Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 11 Kwietnia Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 11 Kwietnia Zacząłem latanie w koło komina i docieranie silnika: Model bajecznie prosty w pilotażu tylko lądować nie chce Nie jestem zadowolony z tych tłumików JMB M-80-L, myślałem że będzie ciszej. Ma ktoś jakiś patent żeby je trochę ściszyć? 7 1
cyrax_ojz Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia 49 minut temu, koniorc napisał: Ma ktoś jakiś patent żeby je trochę ściszyć? chyba tylko serwo gazu ograniczyć ? skoro masz 2 serwa na skrzydło było pociąć lotkę na pół i do lądowania byś miał klapy a one robią robotę teraz tylko poczekać ma kolejny film jak już nieco wlatasz się w model
enter1978 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia No faktycznie ryczy trochę , ale po za tym to kawał modelu zbudowałeś. Gratulacje
koniorc Opublikowano 11 Kwietnia Autor Opublikowano 11 Kwietnia 50 minut temu, darkarll napisał: Założyć porządne śmigło Sądzisz, że ten hałas przy większych obrotach to od śmigła? Jaką markę i rozmiar proponujesz dla gp 178? 50 minut temu, cyrax_ojz napisał: skoro masz 2 serwa na skrzydło było pociąć lotkę na pół i do lądowania byś miał klapy a one robią robotę Bedzie dobrze z lądowaniem tak jak jest, kwestia wyczucia modelu i trochę niższych obrotów silnika.
diabolo Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Każde drewno jęczy Założysz węglowy falcon i będzie sporo ciszej
Amadi Opublikowano 12 Kwietnia Opublikowano 12 Kwietnia Gratulację oblotu. Model latał pięknie, a jak na pierwszy lot to bardzo dobrze poszło.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 1 Maja Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 1 Maja Modelem wylatałem już około 15 litrów paliwa, silnik gp 178 jest super, najlepszy jaki do tej pory miałem. Z incydentów to udało mi się uszkodzić goleń, dmuchną wiatr przy lądowaniu i przyziemiłem na jedno koło i goleń rozwarstwiła się przy kadłubie, nic złego poza tym się nie stało. Część nośna goleni miała przy kadłubie przekrój 50 x 6,5mm, zrobiona z taśmy UD i tkaniny węglowej w układzie (0UD/0UD/0UD/45PW)n, czyli 3 jednokierunkowe, jedna tkanina i takich pakietów kilka aż do uzyskania 6,5mm grubości. To przeło test dla modelu 17kg ale jest 19kg, w teście ta goleń wytrzymała 51 kg więc w przypadku lądowania na jedno koło siła dynamiczna musiała być większa. Zrobiłem nową goleń z częścią nośną przy kadłubie 60x11mm, układ warstw taki sam jak wcześniej, do tego dodałem po 2 sruby M3 na promieniu Z drobnych problemów ciągle pęka mi szybka w narożach Zrobiłem nową, chyba juz czwartą. No i latam sobie korzystając z pogody 4 1
cyrax_ojz Opublikowano 1 Maja Opublikowano 1 Maja 5 godzin temu, koniorc napisał: Z drobnych problemów ciągle pęka mi szybka w narożach może za cienki materiał swoją zrobiłem z PLEXI 0,75*620*400 mm (PETG) POLIESTER
enter1978 Opublikowano 3 Maja Opublikowano 3 Maja Widać różnicę w głośności , nie ma nawet porównania hałas modelu na tym falkonie do łomotu który robił model podczas oblotu na drewnianym śmigle.
Patryk Sokol Opublikowano 4 Maja Opublikowano 4 Maja W dniu 1.05.2024 o 22:43, cyrax_ojz napisał: może za cienki materiał swoją zrobiłem z PLEXI 0,75*620*400 mm (PETG) POLIESTER Pet-g i Plexi (PMMA) to zasadniczo różne materiały. Sprzedawcy na Allegro nie mają po prostu pojęcia co sprzedają. Zanim powiększysz grubość materiału to polecam pójść w oryginalny VIVAK, czyli PET-G dedykowany do termoformowania. Jest nieco droższy od randomowego PET-G, ale udarność ma gwarantowaną. U innych producentów to różnie bywa. No i unikaj PET-A, bo jest kruchy. PMMA z kolei całkiem pdradzam, raz, że poniżej 2mm grubości to egzotyka, dwa że jest bardzo kruchy (ale wygląda najlepiej, to prawda). 1
cyrax_ojz Opublikowano 4 Maja Opublikowano 4 Maja 56 minut temu, Patryk Sokol napisał: Pet-g i Plexi (PMMA) to zasadniczo różne materiały. Sprzedawcy na Allegro nie mają po prostu pojęcia co sprzedają. Zanim powiększysz grubość materiału to polecam pójść w oryginalny VIVAK, czyli PET-G dedykowany do termoformowania. Jest nieco droższy od randomowego PET-G, ale udarność ma gwarantowaną. U innych producentów to różnie bywa. No i unikaj PET-A, bo jest kruchy. PMMA z kolei całkiem pdradzam, raz, że poniżej 2mm grubości to egzotyka, dwa że jest bardzo kruchy (ale wygląda najlepiej, to prawda). Taki opis miało to w modelemax niestety już nie jest dostępne
koniorc Opublikowano 4 Maja Autor Opublikowano 4 Maja Używałem na szybę czolową dwa materiały z modelemax, durofol 0,4 mm oraz plexi petg 0,6mm (opis z modelemax). Szybki z tego plexi pękały przy krawędzi natarcia skrzydeł. Szybki z durofol zapadają się w locie do środka. Gdzie można kupić ten vivak? W wolnej chwili popracuję także nad jakąś ramką żeby spodnią krawędz szyby przykręcać do kadłuba.
cyrax_ojz Opublikowano 4 Maja Opublikowano 4 Maja 41 minut temu, koniorc napisał: W wolnej chwili popracuję także nad jakąś ramką żeby spodnią krawędz szyby przykręcać do kadłuba. na foli samoprzylepnej oracal prasowałem folie którą oklejałem model i taką kanapką żeby kolor się zgadzał przykleiłem przód szyby 3
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 19 Maja Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 19 Maja Silnik już dotarty i choroby wieku dziecięcego wyleczone. Na przednią szybę użyłem grubszego materiału 0,7 mm, prawdopodobnie pet-g, gdzieś odgrzebany ze starych zapasów. Przy próbie wyłamania go kombinerkami zabiela się i ciągnie ale nie pęka. Blaszane półbafle i dolna ramka pod szybą rozwiązały problem przegrzewania spodu szyby powietrzem chłodzącym cylindry Wlatałem się już trochę w model i co ważniejsze jestem pewny jego działania, i tak się relaksuje przy niedzieli: 4 1
Rekomendowane odpowiedzi