zostawiając na zewnątrz "główkę" by po utwardzeniu całości w gorącej wodzie było za co delikatnie wykręcić z otworu powstałą "śrubkę". Pozostawał na niej "gwint" łatwy już do zmierzenia. Nie wiem czy przy tak małej średnicy zda to egzamin, ale można spróbować.. Ponoć teraz są modeliny samoutwardzajace...
MASK Opublikowano 8 Listopada 2022 Opublikowano 8 Listopada 2022 Tu jest iglica do Twojego silnika Andrzeju: LINK 1
rajaner Opublikowano 8 Listopada 2022 Autor Opublikowano 8 Listopada 2022 Bardzo dziękuję za pomoc. Orginału raczej nie kupię ale postaram się taką albo przynajmniej podobną dorobić. Dysza jaka jest przy tym silniku ma gwint M3. Jeżeli ktoś ma taką iglice to bardzo bym prosił o zdjęcie i jakieś wymiary.
d9Jacek Opublikowano 8 Listopada 2022 Opublikowano 8 Listopada 2022 zgodnie z obietnicą...tak ona wygląda- zapewniam ,że jest na 100% oryginalna
rajaner Opublikowano 18 Listopada 2022 Autor Opublikowano 18 Listopada 2022 Troszku kombinowałem z tą iglicą i za ciosem zrobiłem dwie i coś takiego stworzyłem. A z tego jest to zrobione. Nie jest to orginał ale może troszku podobna. Silniczek zmontowany, zakonserwowany i teraz może sobie leżeć. CDN. 3
Paweł Prauss Opublikowano 18 Listopada 2022 Opublikowano 18 Listopada 2022 Gratulacje i życzę kolejnych udanych napraw ?
rajaner Opublikowano 21 Listopada 2022 Autor Opublikowano 21 Listopada 2022 Trafił do mnie silnik o którym nie trzeba się rozpisywać każdy to poznaje MK-16. Silnik jest kompletny ale jak każdy zasmarowany jakimś olejem czy jakimś smarem i ciężko nim obrócić. Mimo to sprzedający napisał że ma dobrą kompresje. Ale kupując stare silniki nie biorę tego pod uwagę. Dla tego został rozebrany do wyczyszczenia i konserwacji.
rajaner Opublikowano 22 Listopada 2022 Autor Opublikowano 22 Listopada 2022 Następny silniczek gotowy do przechowania.
rajaner Opublikowano 26 Listopada 2022 Autor Opublikowano 26 Listopada 2022 Następny silnik jaki do mnie dotarł. Meteor 2,5. I jak zwykle nie kompletny. Jak każdy stary silnik żarowy który długi czas leży nie używany, nie był umyty i zakonserwowany jest trudny do rozebrania .
jarek996 Opublikowano 26 Listopada 2022 Opublikowano 26 Listopada 2022 Wiadomo przynajmniej ile kosztowal ?
rajaner Opublikowano 1 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2022 Następny silniczek gotowy do przechowania. CDN. 1
Rekomendowane odpowiedzi